K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-11-2010, 11:37   #1
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
hjælp.. søger råd angående FP og sigeforsikring danmark..

hej jeg er blevet spurt til råd af min veninde. men det område er jeg ikke meget inde i selv..

så vi blev enige om at jeg slog det op her i dag..

spørgsmålet er så at hun omkring d. 15 nov vil få besked om hun får FP. hende socialrådgiver er ikke i tvivl.

men som sådan ved vi der så dukker en masse andre spørgsmål op..

hun er medlem er Sygeforsikringen Danmark som hun har været i i omkring 20år. her står hun i gruppe 5. men så er spørgsmålet og det vil være bedre for hende at skifte op i 1 eller 2 nu inden afklaringen bliver en realitet med FP. for jeg mener ikke hun kan rykke op når først hun er tilkendt FP..

men er der noget som vil hjælpe med vores spørgsmål.. for vi har lidt svært ved at læse det i deres reglerne..

og ingen ved om hun vil får tilskrevet et større medicin forbrug og psykolog i fremtiden.. da hendes FP vil blive givet på depression. og de følger som kommer med det..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2010, 12:38   #2
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Maja-bell.

Jeg er selv i sygeforskring DK, og står selv i gr. 5. Man bør altid overveje om udgift til forsikring op mod refusion, så derfor:

Der har lige på politiken.dk været en undersøgelse for netop skift af gr., og hvilken gr. det kan betale sig at være i. Se dette link: http://politiken.dk/tjek/penge/penge...nt-betale-sig/

Der gives ikke tilskud til psykolog i nogen af gruperne!

I skal derfor være opmærksom på, at man vel også kan få medicinkort som FP?, som nedbringer udgiften, hvorfor man så skal op på store udgifter for at få nok ud af skifte gr. i DK!
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2010, 13:08   #3
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Hej Maja-bell.

Jeg er selv i sygeforskring DK, og står selv i gr. 5. Man bør altid overveje om udgift til forsikring op mod refusion, så derfor:

Der har lige på politiken.dk været en undersøgelse for netop skift af gr., og hvilken gr. det kan betale sig at være i. Se dette link: http://politiken.dk/tjek/penge/penge...nt-betale-sig/

Der gives ikke tilskud til psykolog i nogen af gruperne!

I skal derfor være opmærksom på, at man vel også kan få medicinkort som FP?, som nedbringer udgiften, hvorfor man så skal op på store udgifter for at få nok ud af skifte gr. i DK!
mange tak for det link og svar.. så kan vi godt se at hun skal blive på gruppe 5. og ja hun havde ikke tænkt på medicinkort. så det er noget hun skal have..

og jeg men det er gennem lægen ikk.. og er der et minimums krav for at kunne få det.. eller bliver det givet automatisk når hun overgår til FP.. ??
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2010, 14:13   #4
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
læs det brev jeg har skrevet i din post.. oppe i højer hjørne..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2010, 14:16   #5
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Majabell.

Mener man skal forbi borgerservice. Ved ikke hvilken kommunne du kommer fra, så her den første fra net m. link:http://www.halsnaes.dk/SundhedPleje/...dicinkort.aspx

Hvor du kan se betingelser for medicinkort, indkomst, formue ect. Landsgældende, men gå evt. ind på egen kommunne og se der. Kan også anbefale Ældresagen, også som medlemskab.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2010, 14:31   #6
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Hej Majabell.

Mener man skal forbi borgerservice. Ved ikke hvilken kommunne du kommer fra, så her den første fra net m. link:http://www.halsnaes.dk/SundhedPleje/...dicinkort.aspx

Hvor du kan se betingelser for medicinkort, indkomst, formue ect. Landsgældende, men gå evt. ind på egen kommunne og se der. Kan også anbefale Ældresagen, også som medlemskab.
mange tak for svar, det må vi lige få set lidt nærmer på.. smiler
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2010, 15:01   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maja-bell Se meddelelser
mange tak for svar, det må vi lige få set lidt nærmer på.. smiler
Man kan IKKE få medicinkort hvis man er førtidspensionist på de nye regler - altså hvis man er blevet førtidspensionist EFTER 2003.
Medicinkort er KUN for dem på de gamle regler, desværre.

I det link er er postet her, står der også at det kun er FTP'ere fra FØR 2003.

Bare lige til orientering så der ikke sidder er masse og læser med og tænker, dét skal jeg da søge.....for det kan man ikke.

Jeg fik besked på at jeg kunne søge §100 hvis jeg skulle have medicin

Om der findes andet for nye førtidspensionister tør jeg så ikke sige, men på kommunen sagde de at det kun var de gamle der kunne få et medicinkort


Sidst redigeret af Ninja; 04-11-2010 kl. 15:05.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2010, 15:05   #8
LOL
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2007
Indlæg: 11
Styrke: 17
LOL er ny på vejen
Tråd delt igen efter fejl samlægning beklager
LOL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2010, 17:32   #9
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
hun er medlem er Sygeforsikringen Danmark som hun har været i i omkring 20år. her står hun i gruppe 5. men så er spørgsmålet og det vil være bedre for hende at skifte op i 1 eller 2 nu inden afklaringen bliver en realitet med FP. for jeg mener ikke hun kan rykke op når først hun er tilkendt FP..
Bare tag det roligt man kan skifte gruppe også efter man er tilkendt en førtidspension... bare man er medlem i Danmark... også selv på den billigste...

Og ja er kun de gamle førtidspensionister fra før 2003 der kan få medicinkort
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2010, 18:51   #10
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
ja, det er kun på gamle ordning af ftp man kan "få" medicinkort OG dette KUN hvis man har en vis procentdel i Personligt tillæg -og dette er også svært hvis man så er gift! Oldnordiske lovgivning (jep, er selv ramt som i kan forstå )
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp angående Brøkpension. Irma24 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 12-11-2012 22:05
søger lidt hjælp mand Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 09-09-2011 07:02
Tænk dig om, før du søger hjælp Græshoppa Den nyttige viden vi alle har 1 10-03-2011 22:39
Søster søger hjælp aalborg Alt det andet 9 18-01-2010 09:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension