K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-12-2016, 23:54   #1
3isbjørn
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2013
Indlæg: 6
Styrke: 0
3isbjørn er ny på vejen
Afslag af førtidspension

Hej så kom chokket, var indstillet til pension af reh teamet men pensions nævnet /kommunal bestyrelsen ville det desværre anderledes er helt lost det kom virkelig bag på mig selvom jeg er under de 40. De begrunder afslaget med at det måske ville være bedre om 2 år aner virkelig ik hva jeg. Skal gøre
3isbjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2016, 00:59   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Når pensionsnævnet afslår en indstilling fra rehab teamet....så skal de sende,sagen tilbage til rehab teamet...og de skal så finde ud af hvad der så skal ske...

Du bør selvfølgelig klage over det afslag....husk at du kun har 28 dage til at få klaget i...

Kommunen har så 4 uger til at genvurdere sagen....og hvis de fastholder afslaget ja så skal de sende sagen videre til Ankestyrelsen...

Ankestyrelsen kontakte dig når de har modtaget sagen....og så bør du søge aktindsigt i Ankestyrelsen....sådan at du ved hvad kommunen har sendt til dem...det er nemlig ikke altid de sender alt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2016, 20:58   #3
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Når pensionsnævnet afslår en indstilling fra rehab teamet....så skal de sende,sagen tilbage til rehab teamet...og de skal så finde ud af hvad der så skal ske...

Du bør selvfølgelig klage over det afslag....husk at du kun har 28 dage til at få klaget i...

Kommunen har så 4 uger til at genvurdere sagen....og hvis de fastholder afslaget ja så skal de sende sagen videre til Ankestyrelsen...

Ankestyrelsen kontakte dig når de har modtaget sagen....og så bør du søge aktindsigt i Ankestyrelsen....sådan at du ved hvad kommunen har sendt til dem...det er nemlig ikke altid de sender alt...
Ak, ja føler med dig.
Kan godt forstå du er i chock. Det er næsten værre end det var for mig, da jeg var i R T som efter få min. sagde nej med en forkert og usand begrundelse. Hvordan man diskuterer med en arrogant læge ved jeg ikke!!!

Du har dog en god chance al den stund at RT, indstillede dig.
Pensions teamet "ankede" hvilket tyder på en økonomisk begrundelse.
Når de 28 dage er gået skal ankestyrelsen se på din sag, og herefter kan der desværre gå endnu flere mdr.

Held og lykke og hold modet oppe!
Har du nogen der kan hjælpe dig?

Sidst redigeret af vasen; 20-12-2016 kl. 21:01.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2016, 23:52   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ankestyrelsen kommer altså kun til at se trådstarters sag hvis trådstarter klager over afslaget....mere så der ikke er nogen forvirring..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2016, 11:35   #5
3isbjørn
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2013
Indlæg: 6
Styrke: 0
3isbjørn er ny på vejen
Mange tak for rådene jeg er helt nede, må jeg nok indrømme.og ja der bliver klaget og om nødvendig anket. men det vel ik mange sager at Ankestyrelsen laver om er det ? Er der nogle link herinde til hvordan sådan en klage skal se ud og indeholde.
3isbjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2016, 17:39   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jo de laver om på en del...så det kan absolut godt svare sig at klage...

Nej der er ikke noget skema...det er jo forskelligt hvordan folks klager ser ud...

Det du gør...det er at holde klagen kort og præcis....og ingen følelsesudladet udtalelser i den..

Så skal du argumentere for dine synspunkter og hvorfor du mener at kommunen har lavet en fejl afgørelse...

Igen igen...husk at når du aflevere klagen...at du får en kvittering på at du har afleveret den...så du har dokumentation på at du har afleveret klagen..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2016, 18:32   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Klage, Anke.

https://ast.dk/for-borgere-med-en-kl...-ankestyrelsen

Det vigtigste er at overholde anke/klagefristen på 28 dage på minuttet, ellers mister man sin ankemulighed.

Den skriftlige afgørelse skal altid indeholde oplysninger om Ankevejledning.

Kræv altid skriftlige afgørelser

De 28 dage begynder at løbe fra det øjeblik du har modtaget din kommunale afgørelse.

Klagevejledning og tidsfrister
https://ast.dk/for-borgere-med-en-kl...og-tidsfrister

Man klager til kommunen, som har 4 uger til at genvurdere og hvis de fastholder deres afgørelse, skal de sende din anke til Ankestyrelsen, inden 4 uger.

Ankestyrelsen har "servicefrister" som embedsmænd selv kan fastsætte, alt efter hvor travlt etc de har. De andre nævnte frister er lovbundne og skal overholdes.

Følg Web`s råd om kvitteringer.

Fordi, kommunen er din juridiske modpart, som tidligere ofte forsøgte at afkorte din klagefrist på 28 dage gennem at daterer en afgørelse og afvente med at afsende den til borgeren, således at ankefristen blev afkortet.

I dag skal alle breve afsendes samme døgn, som brevet er dateret. Nævnt for at forstå kommunen er din juridiske modpart, derfor skal der være orden i sagerne. Ref Ombudsmanden.

Når man har en social sag ved Ankestyrelsen skal man også her søge om aktindsigt da vigtige oplysninger, til borgerens fordel, har det med at forsvinde eller glemmes.

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2016, 19:30   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Måske vi lige skal tydeliggøre at man ikke må forveksle den partshøring man får og skal udtale sig til med en klage...

Ved godt at 3isbjørn ved dette men mere hvis andre læser med...

Kommunen skal altid partshøre en borger inden de laver den endelige afgørelse...

Det er først når kommunen har truffet den endelig afgørelse at man kan klage...

Man kan ikke klage over selve partshøringen...man kan kun komme med sine kommentarer til den...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2016, 22:09   #9
3isbjørn
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2013
Indlæg: 6
Styrke: 0
3isbjørn er ny på vejen
Tusinde tak for opbakningen.og alle de gode råd jeg har fået lidt håb igen.for fremtiden pga af alle jer flinke mennesker min fagforening er også kommet med ind over de hjælper med papirarbejdet så nu må vi se hvad fremtiden bringer
3isbjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2017, 14:24   #10
3isbjørn
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2013
Indlæg: 6
Styrke: 0
3isbjørn er ny på vejen
Hej har ik haft overskud før nu. Selvom jeg har vidst det i 2 uger, men tro det eller la vær kommunen ændrede deres afgørelse i sidste time så jeg endelig fik min førtidspension så er der alligevel retfærdighed til. Takker endnu en gang for opbakning og gode råd.
3isbjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension