K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-08-2013, 18:21   #1
bachs
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2013
Indlæg: 15
Styrke: 11
bachs er ny på vejen
Fra revalidering til førtidspension

Hej.

Jeg er pt. på revalidering i omskoling, da planen blev lagt var jeg stadig under udredning men man mente jeg kunne klare udd.
Nu er jeg så færdig i min udredning, og man har nu fundet ud af hvorfor jeg har svært ved at klare dagen, og hvorfor jeg allerede er ved at gå til af smerter efter en time på stolen.

Jeg var godt klar over at jeg har fået piskesmæld og at der var noget galt med ryggen.
Men man har så også konstateret:
Discus i lænden
En udposning i ryggen der trykker på min rygmarv, hvilket forårsager at mine nerver ikke virker funktionelt, det vil sige at jeg ingen reflekser har i mine ben, jeg oplever følelsesløshed og har kraftnedsættelse.
Min ryg går ikke længere i en fin kurve, men går voldsomt ind, nærmest som et hak frem for de bløde kurver den skal have.
jeg har et beskadiget led ved hoftebenet.

Alt dette giver mange og voldsomme smerter, jeg har ikke en dag uden smerter, og for at kunne klare dagen på skolebænken nogenlunde, kræver det at jeg spiser morfin piller, men stadig ikke uden smerter.
Jeg sover dårligt om natten, er tvunget til at stå op flere gange om natten og bevæge mig lidt rundt.

Jeg har fået af vide at jeg ikke må overbelaste min ryg, og det anbefales at så snart jeg mærker smerten begynder at tage til, så skal jeg tage hjem, det betyder at jeg så skal gå allerede efter 1 time.
Min krop når aldrig at restituere fordi jeg hver dag kommer for langt udover den smertegrænse som gør min dag ulidelig, men der er heller ingen chance for at jeg kan få min uddannelse, hvis jeg kun kan være der 1 time ud af 8 timer.
Og hvor får man lige et job eller en udd. som tillader at jeg skiftevis sidder, står, går og ligger for at kunne holde dagen ud, det er jo uholdbart.

Jeg har fået af vide at man ikke kan gøre smerterne mindre for mig, det bedste man kan gøre for mig er at jeg får godt med smertestillende medicin og så sørger for skiftevis at sidde, stå, gå og ligge.
Det skal siges at jeg i min sommerferie kunne gøre det som min krop havde brug for, det kunne tydeligt mærkes, jeg kunne holde mine smerter ud, og havde det egentlig okay ifh. til hvordan jeg har det nu hvor ferien er slut og jeg har en arbejdsgang igen.
Ingen kan se mine skader, så der er nul tolerance for når jeg siger at jeg er nødt til at gå lidt for at få det lidt bedre, hvilket stresser mig, men selvom jeg fik lov til at gå lidt så vil der stadig mangle det at kunne ligge sig ned, så jeg ikke konstant har pres på ryggen.

Tror i der er mulighed for at søge pension, eller er det så slemt nu til dags så de alligevel vil mene at jeg så blot skal på fleks job eller kontanthjælp?
bachs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2013, 18:44   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.741
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til....

Kære Bachs

Det lyder som en svær situation du er havnet i, men nu skal du bruge tid på at sætte dig ind i spillereglerne og lovgivningen.

Bliv her på din tråd fremover, så er det lettere for os andre at fastholde overblikket.

Er du over eller under 40 år?

Er du alene eller gift?

Har du kontakt til en fagforening?

Er du blevet tilbudt operation for din prolaps?

Har du været indlagt på hospital?

Hvad har du af forsørgelsesgrundlag nu.?

Har du god kontakt til din praktiserende læge?

Modtager du nogen form for behandling for din skavanker?

Har du været igennem en MR-scanning?

Du nævner piskesmæld... er det en ulykke eller arbejdsskade?

Hvis det er en arbejdsskade, er den accepteret som sådan af ASK, Arbejdsskadestyrelsen?

Ingen på K10, kan udtale sig om du er berettiget til pension, da der i begyndelsen af 2013 er vedtaget mange nye love, som er nye for alle.Det har du sikkert hørt om.

Det offentlige er IKKE interesseret i diagnoser men din arbejdsevne og intet andet.

Læs og forstå følgende tråde, hvor der findes god viden:

Ryghistorier.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=21830

Gen- og vedligeholdstræning.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=15813

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 10-08-2013 kl. 18:54.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 10-08-2013, 18:52   #3
bachs
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2013
Indlæg: 15
Styrke: 11
bachs er ny på vejen
Jeg er 28 år.
Jeg er samlevende med sønnens far.
Jeg er på revalidering og har derfor ikke fagforening.
Operation: Nej, har fået af vide der skulle have været opereret for lang tid siden, det er 6 år siden jeg kørte galt. (arbejdsulykke)
Ja jeg har været indlagt med mine skader
Min praktiserende læge er indeover det hele og har fys på

Behandling: Svært at definere, jeg kan ikke få nogen decideret form for behandling, da det gør mine smerter værre, jeg får morfin præparater og en masse information/vejledning til hvordan jeg bedre kan passe på mig selv og mindske nogle af smerterne. Og venter på at komme på et smertecenter.

Jeg har været i MR scanner.


Jeg har været på revalidering i 2 år, og har haft meget sygefravær grundet mine smerter.
bachs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2013, 19:07   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.741
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det er tydeligt at du..

Kære Bachs

.... skal enten have hjælp eller være indstillet på at sætte dig ind i lovgivningen.

Arbejdsulykken har du på SKRIFT, at ASK har accepteteret den, som en arbejdsskade?

Hvis ja, skal du bede om at få din sag genoptaget hurtigst muligt.

Har du haft advokat ind over din arbejdsskade?

Fra nu af skal have fuld viden om hvad der står i dine journaler fra hospitaler, speciallæger og det offentlige. Det er vigtigt at DU kender de faktuelle sagsakter.

Søg aktindsigt.

Læger hospitaler
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_ved_laege.pdf

Kommunen. Her skal du modtage aktindsigten inden 10 kalenderdage
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Bed om aktindsigt evt ved ASK, Arbejdsskadestyrelsen og hold dine sager med kommunen adskilt fra ASK. Hold pinlig orden i samtlige dokumenter, der kommer flere end du forventer.

Sidst men ikke mindst, før jeg skal have min nat-morfin, hvor i landet bor du ca? Øst eller vest?

Er din mand i arbejde?

Har du en "normal" vægt? Mærkeligt spørgsmål, som du forstår senere.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 10-08-2013 kl. 19:17.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 10-08-2013, 19:13   #5
bachs
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2013
Indlæg: 15
Styrke: 11
bachs er ny på vejen
Sagen ved arbejdsskadestyrelsen kører på fulde drøn, den er godkendt som arbejdsskade og jeg har en dygtig og skrap advokat som hjælper mig med dette.

Jeg har kopierer af alt fra læge, speciallæger, fys, kiropraktor, sygehuse osv.

Jeg bor i Øst området
bachs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2013, 19:24   #6
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Det lyder en hel del mere som fleksjob, end pension.

I mine fleksjob har jeg altid haft mulighed for såvel at stå, gå, sidde som ligge, også selvom det ikke har været et beskrevet skånehensyn.
Efterhånden er det blevet skrevet ind at jeg skulle arbejde i et mindre lokale, eget kontor eller sammen med en kollega.

Jeg har haft have/sænke bord, liggeunderlag/madras, god kontorstol og træningsredskaber... bold mm.
Jeg har altid haft lige så gode muligheder for belastning på job som der hjemme, så det kan lade sig gøre... og ved en eventuel godkendelse til fleks vil der også blive vurderet eventuelle hjælpemidler der skal anvendes.

Men som sagt er der ikke pension lige om hjørnet.
ALT skal være afprøvet, og nøje beskrevet.
Efterfølgende vil kommunen bedømme hvad der eventuelt kan gøres for at få dig mere på benene end du allerede er... så kommer der ressourceforløb...
Alt i alt er sådan en process langvarig og pinefuld.

Det naturlige ville være at gå efter fleksjob, der kan være ganske få timer.
Fleksjob er også et bedre afsæt til en pension, idet jobcenteret så løbene skal vurdere om du faktisk bliver for dårlig til fleksjob.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2013, 19:27   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.741
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Fint og særdeles godt...

Kære Bachs

.... så er du ikke helt "nybegynder" hvilket sparer dig for meget tid.

Trist, at du indikerer at "systemet" ikke kan hjælpe dig mere end at dine smerter forværres, når de forsøget at træne dig.

Sæt dig ind i følgende om sygedagpengestop, som du sandsynligvis havner på senere.

http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Nu vil jeg bede dig om at gennemlæse de link jeg har vist og så dukker der flere spørgsmål op fra din side af.

Du nævner en udposning i ryggen. hvor præcis sidder den? Ved lægerne præcis hvad der er for en udposning?
Er det udposningen der er skyld i at BEGGE dine ben føles kraftløse?
Har du problemer med din blærefunktion?

Din prolaps, hvor sidder den i lænden? L4 - L5 eller længere nede i S1?

Er din mand i arbejde?

Er din vægt "normal"? Mærkeligt spørgsmål som du forstår senere.

Forklaringen er at mange rygpatienter opdager, altid meget sent i sagsforløbet, at lige før man tror der skal træffes en afgørelse, dukker den kommunale lægekonsulent op med den sidste behandlingsmulighed: at tabe sig da man er rygpatient. Ingen nævner det som en mulighed i BEGYNDELSEN af sagsforløbet. Så går der 1 - 2 år mere. Derfor.

Har du været tilfreds med din kontakt til din kommune?

Fra nu af foregår alt på skrift, ingen hygge tlf samtaler med dine sagsbehandlere. Det er nye tider, desværre.

Svar på de sidste spørgsmål, inden min kone forlanger jeg skal i seng.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 10-08-2013 kl. 20:07.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 10-08-2013, 20:09   #8
bachs
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2013
Indlæg: 15
Styrke: 11
bachs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Bachs

.... så er du ikke helt "nybegynder" hvilket sparer dig for meget tid.

Trist, at du indikerer at "systemet" ikke kan hjælpe dig mere end at dine smerter forværres, når de forsøget at træne dig.

Sæt dig ind i følgende om sygedagpengestop, som du sandsynligvis havner på senere.

http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Nu vil jeg bede dig om at gennemlæse de link jeg har vist og så dukker der flere spørgsmål op fra din side af.

Du nævner en udposning i ryggen. hvor præcis sidder den? Ved lægerne præcis hvad der er for en udposning?
Er det udposningen der er skyld i at BEGGE dine ben føles kraftløse?
Har du problemer med din blærefunktion?

Din prolaps, hvor sidder den i lænden? L4 - L5 eller længere nede i S1?

Er din mand i arbejde?

Er din vægt "normal"? Mærkeligt spørgsmål som du forstår senere.

Har du været tilfreds med din kontakt til din kommune?

Fra nu af foregår alt på skrift, ingen hygge tlf samtaler med dine sagsbehandlere. Det er nye tider, desværre.

Svar på de sidste spørgsmål, inden min kone forlanger jeg skal i seng.

Hilsen Peter
Discusprolapsen er skyld i højre ben og udposningen er skyld i venstre, muligvis har den også noget at sige i højre, men lægerne siger man må vurdere højre er pga. discus.
Kan ikke lige huske hvilken det er i, får først det på skrift i næste uge.

Min mand arbejder på fuldtid.

Jeg er ikke overvægtig, kunne godt klare et par ekstra kilo på side benene ifølge min læge

Jeg har bestemt ikke været tilfreds med kommunen, jeg mener godt de kunne have gjort mere for mig.

Ang. blærefunktion, så har jeg problemer med at holde mig.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Det lyder en hel del mere som fleksjob, end pension.

I mine fleksjob har jeg altid haft mulighed for såvel at stå, gå, sidde som ligge, også selvom det ikke har været et beskrevet skånehensyn.
Efterhånden er det blevet skrevet ind at jeg skulle arbejde i et mindre lokale, eget kontor eller sammen med en kollega.

Jeg har haft have/sænke bord, liggeunderlag/madras, god kontorstol og træningsredskaber... bold mm.
Jeg har altid haft lige så gode muligheder for belastning på job som der hjemme, så det kan lade sig gøre... og ved en eventuel godkendelse til fleks vil der også blive vurderet eventuelle hjælpemidler der skal anvendes.

Men som sagt er der ikke pension lige om hjørnet.
ALT skal være afprøvet, og nøje beskrevet.
Efterfølgende vil kommunen bedømme hvad der eventuelt kan gøres for at få dig mere på benene end du allerede er... så kommer der ressourceforløb...
Alt i alt er sådan en process langvarig og pinefuld.

Det naturlige ville være at gå efter fleksjob, der kan være ganske få timer.
Fleksjob er også et bedre afsæt til en pension, idet jobcenteret så løbene skal vurdere om du faktisk bliver for dårlig til fleksjob.

Jeg må sige at jeg håber ikke du har ret, jeg får morfin præparater 3 * dagligt for at kunne holde ud at være til, og det er når jeg er hjemme og kan tage de hensyn som min krop har brug for.
Når jeg er i skole/arbejde så kan pillerne ikke give mig en dag jeg kan holde ud.
Jeg kan pludselig miste alt følelse i mine ben, hvilket betyder jeg falder hvis jeg står op.
bachs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2013, 20:22   #9
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.741
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det vigtigste af alt.....

Kære Bachs

..... er dit helbred/ryg, som kan blive 100fold værre hvis ikke du passer oprigtigt på, i fremtiden. Jeg udtaler mig med 33 års erfaring og har se mange medpatienter der vurderede forkert og ikke passede på sin ryg.

Kedeligt med dine oplysninger om blærefunktionen, som lægerne tager aldeles alvorligt. Her har du forhåbentlig den viden at hvis ikke du kan komme af med vandet søger du læge omgående. Har selv prøvet det adskillige gange.

Efter dine oplysninger har jeg den mening at du tilhører den gruppe patienter som hører til her:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=15141 og som kræver en lægehenvisning fra den praktiserende læge. Minimum en vurdering.

Har du spørgsmål til seriøsiteten vender du bare tilbage.

Men du vender tilbage når der dukker flere spørgsmål op om dine fremtidsmuligheder i forhold til flex eller pension.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 10-08-2013, 20:28   #10
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Kære bachs
Vedr. indlæg #7 Når du skriver udposning formoder jeg det er en discus protrusion du omtaler?
Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension til Revalidering MARKORSK Alt det andet 1 26-02-2013 20:12
Fra revalidering til førtidspension Alvin Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 19-02-2011 14:44
Førtidspension og revalidering? Rosemarianne Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 57 21-06-2010 15:37
Sygedagpenge-førtidspension-revalidering MineBørnsMor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 29-07-2009 22:49
Revalidering eller førtidspension CHL Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 22-07-2009 21:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension