K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-11-2011, 22:19   #91
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis de ikke kan tage stilling til at du har været ude i over et år, kommer de jo heller aldrig til det.

Du bør kunne afklares ud fra dette, alternativt er du det forkerte sted?

Spørg om det er dækkende for en bred afklaring af arbejdsevne, eller hvad der helt præcis skal til?
Nu må de simpelhen tage stilling.

Og ja, umiddelbart lyder det som fleks,

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 12:26   #92
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
HJÆLP til forberedelse af møde! Har LIGE modtaget brev fra SB!

Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Hvis de ikke kan tage stilling til at du har været ude i over et år, kommer de jo heller aldrig til det.

Du bør kunne afklares ud fra dette, alternativt er du det forkerte sted?

Spørg om det er dækkende for en bred afklaring af arbejdsevne, eller hvad der helt præcis skal til?
Nu må de simpelhen tage stilling.

Og ja, umiddelbart lyder det som fleks,

VH Popiae


Hejsa!

Jeg er indkaldt til en jobsamtale ved min SB. Hun skriver det er et led i mit individuelle forløb og henviser til kapitel 7 i lov om aktiv beskæftigelses indsats.

Der skal drøftes ønsker og forudsætninger for at komme i ordinær beskæftigelse hurtigst muligt!!!!! HVAD?

Der vil være fokus på mit helbred. Og hun har invitere sociallæge (hvad er det)? Ruhy Quaiser, og visitator til mødet.

Så skriver hun: "Du skal orienteres om mødet hos egen læge og forslag til socialmedicinsk sagsbehandling"! Hvad betyder det lige?

Ringede for at få en tid ved min læge men det kan IKKE lade sig gøre inden d 15 Det er da lidt for ringe at der ikke er mere end 1 uges varsel når jeg skal til lægen først!!!

Men det var lige indholdet i brevet (groft)

Hvordan skal jeg forholde mig, hvordan og på hvad skal jeg forberede mig? Skal jeg have bisidder med?? jeg er nervøs nu Og stresset over hvad de kan finde på at sige og gøre og vil have mig til

*piv*
HJÆLP
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 12:31   #93
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Kan da godt forstå du er nervøs, tror du ikke mere det drejer sig om en rundbordssamtale, hvor der bliver snakket helbred og fremtidsmuligheder ?
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 14:30   #94
Solen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solens avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2010
Lokation: Jylland
Alder: 54
Indlæg: 164
Styrke: 15
Solen er ny på vejen
Det lyder godt nok træls.

Enten må de rykkede mødet, så du kan få en tid hos din læge ellers må lægen da give dig en akuttid. Hvis du snakkede med sekretæren, så prøv i stedet at ringe til lægen i telefontiden i morgen og få forklaret situationen ordentligt.

Jeg blev sendt til en sociallæge i Region Midt, og det var noget af det bedste, som skete i min sag. Hun var respektfuld.

Hun samlede alle trådene og sørgede for at dårligdommen blev bekræfte (endnu engang). Hun skrev en lang afhandling på baggrund af de nyeste konstateringer - som jo bare bekræftede det, som var konstateret for flere år siden, men det var åbenbart det kommunen ville have!

Hendes rapport konkluderede, at jeg under ingen omstændigheder ville kunne arbejde på det normale arbejdsmarked. Diverse skånehensyn blev listet op, alt blev bakket op af den reumatalog, som jeg blev sendt til i forløbet. Samtidig var jeg til samtaler hos en psykolog, som konstaterede at jeg var "normalt fungerende" i øverste etage - altså at der udelukkende var tale om et fysisk problem + at jeg bestemt ikke var/er pivet så der ville ikke komme mere arbejdsevne ud af yderligere tiltag mht. smertehåndtering.

Derfor blev jeg efterfølgende afprøvet mht. fleksjob. I rapporten var der også beskrevet en anbefaling omkring, hvordan det burde foregå. Disse anbefalinger fulgte kommunen til punkt og prikke.
Desværre blev resultatet jo ikke fleksjob, men førtidspension

Jeg håber, at dit møde med en sociallæge også kan hjælpe dig.
Solen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 16:53   #95
dudde
Hjemmevant på K10
 
duddes avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2011
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 233
Styrke: 14
dudde er ny på vejen
Det som jeg kan finde ud af, ved at google sociallæge, siger mig at det er det samme som lægekonsulent.

Jeg faldt også straks over navnet Ruhy Q., da dette er en lægekonsulent som tidligere har lavet "vurderinger" i min sygedagpengesag.

Og jeg må desværre sige at vedkommende læste min speciallægeerklæring med meget selektive briller, dvs. at kun de ting som var til kommunens fordel, kom med i vurderingen

Håber det bedste for dig
dudde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 17:04   #96
kiskada
Elsker at være her på K10
 
kiskadas avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: Mors, Morsø kommune
Indlæg: 95
Styrke: 14
kiskada er ny på vejen
Bisidder

Hejsa

har ikke lige overskud til at læse hele tråden op..

men du SKAL da i hvert fald have en bisidder med!!!
uanset hvilket møde der er tale om...

Sidst jeg skulle til møde med sb og lægekonsulent,
tog jeg for første gang bisidder med (min mand),
bare det, at han var der...
gjorde at jeg blev mødt med større respekt,
end nogen sinde før...
så denne gang,
blev jeg ikke kørt rundt i manegen,
og gik derfra UDEN, at være et rystende nervevrag.


Håber det bedste for dig!




Kiskada
kiskada er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 17:53   #97
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Solen Se meddelelser
Det lyder godt nok træls.

Enten må de rykkede mødet, så du kan få en tid hos din læge ellers må lægen da give dig en akuttid. Hvis du snakkede med sekretæren, så prøv i stedet at ringe til lægen i telefontiden i morgen og få forklaret situationen ordentligt.

Jeg blev sendt til en sociallæge i Region Midt, og det var noget af det bedste, som skete i min sag. Hun var respektfuld.

Hun samlede alle trådene og sørgede for at dårligdommen blev bekræfte (endnu engang). Hun skrev en lang afhandling på baggrund af de nyeste konstateringer - som jo bare bekræftede det, som var konstateret for flere år siden, men det var åbenbart det kommunen ville have!

Hendes rapport konkluderede, at jeg under ingen omstændigheder ville kunne arbejde på det normale arbejdsmarked. Diverse skånehensyn blev listet op, alt blev bakket op af den reumatalog, som jeg blev sendt til i forløbet. Samtidig var jeg til samtaler hos en psykolog, som konstaterede at jeg var "normalt fungerende" i øverste etage - altså at der udelukkende var tale om et fysisk problem + at jeg bestemt ikke var/er pivet så der ville ikke komme mere arbejdsevne ud af yderligere tiltag mht. smertehåndtering.

Derfor blev jeg efterfølgende afprøvet mht. fleksjob. I rapporten var der også beskrevet en anbefaling omkring, hvordan det burde foregå. Disse anbefalinger fulgte kommunen til punkt og prikke.
Desværre blev resultatet jo ikke fleksjob, men førtidspension

Jeg håber, at dit møde med en sociallæge også kan hjælpe dig.
SIKKE en dejlig historie!! TAK for den Den havde jeg brug for! Omend det jeg læser længere nede ikke tegner særlig godt for mig Men nu må vi se, jeg må være stærk og positiv!!
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 17:54   #98
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dudde Se meddelelser
Det som jeg kan finde ud af, ved at google sociallæge, siger mig at det er det samme som lægekonsulent.

Jeg faldt også straks over navnet Ruhy Q., da dette er en lægekonsulent som tidligere har lavet "vurderinger" i min sygedagpengesag.

Og jeg må desværre sige at vedkommende læste min speciallægeerklæring med meget selektive briller, dvs. at kun de ting som var til kommunens fordel, kom med i vurderingen

Håber det bedste for dig
Tak for det Dudde

Men lidt øv hvis det er sådan en person!! Men jeg må prøve at samle mig!!
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 17:56   #99
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kiskada Se meddelelser
Hejsa

har ikke lige overskud til at læse hele tråden op..

men du SKAL da i hvert fald have en bisidder med!!!
uanset hvilket møde der er tale om...

Sidst jeg skulle til møde med sb og lægekonsulent,
tog jeg for første gang bisidder med (min mand),
bare det, at han var der...
gjorde at jeg blev mødt med større respekt,
end nogen sinde før...
så denne gang,
blev jeg ikke kørt rundt i manegen,
og gik derfra UDEN, at være et rystende nervevrag.


Håber det bedste for dig!




Kiskada

Ja, kan godt se at det er godt at have bisidder med.... problemet er bare at jeg ikke ANER hvem jeg skulle tage med Så føler man sig lige lidt alene altså!

Men vi skal sidde 4 der, 3 mod en.... hvis jeg ingen har med
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 23:33   #100
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du bør rykke mødet, så du får mulighed for at inddrage egen læge, som skrevet i brev.

Kender ikke til den slags samtaler, men du bør IKKE gå alene.

Kan du ikke tage en med fra familie, eller ven?

Husker ikke lige, men hvad med fagforening?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Korthuset væltet 3 dage før møde med rehabiliteringsmøde! ladytass Alt det andet 11 09-10-2013 00:18
Hårdt kursus supersus Spørgsmål ang fleksjob 12 18-01-2012 20:46
Handicappede rammes hårdt buster Politik og Samfund 2 19-11-2010 09:47
Fleksjobbet er for hårdt!!!!!!! yasmin69 Spørgsmål ang fleksjob 7 03-05-2009 14:55
flex jobber på hårdt arbejde.. annette Spørgsmål ang fleksjob 2 06-12-2006 00:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension