K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-06-2012, 11:12   #1
Gunell
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 185
Styrke: 15
Gunell er ny på vejen
Hvad nu? (advarsel langt)

GL:TRÅD http://www.k10.dk/showthread.php?t=19306

Jeg har fået afslag fra ankestyrelsen på fleksjobansøgning.

Er ret rystet over det især da de jo kun har skulle forholde sig til brudstykker af hele min sag....(som jeg ikke helt magter at skrive om)

Nu er det sådan at det er 1,5 år siden sagen startede efter min 1 og eneste arbejdsprøvning (dvs blev sygemeldt i okt. 2008-maj 2009 og igen aug. 2009 - til og med nu?
Meget er sket siden da, f.eks en fejl operation med refleksdystrofi til følge.
Jeg arbejder 14 timer om ugen og det er mere end nok, men er rigtig glad for mit lille job. Nu er der snart fyringsrunde på min arbejdsplads og jeg står dessværre for skud.

Men men da jeg ikke kan arbejde fuldtid/deltid ( blev visiteret til ml. 20-25 timer i skånejob inden for min egen uddannelse som kliniksekretær)
kan jeg jo ikke modtage dagpenge. Og da jeg er gift skal min mand for sørge mig og vores 3 unger ( kan ikke lade sig gøre)

Min fakta er:
Oktober.2008 sygemeldt efter barsel pga operation.

Maj 2009 kommunen fratager mig sygedagpengene og forlanger at jeg arbejder 37 timer i alm. job.

Maj 2009 finder et vikarjob og tager alle de timer jeg kan.
midt juli 2009 falder om med meget forhøjet blodtryk og udvikler derefter panikanfald. Bliver atter sygemeldt.

Marts 2010 sygedagpenge ophøre og får afslag på forlængelse.

April 2010 kommer på revlidering for at blive sidemands
oplært/arbejdsprøvet inden for kontordelen inden for min uddannelse. kommer dog først igang august 2010 og holder indtil midt dec. selv om den først skulle ophøre 28 februar, pga akut arthrit (staves) i min ene arm pga overbelastning.

Går hjemme fra 1 marts2010 - juni 2010 hvor min mand forsørger os alle 5 i familien.
Finder et job på 14 timer om ugen og har arbejdet der siden.

Min diagnoser er psoriasisgigt, og nu refleksdystrofi.


Nu har ansøgningen jo været på højeste sted (ankenævnet som trods alt var uenige) hvad så nu? jeg er jo stadig ikke rask og bliver det ikke....
Gunell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2012, 11:37   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du bliver nok nødt til at be om en ny afklaring af arbejdsevnen.

det bedste sted er et reva-center, hvor en bred afklaring kan laves.

derefter kan du søge eller kommunen tage stilling igen, til hvad der skal ske på baggrund, af begge forløb.

vh popiae

Sidst redigeret af popiae; 02-06-2012 kl. 11:40.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2012, 13:36   #3
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Hej Gunnell
Jeg prøvet at få læst alt hvad du skrevet i den anden tråd også, og som popiae skriver
Citat:
Du bliver nok nødt til at be om en ny afklaring af arbejdsevnen
Jeg kan ikke finde ud af hvad/hvordan din arbejdsprøvning udmundede i, blev der skrevet noget interessant..?
Det også mærkeligt at man jo beskriver din arbejdsevne som 50%, det er fysisike problemer, men man skøjter lige så elefant over dem, men du har da en fagforening som heller ikke fatter en skid 
Og så er jeg også tilbage til, du bliver nød til at få presset en ORDENTLIG arbejdsprøvning igennem, hvor der bliver indskrevet div. skåne hensyn, og så skal du huske at selv få skrevet dagbog angående medicin, humør, søvn, fritid, o.s.v fyld selv på, den jo hel gal, set udefra...
Ønsker dig alt held og lykke til.. Du får da lige en
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2012, 14:11   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
så vidt jeg kan forstå er du ikke sygemeldt, da du arbejder i 14 timer
alså er du ikke inde i systemet, efter 2010
du har ikke fået medhold i afslaget, men det betyder jo ikke du er afskrevet fra fleks
da der er kommet nye oplysninger i din sag, omkring dit heldbred
men som de andre skriver, skal du ud i en ny arbejdsprøving
det skal dog ikke være før alle behandlingsmuligheder er udtømte
da man først kan vurdere ens arbejdsevne, når ens lidelse er varig og uden behandlingsmuligheder.
men der vil ikke ske noget i din sag, så længe du klare dig med de 14 timer og ellers ikke er inde i systemet.
samt du vil begynde fra nul, når du kommer ind i systemet igen
hvis du bliver fyret eller sygemelder dig

er godt klar over du ikke har en kæmpe økonomi og du måske ikke kan modtage kontankthjælp
men du kan heller ikke foresætte som du gør nu, for så får du i hvertfald ikke fleks
men som alle ved, kan det desværre tage år i systemet før du bliver tildelt fleks
indhentning af nye oplysninger lidt syltning og arbejdsprøvnng og lægekonsulenten i mange måneder
men desværre kan jeg ikke se anden udvej, at du må starte fra bunden og ellers kæmpe din sag

Sidst redigeret af MTVRV1; 02-06-2012 kl. 14:17.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2012, 15:38   #5
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
Kontakt kommunen og sig det som det er, at du tror du mister jobbet, at du ikke magter et fuldtidsjob.

Hvis kommunen ikke vil lave en arbejdsprøvning i den stilling du har, så få din fagforening til at hjælpe med at beskrive din nuværende arbejdssituation, som var det en arbejdsprøvning.
Det vil være gode papirer hvis du mister jobbet, at du kan fremvise dokumentation for hvordan du fungerer i et job.
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2012, 20:17   #6
Gunell
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 185
Styrke: 15
Gunell er ny på vejen
Ja denne tråd startede jeg vidst sidst i maj 2012 da jeg havde fået afslag fra ankestyrelsen på fleksjob :O(

Idag d. 13/8-2012, 2,5 mrd efter afgørelsen, har jeg fået brev fra ankestyrelse at deres sags behandling yderligere varer 3 mrd?????? Der er da ikke styr på en sk..
Gunell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2012, 20:26   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
De har vel netop styr på tingene, når de giver dig info. Så er din sag jo åbenbart ikke færdigbehandlet.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2012, 23:28   #8
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Gunell, ved trådens start, var det da ikke et afslag BAN?
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2012, 08:10   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gunell Se meddelelser
Ja denne tråd startede jeg vidst sidst i maj 2012 da jeg havde fået afslag fra ankestyrelsen på fleksjob :O(

Idag d. 13/8-2012, 2,5 mrd efter afgørelsen, har jeg fået brev fra ankestyrelse at deres sags behandling yderligere varer 3 mrd?????? Der er da ikke styr på en sk..
du mener vel du har fået afslag af beskæftigelsesankenævnet først
og nu ligger din sag hos ankestyrelsen

din sag kan nemlig ikke afgøres i ankestyrelsen, før den har været forbi
beskæftigelsesankenævnet
her på siden skriver de fleste BAN
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2012, 13:49   #10
Gunell
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 185
Styrke: 15
Gunell er ny på vejen
Min sag ER afsluttet i ankestyrelsen, de sendte afgørelsen sidst i maj. Så er afsluttet der. Mdn nu har de sendt brevet m yderligere 3 mrds ventetid trods at de har afgjort og afsluttet min sag for 2,5 mrd siden. Jeg har f
ået afslag både i BAN og ankestyrelsen.
Gunell er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Advarsel: Langt opstød om anden aktør LINGLING Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 25-07-2012 23:05
Advarsel! phhmw Skal kommuner ikke overholde loven? 134 25-06-2009 23:39
Advarsel!!!! Ragdoll Det er da strengt ! 21 17-04-2009 12:00
Advarsel stenbuk Din historie 2 12-05-2008 22:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension