K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-04-2010, 11:27   #1
Michaell
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Indlæg: 3
Styrke: 0
Michaell er ny på vejen
fra aktiv leder til fleksjob

Hej.

er der nogen der kan hjælpe mig med lidt vejledning,
jeg fik 1 okt konstateret Dilateret Kardiomyopati ( kronisk hjertesvigt)
har været sygemeldt siden, men startede i virksomhedspraktit den 18 januar, og er nu på 3½ time pr dag, før var jeg hjemmeplejeleder, og nu er mit arbejde på kontoret, uden nogen øvre ansvar. og alle skånehensyn er taget, på en rigtig god måde, denne virksomhedspraktik fik jeg selv startet, med hjælp af jobkonsulent, og har ført dagbog over mit liv siden den 18 januar, som er sendt til min sagsbehandler, men nu er mit spørgsmål, hvordan får jeg hurtigt et fleksjob, for jeg er opsagt i min stilling, og er så ledig fra 1 juli, og min leder vil meget gerne ansætte mig i fleksjob den 1 juli, hvis jeg er tilkendt et.
Har nu allerede nr 2 sagsbehandler, og får snart nr 3, da hende jeg har nu skal på barsel.
syntes at systemet arbejder ekstrem langsom,
hvad kan jeg gøre for at det kommer til at gå noget hurtigere.
og er jeg ledig eller sygemeldt, den 1 juli, for jeg kan jo godt holde til at arbejde 3½ time pr dag ?

på forhånd tak
Anne Marie
Michaell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2010, 11:56   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Du er stadig sygemeldt når du bliver ledig, mht at få systemet til at arbejde hurtigere så er det noget af det sværeste der findes...

Nu ved jeg ikke hvor langt du er kommet med papir og dine papir forbi lægekonsulent osv ...

Men en ide kunne være at skrive til din sagsbehandler og skrive at du gerne (på skrift) vil have en tidshorisont for hvornår du kan forvente at din sag er færdig og bed samtidig om aktindsigt (hvis ikke du har det ) så du ved selvsyn kan se hvor meget de har liggende om dig og om der evt er noget der mangler
  Besvar med citat
Gammel 04-04-2010, 16:38   #3
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Kan sige, at din sagsbehandler som udgangspunkt har brug for en tre måneders praktik, med en efterfølgende slutskrivelse fra jobkonsulenten om hvordan det er gået og at alle skånehensyn er taget, og så skal lægepapirerne selvfølgelig være der.
Når alle de beskrivelser er der, skal der laves en resourceprofil, og så skulle det være det.
Så gør som Hejdien siger og spørg din sagsbehandler hvor langt hun er nået, og hvad der mangler.
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2010, 11:08   #4
Michaell
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Indlæg: 3
Styrke: 0
Michaell er ny på vejen
Smile

Dejligt, at i har svaret, jeg vil skrive til sagsbehandleren, hvis ikke jeg har hørt fra hende i denne her uge, for der skal jo komme et brev om vores samtale og hvornår hun ringer mig op igen, hun sagde at jeg var beviliget 5 timer psykologhjælp, men det har jeg heller ikke på skrift,
jeg har været 3 mdr i virksomhedspraktik, og det afslutter jobkunsulenten nu her i næste uge.
jeg ved at mine papirer har været en gang hos lægekonsulenten, men jeg tror at de skal igen, for de har ikke de sidste opdateringer fra sygehuset, dem får jeg også sendt fra sygehuset, men har de ikke sendt dem til mig den 15, kan jeg selv få dem når jeg skal til kontrol derude.
og så må jeg jo sende dem til sagsbehandleren. så hun kan sende dem videre. og lave en plan til mig. resourceprofil har jeg fået lavet i jobcenteret det er vel den du mener. den er på 10 sider.
Tak for støtten, det er dejligt.
Anne Marie
Michaell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2010, 11:58   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Med aktindsigt mener jeg hele din sag, det kan være at du tror der ligger nogle lægepapir der som måske ikke ligger der og som du så kan indhente og du kan se hvad sagsbehandler har skrevet om dig efter samtaler og sikker dig at intet er misforstået eller glemt ..

Du kan finde et skema til at søge aktindsigt under nyttige link
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lov om en aktiv beskæftigelsesindsats - Fleksjob ZikZak Dit og Dat 3 10-04-2014 10:48
aktiv søgende nielsen69 Spørgsmål ang fleksjob 4 09-04-2013 10:06
Aktiv dødshjælp logikeren Politik og Samfund 14 07-01-2012 14:47
LEDER: De offentlige systemfejl buster Politik og Samfund 0 15-10-2010 00:20
Hvad leder de efter?? Onlybyheart Alt det andet 25 05-01-2010 23:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension