K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-09-2009, 23:04   #11
Hobbitten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hobbittens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Lokation: København
Indlæg: 111
Styrke: 18
Hobbitten er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af StonesTM Se meddelelser
Vil bare komme med en solskins historie her..

Jeg har røget siden jeg var 14, og er langt om længe stoppet, og må indrømme at det har været utroligt nemt, jeg fik en bog anbefalet af en bekendt.

Endelig ikke-ryger! - den lette vej til rygestop.af en fyr der hedder Allen Carr.

og vil sgu indrøm meat jeg er forbløffet over hvor nemt det har været, er på 14 dage nu, og har ikke haft nogen problemer på trods af tur i byen med venner etc.

vil kraftigt anbefale bogen

Der er sikkert flere end mig der dybest set gerne vil stoppe
Tillykke med det!!! Det er rigtig godt gået!
Og tak for tippet, har lige været inde og reservere bogen på biblioteket. Den 28. december er det 4 år siden jeg holdt op med at ryge, så bogen er ikke til mig selv....min mand vil også rigtig gerne holde op med at ryge, så håber at han også kan få glæde af den og holde op ligesom dig.
Hobbitten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2009, 01:44   #12
Maro
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Lokation: Middelfart
Alder: 40
Indlæg: 47
Styrke: 15
Maro er ny på vejen
Tillykke og godt klaret

Jeg har røget i 10 år og har mange gange hørt folk sige, at de faktisk slet ikke kan huske, hvorfor de overhovedet begyndte på det og da SLET ikke forstår, hvorfor de blev ved!
Jeg kan ikke fortælle jer årsagen til, at jeg startede, men jeg kan sagtens fortælle årsagen til, hvorfor jeg bliver ved og det er netop det, der er årsagen til, at jeg ikke har lyst til at stoppe.

Jeg har nemlig altid været elendig til at lægge det, jeg står med i hænderne fra mig og holde en pause. Jeg er rastløs ad h...... til så snart, der ikke sker noget! Jeg er den der type, der kan ligge vågen hele natten, fordi jeg har fået en idé 5 min. efter, jeg er gået i seng og bare ikke kan vente til det bliver morgen, så jeg kan komme i gang med at føre den ud i livet. Jeg kan simpelthen ikke "slukke min hjerne" så at sige og det kan være ENORMT stressende. Nikotintrangen er min bremse. Den dér lille stemme inde i hovedet, der fortæller mig, at nu skal jeg smide alt, hvad jeg har i hænderne og bruge 5 min. på mig selv. Jeg bekymrer mig ikke så meget om at dø af rygerlunger osv., når jeg er 65, for uden den lille stemme inde i mit hoved, ville jeg ganske sikkert dø af stress, inden jeg blev 45 alligevel!

Jeg arbejdede på et tidspunkt hos Post Danmark i et af brevsorteringscentrene. Da jeg startede, måtte man ryge indenfor og jeg kunne snildt være på arbejde i 14 timer i døgnet, 6 dage i streg, i flere uger af gangen (arbejdede med et robot-anlæg, der ikke altid ville, som jeg ville, når jeg ville det). Da de så bad alle rygere gå udenfor, "havde jeg pludselig ikke tid" til at tage rygepauser (det havde jeg selvfølgelig, men fordi jeg skulle forlade det drilske anlæg og ikke kunne holde øje med det, følte jeg ikke, tiden var der), så jeg røg pludselig ikke mere end 2 smøger på 14 timer. Da det havde stået på i 3 uger, måtte jeg sygemelde mig med stress i de næste 6. Jeg havde simpelthen ikke tilladt mig selv at tage de pauser, som smøgen normalt gav mig og jeg endte med at gå helt ned på det!

Er jeg ked af, jeg bruger små 1000 kr. om måneden på at blæse røg ud i luften og skulle arbejde mere for den samme kondition, end folk der ikke ryger? Selvfølgelig!
Ville jeg bytte det væk for et liv med konstant stress? Aldrig i livet!!!

Jeg respekterer folk, der ikke ryger og jeg respekterer folk, der stopper. Bare de lader være med at prædike overfor mig om konsekvenserne af rygning, for jeg kender dem godt. Jeg kender til gengæld også konsekvenserne, hvis JEG stopper med at ryge og dem har jeg ingen interesse i!!!
__________________
Folk der er kloge nok til ikke at engagere sig i politik, straffes ved at blive regeret af folk, der er dummere end dem selv - Platon
Maro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2009, 03:04   #13
StonesTM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2009
Lokation: Vestsjælland (Ringsted Området)
Alder: 50
Indlæg: 104
Styrke: 15
StonesTM er ny på vejen
Maro.. jeg kan da sagtens prædike hvis du ønsker det, men gider ikke, men falder du over den bog en dag så læs den, om du har lyst til at holde op med at ryge eller ej

jeg havde sku ikke tænkt mig at stoppe da jeg læste den
men den var sgu okay læsning.

Hvor mange af os rygere/eksrygere kender ikke konsekvenserne af at ryge, hvis vi påstår andet er vi fulde af løgn får jo tuder ørene fulde.. ( tror dybest set også det er en af grundene til så mange ikke stopper, der er fanme ikke nogen der skal bestemme om vi ryger eller ej)

og den holdning vil jeg altid have, ja jeg ryger ikke mere.. men det er mit valg.. jeg syntes stadig at rygere skal have lov til at ryge hvor fanden de lyster generer mig ikke.. så længe at tobakken er beskattet med så meget som den er, gider vi ikke høre på staten
StonesTM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2009, 04:09   #14
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Tillykke med det ..
Men vil så lige komme med en lille en som jeg hørte her den ene dag som rent faktisk lyder ret logisk.

Når man stopper med at ryge og bliver ved med at tælle de dage man har været røgfri så er man ikke røgfri, så er du stadig afhængig..
Men den dag du ikke tæller dine dage mere, så er du røgfri..
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2009, 04:35   #15
MissMurphey
Førtidspensionist
 
MissMurpheys avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2008
Lokation: København
Alder: 52
Indlæg: 160
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
MissMurphey er ny på vejen
Smile røgfri

Tillykke!!!
Jeg vil straks bringe rådet videre til min mand, som kæmper mod røgen.
MissMurphey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2009, 20:22   #16
Maro
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Lokation: Middelfart
Alder: 40
Indlæg: 47
Styrke: 15
Maro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gigipi' Se meddelelser
Når man stopper med at ryge og bliver ved med at tælle de dage man har været røgfri så er man ikke røgfri, så er du stadig afhængig..
Men den dag du ikke tæller dine dage mere, så er du røgfri..
Så sandt, som det er sagt. Og jeg holder på det samme i forhold til alkohol- og stofmisbrug og alle andre former for afhængigheder. Tæller man stadig i antal år, måneder, dage og timer, så er man ikke fri endnu. Først når du kan sige: "Det er vist ved at være 3-4 år siden, jeg stoppede" og ikke: "Det er 4 måneder, 18 dage og 46 minutter siden, jeg stoppede", kan du påstå, du ikke længere er afhængig.
__________________
Folk der er kloge nok til ikke at engagere sig i politik, straffes ved at blive regeret af folk, der er dummere end dem selv - Platon
Maro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2009, 00:03   #17
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Dejlig svaler???!!!

Hej alle.

Jeg har sq dyb respekt for alle der kan holde op med at ryge og ønsker det også et eller andet sted selv, især fordi det vil udsætte Hyanna for mindre røg.

Til gengæld har jeg det også sådan at når en læge prædiker for mig, så bliver jeg trodsig som en lille forkælet snotunge og kan ikke vente på at komme ud og tænde mig en smøg Det sker især når man kan se cigaretpakken i lægens egen brystlomme. Som Hyanna ofte siger; "Moral er godt, dobbeltmoral er dobbelt så godt".

Desværre er der så også, som Maro siger, lige den der med de fem minutter hvis man ikke skal have stress. I går aftes fik jeg den at mærke med al ønskelig tydelighed.

Vi (det vil sige HJV på Sjælland) holdt katastrofeøvelse med deltagelse af sanitetstrailere fra alle distrikterne her lidt udenfor Holbæk med deltagelse af ca. 40 skoleelever og lærere som figuranter (sårede i enhver mulig afskygning), politibiler, ambulancer og gud ved hvad ellers der hører til sådanne hændelser i virkeligheden. Jeg er ud over min normale tjeneste også besætning på en af disse sanitetstrailere nu (militær ekvivalent til civile ambulancer med behandlingskapacitet). Når man kommer ud til en sådan katastrofe er der knald på drengen med skrig og råb, gråd, kaos og hylende sirener overalt. så pumper adrenalinen allerede.

I sådan en situation er der ikke tid til pauser. Man er PÅ til alle er behandlet og sendt afsted til sygehus eller færdigbehandlet.

SÅ er det ENORMT rart bagefter at trække om bag afspærringen og tænde sig en smøg, hive røgen dybt ned i lungerne og mærke adrenalinen og alle spændingerne sive ud af kroppen og få ro på igen.

I den slags situtioner skal der nok ikke lige komme nogen og sige at man skal holde op med at ryge, uanset hvor velment det er.

Der er så heller ingen tvivl om at det under alle omstændigheder er det bedste ikke at ryge nogensinde, men GUD hvor jeg forstår Maro.

Viper
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)

Sidst redigeret af Viper; 23-09-2009 kl. 00:08.
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2009, 08:16   #18
StonesTM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2009
Lokation: Vestsjælland (Ringsted Området)
Alder: 50
Indlæg: 104
Styrke: 15
StonesTM er ny på vejen
Kan kun sige at jeg stadig ikke ryger, og er ikke helt sikker på hvor længe mere

Har stadig ingen problemer.

eneste jeg har lagt mærke til, er at jeg drikker mere kaffe.
StonesTM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2009, 14:05   #19
Maro
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Lokation: Middelfart
Alder: 40
Indlæg: 47
Styrke: 15
Maro er ny på vejen
For mit vedkommende ville kaffen blive til cola og det er såmænd hverken billigere eller sundere end smøgerne
__________________
Folk der er kloge nok til ikke at engagere sig i politik, straffes ved at blive regeret af folk, der er dummere end dem selv - Platon
Maro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Rygning under graviditet? Abraxus Politik og Samfund 35 07-07-2012 01:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension