K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-07-2008, 21:52   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Exclamation Retshjælp, retssikkerhed

uf ja, men desværre i dagens danmark jo ikke enestående, hvilket hun jo så også fandt ud af

-men kan ikke lade være med at bemærke mig en anden artikel:

http://jp.dk/meninger/kronik/article1392419.ece

Retshjælpen der forsvandt!!!

Den er da rent galt og som indlægget siger: ingen hjælp til dem som ikke er så heldigt stillede!

Hm, det er vi nu personligt klar over for vi søgte også fri proces i min mands sag, fik afslag og må nu afbetale på et banklån.

Jo, det er skøøønt at være dansker
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2008, 22:17   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Den har de fandeme gået stille med dørene med

Undskyld sproget jeg troede ikke at der var noget der kunne forbavse eller forage mere, men hold da op , den her er værd at skrive sig bag ørene og evt få stillet nogen spørgsmål til ....

fy for den

Det er da den mest effektive måde at få lukket munden på de såkaldte svage borger (ja det er os) nu er der heller ikke mulighed for advokat bistand mere (guderne skal vide at det aldrig har været nemt) men nu er det noget nær umuligt ....
  Besvar med citat
Gammel 31-07-2008, 23:12   #3
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
ja det er sygt

har heller ikke hørt dette

ja så kan jeg godt se, at jeg hvis ikke lige får åben min sag om ulykken igen
havde fri proces sidste gang jeg forsøgte og skulle selv betale speciallæge erklæringerne, det havde jeg sq ikke råd til, til sidst.
det ville løbe op i 30-35.000 kr for at køre sagen til ende

for at åben en sag skal ens mén op hvad jeg har forstået på den advokat jeg havde og vi skulle i retten

kan ikke forstå man ikke kan sende ind til arbejdsskadestyrelsen og få vuderte det igen når alting ikke var med

nå det var lige et stort side spring
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2008, 23:17   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, det er uhyggeligt... meget uhyggeligt.

Karen Jespersen har sagt flere gange, at advokat er overflødig i sociale sager, og så gør man det samtidig økonomisk umuligt ved at trække sygedagpengesager ud i det uendelige, så syge er blevet gjort fattige oveni ved overgang til kontanthjælp.

Formue over 10.000,- skal opbruges, før man får hjælp... ja, så vælger man nok mad på bordet og ikke advokat.

Sikken retssikkerhed.

Og det er, som om kommunerne handler derefter. Ulovlighederne bliver da værre og værre.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2008, 00:29   #5
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Vedr. retshjælp.

Hvad pokker ! Jeg har ellers et øje på enhver finger om især rettigheder og adgangen til at forsvare dem, men jeg har ikke set noget om ændringen i retshjælpen. Det er nok grundet, at det ikke har været i pressen.

Pokkers.
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2008, 09:02   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Flemming ja jeg synes heller ikke ligefrem at vi plejer at sove i timen her, en eller anden plejer da at være vågen nok til at fange det, man må undres over hvad det var der foregik og hvordan , mon ikke det er lidt opmærksomhed fra vores side værd.

og hvor har pressen været henne i alt det her ??

vi må holde øje med nyhederne her de næste par dage der må jo komme noget ud omkring det ....



fandt det her


Citat:
Da Folketinget i 2006 skrev befolkningens ret til offentlig retshjælp ind i retsplejeloven, 'glemte' politikerne at overføre en af bestemmelserne.

Tidligere kunne folk få gratis advokatbistand til at klage over offentlige myndigheder, mens deres sag blev behandlet. Det kan de ikke længere.

Nu kan de kun få hjælp til at klage over afgørelser. Derfor har Line Barfod, Enhedslisten, spurgt Justitsministeren om, hvad der er blevet af den gamle bestemmelse.

Den stammer fra Forvaltningsloven, som er den lov, der regulerer forholdet mellem myndigheder og borgere. Den siger, at myndighederne 'i fornødent omfang' skal yde vejledning og bistand, når folk henvender sig for at klage over et eller andet.

Resultatet er, at byretterne, som administrerer retshjælpen, ikke længere bevilger penge til folk, der vil klage over, at de er blevet dårligt behandlet af myndighederne.

- Jeg aner faktisk ikke selv, om en eller anden i systemet har bestemt, at sådan skal det være, eller om det er en smutter, siger Line Barfod til Arbejderen. Ifølge hende opdagede ingen af Retsudvalgets medlemmer fejlen under arbejdet med den nye lov.
Mon da ikke en eller anden i systemet har bestemt at sådan skal det være, men man må altså undre sig over at det ikke opdages i retsudvalget , hvordan kan det forbigå så mange menneskers opmærksomhed, det er jo dejlig behageligt for myndighederne at borgerne fratages denne mulighed ... LÆS HELE ARTIKLEN http://www.arbejderen.dk/index.aspx?...ID=36&C_ID=111 (via http://www.denmarkonline.dk)



Her er altså lige en side som jeg selv bruger meget , der er mange nyttige informationer omkring mange ting og der er også mulighed for at skrive til dem http://www.familieadvokaten.dk
  Besvar med citat
Gammel 01-08-2008, 10:11   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Socialminister Eva Kjer Hansens svar i foråret var dog ganske klart.:

- Fra offentlig side skal man sørge for at indhente de oplysninger, der er nødvendige om borgerens sag. Derfor er der ikke brug for at betale en advokat. Det vil vi ikke lave om på, lød det.
Og det har Karen Jespersen gentaget.

Det skrev vi om her sidste år... http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...ht=retshj%E6lp

Jeg så i går, at www.ladk.dk har en skrivelse om det (men nu kan jeg ikke finde det igen ).
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2008, 10:27   #8
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Jamen dog, var jeg den eneste som fik øje på den først ?

Hm, ja jeg tænker jo så på Benny G og kan bedre forstå at det er mere end svært

Håber i vil tage kampen op og få gjort mere end opmærksom på denne uretfærdighed

Hm, gad vide hvad Strassbourg ville sige til den, menneskerettigheder m.m. tænker jeg på?

buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2008, 10:28   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Takker Zuza jamen så er det jo slet ikke fordi vi sover i timen her på siden, det er bare fordi vi har hukommelser som en si...

Gad vide om man nu vil se at de vil revurdere deres opfattelse når det fremgår af det advokaterne udtaler at mange ikke får den hjælp de burde have...

men det er jo en effektiv måde at få lukket munden på alle dem der sidder fast i systemet på ...
  Besvar med citat
Gammel 01-08-2008, 20:16   #10
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
ti hi det er bare mig der er laaaangsom

Py ha, så er jeg mere rolig

Sidst redigeret af buster; 01-08-2008 kl. 20:22. Årsag: manglende tekst
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gratis retshjælp? 1980 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 17-08-2012 23:26
Offentlig Retshjælp udhulet... buster Politik og Samfund 5 12-11-2011 17:38
Kan man få gratis retshjælp når man søger ftp? Evaave At søge førtidspension 15 19-06-2011 10:51
Forsikring med retshjælp? Zania Alt det andet 2 10-02-2010 20:43
Gratis retshjælp buster Dit og Dat 2 01-12-2008 21:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension