K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-09-2011, 18:06   #61
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Tusinde tak for dit svar andersine85 Det lyder jo godt for sådan en som mig der har brug for et par timers pause til middag SÅ er der jo potentiale i det, hvis ellers de er enige i at det kunne blive sådan
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2011, 18:22   #62
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Ja, hvis man har en uddannelse, eller erfaring indenfor et fag, hvor man kunne arbejde hjemme er det jo et oplagt skånehensyn, hvis det er muligt!
Jeg ville jo f.eks. godt kunne arbejde hjemme f.eks. halvdelen af ugen eller mere, hvor jeg bare laver it arbejde, eller ringer!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2011, 18:30   #63
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
jeg har desværre ingen færdig uddannelse Så langt nåede jeg ikke inden jeg blev "syg". Men hvor jeg er i praktik nu, der får jeg lov at sidde og arbejde hjemme når det er muligt, og det har chefen det fint med, og min jobkonsulent synes jo også det er helt i top. Og lige nu overkommer jeg ikke at arbejde "ude" så fra idag, fremfor at være helt sygemeldt, så har jeg fået en masse arbejde jeg kan lave hjemme Det føles godt stadig at have kontakt med dem, og at kunne hjælpe dem er også fedt. De har ret travlt pt.

dejligt for dig at du har fundet noget der fungerer for dig Det glæder mig på dine vegne
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2011, 08:39   #64
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis din funktionsnedsættelse er varig, kan du søge praktisk, ifa hjemmehjælp til rengøringen. (§83, mener jeg, men under serviceloven).

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2011, 08:49   #65
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Hvis din funktionsnedsættelse er varig, kan du søge praktisk, ifa hjemmehjælp til rengøringen. (§83, mener jeg, men under serviceloven).

VH Popiae
Jeg havde hjemmehjælp i ca 9 mdr. Men den var midlertidig, da jeg jo er så ung og de mente jeg ville blive frisk igen. Men hun sagde at havde jeg været 76 så havde jeg helt klart fået det fast. Ved ikke helt hvad jeg skulle bruge det til. Men de stoppede den da jeg skulle indlægges på gigtcenter for de regnede med at jeg var rask når jeg kom derfra.

Jeg fik det også bedre så jeg kunne gøre rent selv, efter et par mdr., men jeg kan ikke klare det ved siden af 16 timers arb. det er der problemet ligger som jeg ser det. Og min SB vil gerne have at jeg søger igen for at øge den tid jeg kan klare at arbejde. Men jeg tror jo bare ikke de vil give mig det, når nu jeg (under normale forhold) godt kan klare rengøringen. Kan bare ikke redde verden ved siden af haha, lige lidt humor

men når SB har ment at jeg skal søge så er det vel bedst bare at gøre det.

Jeg synes bare det er så opslidende at søge Det ville være 3. ansøgning igang på samme tid. Måske det er mig der bruger for megen krudt på det.... det er jo bare svært at lade være at håbe osv....
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2011, 10:01   #66
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Så har jeg snakket med min jobkonsulent. Det er lidt surt at jeg lige har måtte sygemeldes. Havde jeg ikke skulle det så var min praktik nok blevet afsluttet som planlagt her når der var gået et år.

Men han mener at den max skal forlæges 3 mdr, så jeg har en god stabil periode på 3 mdr. og så er han klar til en konklusion på hele forløbet. Han ville gerne have at der ikke skal kunne peges fingre og sige vi ikke gjorde dit og dat grundigt nok, for på den måde at undgå jeg skal ud i en praktik igen under samme forhold for at afklare yderligere. Det ønsker han ikke for mig. Det er jo fedt nok.

Han mener så at når konklusionen foreligger så kommer der en lægekonsulent ind i billedet og eventuelle undersøgelser hos speciallæger, psykologer mv.

Så nu føler jeg at der "snart" vil ske noget. Det er jo så meningen at det alt sammen skal ligge som grundlag for om jeg skal søge fleksjob, revalidering, pension eller andet sagde han (det må være at jeg skal forsørge mig selv???)

Så det er det der kommer til at vente mig i starten af det nye år. Lidt spændende, skræmmende og meget andet

lige en update på det lange forløb jeg har mig her
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2011, 10:06   #67
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Det lyder da meget fornuftigt så kan du jo måske "snart" se en ende på det.

Nu kender du ihvertfald det fremtidige forløb, ønsker dig lige held & lykke.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2011, 10:09   #68
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
tak jasch

Ja det er rart at vide hvordan tingene skal være i nærmeste fremtid. Det har været svært at lære at man ikke ved hvordan tingene ser ud
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2011, 01:13   #69
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
På mig virker det absurt, at du skal arbejdsprøves i et helt ÅR, for at lave en afklaring af din arbejdsevne?
Men..

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2011, 07:19   #70
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
På mig virker det absurt, at du skal arbejdsprøves i et helt ÅR, for at lave en afklaring af din arbejdsevne?
Men..

VH Popiae
Ja... men jeg er på kontanthjælp og placeret i praktik, og min SB har nævnt ordet "optræning", så jeg tror de har tænkt at der skal længere tid til da jeg ikke har været i arbejde i 3 år. Så som jeg forstår det, kan det ikke regnes for værende en reel arbejdsprøvning....

men lige meget hvad, så ser jeg sådan på det at det på ingen måde så/ser sandsynligt ud at jeg på et år skulle være helt afklaret. Jeg læser herinde om mellem 2 og 8 år.... så jeg har nok lidt svært ved at se på hvilken måde det skulle kunne være anderledes.... jeg mener skulle jeg så gå hjemme hele tiden?? eller bliver jeg sendt ned på aktiveringscenter?? For så vil jeg personligt hellere møde op det jeg kan i en virksomhed hvor jeg har det godt.
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Korthuset væltet 3 dage før møde med rehabiliteringsmøde! ladytass Alt det andet 11 09-10-2013 00:18
Hårdt kursus supersus Spørgsmål ang fleksjob 12 18-01-2012 20:46
Handicappede rammes hårdt buster Politik og Samfund 2 19-11-2010 09:47
Fleksjobbet er for hårdt!!!!!!! yasmin69 Spørgsmål ang fleksjob 7 03-05-2009 14:55
flex jobber på hårdt arbejde.. annette Spørgsmål ang fleksjob 2 06-12-2006 00:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension