K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-01-2008, 00:04   #21
søs
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2007
Indlæg: 40
Styrke: 17
søs er ny på vejen
Hej Berit.
Nogen gange møder man bare nogle mennesker hvor man bare falder i hak sammen fra start.
Vil bare sige jeg synes du har haft et fantastisk overskud til at sætte dig ind i min situation,efter som du har nok at slås med selv...mange tak for det

Ja jeg kender godt det der med ikke at kunne det samme mere...det tar tid at acceptere ...og for mit eget vedkomne bliver jeg jo heller ikke yngre...alderen får også en betydning efterhånden.Jeg har altid haft svært ved at sidde stille ....så skal lige "lære" at sidde stille,når man bliver tvunget til det af smerterne.
Jeg deler også mit hjem op i bidder ligesom dig.

Jeg tar hatten af for din beslutning om ikke at ville have al den medicin....men tiden må så vise om du kan udholde dine smerter.Nu ved jeg ikke hvad du tar men hvis du kan holde dig til håndkøbs-piller,kan det måske gå....selv om det nok heller ikke er godt i længden.

Ang. mine smerter,ved jeg godt der findes to slags former for leddegigt.
Den ene følger sygdommen i udbrud,kan behandles medicinsk,og forsvinder når udbruddet forsvinder,uden at ødelægge leddene.Den angriber ofte små led.
Den anden er langsomt fremadskridende uafhængigt af om tarmsygdommen er i udbrud.Den angriber også mellem leddene,mener også hofter og bækken,hvor mit problem også er.Den kan også behandles medicinsk,men ikke nødvendigvis med effekt.Den kører sit eget løb.
Lige lidt info til din søster hvis hun ikke ved det.

Men jeg har en hel del andre ting bl.a psoreasis,og en læge på hvidovre mente for nogle år tilbage..at det måske også kunne være psoreasis gigt.

Jeg kan tydeligt mærke forskel på når jeg er i gang ...får ondt op af dagen.
hvis jeg er i ro går det fint.
Jeg mener at lægerne ikke bare skal stikke mig nogle piller,hvis det i virkeligheden er ro der skal til.Har rendt lidt rundt med klud og støvsuger i dag ...og hvad er resultatet,nu hvor jeg sidder og skriver til dig....av av!

Og ja det kunne ha været hygsomt med en sludder.
Søs
søs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2008, 19:30   #22
Berit p
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2007
Lokation: esbjerg
Indlæg: 91
Styrke: 17
Berit p er ny på vejen
Hej søs.

Jeg ved ikke om du har set det, men jeg har skrevet til dig privat. Nu skal jeg ud og have aftensmad og bagefter gå med hund.

Glæder mig til at hører fra dig.
Berit p er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2008, 23:25   #23
søs
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2007
Indlæg: 40
Styrke: 17
søs er ny på vejen
Hej Berit,jeg har skrevet et laaangt brev,har du fået det??

Søs
søs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2008, 00:08   #24
søs
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2007
Indlæg: 40
Styrke: 17
søs er ny på vejen
Øv øv øv,nu har jeg brugt jeg ved ikke hvor lang tid på at skrive et laaangt brev,men noget gik galt da jeg sendte det.Jeg skriver et nyt i morgen til dig.

Søs
søs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2008, 00:18   #25
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Søs...

Det er en god ide at gemme det, hvis du skriver et langt indlæg eller en personlig besked.

Gem det evt. i copy-paste-funktionen ved først at markere det, du ønsker at gemme ved hjælp af højre musetast.

Hvis dit indlæg skulle være væk, så kan du bruge paste-funktionen til at sætte det ind igen.

En anden mulighed er, at du nogle gange, men ikke altid, kan prøve at bruge
pil-tilbage - øverst på skærmen.

Hvis du så venter et øjeblik, dukker dit indlæg op igen.

Du kan jo prøve det lige at gå tilbage til dit indlæg, hvis du altså stadig er online, når du læser dette.

Held og lykke.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2008, 16:07   #26
søs
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2007
Indlæg: 40
Styrke: 17
søs er ny på vejen
Tak for hjælpen zuza!
søs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2008, 15:16   #27
Pussi83
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Østjylland
Alder: 41
Indlæg: 89
Styrke: 17
Pussi83 er ny på vejen
Hej Søs

Jeg har også Colitis Ulcerosa og følger lige med i din tråd her, da jeg overvejer at søge fleksjob på baggrund af dette.
Pussi83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2008, 22:28   #28
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære SØS.

Du spørger på, et tidligere tidspunkt, om din praktiserende læges udtalelser ikke betyder noget i din sag. NEJ, din praktiserende læge er en brik i et stort spil og vægter ikke særligt meget. Kommunens lægekonsulent har kun een opgave: at vejlede og oversætte hospitalerne og speciallægernes faglige STATUSRAPPORTER eller SPECIALLÆGEERKLÆRINGER til hjælp til din SAGSBEHANDLER som skal have en objektiv vurdering af din helbredssituation.

Kommunens LÆGEKONSULENT må du IKKE personligt have kontakt med ifg loven.

Statuspapport er en mellemerklæring som ordet status betyder.(ej endegyldig)
Speciallægeerklæring er en endegyldig speciallægefaglig vurdering af dit helbred/diagnose.

Det er din kommunale SAGSBEHANDLER som bestemmer om hvor mange og hvilken type speciallægeerklæringer du skal til.

Den kommunale SAGSBEHANDLER kan være en fuldt uddannet SOCIALRÅDGIVER som har en lang specialuddannelse i netop SOCIAL og RETSIKKERHEDSlovgivningen.

Den kommunale SAGSBEHANDLER kan også være en almindelig kontoruddannet person med lidt ekstra kurser.

Den kommunale SAGSBEHANDLER kan også være, som en del kommuner er begyndt på at ansætte tømre, lære, cand.mag. i historie, etc.

Men du kan, jo høfligt, spørge om hvilken uddannelse din sagsbehandler har.

Så du er, udover at have en svær diagnose, også havnet i en verden som du ikke troede muligt. Det er raske medborgere ikke bekendt med før de selv rammes af sygdom eller ulykke. Så du skal lytte og lære spillets regler. Ikke for at rage en pension eller et flex-job til dig. Især ikke hvis du kan varetage et job. I mine 60 år har jeg ikke mødt en syg der har forsøgt at snyde på vægten. Har du?

Så du skal langsomt men sikkert sætte dig ind i lovgivningen. Du skal have fuldstændig orden i dine papirer. Du skal have aktindsigt og følge de råd du modtager her på dette vidunderlige sted. Du skal ikke være alene om din sag. Her tænker jeg på bisidder, fagforening hvis muligt. Du skal udvise respekt og værdighed over for offentlig ansatte som behandler dig værdigt og INDEN for LOVGIVNINGEN.

Men hvis du oplever at lovgivningen ikke overholdes skal du melde dig ud af FLINKESKOLEN og kræve din ret. Det er FOLKETINGET der har besluttet hvordan og hvornår du har RET til hjælp fra det offentlige. Det sker igennem LOVGIVNING, VEJLEDNINGER ( som er en faglig let rettesnor til sagsbehandleren) og BEKENDGØRELSER som også er en rettesnor til de offentlig ansatte, men som har SAMME juridisk vægt som selve LOVTEKSTEN.

Så hvis du beslutter og har kræfter til at sætte dig ind i lovgivningen som omhandler DIN situation så tag dine "skridt" i dit tempo, for det bliver et hårdt arbejde du kommer på. Husk at holde fridage, hvor du IKKE tænker på din sag, men nyder andre sider af livet. Ellers løber du sur i det. Læn dig op af k10.dk.

Held og lykke.

Mange hilsner
Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2008, 02:11   #29
Rikke H
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 96
Styrke: 18
Rikke H er ny på vejen
Jeg har crohn og har haft flexjob siden 2003 - da var jeg 29 år.
Rikke H er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2008, 08:55   #30
anettering
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2006
Lokation: Ringe
Alder: 55
Indlæg: 3
Styrke: 0
anettering er ny på vejen
Jeg har crohn og fik tilkendt flexjob i feb. 2007 hvor jeg også fik job hos min den arbejdesskiver som jeg havde inden jeg blev tilkendt flexjob. Jeg er 38 år.
anettering er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flex/ pension Pilkington Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-03-2013 18:00
Fra flex til pension. alberta Din historie 3 15-06-2011 16:02
flex job/ pension kim strand Spørgsmål ang fleksjob 11 20-12-2010 20:37
Fra flex til pension tossen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 27-11-2010 00:37
Flex før pension???????? Mouse Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 25-01-2010 17:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension