K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-05-2007, 15:12   #11
Bea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2006
Indlæg: 108
Styrke: 18
Bea er ny på vejen
RE: Løn ved flex job mm

Jeg er visiteret til fleks i februar måned. Jeg søger selv også ud fra den betragtning som Hejdien beskriver. Det er jo altid rart selv at være medbestemmende og føle ejerskab for det job man får.
Hvis kommunen finder et job, ikke sige pænt nej tak. Det er grundlag nok til at de kan klappe kassen i. Der er en kvinde på det jobrådgivningkursus jeg går på, der har takket nej til et job, for hun psykisk ikke magtede lige det job. De tog ikke hendes ledighedsydelse, men truede med " bål og brand", med det resultat at hun blev meget ked af det og bange. (Hvis en person afslår et rimeligt tilbud om et fleksjob, står der i loven, at man får en karantæne på fem uger. Hvis en perso anden gang takker nej inden for en periode på 12 måneder, mister vedkommende retten til ledighedsydelse ) Side 30 i pjecen om fleksjob www.dch.dk

På den måde, er der gode grunde til selv at finde et job. Hvis ikke vi kan, ja, så må vi jo håbe kommunen finder et job vi kan blive glade for.

Held og lykke med jobsøningen.

Bea

Søg endelig selv. Jeg har erfaring med at jeg får mest respons på mine uopfordrede ansøgninger. jeg tror vores ansøgninger let " drukner" hvis virksomheden har flere ansøgere på en gang. Hvis vi sender uopfordret har de kun den ene og forholde sig til. Måske er vi så heldige at de kan se os i lige deres organiation.
Jeg var selv skeptisk ved at skulle sende uopfordret, fodi jeg synes jeg var påtrængende. Jeg protesterede kraftigt, men overvandt mig selv til at prøve. Jeg må så senere erkende at det er dem jeg har været kaldt til samtale på tre gange. De opfordrede ansøgninger har endnu ikke givet anledning til en samtale.

Jeg var til samtale i fredags og går og venter spændt, fodi jeg næsten blev lovet et job, hvis ellers praktikken på en måned falder ud til min fordel. Det er meget spændende lige nu
Bea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2007, 20:21   #12
kicac
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2006
Lokation: Brønderslev
Indlæg: 22
Styrke: 19
kicac er ny på vejen
RE: Løn ved flex job mm

held og lykke Bea. Jeg håber at det lykkes
kicac er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2007, 17:46   #13
Helle Honore
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2007
Indlæg: 2
Styrke: 0
Helle Honore er ny på vejen
RE: Løn ved flex job mm

Hej alle. Jeg er her for første gang og har et par spørgsmål. Jeg blev bevilget flexjob 10 mdr. 2006 lydende på 16 timer ugentlig og har siden modtaget 91% af dagpengene. Torsdag i denne uge skal jeg så til samtale ang job på et netværksted. Slulle læres op af en sygeplejerske, som går på efterløn til oktober. Der blev givet udtryk for at det skulle være en uddannet indenfor pædagog eller sygeplejerske. Kommunen mener jeg skal have 16000 i månedewn i løn for jobbet, men jeg er uddannet pædagog, er det rimeligt? da jeg vil få kørselsudgifter på tog, 1100 kr. i mdr. er der nogen der ved noget om procedurer? håber på et par svar. tak Helle
Helle Honore er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2007, 18:03   #14
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: Løn ved flex job mm

Hej Helle.

Jeg ville spørge fagforeningen om løn.

Der er afhængig af kilometerantal mulighed for at trække kørsel fra i skat.

B)
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2007, 20:01   #15
Isch
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Lokation: Køge
Alder: 55
Indlæg: 122
Styrke: 19
Isch er ny på vejen
RE: Løn ved flex job mm

Hej Helle og velkommen til.

Mht. til transport, kan du trække det fra som overstiger 24 km. i alt. Du har fået et skema sammen med din selvangivelse hvor man kan se hvor meget det er, og ellers kan du enten ringe til skat og høre, eller du kan gå ind på deres hjemmeside og beregne det.

vh
Isch
Isch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2007, 21:16   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Løn ved flex job mm

Citat:
Helle Honore skrev:
Hej alle. Jeg er her for første gang og har et par spørgsmål. Jeg blev bevilget flexjob 10 mdr. 2006 lydende på 16 timer ugentlig og har siden modtaget 91% af dagpengene. Torsdag i denne uge skal jeg så til samtale ang job på et netværksted. Slulle læres op af en sygeplejerske, som går på efterløn til oktober. Der blev givet udtryk for at det skulle være en uddannet indenfor pædagog eller sygeplejerske. Kommunen mener jeg skal have 16000 i månedewn i løn for jobbet, men jeg er uddannet pædagog, er det rimeligt? da jeg vil få kørselsudgifter på tog, 1100 kr. i mdr. er der nogen der ved noget om procedurer? håber på et par svar. tak Helle
Hej Helle.

Det du skal gøre er at du skal finde ud af hvad din stilling betegnelse er, så skal du lønnes efter mindstelønnen efter deres overenskomst , jeg kan kun råde dig til at sørge for at have fagforeningen som varetager de andre ansatte med ( det er et lov krav , man har krav på at få fagforeningen med når der snakkes løn) hvis du feks er uddannede pædagog og det er som pædagog du virker, så er det mindste lønnen for pædagoger du er berettiget til , men hvis du har fagforeningen med så vil de nok gå ind og kigge på anciennitets tillæg osv også , men kommunen skal kun refundere ud fra mindstelønnen ... håber du forstod forklaringen ellers må du lige skrive igen

Og velkommen til
  Besvar med citat
Gammel 22-06-2007, 21:22   #17
Socialformidleren
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Indlæg: 46
Styrke: 18
Socialformidleren er ny på vejen
RE: Løn ved flex job mm

Hej Xeva - idag kan du stort set ikke slippe uden om en arbejdsprøvning. Dit erhverv er rimelig fysisk hårdt, hvorfor man vil forsøge at arbejdsprøve dig i noget der ikke er fysisk hårdt - det ville i hvert fald være det mest objektive at gøre.

Det at du er enlig mor til to vejer ikke specielt meget, medmindre du har en fantastisk sagsbehandler der formår at beskrive dine arbejdsmæssige ressourcer og barrierer og formår at beskrive din livskvalitet når du kommer hjem fra arbejdet.

Vedr. aflønning, tror jeg umiddelbart at du vil blive lønnet efter deltid, medmindre du kan dokumenterer, at grunden til at du har arbejdet deltid er af helbredsmæssige årsager.

Kh Soc.formidleren
Socialformidleren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2007, 22:22   #18
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Løn ved flex job mm

Jeg har så lige et spørgsmål du skriver at hun xeva nok kun kan få deltidsløn hvis ikke hun kan dokumentere at det er helbreddet der har gjort at hun ikke kan arbejde fuldtid (hvad jeg personligt syntes at hendes historie lyder som om hun kan) men det fik mig til at tænke på netop det nye med at man kun skal tilbydes deltid hvis man kommer fra deltid ...

Hvad skal eksistensgrundlaget så være ?
her tænker jeg selvfølgelig på at ingen eneforsørger i danmark vil kunne klare sig for en deltidsløn og da så slet ikke hvis man tager med i betragtning at fleksjob mange gange ligger i den nedre grænse af lønskalaen...

Hvad så ... skal man suppleres op til ledighedsydelse kontanthjælp eller ?
det kunne da være rart at få det afklaret ...

I loven står der

Der skal ikke længere være pligt til at tilbyde fleksjob på fuldtid, hvis man kommer fra en deltidsstilling, medmindre fx en lægefaglig vurdering kan dokumentere, at den pågældende borger oprindelig er gået på deltid på grund af forhold, der også er årsag til den senere ansættelse i fleksjob. Der skal dog senere være mulighed for, at en person på deltid kan tilbydes et fleksjob på fuldtid, hvis personen fx på grund af skilsmisse ikke kan forsørge sig selv på deltid.

De enlige forsørger jeg kender og som arbejder deltid får alle som en suppleret op til dagpenge da de ellers ikke ville kunne forsørge sig selv og deres børn, ved du noget om det ?
altså hvordan det forholder sig for flekser.
i loven står der og fx pga skilsmisse ikke kan forsørge sig selv, kan det ikke også tænkes at man feks pga sin sociale situation ikke kan forsørge sig selv og dermed får det tilbudt på fuldtid
  Besvar med citat
Gammel 24-06-2007, 17:20   #19
Xeva
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2007
Indlæg: 85
Styrke: 17
Xeva er ny på vejen
RE: Hmm ja

Altså, jeg får nok svært ved at dokumentere, at jeg har arbejdet deltid pga helbredet. Men det er nu til dels sandheden. Har godt kunnet mærke noget på vej i flere år. Men har jo fået suppleret op til fuld tid dagpenge. Og når jeg er fuld tids forsikret, hvorfor kan jeg så ikke få fuld tid nu? Hvis ikke bliver en 20 timers flex så suppleret op til deltid(og er det 30 timer?)
Jeg er ene nu, men vil gerne flytte sammen med min x mand.
Det bliver nu absolut ingen fordel. Han har lav løn og lån. Og allt tilskud forsvinder. Så jeg får egentlig færre penge til mig selv. Men kan det at vi flytter sammen være grund til at sige. " Så nu er du ikke ene forsørger, så kan du nøjes med del tid? "
Kan aller en ski finde rundt i alle de regler!!!!!! Men giftes skal vi ikke, den har jeg da regnet ud. For hvordan skulle vi kunne forsørge vores lille familie på et ufaglært job, eller hvis min mand mister job, mine dagpenge....ØH nej vel....;-)
Eva
Xeva er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2007, 17:26   #20
Xeva
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2007
Indlæg: 85
Styrke: 17
Xeva er ny på vejen
RE: PS

Ikke fordi jeg gerne vil snyde....men hvis nu min mor har givet mig nogle penge, som står i banken, og min sag trækker ud, og jeg ryger på kontanthjælp..Skal de så bruges først, for helt ærligt, så vil jeg sgu ligge dem i en boks. Jeg kan sagtens bruge dem til alle dting der ikke er råd til her på sygedagpenge og evt kontanthjælp, det være sig...flyverdragter, støvler, en bio tur, osv. Ting der burde være råd til, men som der bare ikke er. De penge vil jeg simpelthen ikke bruge på husleje!!!!
Eva
Xeva er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
flex eller ikke flex. stumbi Spørgsmål ang fleksjob 19 07-02-2013 15:50
flex mus0025 Spørgsmål ang fleksjob 8 14-12-2012 19:33
Indstillet til flex / Den nye flex lov Bitsch Spørgsmål ang fleksjob 7 18-09-2012 20:21
Flex-job lindairene Din historie 1 14-01-2010 12:29
flex job jens-p hansen Din historie 2 28-10-2008 10:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension