K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-08-2012, 17:14   #11
-Henrik-
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2009
Indlæg: 50
Styrke: 15
-Henrik- er ny på vejen
Hej igen Lund,

Jeg ved ikke lige, hvad der "gik galt" i vores beregning, men nu kan jeg i hvert fald se, du har ret. Tak for linket!

Mvh
Henrik
-Henrik- er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2012, 09:00   #12
Powerkaktus
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-07 2012
Lokation: århusianer på Fyn
Indlæg: 21
Styrke: 12
Powerkaktus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af -Henrik- Se meddelelser
Det er forkert. Brøkpension beregnes forskelligt for førtidspensionister og folkepensionister.

Se eksemplerne på disse sider:

https://www.borger.dk/Sider/Saadan-b...5-85e10a75319e

https://www.borger.dk/Sider/Saadan-b...ye-regler.aspx

Vær opmærksom på, at du kan søge noget, der hedder supplement, når du kommer på brøkpension.

Læs f.eks. her:
http://www.htk.dk/Voksne_og_aeldre/P...ekpension.aspx

Min kæreste er på brøkpension, derfor ved jeg noget om det.

Mvh
Henrik



En alm. førtidspension ligger på 205.000 kr. før skat.
3/4 af det giver 153.750 kr. før skat.
Hertil kommer evt. supplement, der kan søges hos din hjemkommune.

Mvh
Henrik
Tak for oplysningen - for mig var det ikke til at få hoved og hale i hvor meget det er i kroner og øre. Efter at ha været på start hjælp ser det jo slet ikke så sort ud, er næsten luksus. Så mangler jeg jo bare bevillingen til FØP.
Powerkaktus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2012, 10:44   #13
-Henrik-
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2009
Indlæg: 50
Styrke: 15
-Henrik- er ny på vejen
Selv tak, Powerkaktus

Det var godt, at du blev glad for at høre det.

Mvh
Henrik
-Henrik- er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2013, 08:13   #14
A-Odense
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2008
Indlæg: 103
Styrke: 17
A-Odense er ny på vejen
Rettigheder for EU-borgere

1. Unionsborgerskab - traktatens bestemmelser - personelt anvendelsesområde - statsborger i en medlemsstat med lovlig bopæl på en anden medlemsstats område - omfattet - retsvirkninger - udøvelse af de rettigheder, der er forbundet med status som borger i Den Europæiske Union - en medlemsstat, der giver en af sine statsborgere, der har udøvet sin ret til fri bevægelighed, en behandling, der er mindre gunstig end den, den pågældende ville få, hvis han ikke havde gjort brug af denne ret - ulovligt

Da en unionsborger i alle medlemsstaterne skal undergives samme retlige behandling som den, der tilkommer statsborgere fra disse medlemsstater, der befinder sig i samme situation, ville det være uforeneligt med retten til fri bevægelighed, hvis den pågældende i den medlemsstat, hvori han er statsborger, får en behandling, der er mindre gunstig end den, han ville få, hvis han ikke havde gjort brug af sine beføjelser efter traktaten for så vidt angår borgernes bevægelighed.
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/...224%3ADA%3ANOT
A-Odense er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Brøkpension PeaJay Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 24-09-2013 09:21
Brøkpension? Skizonym Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 05-05-2011 18:06
brøkpension? Den ulykkelige Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 16-01-2011 22:16
brøkpension ??? Lost10 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 20-11-2010 23:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension