K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-12-2008, 21:06   #1
fru hansen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2006
Lokation: holbæk
Indlæg: 7
Styrke: 0
fru hansen er ny på vejen
hvem bestemmer ?

Hej alle på k10
Mon der er nogen herinde der ved hvem der bestemmer,om man skal arbejdsprøves min læge og psykolog siger nej, men det vil kommunen ikke rette sig efter,så hvem bestemmer mest. håber i kan hjælpe
fru hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2008, 21:11   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.741
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej Fru Hansen

Den der bestemmer mest er MIN kone.
Men det er IKKE hverken din læge eller psykolog men derimod din SAGSBEHANDLER der bestemmer hvad, hvor og hvor mange gange du skal undersøge og af hvem.

Det fremgår jo også tydeligt af mange indlæg her på k10. Desværre.

Er alle enige?

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 05-12-2008, 21:15   #3
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Talking Ikke helt enig.

I mit tilfælde var det MIG.

Alle påfund fejede jeg af med NEJ.

Jeg er da ikke smidt ud af landet (endnu)

annasen
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2008, 21:22   #4
Lars Dubo
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2006
Indlæg: 54
Styrke: 19
Lars Dubo er ny på vejen
Hvad er formålet med du skal arbejdsprøves og har du været igennem det før ?

Lars
Lars Dubo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2008, 21:27   #5
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Jeg fristes til at svare: dét gør loven...! Sådan har jeg i hvert fald oplevet det. Såvel psykolog som sagsbehandler og kommunens egen lægekonsulent har i min sag udtalt, at arbejdsprøvning er åbenbart formålsløst og ville indebære en stor risiko for forværring af min sygdom. Alligevel fik jeg afslag på ftp med begrundelsen "Ikke arbejdsprøvet" BÅDE af kommunens pensionsudvalg OG af beskæftigelsesankenævn...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2008, 22:32   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg står i nøjagtigt samme situation!!

Min læge har skrevet til sagsbehandleren at jeg IKKE KAN arbejdsprøves, min psykiater har skrevet i speciallægeerklæringen at jeg IKKE kan deltage i arbejdsprøvninger og/eller lignende revalideringsmæssige tiltag.

Men er sagsbehandleren enig? NEJ! Nu har hun sendt Incita folk efter mig - en psykolog og endnu en sagsbehandler. De kommer i mit hjem i et såkaldt ''hjemmeopsøgende tilbud''...hvor deres opgave er at snakke mig ud i en arbejdsprøvning. Men gør jeg det så? NEJ!!

JEG GÅR IKKE I ARBEJDSPRØVNING!!

Og der er ingen der får mig til det!!

Der er jo en grund til at jeg har søgt førtidspension - og dette er præcis en af grundene, jeg kan ikke deltage i arbejdsprøvning, jobs eller andet.

Problemet er, at sagsbehandleren udelukkende ser en som klient, også selvom man jo også er patient.
Men jeg synes ikke jeg vil gå i mod mine lægers anbefalinger og anfægte deres gode råd pga en principsag på kommunen.

Men jo, det er sasbehandleren der TROR hun bestemmer, men når alt kommer til alt, så er det én selv. Der er jo ingen der kan tvinge én til at kunne noget man ikke kan, præcis som man ikke kan plukke håret af en skaldet!
Og jeg kan ikke, uanset konsekvens (dropning af førtidspensionssagen, standsning af kontanthjælp osv). Hvis jeg kunne, så havde jeg gjort det allerede i Januar, da hun begyndte at spille op.....foreløbigt har det taget mig at år at sige at jeg ikke kan, og jeg tvivler på om hun begynder at fatte det engang til næste år.

Og du skal ALTID huske Fru Hansen, at din læge og din psykolog taler til din fordel. Kommunen taler for sin egen fordel.
Hvis du først begynder at gå mod din psykolog og lægers udtalelser, så begynder du FØRST for alvor at blive trukket rundt i manegen, og alt hvad dine læger og psykologer skriver til din fordel, bliver der sat spørgsmålstegn ved. Det nytter jo ikke at de skriver du ikke kan - og så går du lige ud i en arbejdsprøvning???
Men jeg ved godt at rigtig mange plumper i med begge ben, men det gør jeg altså ikke.

Sidst redigeret af Ninja; 05-12-2008 kl. 22:42. Årsag: Tilføjelse
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2008, 23:03   #7
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Smile helenekr

Det er nok også min holdning.

Jeg går heller ikke i arbejdsprøvning. Jeg har kun mig til at passe på mig.

Den dag jeg bliver ødelagt af kommunens evindelige jagen rundt i manegen, - ja der er der stadigvæk kun mig.

De kommer ikke og samler mig op igen

Så nej - Så må jeg miste hvad jeg har, og flytte ind på rådhuset.

Trusler og tvang virker ligesom ikke på mig. De kan jo sende en hær og se om de kan bære mig.

annasen
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2008, 23:10   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Præcis annasen, og kan man ikke, jamen så kan man ikke. Færdig. Bum. Basta!!

Orv, så møder vi måske hinanden på Rådhuset, så kan jeg score kaffe, så kan du løbe efter brød, og så kan vi skrive en planche hvor der står ,,gik vi i arbejdsprøvning - NEJ''
''og gør vi det - atter NEJ!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2008, 23:16   #9
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Talking jep

Der gør vi sq


Annasen
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2008, 23:24   #10
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.741
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Fru Hansen og alle i andre.

Skal vi ikke holde alle følelserne ude af debatten. Spørgsmålet er ganske relevat og vi bruger ofte mange indlæg på, at harmes over den virkelighed, som i alle beskriver.

Indtil nu har vi alle ret. Men det kan vi s.. ikke bruge til noget. Så jeg foreslår som i andre tråde.: Lad os i fællesskab finde ud af det!

Hvem skriver et korrekt formuleret brev til korrekt juridisk ministerium - minister - ? - for at modtage det juridiske korrekte svar som vi i fællesskab kan bruge til noget, således at Fru Hansen og vi andre modtager det korrekte svar, således at k10 kan præsenterer et juridisk dokument vi kan bruge i fremtiden.

Jeg vil godt, men da jeg har 2 tunge sager pt vil der gå nogel uger før jeg får overskud.

Mange hilsner til jer alle. Peter

Sidst redigeret af phhmw; 05-12-2008 kl. 23:43. Årsag: ekstra
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bizar sag, hvem bestemmer? phhmw Spørgsmål ang fleksjob 16 15-02-2020 12:05
Hvem bestemmer johnny53 Spørgsmål ang fleksjob 14 04-05-2013 23:22
Hvem bestemmer mand Alt det andet 4 24-02-2012 09:44
Hvem bestemmer løn? Løvetand Spørgsmål ang fleksjob 10 22-01-2009 09:07
Hjælpemidler – hvem bestemmer? Ida Hjælpemidler til handicappede 9 29-04-2008 14:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension