K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-07-2013, 11:43   #21
pinocchio
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Indlæg: 21
Styrke: 13
pinocchio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det skal lige siges at når man vil skifte til den nye pension....så vil man ikke skulle i noget forløb eller til nogen kontrol osv....

Man kan skifte kvit og frit....

Det man så skal tænke over....det er det der kommer senere...hvis man skulle have lyst til at forsøge sig med et par timers job feks....det er der man har den gode garantiordning på den gamle pension....så man kvit og frit kan få sin pension tilbage....

Det kan man ikke regne med når man er på den nye pension....da fleksreglerne er lavet helt om så selv med et par timers arbejde pr uge...ja så kan man blive selvforsørgende....og kan man blive selvforsørgende...ja så siger reglerne for dem på den nye pension at så skal de frakende ens pension...

Personligt kunne jeg ikke selv drømme om at skifte....hvis jeg var på den gamle pension....det er den garantiordning for god til.....det giver en en kæmpe sikkerhed....en sikkerhed man ikke har når man er på den nye ordning...

Så det er lidt op til en selv...om den økonomiske vinding er så stor at man ikke kan sige nej til den....
Jeg tror, jeg blander det lidt sammen. Jeg troede, jeg skulle i et forløb igen, men dog ikke i samme omfang, som hvis jeg var på ledighedsydelse. Jeg kan udmærket se faldgruben i at forsøge sig med et par timers arbejde, og så få at vide, at man nu er selvforsørgende, og så ruller møllen... Det orker jeg ikke, og jeg kunne godt tænke mig et par timers arbejde, så jo jeg skal passe på. Økonomisk vil jeg få mere i pension + stadig få dækket merudgifter, og det er altså over 3000 kr. /md. På sigt skal jeg nok ikke være så sikker på at få dækket merudgifter. Jeg er sikker på, at den ydelse falder væk om et par år.
Ved du webmaster eller andre, om jeg vil gå tilbage til invaliditetsydelse, hvis jeg finder mig et lille job?
pinocchio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2013, 11:43   #22
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Hvis du ikke mener at din arbejdsevne er nok nedsat til den højeste pension, så skal du ikke søge over på den nye pension.
Naturligvis ikke, men muligheden er der, skulle der senere ske en nedsættelse af arbejdsevnen, den mulighed forsvinder, sammen med fredningen, ved overgang til ny ordning.

Citat:
Ifølge de nye regler har man så lav en arbejdsevne at man går mere i vejen på arbejdsmarkedet, end man gør godt.
Men en evt. ansøgning om højeste, skal jo køre efter før2003 reglerne.
At man så nemmere end nemt kan forestille sig at der vil blive mere end skelet til de nye regler, er en helt anden sag (og kamp).

Citat:
Jeg kan sagtens forestille mig at de begynder at rive fat i nøjagtigt dem der kommer fra laveste og mellemste, når de kommer så langt.
Og husk at selvom de regler du ville komme over vil, der står en hjort i kulissen og lurer... den røde regering har desværre opført sig således at det næste der sker er at de blå kommer til, og så kan vi forvente hvad som helst !
Ingen tvivl om det, de vil nok blive tilbudt et ressourceforløb, og andre sjove ting.

Efter at have set de røde i aktion, frygter jeg ikke de blå mere.
Når de rød kommer i opposition, vil de jo, som altid, sige nej til alt hvad de blå foreslår

Havde de blå foreslået de reformer som de røde har gennemført, havde de fået et rungende nej fra de røde.

Det handler ikke så meget om hvad man foreslår, men mere om hvem der foreslår det, i børnehaven Borgen.
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2013, 14:57   #23
sfag
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2009
Indlæg: 21
Styrke: 16
sfag er ny på vejen
Bliver lige nød til at høre om der er nogen der ved noget om dette, fik tildelt invaliditets ydelse i 1994, siden i fleksjob fra 2009 til 2012 nu på ledigsydelse , jeg vil så vidt jeg har forstået kunne modtage førtidspension fra de regler der gælder før 2003, men har man så automatisk ret til førtidspension hvis man vælger dette da mit helbred er for kraftigt nedadgående, og hvor står dette evt.
sfag er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2013, 03:55   #24
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Som skrevet før....så hvis man er på den gamle pension fra før 2003....og vil skifte til den nye pension efter 2003....

Så kan man gøre det kvit og frit og man skal ikke undersøges eller i noget forløb....

Så det er ikke det der skal holde en tilbage....

Det man skal tænke over....det er den sikkerhed man har i at være på den gamle førtidspension fra før 2003....da de jo har fået den garantiordning...

Den har man som sagt ikke på den nye førtidspensions ordning efter 2003...

Men for at skifte fra den gamle til den nye førtidspension....ja der skal man ikke undersøges eller opfylde nogen nye regler eller i noget forløb....man kan simpelthen bare skifte uden videre...hvis det er det man vil...

Alt med invaliditetsydelse og den slags....ugh....det kender jeg desværre intet til....så det er der andre som måske ved og kan svare på...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2013, 10:28   #25
pinocchio
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Indlæg: 21
Styrke: 13
pinocchio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sfag Se meddelelser
Bliver lige nød til at høre om der er nogen der ved noget om dette, fik tildelt invaliditets ydelse i 1994, siden i fleksjob fra 2009 til 2012 nu på ledigsydelse , jeg vil så vidt jeg har forstået kunne modtage førtidspension fra de regler der gælder før 2003, men har man så automatisk ret til førtidspension hvis man vælger dette da mit helbred er for kraftigt nedadgående, og hvor står dette evt.
Ja du har ret til førtidspension, da du er på invaliditetsydelse. Du skal blot lige omkring kommunen først, men du er berettiget til enten højeste eller mellemste førtidspension. Jeg fandt disse links, som du kan kigge nærmere på: http://www.sjaeldnediagnoser.dk/00586/00743/00749/
http://www.dukh.dk/hjelp-til-selvhje...itetsydelse-og
Du har sikkert fået et brev fra Udbetaling Danmark (eller kommunen), om at du kan skifte til den nye førtidspensionsordning fra 2013? Du har muligheden indtil den 31. december 2013. Overvej det grundigt, som alle har været inde på i denne debat. Jeg skifter ikke over til den nye, da der er alt for mange gode fordele ved at blive på den gamle førtidspensionsordning fra før 2003.
pinocchio er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor meget stiger den mellemste førtidspension næste år? Kiksen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 22-11-2011 11:42
normal, mellemste, højeste fp? tije Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 29-01-2010 20:09
At gå fra den mellemste til den højeste pension Sdrj Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 15-10-2009 10:34
mellemste, højeste...osv Mattata Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 28-11-2008 03:01
Mellemste til Højeste førtidspension caps Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 16-09-2007 02:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension