K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-04-2013, 18:44   #1
johnny53
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2011
Indlæg: 11
Styrke: 14
johnny53 er ny på vejen
Hvem bestemmer

hvis man søger flexjob har man så selv noget at sige om arbejds tider m.m hvor mange timer om dagen man kan være igang og hvor mange dage om ugen eller er det kommunen der bestemmer det
johnny53 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2013, 19:02   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er dét en arbejdsprøvning vil kunne kaste lys over - når man bliver visiteret til fleks, vil man kende sine timer, skåne hensyn mm, og om man har det bedst med en fridag om ugen, og flere timer - eller færre timer, uden fridag mm.
Det er meget individuelt hvad folk kan.
Det er kun arbejdsprøvningen der kan fortælle og give et praj om hvor man reelt står.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2013, 19:54   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
du må ikke sige nej fordi du helst vil arbejde formidag, hvis du får tilbudt job eftermidag skal man takke ja også selv om men ved man vil være smadret påd et tidspunkt, så skal man bare lære at hvile før arbejde.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2013, 20:03   #4
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
du må ikke sige nej fordi du helst vil arbejde formidag, hvis du får tilbudt job eftermidag skal man takke ja også selv om men ved man vil være smadret påd et tidspunkt, så skal man bare lære at hvile før arbejde.
Er du sikker på det?
Man kan da godt have som et af flere skånehensyn, at man ikke kan arbejde på et bestemt tidspunkt af døgnet afhængigt af ens funktionsnedsættelse.

Selvfølgelig kan man ikke afslå, hvis det fx handler om familielivet eller sådan, men hvis man rent helbredelsesmæssigt kun fungerer et bestemt tidspunkt, så tror jeg altså godt, man må holde fast i det...

Selv havde jeg fx, da jeg stadig var i fleksjob som en del af mine skånehensyn, at jeg ikke skulle møde før tidligst kl. 10, da min krop er mange timer om at komme i gang...
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2013, 20:07   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
frup du har helt ret, men det betyder du skal have en lægeerklæring på det, som du ved så har du det som skånehensyn.

Hvis du har et skånehensyn på 15 timer er det jo ikke noget med tiden af gøre.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2013, 21:19   #6
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
det er muligt man selv kan bestemme lidt i storbyerne hvor der er mange arbejdspladser ovs men her i nordjylland der er det bare helt firkantet.
da min SB engang i sin tid sidste år ville have mig i arbejdsprøvning - foreslog han først jeg skulle møde i et køkken kl 8 om morgenen hvilket jeg protesterede kraftigt imod (har arbejdet indenfor dette område i mange år)

men et af mine skånehensyn var på dette tidspunkt at jeg under ingen omstændigheder måtte arbejde i mados -stå op -fysisk arbejde ovs

derudover skal jeg have mødetider sendt på dagen da min krop ikke fungere om morgenen og jeg er enorm langsom til at komme igang og ikke kan vågne grundet sygdom

så jeg sagde jeg ville have speciallægens godkendelse og så droppede SB det og sagde at det var umuligt at finde noget stillesiddende og det var umuligt at finde noget hvor jeg først skulle møde over middag . det var mødetider senest kl 9

speciallæge forbød arbejdsprøvning der ikke kunne opfylde mine mange skånehensyn

og jeg har derfor aldrig været i arbejdsprøvning for de har ikke noget heroppe der kan tilgodese mine problemmer

og nu er helbredet jo meget være de skal sætte ind med hjemmepleje ovs hvis de vil have mig i arbejdsprøvning så jeg håber at jeg langt om længe får tilkendt pension så jeg kan få lov til at være syg og pleje mig selv afgørelse falder i næste uge
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2013, 21:32   #7
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
@Søsser: jeg var heller ikke i arbejdsprøvning inden jeg fik førtidspension - de kunne ikke finde noget, det var mere skånsomt end det fleksjob, jeg kom fra og som jeg ikke længere magtede, så det KAN lade sig gøre at få førtidspension uden arbejdsprøvning
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2013, 09:22   #8
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
frup du har helt ret, men det betyder du skal have en lægeerklæring på det, som du ved så har du det som skånehensyn.

Hvis du har et skånehensyn på 15 timer er det jo ikke noget med tiden af gøre.
Man behøver ikke en lægeerklæring på at skulle arbejde på et bestemt tidspunkt af dage. Da jeg fik fleksjob, var der 1 mdr. praktik hvor vi fik rettet tiden ind, og i min arbejdsprøvning viste det også at jeg ikke kunne møde meget tidligt, feks kl 06. Man SKAL ikke sige ja uanset tidspunkt på dagen.
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2013, 11:06   #9
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
I herning skal vi aflevere en lægeerklæring, hvis vi skal arbejde i et specielt tidspunlt på dagen.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2013, 12:22   #10
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
I herning skal vi aflevere en lægeerklæring, hvis vi skal arbejde i et specielt tidspunlt på dagen.
Okay, engang imellem ville det være rart om der var de samme retningslinier landet over, for man får så let misinformeret hinanden.
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bizar sag, hvem bestemmer? phhmw Spørgsmål ang fleksjob 16 15-02-2020 12:05
Hvem bestemmer mand Alt det andet 4 24-02-2012 09:44
Hvem bestemmer løn? Løvetand Spørgsmål ang fleksjob 10 22-01-2009 09:07
hvem bestemmer ? fru hansen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 45 08-12-2008 00:53
Hjælpemidler – hvem bestemmer? Ida Hjælpemidler til handicappede 9 29-04-2008 14:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension