K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-02-2017, 16:34   #21
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Kan det tænkes at Buffy måske ikke er etnisk dansker og det har noget med det at gøre...det skal lige siges at jeg ikke ved om det kan hænge sådan sammen eller om der er andre regler for ikke etniske danskere..

Der kan jo være mere til historien som Buffy ikke lige har skrevet herinde...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2017, 17:25   #22
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Webmaster skrev "Jeg giver op", og der skal sgu noget til, før HAN gør det.
Det er trættende, at se, hvordan nogen herinde, giver råd om noget, de ikke har styr på !
Det er ganske vist en "Bruger Til Bruger"- side, men jeg synes man alligevel skal have kigget på lovstoffet, før man udtaler sig !
Og I kan være sikre på, at Webmaster kan sit lovstof !
Synes at KageØre bør give en undskyldning til Webmaster.
Bare min mening.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2017, 17:48   #23
Mullen1103
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2017
Indlæg: 17
Styrke: 8
Mullen1103 er ny på vejen
Synes at der er mange spørgsmål omk. det at man mister sit tillæg hvis man bosætter sig uden for EU!

Har idag talt med udbetaling Danmark, som oplyser at hvis det omtalte land har en socialsiktings aftale med Dk, så mister man ikke tillæg!

Har også talt med SKAT idag som oplyser, at man kun er begrænset skattepligtige i DK hvis man ikke har bolig og er udmeldt i cpr.

Man beholder sit person fradrag og.betaler en gennemsnitlig procentsats på 37 procent pt. Har du stadig rente udgifter i Dk skal man søge skat om at bibeholde dette fradrag!

Ovennævnte gælder for førtidspension efter 2003.
Mullen1103 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2017, 10:03   #24
Buffy
Elsker at være her på K10
 
Buffys avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2008
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 80
Styrke: 16
Buffy er ny på vejen
Tak for alle jeres svar.
Jeg er pæredansk og det er min mand også. Født henholdsvis på Ærø og i Århus.

Forstår det netop ikke, netop fordi det er indenfor et EU land- ved godt at man mister tillæg i Thailand, Australien osv. , men det er jo ikke tilfældet her.

Kan anke, men præcist hvad skal jeg skrive i den anke ?

Har også tænkt på at hive fat i Skatteministeriet...

Føler mig lidt røvrendt fordi alle folk netop skriver alle steder, at de får det hele med og ingen problemer i det og hvordan kan en såkaldt socialsikringsaftale gøre, at vi så pludselig ikke skal have vores penge ?

Har været på kh det meste af vores liv, men har netop haft det firma tilbage i 1995, som vi så ikke kan finde nogen beviser for- har sgu snart ringet alle steder hen og forstår ikke, at i hvert fald Skat og CVR ikke bare kan slå det op et eller andet sted, men det er som om, at hvis ting ikke står på en skærm foran dem, så gider man ikke gøre mere i det.
Buffy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2017, 10:47   #25
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Buffy

Jeg har flg. råd til dig:

1. foretag kun skriftlige henvendelser fremover, bed skriftlig Skat (stil brevet til en overordnet) om oplysninger for indtægt i 1995 (du har selv kun pligt til at opbevare disse oplysninger i 5 år, som virksomhedejer/selvstændig)

2. "Ud af DK" (Udbetaling Danmark) beder du også om skriftlig afgørelse, herunder henvisning til skriftlig partshøring og ankemulighed. Iflg. Socialudvalget 2011-12 L 86 Bilag 8, L 87 Bilag 8 gælder forvaltningsloven og retsikkerhedsloven også for dem. Og derfor vil du kunne klage direkte til Ankestyrelsen over afgørelser truffet af Udbetaling Danmark.

Se også her: https://ast.dk/pension/for-borgere

Da en ankesag tager lang tid, ville jeg forsøge med skriftlighed (også her gerne på chefniveau), så de får lejlighed til at rette fejlen inden du evt. må anke.

Skriv først til Skat ang. oplysninger årsopgørelse for 1995 (henvendelse til leder), hvis du får oplysninger derfra, så videresend dem til "Ud af DK" med brev om, hvorfor de ikke selv har indhentet disse oplysninger, da du ikke har pligt til at gemme dem i mere end 5 år, som selvstændig.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2017, 10:48   #26
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg undskylder på forhånd hvis du allerede har skrevet om det.

Så vidt jeg forstår af det du skriver, så er det en enkelt person på borgerservice der påstår, at du skal kunne dokumentere dit arbejdsforhold.

Bed denne person om at oplyse dig hvilken lov (og evt. §) disse ting fremgår af.

Altså, vend bevisbyrden om.

Af dit link i første indlæg kan jeg se, at du har fået det på skrift. Fulgte der en klagevejledning med?

Jeg vil mene, at det brev du har sendt ind må være en afgørelse, og en afgørelse kan man anke (uanset om der er klagevejledning med eller ej).

Af afslaget fremgår det, at du har spurgt d. 6/2, og eftersom det i dag er d. 15/2, så burde der være tid nok til at klage. Det skal være gjort inden 4 uger fra modtagelse af afslaget.

Hvis det var mig, så ville jeg skrive noget i denne stil:

"Til Udbetaling Danmark (eller hvem der har sendt afgørelsen til dig)

Jeg har modtaget en afgørelse hvoraf det fremgår, at jeg ikke kan tage mit pensionstillæg med, ved en flytning til Spanien, medmindre jeg kan dokumentere, at jeg har været erhvervsaktiv her i landet før jeg fik tilkendt førtidspension.

Jeg mener, at denne afgørelse er forkert, og klager hermed over den.

Med venlig hilsen "Buffy" + cpr. nr."

Aflevér klagen på Borgerservice, og bed om kvittering for modtagelse.

På den måde bliver det Udbetaling Danmark, der skal bevise overfor dig, at deres afgørelse er korrekt, og hvis de fastholder afgørelsen ryger den videre til ankestyrelsen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2017, 11:55   #27
Buffy
Elsker at være her på K10
 
Buffys avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2008
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 80
Styrke: 16
Buffy er ny på vejen
Har ringet til Skatteministeriet, der ville sende os vores Årsopgørelse fra 1995 og det skulle iflg. Udbetaling DK være bevis nok. :-)

Forstår så stadig ikke, at de kan sige, som de har gjort.
Buffy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2017, 17:17   #28
Mullen1103
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2017
Indlæg: 17
Styrke: 8
Mullen1103 er ny på vejen
Tror du har misforstået min besvarelse!

En socialsikrings aftale betyder netop, at du kan medbringe hele din førtidspension pension, feks. til Filippinerne, uden at miste tillæg!
Mullen1103 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2017, 19:15   #29
Buffy
Elsker at være her på K10
 
Buffys avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2008
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 80
Styrke: 16
Buffy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mullen1103 Se meddelelser
Tror du har misforstået min besvarelse!

En socialsikrings aftale betyder netop, at du kan medbringe hele din førtidspension pension, feks. til Filippinerne, uden at miste tillæg!
Jeps, det har jeg forstået- altså hvis DK har aftaler med det land, hvilket så mest er lande indenfor EU.
Jeg ved så, at man mister sit tillæg i f.eks. Australien.

Men Udbetaling DK holder jo på deres og det er lige den ene tante derinde, der åbenbart afgør det hele, så hjælper det ikke så meget at folk mener det ene og det andet- jeg kender ikke § godt nok til at vide hvem, der har ret og hele den tråd her er også fyldt med uenigheder, så ikke nemt.

De ville have bevis, så det har vi nu tryllet frem.
Buffy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2017, 19:36   #30
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg tror folk svarer sådan

fordi de aldrig har hørt om det i eu og bar vil hjælpe

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension