K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-10-2010, 12:19   #1
Mikail
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2008
Indlæg: 28
Styrke: 16
Mikail er ny på vejen
Nye regler for fleksjob

Hej Der ude.
Jeg har efter næsten 3 år endelig fået gennemført alt det kommunen krævede, med alle prøver papir de nu krævede.

Men min sagsbehandler er verdensmester til at, udskyde og lade tingene gå i langdrag. Hun har nu, skrevet et brev om at jeg vil få besked om hvornår min sag vil blive behandlet (20.10.10) i fleksnævnet.

Mit spørgsmål er så kommer der nogle nye regler på fleksjobs området efter det nye år (2011) for jeg har en fornemmelse af at, hun trækker den til efter nytår selv om hun har fået alt de lovmæssige dokumenter og mere til for ca 6 mdr siden.

1..Er der ikke faste retningslinier for hvornår sådanne sager behandles? Altså hvilke måneder fleksnævnet behandler sagerne.???

2...Hvis der allerede er kommet nye regler eller de er på vej er der så nogle steder mand kan læse om det.?????

3..Hvis ens sag ikke er blevet behandlet og der så er kommet nye regler, omfatter man så de nye regler??????

Mvh Mikail
Mikail er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2010, 14:49   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Medierne og herinde er de bedste steder at læse om de nye regler lige nu har forligskredsen forhandlinger men tror ikke vi skal regne med at se noget resultat før tidligst til foråret ..

Hvad ang din ansøgning hvis hun har skrevet til dig at du vil få besked den 20-10-10 så kan der godt gå nogen uger .. normalt behandler de det en gang om måneden , men ikke alle kommuner er ens ...

Men du kan skrive til hende om en tidshorisont og oplyse hende om retssikkerhedsloven §3 stk 2 som gør at hun skal oplyse tidsfrister ...

Det burde ikke været noget problem for hende med en ca tid på , så skriv og bed om det... tror ikke hun kan trække den til der er kommet noget nyt lov på området ... ingen ved hvornår det kommer for det er jo meget forskellige partier der skal blive enige ..

Det der er fremme om det er mest at man som flekser skal arbejde for højste dagpengesats og så have suppleret op med de timer man nu arbejder .. men intet er sikkert ...
  Besvar med citat
Gammel 28-10-2010, 16:52   #3
Mikail
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2008
Indlæg: 28
Styrke: 16
Mikail er ny på vejen
Til Hejdien

Håber du har ret, for orker ikke en mølle til med kommunen, det har været et *******, er mere rolig nu, tak for dit svar, jeg vil skrive til hende.

Men forstod ikke helt det sidste du skrev, noget med dagpenge sats, har du mulighed for at uddybe det lidt.

på forhånd tak
Mikail er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2010, 17:03   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Alt det med fleks og førtidspension der skal laves nye regler for er kun indtil videre på tegnebrættet og indtil videre er der ikke noget , derfor er det meget unødige ressourcer at bruge at rende rundt og bekymre sig inden noget er endeligt og inden det bliver det , skal det først i høring og afstemning så jeg har for min del svært ved at se dem nå det på denne side af et valg (men det er bare min teori )


Men en af de ting der har været fremme var at når man feks er visiteret til fleksjob og man så arbejder så i stedet for som nu at få mindste lønnen så går forslaget på at man i stedet får højeste dagpengesats og så får man løn for de timer man kan arbejde , kan man feks arbejde 10 timer får man en løn for de ti timer, dog med reguleringer osv i .. så man bliver ikke rig kan ikke forestille mig at dem der kan arbejde 20 timer får dagpenge sats plus fuld løn for de 20 timer for så ville de jo komme til at tjene for godt

Men du skal huske at det bare er et af de forslag der er fremme og få sparket til din kommune sådan at de får afklaret din sag , som reglen gælder sådanne regler først for de ny visiteret det vil sige at dem der allerede er på fleks ordningen vil forblive lønnnet som nu ... men igen .. det er bare foreslag og ikke noget der er vedtaget eller som vi end ved om de vil vedtage ,,,
  Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 14:26   #5
springflower
På vej til at lære K10
 
springflowers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2009
Lokation: Silkeborg
Indlæg: 2
Styrke: 0
springflower er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Alt det med fleks og førtidspension der skal laves nye regler for er kun indtil videre på tegnebrættet og indtil videre er der ikke noget , derfor er det meget unødige ressourcer at bruge at rende rundt og bekymre sig inden noget er endeligt og inden det bliver det , skal det først i høring og afstemning så jeg har for min del svært ved at se dem nå det på denne side af et valg (men det er bare min teori )


Men en af de ting der har været fremme var at når man feks er visiteret til fleksjob og man så arbejder så i stedet for som nu at få mindste lønnen så går forslaget på at man i stedet får højeste dagpengesats og så får man løn for de timer man kan arbejde , kan man feks arbejde 10 timer får man en løn for de ti timer, dog med reguleringer osv i .. så man bliver ikke rig kan ikke forestille mig at dem der kan arbejde 20 timer får dagpenge sats plus fuld løn for de 20 timer for så ville de jo komme til at tjene for godt

Men du skal huske at det bare er et af de forslag der er fremme og få sparket til din kommune sådan at de får afklaret din sag , som reglen gælder sådanne regler først for de ny visiteret det vil sige at dem der allerede er på fleks ordningen vil forblive lønnnet som nu ... men igen .. det er bare foreslag og ikke noget der er vedtaget eller som vi end ved om de vil vedtage ,,,
Jeg kan ikke lade være at være meget bekymret for, at de vedtager, at man højest kan få udbetalt højeste dagpengesats i stedet for mindsteløn. Det giver jo en markant nedgang i løn, og det går ud over økonomien, som her i forvejen er stram Hvornår skal det egentlig tages op igen med den reform?
__________________
Alting spirer når man vander kærligt med åkander - Gnags

Sidst redigeret af springflower; 14-12-2010 kl. 14:32.
springflower er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 15:06   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
springflower de forhandler lige nu om pensionsreformen og under den er også fleks .. så man kan ikke gøre meget andet end at følge med i medierne og så huske at holde øje med den politiske del her på forum , der plejer at være nogen der er vakse til at fange de væsentlige ting i medierne .. og så skal man bruge sin sunde fornuft og lade være med at lade sig fange af panik ...

for der er mange meldinger fremme fra mange sider og ikke alle kan passe lige godt vel
  Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 15:17   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af springflower Se meddelelser
Jeg kan ikke lade være at være meget bekymret for, at de vedtager, at man højest kan få udbetalt højeste dagpengesats i stedet for mindsteløn. Det giver jo en markant nedgang i løn, og det går ud over økonomien, som her i forvejen er stram Hvornår skal det egentlig tages op igen med den reform?
Man skal ikke sådan gå og være nervøs... (synes jeg ikke).

Det ville jo ikke være alle, der kun skulle få mindsteløn til det, der svarer til dagpengesats. I netop det forslag vil det gælde mere for dem, som f.eks. ikke kan arbejde mere end 10 timer ugentligt. I almindelighed kan man jo ikke rigtig leve af at arbejde kun for 10 timer ugentligt. Derfor foreslår de, at sådanne skal have til det, der svarer til dagpengesats. Arbejder man flere timer, så får man også mere. Og man kan endda også få til mindstelønnen på overenskomst-området (så vidt jeg husker, det jeg har læst). Tilskuddet vil bare være anderledes og beregnet på anden måde end i dag..... Med det forslag, de har her, vil der faktisk være bedre mulighed for dem, som kun kan arbejde 6 timer, komme i fleksjob end i dag. I dag vil arbejdsgiverne kun miste en masse penge ved at få en fleksjobber til kun 6 timer ugentligt. I øvrigt bør man godt kunne klare sig med dagpengesats... Der er endda nogle, som får løn, som svarer næsten til det samme som dagpengesatsen...

Men som sagt (ja det har jeg sagt flere gange nu), INTET er afgjort... Det kan være en del af forslagene slet ikke bliver til noget... De vil arbejde videre på den til foråret 2011...... Så der ville være et stykke tid, hvis de overhovet vil vedtage de forslag, der er nu.. Nogle af forslagene kan sagtens blive ændret hen ad vejen...

Sidst redigeret af curls; 14-12-2010 kl. 15:20.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tilkendelse af fleksjob, regler. simsons Spørgsmål ang fleksjob 4 26-07-2013 16:04
Nye regler fleksjob Knopf Fremtiden for fleksjob og førtidspension 22 21-08-2012 19:42
Nye Regler om Fleksjob angel1975 Spørgsmål ang fleksjob 14 03-08-2012 20:17
Fleksjob regler Olsen22 Spørgsmål ang fleksjob 18 12-01-2012 01:27
Fleksjob og regler for ferieledighedsydelse? Flex Alt det andet 29 08-09-2011 20:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension