K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-07-2018, 23:04   #141
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Henvist til Forskningsklinikken for Funktionelle Lidelser?

Husk, hvis nogen bliver henvist til Forskningsklinikken for de såkaldte funktionelle lidelser og anbefalet psykiatrisk 'behandling' for fysisk sygdom, så findes der kun en ANBEFALING fra Sundhedsstyrelsen om såkaldt 'behandling' af funktionelle lidelser, og ANBEFALINGER behøver man ikke følge, hverken patienten, jobcentre eller læger..

https://www.sst.dk/da/udgivelser/201...stigmatisering

https://www.sst.dk/da/udgivelser/201...5A2AFF6CD.ashx

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 23-07-2018, 09:00   #142
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Sådan bliver svære patienter tryllet psykisk syge 2012

https://ekstrabladet.dk/nationen/article4011981.ece

Støtten til Bente Stenfalks sag om TERM-modellen og de kommunale lægekonsulenter vokser og vokser. Nu stiller hun to spørgsmål om ’Funktionelle lidelser’

Funktionelle lidelser. Sådan kan man ifølge den forhadte Term-model rubricere en lang række symptomer og lidelser, og med samme Term-model i baghovedet, kan praktiserende læger lære at håndtere ’besværlige’ patienter (citat fra modellen).

1. Lægen skal forsøge at blive patientens eneste læge og forsøge at forhindre, at patienten opsøger andre læger for en second opinion.

2. Lægen skal opføre sig stoisk overfor bivirkninger, hvilket betyder, at lægen skal overhøre, når patienten bliver dårlig af f.eks. psykofarmaka, og måske endda alligevel optrappe dosis.

3. Lægen skal benytte medicin, som kan spores i patientens blod, for at kunne kontrollere, at patienten tager medicinen.

4. Patientens familie forsøges overtalt til at holde med lægen imod patienten.

5. Lægen opfordres til l at opfatte nye symptomer som en følelsesmæssig reaktion – og skal ignorere nye symptomer.


Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 23-07-2018 kl. 09:02.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 23-07-2018, 21:17   #143
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
https://ekstrabladet.dk/nationen/article4011981.ece

Støtten til Bente Stenfalks sag om TERM-modellen og de kommunale lægekonsulenter vokser og vokser. Nu stiller hun to spørgsmål om ’Funktionelle lidelser’

Funktionelle lidelser. Sådan kan man ifølge den forhadte Term-model rubricere en lang række symptomer og lidelser, og med samme Term-model i baghovedet, kan praktiserende læger lære at håndtere ’besværlige’ patienter (citat fra modellen).

1. Lægen skal forsøge at blive patientens eneste læge og forsøge at forhindre, at patienten opsøger andre læger for en second opinion.

2. Lægen skal opføre sig stoisk overfor bivirkninger, hvilket betyder, at lægen skal overhøre, når patienten bliver dårlig af f.eks. psykofarmaka, og måske endda alligevel optrappe dosis.

3. Lægen skal benytte medicin, som kan spores i patientens blod, for at kunne kontrollere, at patienten tager medicinen.

4. Patientens familie forsøges overtalt til at holde med lægen imod patienten.

5. Lægen opfordres til l at opfatte nye symptomer som en følelsesmæssig reaktion – og skal ignorere nye symptomer.


Hilsen Peter
Tak og det vidste jeg desværre.
For ca 2 år siden havde jeg bestilt tid i eget lægehus og havde forinden skrevet hvorfor De havde på Bispebjerg opfordret mig til at få foretaget en priktest hos egen læge.
lægehuset gav mig en tid. Blev spurgt om jeg ville acceptere, at samtalen blev optaget. Jeg accepterede.
Efter kort tid, hvor ligegyldigt hvad jeg sagde, vendte han indsmigrende hovedet på skrå og gentog mange gange: Er du bekymret.
Ja for helved, det ville du også være hvis du havde det som mig og jeg tilføj, jeg ved godt du er på kursus i funktionelle lidelser. 0 respons.
Jeg skred. Herefter en besked, hvor han skrev at jeg ikke var særlig tilfreds med behandlingen, hvortil jeg svarede, at jeg absolut ingen tillid havde til ham. Skiftede læge til en anden.
Lægen havde skrevet at jeg var utilfreds og det kunne den nye læge ikke lide. At nye læge, så lider af svær stress gør det ikke lettere.
Troede naivt at jeg ville få fred med min folkepension, men nej.
Det er som at ro i en lille jolle, mens de store herrer sidder i en luksusliner.

Sidst redigeret af vasen; 23-07-2018 kl. 21:20.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2018, 22:53   #144
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det er nu slaget om funktionelle lidelser skal stå

Vi har en enestående mulighed for at gøre noget ved diagnosen lige nu, hvis vi hjælpes ad. Sammen er vi stærke.

Jeg vil bede administatorerne om evt., at lade dette opslag være fastgjort en tid, og jeg vil bede jer dele, alt hvad I kan.

Og jeg vil indtrængende bede jer, som kan klage over funktionelle lidelser, om at sende jeres klage til disse mailadresser:

Styrelsen for Patientsikkerhed ved Overlæge Helene Bavnhøj Hansen, mail:
[email protected]
med cc til Stig Gerdes, mail:
[email protected] ,
eller cc til Bente Stenfalk, mail:
[email protected] ,
så Stig Gerdes kan følge sagen.

LÆS OM MERE MULIGHEDEN HER:
https://www.facebook.com/groups/7087...1516604954867/

phhmw

Mail afsendt omgående til Styrelsen for Patientsikkerhed.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 13-08-2018, 20:39   #145
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
En klage, som beskriver kernen i hvad Funktionelle Lidelser har af konsekvens

https://www.facebook.com/groups/1541...1223137484361/


Bente Stenfalk har overført en fil.
Administrator · 50 min.
Horribelt patientforløb med hjerneskade og funktionelle lidelser.. jeg var dybt påvirket af 'historien'.. hvor meget FEJLBEHANDLING kan og skal et menneske bære?

phhmw.

Hvor jeg på det kraftigste opfordre alle til at læse klagen, som beskriver hvorfor modstanden imod Funktionelle Lidelser vokser berettiget.

Stor tak til Bente Stenfalk for hendes store indsat for at oplyse på et dokumenteret grundlag.


Vrede hilsner
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 17-08-2018, 20:47   #146
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kommentar til høringen om funktionelle lidelser - en kvalificeret røvfuld til Fink,

https://www.facebook.com/notes/gitte...0673180293072/

Kommentar til høringen om funktionelle lidelser 19. marts, 2014 Jeg er filosof inden for medicinsk etik og direktør for the Coalition for Diagnostic Rights i USA.

Vi er en organisation med en international mission:
At stoppe den fejlagtige praksis at nægte syge mennesker medicinsk behandling baseret på den uforsvarlige diagnose ”det er noget psykisk” og alle dens varianter. (Dette kan inkludere alle varianter af somatoforme lidelser, funktionelle lidelser, somatiske lidelser, ”bodily distress syndrome”, ”bodily distress disorder”, ”pervasive arousal withdrawal sydrome” etc.)

Antallet af patienter og patientgrupper, som efterspørger vores hjælp er hundreder gange større end, hvad vi på nogen måde kan overkomme – fordi dette problem er en international epidemi

I den sammenhæng er vi alvorligt bekymrede for den tilgang til diagnostisk usikkerhed, som på nuværende tidspunkt er fremherskende i Danmark.

phhmw

Omvendt har regeringen besluttet følgende, med baggrund i netop diagnoser, som er og kan være langsommelige at stadfæste grundet sværhedsgraden af disse diagnoser, som IKKE er psykisk betinget, som selv børn er sig bevidste om.

https://sundhedspolitisktidsskrift.d...:uncategorised

Patienter med psoriasis, type 1-diabetes, Crohns sygdom, ulcerative colitis, for lavt stofskifte, for højt stofskifte, leddegigt, multipel sclerose eller en anden autoimmun sygdom får eget center.
Mere end 200.000 danskere lider af såkaldte autoimmune sygdomme, hvor immunsystemet ved en fejl går til angreb på og ødelægger kroppens egne celler og væv.


Fælles for mange af patienterne er også, at sundhedsvæsenets hjælp ofte er utilstrækkelig. Sygdommene er komplekse, og mere end hver femte patient har mere end en autoimmun diagnose. Dertil kommer, at patienter med autoimmune sygdomme også har en øget risiko for også at komme til at lide af f.eks. hjertekarsygdomme og depression.

Men sundhedsvæsenets behandling skulle nu gerne blive bedre, for det skal et nyt nationalt center nu forsøge at rette op på.

Sundhedsministeriet har bevilget 18 millioner til et fireårigt projekt til etablering af et Nationalt Center for Autoimmune Sygdomme på Aarhus Universitetshospital.

phhmw

Jamen, nogle af disse alvorlige diagnoser påstås jo er Funktionelle Lidelser.

Forvirret?


Ofte kan det tage op til 7 år at stille diagnosen sclerose for børn og voksne.

Uhyggeligt, hvis bare een patient bliver dømt Funktionel Lidelse, så stopper al fysisk udredning jo.

Med de konsekvenser med jobcentre, sygedagpenge, social sag med manglende afgørelser og krav i en uendelighed med psykisk udredning.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 21-08-2018, 08:21   #147
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Bør læses af alle med interesse i forståelsen af Funktionelle Lidelser.

https://www.facebook.com/groups/7087...49/?__tn__=K-R

Per Fink svarede, at diagnosen var klinisk og derfor behøvede man ikke 2 års kriteriet. Da jeg efterfølgende spurgte ind til, hvorfor Emma Rehfeld i sin redegørelse til Embedslægen påstår, at jeg til fulde opfylder alle kriterier, deriblandt mere end 2 års vekslende somatiske symptomer, blev han rasende og afbrød samtalen. Han tilføjede i min journal, at “Patienten er meget vedholdende og særdeles pertentlig i sine klager, og man bør overveje om der kan være en egentlig paranoid fortolkning af oplysningerne”.



Først fire år senere fandt man frem til, at mit vægttab skyldtes en kronisk pankreatit.

https://www.netdoktor.dk/sygdomme/fa...pancreatit.htm

Kronisk betændelse i bugspytkirtlen (Pancreatitis)

Vrede hilsner
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 06-09-2018, 18:56   #148
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Et brev der varetager dine interesser.......... mere end du aner.

https://www.facebook.com/groups/7087...?__tn__=K-RH-R

Til Søren Brostrøm, SST, STPS regionerne og andre sundhedspolitikere, som er med på denne mail.
Undertegnede har responderet på urigtige oplysninger i følgende korrespondance. Min tekst står med blåt. (Her uden citationstegn omkring)

Bente Stenfalk

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 15-09-2018, 14:19   #149
kroner
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2015
Indlæg: 179
Styrke: 10
kroner er ny på vejen
Hej har lige set det her på nordjysk

Hvis jeg får fat i hele artikler har det så nogens interesse?



https://nordjyske.dk/nyheder/uforkla...2-0b08e6340ba0
kroner er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2018, 14:33   #150
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
@Kroner....Ikke hvis artiklerne ligger bag en betalingsmur....altså at man skal betale for at se dem...

Er det tilfældet at man skal betale for dem....ja så må man ikke kopiere dem og lægge dem ind andre steder..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension