K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-02-2017, 16:54   #1
Triknu
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2017
Indlæg: 3
Styrke: 0
Triknu er ny på vejen
Fra fleksjob til førtidspension?

Hej.
Jeg er en kvinde på 46, som har været i forskellige fleksjob siden 2009. Jeg har sidst haft et fleksjob på 20 timer om ugen (nye ordning) siden maj 2015. Jeg er netop blevet afskediget fra dette job, pga en delvis og siden fuld sygemelding siden februar 2016 pga komplikationer ved en operation. Jeg har nu fået konstateret ptsd oveni mine foregående problemstillinger. Og jeg har mine tvivl om min kommende arbejdsevne...

Kan jeg søge om førtidspension, når jeg allerede er bevilliget fleksjob? Jeg bor i Aarhus Kommune og synes der står på deres hjemmeside, at man ikke kan...
Jeg er berettiget til højeste ledighedsydelse, ville jeg beholde den i et evt kommende ressourceforløb?
På forhånd tak for hjælp :-)
Triknu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2017, 17:09   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Selvfølgelig kan du søge førtidspension efter paragraf 17 stk 2 på det foreliggende grundlag i lov om social pension....og dette uden at de kan tage de ledighedsydelse..

Se loven her https://www.retsinformation.dk/Forms...d-ef97aba7db34

Ankestyrelsen har lavet en afgørelse der siger at man netop godt kan søge førtidspension efter man er visiteret til fleksjob....uden at de kan tage ens ledighedsydelse...

Se afgørelsen her https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=153478

Hvis de er i tvivl om du står til rådighed for et fleksjob....ja så kan de afprøve dig...de kan ikke bare tage din ledighedsydelse fordi de tror at du ikke står til rådighed for et fleksjob...

Men forvent at de truer dig med at de kan tage din ledighedsydelse...og på det tidspunkt skal du vise dem ovenstående afgørelse...og dette vil lukke munden på dem...

I det hele taget...når man får noget at vide fra kommunen...som man mener ikke kan passe....så skal man altid bede om det på skrift med lovhenvisning...

Dette vil gøre at de kun giver dig ting på skrift som de kan stå inde for...og ikke alt det de kan finde på at sige for at presse folk til at feks undlade at søge om pension...

Husk at søge aktindsigt så du ved hvad der ligge af dokumenter i din sag....for hvis ikke der er papirer der siger at du er varig syg og at der ingen behandlingsmuligheder er...
Det samme med din arbejdsevne...det skal være tæt på nul...og det skal fremgå af dine dokumenter i sagen.__
Hvis ikke din sag ligger inde med den slags papirer...ja så vil du bare få et afslag på førtidspension...

Men dette afslag kan du så klage over...så du kan få Ankestyrelsen til at kigge på sagen...bemærk at det kan tage lang tid at få en sådan klage sag igennem...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2017, 17:37   #3
Triknu
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2017
Indlæg: 3
Styrke: 0
Triknu er ny på vejen
Mange tak for hurtigt svar. Det kan jeg bruge! Og det er altid godt, at være forberedt i mødet med kommunen ;-) jeg troede egentlig, at det var kommunens opgave at få forskellige ekspert udtalelser i ens sag! Men det kan være, at jeg via lægen skal bede om flere udtalelser i forbindelse med min aktuelle nye situation. Det er nemlig to psykologer i forbindelse med en forsikringssag, som har udtalt sig om ptsd. Det ligger ikke i kommunens journaler. Det er nyttigt for mig at vide, at jeg skal forberede mig inden jeg ansøger om førtidspension. Hvis jeg gør, det er virkelig en uoverskuelig proces at gå i gang med...
Triknu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2017, 18:50   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du kan evt søge aktindsigt hos de læger du har været ved....og så kopiere de papirer og gå på kommunen og bede om at få de papirer lagt ind i din sag....altså de papirer du ved kommunen ikke har...

Jeps...man er desværre nødt til at være obs på alt når det kommer til kommunerne...

Alt skal dokumenteres og ligge klar i sagen...

Når man aflevere papirer eller ansøgninger på kommunen eller jobcenteret...så skal man altid huske at få kvitteringer på at man har afleveret det...

Papirer har det med at forsvinde på kommunerne...derfor dokumentation dokumentation dokumentation....på alt...-det er så vigtigt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2017, 19:04   #5
Triknu
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2017
Indlæg: 3
Styrke: 0
Triknu er ny på vejen
Mange TAK for hjælpen :-)
Triknu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2017, 19:41   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er det vi er her for
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension