K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-11-2013, 20:39   #11
dixiven
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2013
Alder: 63
Indlæg: 27
Styrke: 11
dixiven er ny på vejen
Jeg har også en depression, så jeg forstår dig så godt. Når man har det skidt, er det umuligt at komme af sted til noget som helst.

Var på Reva i arbejdsprøvning sidste år, men kunne ikke overholde forløbet, jeg talte med min kontaktperson på Reva om hvordan jeg havde det. Hun prøvede at sætte mig ned i 'arbejdstid' - dette hjalp ikke, kunne ikke møde op. Til sidst prøvede de at sende mig til psykolog tilknyttet Reva. Han mente jeg skulle tale med min læge om hvor meget jeg skulle presse mig selv, uden at blive mere syg.
Det gjorde jeg - min læge mente ikke jeg skulle presses, så de afsluttede min arbejdsprøvning - dokumenterede hvorfor, så jeg havde det til kommunen.

Nu er jeg i et ressourceforløb, som består af kontaktperson og ro.
I foråret skal jeg så i arbejdsprøvning igen, men går det ikke, skal min sag vel tages op i Rehab,teamet igen.

Ønsker dig held og lykke
dixiven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2013, 11:13   #12
månemor
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2013
Indlæg: 31
Styrke: 11
månemor er ny på vejen
Tak til alle jer der har svaret på mit indlæg. I skal bare vide at det gør mig så uendeligt godt, at der er nogen som har overskud og tid til at smide et par ord og erfaringer.
Jeg ved ikke om jeg har forstået det rigtigt, -skal jeg opfatte det sådan at, selvom jeg er syg, på kontanthjælp, -så bliver det sværere at afklare mig, hvis jeg melder mig syg. I min verden, lyder det helt baglæns. Hvis jeg får hjælp til at komme af sted; -bliver hentet/ en mentor eller lign, -så vil det jo se ud som om jeg kan mere end jeg kan. Det er svært helt at skrive hvad jeg mener.... Jeg er ikke ude på at afbryde mit forløb på Reva, for jeg har gode erfaringer med at komme der. De er vældig søde og hjælpsomme. Men i perioder, er det bare så uendeligt svært at komme af sted.
God valg dag til jer alle.
månemor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2013, 11:52   #13
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det må hvis du får hjælp, vil da bare vise, at du har det svært og har brug for hjælp til at komme afsted.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2013, 11:52   #14
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af månemor Se meddelelser
Jeg ved ikke om jeg har forstået det rigtigt, -skal jeg opfatte det sådan at, selvom jeg er syg, på kontanthjælp, -så bliver det sværere at afklare mig, hvis jeg melder mig syg. Ja !

I min verden, lyder det helt baglæns. Hvis jeg får hjælp til at komme af sted; -bliver hentet/ en mentor eller lign, -så vil det jo se ud som om jeg kan mere end jeg kan. Prøv at vende det om... hvis du får ekstra "foranstaltninger" kan man lettere beskrive hvad du ikke kan... "månemor kan kun arbejde x timer, og kun hvis hun... bliver hentet der hjemme etc.
Det drejer sig simpelthen om at der bliver beskrevet alle konsekvenser ved at du skal afsted og på arbejde.

De ting du bliver kompenseret med, eks. kørsel eller andet, det overgår jo og bliver skånebehov, når det bliver dokumenteret korrekt.
Hvis du får kørsel og det ikke er dokumenteret, ja så er det rigtigt at det giver et skævt billede.

Det samme med mentor... månemor kan klare 2 timer 3 gange om ugen, men kun hvis hun har en mentor.
(og som der stod i mine papirer, "Nøgne tær kan arbejde 1½ time 2x/uge, under den forudsætning at der sidder en kollega i nærheden som straks kan hjælpe Nøgne tær, når h*n mister tråden i arbejdet, og når der gives ekstra hjemmehjælp og hjemmevejleder i hjemmet.")

Kommunen tilkender mig pension på baggrund af at skånebehovene er for store. Ligeledes er konsekvenserne for min dagligdag for store.

Havde jeg ikke gennemført de 7 ugers praktik, selvom den var endt med at blive decideret livstruende i løbet af et par uger mere (ikke mine men psykiaterens ord), så havde jeg stået i stampe og ikke kommet et skridt videre, det er 110% sikkert !
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2013, 12:55   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af månemor Se meddelelser
Jeg ved ikke om jeg har forstået det rigtigt, -skal jeg opfatte det sådan at, selvom jeg er syg, på kontanthjælp, -så bliver det sværere at afklare mig, hvis jeg melder mig syg. I min verden, lyder det helt baglæns. Hvis jeg får hjælp til at komme af sted; -bliver hentet/ en mentor eller lign, -så vil det jo se ud som om jeg kan mere end jeg kan.
Jeg forstår godt hvad du mener.

Men hvis du ikke møder op, så kan de ikke se hvad du laver, og er i stand til, de kan ikke vide, om du går derhjemme og danser can-can, laver work-out, gør hovedrent, maler og tapetserer eller noget helt andet.

Men hvis du møder op, og ligner noget katten har slæbt med ind, så har de set med deres egne øjne, at du ikke er i stand til, at udføre opgaverne.

Der kan også være mennesker, som godt kan udføre opgaverne når de er der, men hvor det er dét, at komme af sted, der er problemet. Og så kan man arbejde på, at finde en løsning på dét problem. Hvis det er muligt.

Håber min forklaring giver mening.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2013, 14:34   #16
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Hvis du har overskudet til det, så skriv en dagbog over hvordan forløbet på reva påvirker dig, både når du er på selve reva men også når du er har fri.

Det behøver ikke være en lang roman, bare nogle få linier hver dag, selv om det blev set som en ressource var det guld værd for mig i min arbejdsprøvning, og helt sikkert medvirkende til at de kunne se hvordan jeg havde/har det.
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2013, 17:16   #17
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af jh Se meddelelser
Hvis du har overskudet til det, så skriv en dagbog over hvordan forløbet på reva påvirker dig, både når du er på selve reva men også når du er har fri.

Det behøver ikke være en lang roman, bare nogle få linier hver dag, selv om det blev set som en ressource var det guld værd for mig i min arbejdsprøvning, og helt sikkert medvirkende til at de kunne se hvordan jeg havde/har det.
Uha ja, skriv småt som stort... tanker om hvordan du har det...

Eksemper på hvor "grundlæggende" problemerne kan være:
Citat:

"Lå stadig i min seng kl xx, det bliver sværere at komme afsted dag for dag, jeg tænker, hvordan kommer jeg hjem, når jeg allerede er drænet nu ?"
Citat:
"Idag fik vi rugbrød til aften, det er nogen tid siden vi sidst fik varm mad, nu begynder det at gå udover familien"
Det der er fint er at der virkelig kommer noget at måle på, som jeg også har sagt tidligere, gælder det jo også om at dokumentere det man ikke kan, og i det mindste de konsekvenser som det får at være i arbejdsprøvning.

Skriv hellere for meget end for lidt og tal så med konsulenten om det når der skal laves rapport.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2013, 22:26   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jh Se meddelelser
Hvis du har overskudet til det, så skriv en dagbog over hvordan forløbet på reva påvirker dig, både når du er på selve reva men også når du er har fri.

Det behøver ikke være en lang roman, bare nogle få linier hver dag, selv om det blev set som en ressource var det guld værd for mig i min arbejdsprøvning, og helt sikkert medvirkende til at de kunne se hvordan jeg havde/har det.
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Uha ja, skriv småt som stort... tanker om hvordan du har det...

Eksemper på hvor "grundlæggende" problemerne kan være:


Det der er fint er at der virkelig kommer noget at måle på, som jeg også har sagt tidligere, gælder det jo også om at dokumentere det man ikke kan, og i det mindste de konsekvenser som det får at være i arbejdsprøvning.

Skriv hellere for meget end for lidt og tal så med konsulenten om det når der skal laves rapport.
Jeg er helt enig.

Skriv endelig en udførlig dagbog.

Her er nogle eksempler, til inspiration: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Sidste gang jeg var i praktik/arb.prøvning var det via anden aktør, og det var meget tydeligt, at konsulenten havde lænet sig kraftigt op ad min dagbog da han skrev sin rapport.
Og jeg blev tilkendt fp.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2013, 22:50   #19
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg er helt enig.

Skriv endelig en udførlig dagbog.

Her er nogle eksempler, til inspiration: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Sidste gang jeg var i praktik/arb.prøvning var det via anden aktør, og det var meget tydeligt, at konsulenten havde lænet sig kraftigt op ad min dagbog da han skrev sin rapport.
Og jeg blev tilkendt fp.
I min praktikrapport er der direkte citeret fra min dagbog op til flere linjer af gangen og mange citater.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2013, 07:57   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
I min praktikrapport er der direkte citeret fra min dagbog op til flere linjer af gangen og mange citater.
Det er rigtig rart når man kan se, at ens dagbog er blevet læst.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension