K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-03-2013, 10:20   #11
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du bør ansøge kontanthjælpen.

Det kan du godt, trods ejerbolig og bil.

Din ejerbolig, har ingen betydning, medmindre den,stort set er betalt. Hvis du skal låne i friværdi, skal du jo også kunne betale denne stærre termin. Derfor vil din kreditforening, formodentlig give afslag på dette. Det ved kommunerne godt.

Bilen, kan du jo være afhængig af pga din dårlige ryg.

Så, søg du bare kontanthjælp, men du skal selvfølgelig klage over sygedagpengestop.

Evt. forlængelsen på 2 år, få din læge med, evt be ham om journalnotat.
og forlængelse hvor din behandlingstid, og vendtetid fratrækkes.

Få hjælp af din fagforening.


VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 25-03-2013 kl. 10:23.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2013, 11:16   #12
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af JRSeat Se meddelelser
Har nu efterfølgende tænkt på, om Jobcentret sådan bare kan lægge mine sygdomsuger sammen op til de 52, da det jo nu er en ny operation jeg skal have udført, nyt sygdomsforløb med en stivgørende op.
De ser på de seneste 18 måneder og i denne periode må du have 52 uger sygefravær. Så ja, desværre må de godt lægge ugerne sammen (sålænge det er indenfor de sidste 18 måneder).
Måske du bør holde fast i at tale med læge og få denne til at skrive, at du med al sandsynlighed kan vende tilbage til ordinære arbejdsmarked og så medtage dette i en klage over sygedagpengestop.
Og ja, som popiae skriver, kan det jo godt være du kan få kontanthjælp trods ejet hus...
Er du opmærksom på om du via din pension har ret til tab for erhvervsevne/invalideydelse? Måske der er noget at hente der.
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2013, 14:54   #13
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.732
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Din kommune er tunge at danse med...

Kære Jan.

Læs og forstå.

http://www.dukh.dk/netradgivning/syg...m-sygedagpenge

"Udsættelse af afgørelse om sygedagpenge
Hvor længe kan en afgørelse om evt. genoptagelse af sygedagpenge trækkes ud?"


Sygedagpengestop vs sagsbehandlingstid:

http://www.dukh.dk/netradgivning/syg...behandlingstid

Desværre kan kun du, træffe afgørelsen om en stivgørende operation.

Men du bliver nød til at tænke på hvad du HAR i skrivende stund da det er dokumenteret at en del får det meget værre.

Men jeg fornemmer at du ikke har kendsskab nok, præcis om HVORFOR dine læger vil stivgøre. Jeg sætter IKKE spørgsmål til lægers beslutninger, men....


..... jeg må erkende med mine 33 års erfaring inden for dårlige rygge samt genoptræning stoler jeg i dag kun på en person. Rigtigt..... Peter og ingen andre. Jeg forlange fyldesgørende forklaringer inden nogen bare får lov til at lytte til mit gode hjerte.

Kan forstå du IKKE har samtlige journaler fra læger, speciallæger, hospitaler samt kommunen. Det er en meget stor fejl i dit sagsforløb.

Hvis du har overskud nu søg aktindsigt omgående, 10 kalenderdages frist.

Kommunen.

http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Læger/hospitaler

http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_ved_laege.pdf

Du er først begyndt på dine problemer, desværre. Fra nu af stoler du kun på dig selv og betragter kommunen som en en retslig modpart, som du naturligvis behandler med normal respekt, men griber ind første gang kommunen ikke overholder lovgivningen.

Du har 2 problemer!

Dit helbred, en ryg der har det meget dårligt men hvor det kan blive værre. Men heldigvis også bedre. Derfor kan kun du tage beslutning om operation.

Dit problem nr 2 er kommunen som du nu betragter som beskrevet. Alt foregår på skrift. (desværre)

Lav afsnit i dine indlæg da mange også har problemer med det kognetive.

Er du gift? Hvis ja, så forbered dig på, hvis din partner arbejder normal, finder du årsagen til at kommunen vil stoppe dine sygedagpenge da der så vil blive 0 kr i kontanthjælp. Forsørgerpligt kaldes det.

Men tro nu ikke at politikerne ikke kender din situation med det urimelige i at blive afkrævet svar på hvornår du er klar til arbejdsmarkedet 10 dage før en så enorm rygoperation. Hvilket ingen i hele verden kan svare på. Men kommunen er så stupid og uvidende at de tillader sig at stille slige dumme spørgsmål.

Hvilket er vidende om at disse såkaldte professionelle sagsbehandlere eller socialrådgivere ikke har den fjerneste viden om hvad de sidder og har med at gøre. Skræmmende.

Har du en fagforening der kunne støtte dig?
Hold orden i alle de journalakter du modtager.
Tving dig selv til at tænke pension, hvis det er det du ønsker eller bliver tvunget til.

Held og lykke med operationen hvis det er det du vælger.

HVORFOR præcis vil lægerne stivgøre? Hvad siger de til dig? Har du fremadglidning af et led?

Information da DU skal vide hvorfor og hvorfor og hvorfor.

http://rygsygdom.dk/index.php/Forside

http://www.dukh.dk/netradgivning/syg...m=kontanthjælp

Kontanthjælp vs ejerbolig. Læs PDF

http://www.dukh.dk/hjelp-til-selvhje...jælp+ejerbolig

Principafgørelser sygedagpenge.

http://www.dukh.dk/hjelp-til-selvhje...gelse.doc/view

Bor du i en kommune der har ansat en Borgerådgiver? En lokal Ombudsmand!

Lad os hører nærmere.

Mange hilsner

Peter
http://ofeldt.dk/index.php?id=108

PS. Jeg tillader at køre din sag over i "Ryghistorier" som er en vidensbank hvor jeg samler erfaringer og konkret viden.

Sidst redigeret af phhmw; 25-03-2013 kl. 18:18.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 25-03-2013, 23:05   #14
JRSeat
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2013
Lokation: Fyn
Indlæg: 20
Styrke: 12
JRSeat er ny på vejen
Vil bare sig tak for alle indlæg med råd og vejledning..ja, det er dælme ikke sjovt at blive syg i dagens Danmark.
Er rystet over det er sådan, og så kan man da først rigtig blive syg.

Til dig Peter:
Nej, i min kommune er der ikke en Borgerrådgiver.
Har også alle skrivelser/ mails samlet i en mappe, så det har jeg godt styr på, heldigvis.

Som beskrevet i retssikkerhedsloven, skal kommunen 14 dage før sygedagpengestop, rådgive og vejlede om hjælp efterfølgende... det har de ikke gjort i mit tilfælde, derfor jeg står på bar bund nu.

D.04.02.2013 skriver lægekonsulenten der er tilknyttet jobcentret:
Vurdering og plan:
Tilstanden ikke stabil, der er fortsat behandlingsmuligheder og evt. behov for skånehensyn må fastlægges efter genoptræningen efter fornyet operation er afsluttet.
Vurderingsgrundlag:
Statusattest fra Friklinikken i Give af 23.11.2012
Journaloplysninger Give fra 17.08.2012
Som jeg forstår det, er ovenstående oplysninger hentet fra sidste år, og da jeg først er blevet MRscannet d. 7. januar 2013, må vurderingen være foretaget på et forkert grundlag, eller??

Fandt også en fejl i et af brevene fra jobcentret, dateret d. 13-03.2013, vedr. klagen jeg havde indgivet ang. sygedagpengestop d. 28.feb.2013.
Du er med brev af 11. januar 2013 orienteret om at din sag er udsat pga. manglende oplysninger.
Brevet han hentyder til er af 11.feb. 2013, altså en hel måned senere, så ja, det er med at være vågen fra nu af.

Vil personligt møde op på jobcentret i morgen, aflevere min klage vedr. sygedg.stoppet, og erklæringen om aktindsigt, få den underskrevet og få en kopi med hjem.

Tager også kontakt til min fagforening imorgen.

Igen, tusind tak for jeres hjælp..er glad for jeg stødte på dette forum.
Hilsen
Jan

Glemte lige det med stivgøringen.
Det er nu 3. gang jeg har fået en prolaps samme sted, mellem L4ogL5, og også denne gang med nervetryk til mit højre ben, som igen har gjort at jeg har det de kalder en dropfod, smerter i højre overlår, følelsesløs på ydersiden af låret, kramper i foden om natten, hvor jeg ofte må stå op og gå rundt, stærke smerter i lænden, så jeg tit ikke kan ligge i sengen eller vende mig, uden kraftig smerteforværring, kan ikke noget fysisk, ingen lange gåture max. 1 km i langsomt tempo, hvor jeg efterfølgende må lægge mig når jeg er hjemme igen, på morfin og gigtpiller når det bliver for slemt.
Derfor vil jeg gerne have udført min operation, og har også fuld tiltro til en forbedring efterfølgende.
Mine scanningsbilleder er blevet drøftet på en rygkonference, så det er ikke kun en enkelt læge der har truffet beslutningen om stivgøringen, men en samlet vurdering af det bedste for mit vedkommende.
Det er faktisk også den læge der opererede mig første gang i Middelfart i dec. 2010, og den læge der opererede mig i august 2012, der skal bistå hinanden under operationen, så jeg føler mig helt tryg ved det.
Hilsen
Jan
JRSeat er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2013, 00:12   #15
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.732
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Som du beskriver det...

Kære Jan

.... lyder det som en fornuftig beslutning. Operation gentagne gange i samme L4/L5 kan jo ikke blive ved. Lægerne foreslår naturligvis heller ikke operation uden grund, især i ryggen. Godt det ikke er i S1/L5.

Husk at modtage en genoptræningsplan i hånden inden udskrivning som loven foreskriver. Så bliver det vederlagsfri for dig i begyndelsen.

Efterfølgende beskriver du, at de foregående genoptræninger er gået godt.
Godt du har tillid til dette da det ikke er alle der modtager den korrekte genoptræning.

Dropfoden og de neogene smerter bliver bedre med tiden. Vær god vi din mave grundet indtagelse af morfica. Indstil dig på livslang vedlgeholdstræning af din ryg, udført af professionelle der ved hvad de har med at gøre.

Kommunen kører du som du stod i en retssal, hvilket du har opdaget kan være en fordel. Fra nu af gemmer du konvolutter med poststempel som dokumentation på modtagelsen. ( Ombudsmandens krav )

Husk at ankefristen er 28 kalenderdage og er lovbunden. Hvis ikke denne overholdes mistes retten til at anke.

Held og lykke med operationen som kommer til at gå godt.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 26-03-2013, 21:07   #16
JRSeat
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2013
Lokation: Fyn
Indlæg: 20
Styrke: 12
JRSeat er ny på vejen
Vil bare lige sige tak til alle for hjælp og vejledning jeg har fået her.
Har nu fået styr på det meste, takket være jeres hjælp.

Har idag været på jobcentret med min klage over sygedag.stop.

Har nu anket afgørelsen, søgt aktindsigt i min sag, fået tilsagn fra min altid hjælpsomme læge ang. §27 stk.1, nr.3, hvor jeg kan få forlænget 2x52 uger, når jeg er under lægebehandling, og hvor det er sandsynligt at man kan vende tilbage til arbejdsmarkedet.

Fremtidig korrespondance foregår nu skriftligt.
Konvolutter gemmes ved modtagelse af post.

Jeg vil gerne komme med en melding senere, hvad der sker i sagen.

Endnu engang vil jeg sige tusind tak for hjælpen til alle.

Hilsen
Jan
JRSeat er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2013, 18:14   #17
Egeskov
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2012
Indlæg: 76
Styrke: 13
Egeskov er ny på vejen
Ja, kommunen kan godt lægge dine sygdommensuger sammen. Man kan max få sygedagpenge i 52 uger inden for de sidste 18 måneder.
Egeskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2013, 14:35   #18
JRSeat
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2013
Lokation: Fyn
Indlæg: 20
Styrke: 12
JRSeat er ny på vejen
Hej igen
Så er jeg tilbage igen efter min operation d. 03.04.2013
Operationen forløb planmæssigt uden nogen form for komplikationer, og blev allerede udskrevet 4 dage efter, hvor der allerede var sket en mærkbar fremgang i mit højre ben, så alt tegner godt.
Ankede beslutningen om sygedagpengestop, og søgte også aktindsigt i min sag d. 24.03.2013, som jeg modtog med posten d. 27.03.2013
Samtidig modtag jeg en ressourceprofil jeg skulle gennemlæse, og skrive kommentarer til, hvis jeg havde nogen...den skulle så afleveres senest d. 05.04.2013.
Fik den afleveret dagen før min op. d. 02.04.2013, med tilknyttede kommentarer og klage over kommunens afgørelse.
Her idag d. 09.04.2013 modtager jeg så brev fra jobcentret, at kommunen har revurderet min klage d. 05.04.2013
Kommunen fastholder afgørelsen, og min klage er d.d. vedlagt kommunens begrundelse fremsendt til statsforvaltningen til afgørelse.
Når statsforvaltningen har truffet en afgørelse, vil jeg få besked derfra.
Begrundelsen for fastholdelse af afgørelsen: Der er ikke fremkommet nye oplysninger.
Så hvad gør jeg nu??
Mener det er ret hurtigt, at kommunen afviser min klage, da det kun er 2 dage efter min operation.
De har ingen udtalelser fra operationen, fysioterapeut'en eller andet.
Når jeg har søgt aktindsigt en gang, skal kommunen så ikke sende noget mere fyldelstgørende til mig, vedr. deres begrundelse.?
Jeg er dybt rystet over stadig at skulle forfølge kommunen her få dage efter hjemkomst fra sygehuset, hvor man er fyldt med morfin, sengeliggende det meste af dagen, kæmper for at blive fit igen, og samtidig skal kæmpe mod systemet.
Hvad hvis jeg her og nu søger førtidspension, hvordan vil de så reagere?
Har bare et ønske om at blive rask, og komme ud og arbejde igen. ØV det skal være så problematisk.
Hilsen
Jan
JRSeat er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2013, 20:53   #19
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
når de har stoppet dine sygepenge vil du ikke ryge retur selv om du søger pension.

Ankesager er desvære en meget lang ventetid på, er selv gift med en mand der røg ud af sygedagpenge systemet og nu lever på ægteskab forsøgelse, vi anket den 1-9-12 og venter stadig svar, selv hans nye sagsbehandler siger han nok får sine sygepenge retur med tilbage virkende kraft.

det jo fint nok, men hjælper os ikke lige nu hvor vi mangler penge hver dag.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2013, 00:22   #20
JRSeat
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2013
Lokation: Fyn
Indlæg: 20
Styrke: 12
JRSeat er ny på vejen
Ja, jjson, det er dybt deprimerende at man skal vente så lang tid.
I mit tilfælde vil de som sagt først tage stilling om mit videre forløb, når jeg er færdig med genoptræning.
Er lige hjemkommet efter operationen, og de 3 første måneder må jeg intet foretage mig, hvorefter jeg så starter op med genoptræning, som måske også tager 3 måneder...altså ialt et halvt år fra dags dato.
Er opsagt fra mit job med virkning fra 01.07.2013, hvor jeg står uden indkomst.
Kan heller ikke forstå at kommunen nu sender min sag videre til statsforvaltningen..troede det skulle være til beskæftigelsesministeriet, men ved ikke om det er det samme?
Min læge fortalte mig, at når jeg har anket afgørelsen, skal kommunen tage kontakt til ham, for at få en kommentar fra ham, men det har de ikke gjort.
Kan heller ikke forstå at kommunen er så hurtig med en revurdering af min klage, da jeg afleverede den d. 02.04. 2013, dagen før min operation, og af brev idag er afgørelsen truffet d. 05.04.2013.
Afvist med begrundelsen, at der ikke er fremkommet nye oplysninger...så er det jeg mener, at kommunen burde vente yderligere nogle dage, og få en udtalelse fra lægerne på sygehuset, om forløbet af min operation.
Føler at kommunen vil ud af sagen hurtigst muligt, og istedet give den videre, så de indtil videre har deres ryg fri.
Er dybt deprimeret over en sådan behandling, bare at blive sat ud på et sidespor.
Hilsen
Jan
JRSeat er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!!! Operation og så stopper de sygedagpengene nala Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 100 03-09-2012 17:24
Operation eller ikke operation... det er spørgsmålet. Twingo Alt det andet 14 02-01-2012 16:43
Hjælp til operation efter operation? Camille Hjælpemidler til handicappede 5 18-07-2010 22:25
Spørgsmål om hjælp efter operation Ragdoll Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 10-05-2010 20:35
Sygedagpengestop efter 618 dage? phhmw Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 16-03-2010 22:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension