K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-07-2013, 09:10   #1
Aistlin
Ved at vænne sig til K10
 
Aistlins avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2013
Indlæg: 20
Styrke: 11
Aistlin er ny på vejen
FP genoptages om 5 år?

Fik den glædelige nyhed at min ansøgning via paragraf 17 var gået igennem og at jeg har fået tilkendt førtidspension. Der stod også at den genoptages om 5 år?

5 år er jo lang tid, men ville alligevel høre om det er standard eller om det er noget man skal bekymre sig om (til den tid) eller hvordan?
Aistlin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2013, 09:49   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Emnet har lige været oppe herinde, så jeg vil anbefale dig, at læse denne tråd, den vil nok give dig svar på dine spørgsmål: http://www.k10.dk/showthread.php?t=27521
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2013, 10:00   #3
Aistlin
Ved at vænne sig til K10
 
Aistlins avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2013
Indlæg: 20
Styrke: 11
Aistlin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Emnet har lige været oppe herinde, så jeg vil anbefale dig, at læse denne tråd, den vil nok give dig svar på dine spørgsmål: http://www.k10.dk/showthread.php?t=27521
Ah tak for det! Den gav lidt ro i sindet
Aistlin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2013, 10:07   #4
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Der er i hvert tilfælde nogen som fortryder når der gået 5 år, og de skal være under press igen.

Og det er jo helt op til dig selv, for der må stå noget i afgørelsen om hvorfor den er givet med kontrol.

Jeg tænker at hvis det har noget at gøre med at de der ud fra det lægelige materiale mener at der på sigt kunne være tale om en bedring, eller lægen ikke entydigt har beskrevt at du er fuldstændig færdigbehandlet og uden håb om bedring, så kan du måske risikere et ressourceforløb i stedt, indtil du er fuldstændig afklaret.

Og som Vovse skriver, så har der lige været en tråd om emnet... der er en søge funktion man let kan finde emner man har interesse i.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2013, 10:08   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Nu ved jeg ikke hvad du fejler, men måske bør du overveje, at anke, at din fp er med genoptagelse.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2013, 10:16   #6
Aistlin
Ved at vænne sig til K10
 
Aistlins avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2013
Indlæg: 20
Styrke: 11
Aistlin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Der er i hvert tilfælde nogen som fortryder når der gået 5 år, og de skal være under press igen.

Og det er jo helt op til dig selv, for der må stå noget i afgørelsen om hvorfor den er givet med kontrol.

Jeg tænker at hvis det har noget at gøre med at de der ud fra det lægelige materiale mener at der på sigt kunne være tale om en bedring, eller lægen ikke entydigt har beskrevt at du er fuldstændig færdigbehandlet og uden håb om bedring, så kan du måske risikere et ressourceforløb i stedt, indtil du er fuldstændig afklaret.

Og som Vovse skriver, så har der lige været en tråd om emnet... der er en søge funktion man let kan finde emner man har interesse i.
Der står ikke noget om hvorfor den skal tages op igen, kun henvisning til paragraffer. Jeg gætter mig til at det er fordi min arbejdsevne er påvirket af både psykiske diagnoser og psykosociale problemer. Heldigvis har både psykiater og kommunens egne skrevet sort på hvidt at der på ingen måde er mulighed for bedring.

Som loven er ligenu (fra hvad jeg kan læse i den anden tråd) er risikoen mest kommunens krumspring? Men det slipper de ikke fra her, jeg er så heldig at have en socialrådgiver i familien, som har alle retningslinier og paragraffer klar og er vant til at danse med de tunge drenge.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Nu ved jeg ikke hvad du fejler, men måske bør du overveje, at anke, at din fp er med genoptagelse.
Måske, jeg tror ikke det ville ændre så meget. Jeg har en meget knudret sag, det var derfor jeg måtte søge via paragraf 17 for min sagsbehandler ville ikke starte en sag.

Det er en blanding af skizotypisk sindslidelse, social angst grænsende til agorafobi og panikangst, dårligt selvværd grundet mobning, t, problemfyldt opvækst og ungdom med en søskende af problembarn slagsen, fysisk syge forældre (begge) som senere blev psykisk syge oveni hatten, grim skilsmisse med psykisk terror fra far, gentagne depressioner og en fejlslagen indsats i tide. Drys med en "der er ikke plads til at Aistlin kan have det skidt" og påtage mig ansvaret for alle andre (stod for husholdningen fra lidt før konfirmationsalderen).
Aistlin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2013, 10:32   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Aistlin Se meddelelser
Heldigvis har både psykiater og kommunens egne skrevet sort på hvidt at der på ingen måde er mulighed for bedring.
Så burde fp'en, så vidt jeg er underrettet, ikke tilkendes med genvurdering.

Læs især Web's indlæg i tråden jeg linkede til.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2013, 10:38   #8
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Jeg ser mange sociale og nogle sundhedsproblemer som et rehabiliteringsteam kunne finde på at løse gennem et ressourceforløb.

Så jeg ville, med de oplysninger du har givet her, være meget i tvivl om jeg skulle gøre det ene eller andet.
Og da du par god kontakt med en socialrådgiver er det omkudm god idé at følge dennes råd.

Iøvrigt... er det efter de gamle regler? For det kan jo være årsagen til at du ikke er kommet i ressourceforløb, men har fået pension med kontrol !
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2013, 10:46   #9
Aistlin
Ved at vænne sig til K10
 
Aistlins avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2013
Indlæg: 20
Styrke: 11
Aistlin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Jeg ser mange sociale og nogle sundhedsproblemer som et rehabiliteringsteam kunne finde på at løse gennem et ressourceforløb.

Så jeg ville, med de oplysninger du har givet her, være meget i tvivl om jeg skulle gøre det ene eller andet.
Og da du par god kontakt med en socialrådgiver er det omkudm god idé at følge dennes råd.

Iøvrigt... er det efter de gamle regler? For det kan jo være årsagen til at du ikke er kommet i ressourceforløb, men har fået pension med kontrol !
Jeps, det er 2012 regler
Aistlin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2013, 12:15   #10
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
tillykke med, det lyder ikke lige frem du har haft det let

men nu når det er efter 2012, så havde jeg ikke anket
når den er med kontrol, så skal de ikke kigge på din sag efter de nye regler
men udfra 2012 reglerne.
ergo kommer ressourceforløb ikke ind i billedet
men man kan jo håbe du får det lidt bedre, nu når du kan få lidt ro
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sagen genoptages hver år nielsen69 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 30-01-2012 08:08
Kan min sag genoptages ved endnu en sygemelding? heidilis Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-09-2011 22:31
Højesteretsdom betyder, at mange arbejdsskadesager kan genoptages Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 01-05-2009 20:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension