K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-08-2011, 19:21   #51
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Som en del af at være hypermobil EDS'er, virker min muskelopbygning/muskelfunktion ikke som den skal - og det er bindevævets skyld. Det betyder, at når jeg har haft en skade - som jeg har haft mange mange af - så kan jeg ikke genopbygge den muskelmasse, som jeg mistet. Derudover er mine muskler afkortede og "knudrede".

Det glæder mig rigtigt meget på dine vegne, at der er mulighed for at du kan træne dig bedre. Sådan er det ikke for mig. Der er kun forværring, når jeg laver nogen form for træning - selv de mest skånsomme stabilitetsøvelser i bækkenet giver store problemer. Jeg skal i den grad holde mig på måtten i alle ting, ellers er der en skade, og så har jeg mindre at gøre med igen.

Iøvrigt er det ikke sådan, at man "bare" får vederlagsfri fysioterapi. Der blev gennemgået, hvad jeg har behov for, og det er fysioterapeuten der afgør om det skal fortsætte ud over de første 20 gange. Det skal det så for mit vedkommende, fordi mine muskler fungerer så dårligt. Hvis de ikke bliver masseret en gang om ugen, kan jeg intet og får det endnu værre - i forvejen har jeg næsten ingen gangdistance og har kørestol.

Din undskyldning er modtaget - nogen gange er tingene mindre simple end de ser ud udefra.
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2011, 19:32   #52
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
jeg er nok bare fortvivlet over at fordi jeg ikke har EDS, men HMS der gør at uden hjælp hedder mine gang-distance max. 200m. Men med hjælpen kan jeg bedres og evt klare et fleksjob. Men når man er på kt.hj. har man ikke lige pengene til den behandling der er nødvendig for at bibeholde sin førlighed. Samtidig med presser kommunen en til at arbejde MAX. men det er kun muligt med hjælpen.... som man så ikke kan få. Det synes jeg ikke giver mening.

Hovedformålet er at enhver borger kan være selvhjulpen og selvforsørgene, men man vil ikke tage de tiltag der nogle gange er nødvendige for at hjælpe de kronisk syge.

Er ked af at det er sådan for dig, at du ikke kan træne dig til en lille bedring.

Er nok bare forundret over de politiske beslutninger i den her retning....
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2011, 21:44   #53
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Er enig i, at der skal gives hjælp til dem, som har hjælp behov - og bestemt da også når det kan lede til selvforsørgelse!

Vil så også sige til dig, at du ikke skal ønske dig EDS på den konto. Så ville det nemlig være næsten 100% sikkert at du ikke ville blive hverken helt eller delvist selvforsørgende. EDS er en progressiv sygdom, som kun bliver værre med årene - der er ingen reparation mulig, når det først er blevet slemt.

Håber alt det bedste for dig! Husk at dosere dine kræfter rigtigt og på de rigtige steder
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2011, 21:48   #54
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaL Se meddelelser

Håber alt det bedste for dig! Husk at dosere dine kræfter rigtigt og på de rigtige steder
åh ja - doseringen! Det er den der er så svær

er taknemmelig for at jeg trods alt ikke lider af en alvorlig sygdom, men det tager tid at lære at leve med store fysiske begrænsninger når man er ung! Men det er ikke sikkert det ville være nemmere at lære at leve med det hvis jeg var blevet 55 i stedet for 25 da det begyndte
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 00:26   #55
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Kommunen har mulighed for at betale, via §82(sygebehandling), dvs at træningen er lægeligt dokumenteret og anbefalet!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 10:22   #56
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Kommunen har mulighed for at betale, via §82(sygebehandling), dvs at træningen er lægeligt dokumenteret og anbefalet!

VH Popiae
I hvilken lov hører § 82 hjemme, Popiae?
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2011, 14:33   #57
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
hejsa

det er aktivlovens §82 Og har lavet ansøgningen færdig, mangler bare henvisningen fra lægen som fys. har og fys. skal lige beskrive problemet og behovet og fortælle hvad det kommer til at koste ca.

Er spændt på om jeg får det!! Men hvis ikke så er det bare anke anke, for jeg HAR ikke pengene pt til det og det er jo NU behovet er der. Det vil jo skade mig hvis jeg først får hjælpen om nogle måneder når jeg har råd !
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2011, 22:43   #58
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ligesom, at det vil være en god ide, at dette indføres i din helhedsvurdering og plan for arbejdsmarkedet, evt bare afklaring.

At du altså skal have denne træning for at fungere bedst mulig, også mht arbejdsmarkedet.

held og lykke

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2011, 11:05   #59
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Hej igen alle i søde mennesker der altid står på spring

Jeg har lige en håndfuld spørgsmål!

1. Har sendt en ansøgning afsted til kommunen på økonomisk hjælp til fys. og træning. Kan man påbegynde behandlingen når bare ansøgningen er sendt afsted?? Eller skal jeg vente på svaret?

2. Jeg har ENDELIG fået det lidt bedre og idag været ude på mit praktiksted og fået lidt arbejde jeg kan lave hjemme MEN jeg tænker så lige på, om det at arbejde hjemmefra, også kan regnes som et skånehensyn og måske endda et nødvendigt et, når man snakker om fleksjob??

3. I relation til pkt. 2, så tænker jeg at min træning de næste 3 måneder er det absolut vigtigste!!! Men det herhjemme, rengøring mv det er jo osse vigtigt! Jeg har ikke kunne gøre rent selv de sidste 6 uger, så min mor forbarmede sig og gav huset en tur igår. Men mit spørgsmål er.... skal jeg tage sådan "rigtigt" tilbage før jeg atter kan klare at gøre rent selv??

4. Er der nogen af jer der har rengøringshjælp selvom i har arbejde??


Jeg synes der var et par ting mere jeg ville spørge om men nu kan jeg selvf. ikke huske det

God dag til jer alle

:klem:
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2011, 17:43   #60
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Ift. 2, så ja, hjemmearbejdsplads kan godt være et skånehensyn, både ift. fleksjob, men faktisk også ift. alm. job.

Har haft en borger med en bestemt form for duftallergi, men h* kunne arbejde hjemme, fuld tid og på fuld kraft, med noget bestemt computerudstyr - så det gør h*...

Ift. 3 så måske gøre det lidt 50/50 - møde op, gøre lidt rent, og så sørge for at give besked til stedet/sb om, hvad det er du ikke kan gøre derhjemme, fordi du møder op...
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Korthuset væltet 3 dage før møde med rehabiliteringsmøde! ladytass Alt det andet 11 09-10-2013 00:18
Hårdt kursus supersus Spørgsmål ang fleksjob 12 18-01-2012 20:46
Handicappede rammes hårdt buster Politik og Samfund 2 19-11-2010 09:47
Fleksjobbet er for hårdt!!!!!!! yasmin69 Spørgsmål ang fleksjob 7 03-05-2009 14:55
flex jobber på hårdt arbejde.. annette Spørgsmål ang fleksjob 2 06-12-2006 00:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension