K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-04-2014, 19:37   #1
Sambo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2014
Indlæg: 41
Styrke: 11
Sambo er ny på vejen
Fra ledighedsydelse til ressourseforløbydelse

Hej, jeg ved godt det her spørgsmål er i småtingsafdelingen i forhold til alle de store problemer vi alle står i, men spørger alligevel.

Er der andre herinde hvis ydelse har skiftet navn midt i en måned og derved fået mindre udbetalt end den ydelse man normalt kommer fra?
Sambo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2014, 18:21   #2
madamflex
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2010
Indlæg: 46
Styrke: 14
madamflex er ny på vejen
Hvad mener du? Man får da det samme, det gør jeg ihvertfald.
madamflex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2014, 18:37   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nej jeg tror at hvis du går fra ledigheds ydelse til recurse ydelse, altså hvis du er fleks jobber og søger pension, så ryger man ned på rc ydelse og det er jo på kh nevu
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2014, 20:29   #4
madamflex
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2010
Indlæg: 46
Styrke: 14
madamflex er ny på vejen
Nu ved jeg ikke hvad kontanthjælpssats er. Jeg får det samme som jeg fik på ledighedsydelse
madamflex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2014, 20:33   #5
lynge60
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2012
Indlæg: 80
Styrke: 12
lynge60 er ny på vejen
Jeg var på ledighedsydelse før, og får stadig det samme i ressuorceforløb
lynge60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2014, 22:26   #6
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
nej jeg tror at hvis du går fra ledigheds ydelse til recurse ydelse, altså hvis du er fleks jobber og søger pension, så ryger man ned på rc ydelse og det er jo på kh nevu
Ressourceforløbsydelsens størrelse afhænger hvilken offeentlig ydelse man modtog før forløbet - modtog man ledighedsydelse vil ressourceforløbsydelsen være på præcis det samme beløb som ledighedsydelsen.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2014, 22:53   #7
Sambo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2014
Indlæg: 41
Styrke: 11
Sambo er ny på vejen
Jeg har vist ikke udtrykket mig klart nok.
Det skulle være samme ydelse, men pga. skift fra ledighedsydelse til ressourseforløbydelse midt i måneden er resultatet blevet ca. 600 mindre pga. forskellige måder at beregne på.
Sambo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2014, 09:11   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Man kan IKKE fratage ledigheds ydelsen, uden at frakende dit tildelte fleksbevilling.

Kun hvis din arbejdsevne overstiger 50%, og du dermed bliver regnet for selvforsørgende.

hvis din restarbejdsevne, er blevet dårligere, kan du kun tildels førtidspension.

Man kan dermed IKKE fratage fleksbevillingen, heller ikke for div forløb!

Ressourceforløb, går forud for tilkendelse af fleks.

Hvis ens restarbejdsevne, forringes, efter tilkendelse af fleks, og man skal have foretaget ny vurdering, sker dette under sygedagpengens §§§, undtaget selve ydelsen, som forbliver ledighedsydelse.

Man kan også under sygedagpengeloven, give forskellige forløb, alt efter behov, for at se om restarbejdsevnen, igen kan blive som før, den yderligere forringelse.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2014, 09:33   #9
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Citat Popai: Ressourceforløb, går forud for tilkendelse af fleks.

Hej Popai
Det er ikke korrekt når du skriver. "Ressourceforløb, går forud for tilkendelse af fleks"
Når en sag er overgået til Rehabiliteringsteam er det her der bestemmes hvad der bliver tilkendt/igangsat f.eks. Flex, pension eller ressourceforløb.

F.eks. Hvis arbejdsevnen er færdig udredt via arbejdsprøvning med nedsat arbejdsevne i behold inden sagen overgår til Rehabiliteringsteam vil der ikke blive iværksat ressourceforløb til udvikling af arbejdsevnen, men tilkendes Flex da sagen er fuldt oplyst.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2014, 09:36   #10
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Man kan IKKE fratage ledigheds ydelsen, uden at frakende dit tildelte fleksbevilling.

Kun hvis din arbejdsevne overstiger 50%, og du dermed bliver regnet for selvforsørgende.

hvis din restarbejdsevne, er blevet dårligere, kan du kun tildels førtidspension.

Man kan dermed IKKE fratage fleksbevillingen, heller ikke for div forløb!

Ressourceforløb, går forud for tilkendelse af fleks.

Hvis ens restarbejdsevne, forringes, efter tilkendelse af fleks, og man skal have foretaget ny vurdering, sker dette under sygedagpengens §§§, undtaget selve ydelsen, som forbliver ledighedsydelse.

Man kan også under sygedagpengeloven, give forskellige forløb, alt efter behov, for at se om restarbejdsevnen, igen kan blive som før, den yderligere forringelse.
Ved godt at du skriver dette i svar til mange og det er jo også din mening.

Men fakta er bare at sådan er virkeligheden ikke, når man overgår til ressourceforløb - hvilket man selv har indvilliget i at deltage i, så siger man også ja til at modtage ressourceforløbsydelse imens.

Så det handler ikke om at frakende en noget, men om at man har sagt ja tak, til at deltage i noget hvor der hører en anden offentlig ydelse til.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension