K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-03-2012, 16:21   #141
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Nå, så fik jeg endelig lidt til en opdatering.

Lige nu føler jeg at det hele er lidt "lige meget", for SB har besluttet at jeg SKAL igennem et terapiforløb før at min sag kan fortsætte så det er det der nu arbejdes i, så de næste 6 mdr. skal jeg fortsætter i praktikken for at holde mig igang, men skal ikke op i tid eller noget, bare blive på det jeg kan klare og så holde fri de dage der skal bruges på personlig udvikling.

Jeg fortsætter selvf. med notater osv. men må indrømme at jeg ikke er så hys med det pt, for SB sagde at når lægerne ikke mener der er flere behandlingsmuligheder OG de mener jeg er stabil (set ud fra mit timetal i praktikken), SÅ vil de gå igang med at se på min erhvervsevne, så lige for nu og min. 6 mdr frem så er jeg bare "placeret".

Fred være med det, ting tager tid, men så vil jeg heller ikke halse mig selv til skindød for noget det næste halve år!
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!

Sidst redigeret af hboegelund; 12-03-2012 kl. 16:22. Årsag: sendte før jeg var færdig med at skrive ;)
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2012, 21:07   #142
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Ja ting tager tid søde.

- men om ikke andet ved du så, hvad de næste 6 mrd går med, og du må tage hjem fra praktik når nu ikke kan holde til mere.

Det kan jo osse være det terapiforløb er det der skal til, for at sætte punktum for din videre sagsbehandling mod en fleksbevilling.

jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2012, 15:40   #143
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Man kan jo altid håbe Og det er jo kun i perioder jeg er meget frustreret over det her! For jeg har jo en hverdag og jeg gider ikke køre ned på det her, så jeg gør hvad jeg kan så godt jeg kan og så må resten falde i hak en dag

Jeg er startet hos psykolog nu, og hun siger at nogle gange hjælper det, og andre gange gør det ikke. Man kan intet sige om udfaldet af sådan et forløb. Men er glad for at være kommet i gang!

Til september er jeg færdig, og der udløber min praktik igen og så tænker jeg at jeg skal til møde med SB og jobkonsulent igen, men det er jo først til den tid NU vil jeg nyde at hverdagen kører nogenlunde og at det er sommer snart Og ikke tænke på al det her sagshalløj
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2012, 16:57   #144
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
hej hboegelund....sikke et liv og sikke et forløb..jeg vil ha taget din historie i bidder.men kunne ikke komme fra det igen..smiler.. n
jeg har mere ondt af dig end ord beskriver..du er sej og jeg beundrer dig for din styrke - den du har inderst inde og dit stædige og positive syn på tingene..tror for længst jeg havde givet op..
men hvor er det godt der er et sted som k 1o hvor du bare kan lææse af,ingen dømmer og der er masser af gode råd..
tænker på dig og krydser fingre
hilsen en ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2012, 18:40   #145
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Hej Stribe

Dejligt med en kommentar som din Ja jeg er nok noget af et stædigt æsel, ellers lå jeg i en grøft et sted

Livet går op og ned, men jeg har mit humør ret intakt igen efterhånden og det hjælper mig meget!!
Jeg synes også at som tiden går så får man en fred med ens helbredssituation, og jeg ved hvad der sker i min krop og ikke mindst så ved jeg hvad jeg kan gøre for at forebygge og hvad jeg kan gøre for at få det godt igen når det går galt

Og så må folk tænke hvad de vil!!!!!!!!! Inkl kommuner osv! Jeg tænker at de da en eller anden dag må få øjnene op og se at jeg ikke er ude på at snyde og at jeg reelt har en "gammel krop" i det her unge hylster

k10 rocks!!
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2012, 20:51   #146
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
hej hboegelund..
sad lige og tæbnkte på det du skrev om lægen..føler du ik i svinger,har du jo lov til at skifte læge..jeg synes ikke det lyder som en særlig god læge..jeghar været heldig.i de 4.5 år jeg var syg,havde jeg fast 2 mdr.besøg..hvis jeg synes alt var noget l.., og var ked af det.lavede han grin m.et el.andet el.fyrede en vits af,han fik mig altid til at trække på smilebåndet uanset hvor ked af det jeg var..og det var jeg jo engang imellem - det er alle i sådanne forløb..udover det var han der altid 100 procent fagligt - er jon ogaså det vigtigste..han ku godt finde på at ringe til sb mens jeg sad der og f0rtælle hvad han mente el.høre om hendes planer - el.mangel på samme
måske sku du overvejje at skifte
mht din såkaldte praktik,skal du huske at det er din kreop,du kender bedste selv din krop og dens faresignaler og skal reagere ud fra det..uanset hvor sur din sb er over du er gået hjem før tid,gå hjem og så må du fortælle hende nok er nok og du orkede ik mere..det er let nok for dem at sidde bag ved skrivebordet og bestemme nu skal du det og det
der findes kanon gode og dygtige sb er...men der findes også det modsatte og det har du også fået..stakkel
hvor gamle er dine børn.du skriver du er selv med dem.er faderen ikke med til at hjælpe..jeg tænker bare,jeg har 1 stk..og er man langt nede og har det skidt ku det være rart med en hjælpende hånd..vi kender alle ulvetimen og hvis ens overskud ik er så stort.og du er sikkert en vidunderlig og omsorgsfuld mor - men nogengange er det deljigt andre lige hjælper.med lektier,tar dem med en tur i biffen osv..så du ka hvile lidt
lov mig ---DU PASSER PÅ DIG SELV
HILSEN STRIBBE FTP 2O1O
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2012, 17:16   #147
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Hej alle Ja det er tusind år siden jeg har været her sidst! Og der er sket lidt og har virkelig brug for hjælp. Jeg aner ikke liiige hvordan jeg gør nu!

Jeg har været igennem terapiforløb, mangler kun 3 gange. Det har hjulpet på NOGLE ting, men min krop er jo stadig min krop og den har sine begrænsninger. Jeg kan nu arbejde 5 timer pr dag, og det er hårdt men det kan fungere! Men som før, en time mere og jeg er væltet!!

Min sb har nu bare besluttet, PÅ TRODS af tidligere udtalelser om at jeg skulle blive hos min nuværende praktik til jeg var færdigudredt, at jeg skal stoppe der, efter 2 år! Og skal videre til praktik, bare et andet sted!! Skal her siges at jeg jo er prøvet i flere stillinger på samme sted og nu har fundet den der virker for mig).

Praktikstedet er glade for mig og overvejer kraftigt at beholde mig (på rette vilkår dog). Jeg overvejer at tage det som et almindeligt job og opgive det fleks!! FOr jeg kommer INGEN vegne!

SB har virkelig fået blod på at jeg kan komme i ordinært arbejde, efter at en psykiater har udtalt jeg måske vil kunne det "med årene"! UDEN at tage ind at jeg har fysiske diagnoser!

Har sagt direkte til min SB at jeg synes hun glemmer at jeg har fysiske ting også og at hun kun fokuserer på hvad den psykiater har sagt! MEN, det benægter hun jo!

Kære jer derude! HVAD skal jeg gøre!!!!???

Til sidste møde sagde hun direkte at jeg skulle regne med at når regeringen er færdige med den nye fleksordning, så vil den kun eksistere som en midlertidig ordning hvor man kun kan være fleksjobber i et enkelt år!!!!! Det mener jeg jo er direkte løgn! Er det ikke??

Håber SÅ meget at nogen vil hjælpe mig, for jeg aner ikke mine levende råd! Jeg har mest lyst til at give op :'( Men det vil være meget hårdt at skulle leve med en indtægt af 25 timer som ufaglært og alenemor til 2

what to do
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2012, 19:18   #148
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
hej hboegelund

Du skriver flg:

Citat:
at jeg skal stoppe der, efter 2 år! Og skal videre til praktik, bare et andet sted!!
Det ville jeg bede om en skriftlig begrundelse for!! Det virker jo helt hen i vejret!

Og forstår godt flg.:
Citat:
Jeg overvejer at tage det som et almindeligt job og opgive det fleks!!
Men forstår jo også der skal mad på bordet til 1 voksen og 2 børn. Så jeg finder det hel urimeligt, at du skal være i så langt et forløb/praktik uden egentlig afklaring.

Det er måske på tide, at gå højere op i systemet for at få en endelig afklaring.

I den forbindelse kan du bede om et møde med jobcenterchef, og hvis SB ikke vil afvente dette møde og hvad dette kan give af afklaring, skriver du dels og beder om at møde m. JCchef og dels gør du samtidig opmærksom på § 21 i forvaltningsloven:

Citat:
§ 21. Den, der er part i en sag, kan på ethvert tidspunkt af sagens behandling forlange, at sagens afgørelse udsættes, indtil parten har afgivet en udtalelse til sagen. Myndigheden kan fastsætte en frist for afgivelsen af den nævnte udtalelse.
Link: https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=105127

Du bør gøre dette skriftlig, og afl. med poststempling som dokumentation for aflevering.

For at lukke munden på denne SB, så bed om sådan en udtale på skrift fremover! Det er jo noget mærkværdigt, at en alm. SB kan udtale sig om kommende lovgivning af fleksjobordning, som politikerne endnu ikke helt har klargjort.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2012, 17:48   #149
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Tak for dit svar gunvor

Jeg har fået et råd andet steds fra som jeg vil afprøve.

Virker dette ikke så har jeg netop idag skrevet et brev til ledelsen i socialforvaltningen hvor jeg opridser hovedpunkterne og stiller stort spørgsmålstegn ved proceduren og beder om at der må komme noget reel begrundelse bag de ord min SB har brugt. Oveni det en bøn om at der må komme friske øjne på min sag så jeg kan få en afslutning på det og starte mit rigtige liv!!

Så det får de hvis plan A ikke virker
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2012, 19:24   #150
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
din sagsbehandler siger
fleksjobber i et enkelt år

nej 5 år og hvis man er under 40 år

om det er løgn, usandt er det i hvertfald

men igen loven er ikke engang vedtaget endnu

sådan her siger den tekst som måske bliver vedtaget

Personer under 40 år kan således højst få tildelt et fleksjob fem år ad gangen. Når perioden udløber, skal kommunen tage stilling til, om personen fortsat er berettiget til et fleksjob. Personer over 40 år får efter det første fleksjob et permanent
fleksjob, hvis kommunen vurderer, at arbejdsevnen fortsat er nedsat i et omfang, så den pågældende ikke kommer til at kunne varetage et ordinært arbejde.
Omlægning af

så ja man kan godt få tildelt fleks i et år ad gangen, 5 år er bare højst



hvis du tager et almindeligt arbejde nu på 20 timer, så vil din sag slutte og kommunen har vundet.
så du skal gøre dig klart om 20 timer er den indtægt du vil få i mange år frem.
så tænk dig rigtig godt om

husk alt skal være på skift fra din sagsbehandler
har altid min kontaktperson med som bisidder
så undgå man nemlig alle de små løgne som kommer fra en smart sagsbehandler
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Korthuset væltet 3 dage før møde med rehabiliteringsmøde! ladytass Alt det andet 11 09-10-2013 00:18
Hårdt kursus supersus Spørgsmål ang fleksjob 12 18-01-2012 20:46
Handicappede rammes hårdt buster Politik og Samfund 2 19-11-2010 09:47
Fleksjobbet er for hårdt!!!!!!! yasmin69 Spørgsmål ang fleksjob 7 03-05-2009 14:55
flex jobber på hårdt arbejde.. annette Spørgsmål ang fleksjob 2 06-12-2006 00:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension