K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-03-2012, 17:42   #11
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
Arbejdsprøvning - Psykiater - FP
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2012, 07:57   #12
Trunten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 175
Styrke: 14
Trunten er ny på vejen
Begge mine forløb hed praktik.

Mine sygedagpenge er forlænget 2 gange, første gang i 39 uger, der havde jeg min 1. praktik. Anden gang i 26 uger hvor jeg var i min 2. praktik.

Tror det er som vinden blæser
Trunten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2012, 09:46   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Når sagsbehandler netop nævner forskellen, er det efter min mening VIGTIGT, at det bliver en afklaring af arbejdsevne, og IKKE en praktik.

Det er da kun for at trække tiden for afgørelse unødigt!

Det er fordi man ved fratagelse af sygedagpenge, gerne vil have en besparelse, dvs kontanthjælpen(som er meget mindre end sygedagpenge) eller ægtefælleforsørgelse.

Derfor er besparelse jo ikke særlig stor, hvis du hurtigt bliver afklaret.

Derfor(evt m. fagforening)fasthold, at du SKAL afklares, og intet andet.
Vigtigt at du ser og godkender dels job-plan og visitation!
(de dokumenter der bliver skrevet ifm afklaringen, til stedet).

Kan kun anbefale Reva-center, da de bedst kan dokumentere og beskrive hvorfor og hvordan man har nedsat arbejdsevne.

Når der skal tilkendes fleks eller pension, handler det om at kunne dokumentere den nedsattte arbejdsevne.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2012, 10:49   #14
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Jeg vil give ret i at den rigtige rækkefølge må være arbejdsprøvning, som skal afklarer hvad dine skånehensyn er i en job situation og når det er klarlagt så står der jobpraktik på programmet, for at se i hvilket job der kan findes dine skånehensyn.

Og lad nu være med at lade dig presse til flere og flere timer, for at tilfredsstille sagsbehandler, det er dit liv der skal fungerer for dig, også efter arbejde..

Så sig fra både fysisk og psykisk, inden det er for meget.

Held og lykke...
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2012, 08:55   #15
Jasmina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 149
Styrke: 13
Jasmina er ny på vejen
Jeg er så taknemmelig for alle jeres svar

Jeg har netop sendt en mail til min sagsbehandler hvor jeg på en pæn måde har spurgt til hvorfor jeg skal starte med praktik når jeg nu gerne vil afklares, samtidig med jeg har spurgt ind til forskellen på arbejdsprøvning og praktik. Om et par minutter vil jeg lige ringe til min fagforening og spørge om deres erfaring vedr forløb frem mod en afklaring.

Endnu engang TAK for jeres svar - det betyder så meget og jeg føler mig lidt mindre alene i hele det her cirkus.
Håber i alle får en helt fantastisk dag

Jasmina
Jasmina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2012, 09:47   #16
Fib-Spurven
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fib-Spurvens avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2011
Lokation: Hovedstadsområdet
Indlæg: 107
Styrke: 13
Fib-Spurven er ny på vejen
Hej Jasmina!

Hvor godt, du selv er gået i gang med at bede din sagsbehandler om konkrete og nøjagtige svar, samt at du vil gøre brug af din fagforenings erfaringer.

Jeg fornemmer, at de forskellige sagsbehandlere bare slynger forskellige og mere eller mindre tilfældige gloser ud i hovedet på os borgere uden at tænke sig om og gøre sig den ulejlighed at skelne mellem den forskel, der bør være på arbejdsprøvning og praktik. Det giver jo store frustrationer og megen usikkerhed hos den enkelte borger.

Derfor vil jeg være dig meget taknemmelig, Jasmina, hvis du vil følge op på denne tråd, og fortælle os, hvordan din sagsbehandler definerer "arbejdsprøvning" og "praktik".

Held og lykke.
Knus fra Fib-Spurven.
Fib-Spurven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2012, 10:51   #17
tm1978
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Indlæg: 264
Styrke: 13
tm1978 er ny på vejen
Ja, det kunne jeg egentlig også godt tænke mig at vide
tm1978 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
praktik v arbejdsprøvning wanttonwu Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 23-02-2013 09:35
Arbejdsprøvning / Praktik Perfektionisten Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 23-02-2013 00:58
forskel arbejdsprøvning og virksomhedspraktik MTVRV1 At søge førtidspension 20 19-02-2013 13:43
praktik/arbejdsprøvning minismandag Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 13-12-2012 23:03
Praktik eller arbejdsprøvning johnkjaer Alt det andet 23 27-06-2011 14:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension