K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-07-2013, 13:52   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Den fra 2003.....

De er den samme som du gerne vil over på...den starter bare fra 2013.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2013, 16:14   #12
pinocchio
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Indlæg: 21
Styrke: 13
pinocchio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Den fra 2003.....

De er den samme som du gerne vil over på...den starter bare fra 2013.
Hej Helenekr
Nu er jeg med. Det er, fordi det er helt nyt for mig, alt det med pension osv. Jeg har slet ikke tænkt på, at førtidspensionen blev revideret i 2003. Jeg er på den helt gamle ordning fra før 2003 (var på invaliditetsydelse og kunne konvertere direkte), og jeg kan se, at det økonomisk vil være en fordel at skifte til førtidspensionsmodellen fra 2013, men det vil også være betydeligt mere usikkert, da jeg kan "risikere" at skulle igennem ressourceforløb og jobs, selv om jeg er over 40. Pensionen fra 2013 kan jo frakendes, og jeg er en af dem, der gør mig bedre, end jeg i virkeligheden er. Jeg søgte om højeste, men den er udelukket. Man skal virkelig være dårlig for at komme på højeste, og det er også fair nok. Der er jeg slet ikke, men til gengæld orker jeg ikke flere ressourceforløb, og hvad kommunen nu ellers kan finde på at bringe af "gode" sager...
Jeg har fået svar, der gør mig noget mere usikker på 2013 valget, så jeg må i tænkeboksen igen...
Vh. Pinocchio
pinocchio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2013, 16:46   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, du skal tænke dig godt om, og få kvalificeret hjælp til at få regnet ordenligt ud (økonomisk) hvordan det vil se ud for dig - de har folk til det samme, så det skader da ikke at du får lagt et budget for hvordan du vil stå.....du er jo i den gode ret til at takke nej. Eller ja, hvis det bliver en åbenlys fordel.

Hvis jeg var dig, ville jeg da få det ordenligt undersøgt, inden du tager beslutningen.

Og nej, det er heller ikke nemt med ''gammel ordning'' (alle pensioner FØR 2003) og ''ny ordning'' (EFTER 2003), og så ''nuværende ordning'' (som mest af alt bare betyder ingen førtidspension til folk under 40 år).
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2013, 18:20   #14
pinocchio
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Indlæg: 21
Styrke: 13
pinocchio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ja, du skal tænke dig godt om, og få kvalificeret hjælp til at få regnet ordenligt ud (økonomisk) hvordan det vil se ud for dig - de har folk til det samme, så det skader da ikke at du får lagt et budget for hvordan du vil stå.....du er jo i den gode ret til at takke nej. Eller ja, hvis det bliver en åbenlys fordel.

Hvis jeg var dig, ville jeg da få det ordenligt undersøgt, inden du tager beslutningen.

Og nej, det er heller ikke nemt med ''gammel ordning'' (alle pensioner FØR 2003) og ''ny ordning'' (EFTER 2003), og så ''nuværende ordning'' (som mest af alt bare betyder ingen førtidspension til folk under 40 år).

Ja du har fuldstændig ret. Jeg skal tænke mig godt om. Jeg har talt med Udbetaling Danmark, men de rådgiver kun mht. økonomien, og der kan det betale sig. Min bekymring er, hvis jeg nu skal til et ressourceforløb igen (psykisk vil jeg knække på det), eller skal igennem lægeundersøgelser osv. (det orker jeg ikke), eller hvis kommunen sætter stopper for merudgifter (dem vil jeg nu alligevel miste, hvis jeg fortsætter på den gamle ordning). Der er mange spørgsmål og jeg kender ikke svarene. Jeg tror desværre ikke, kommunen kan hjælpe mig med afklaring. Den må jeg selv klare, men jeg ved nu fra alle svarene her i dag, at jeg skal tænke mig grundigt om.
pinocchio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2013, 19:15   #15
Førtidsp.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2013
Indlæg: 40
Styrke: 0
Førtidsp. er ny på vejen
Hej Pi.

Jeg ville ikke skifte hvis jeg var i din situation, du skriver selv at du måske ville knække hvis du skulle igennem hele møllen igen (komune-resource forløb osv.)

Du er fredet nu på den gamle ordning, og penge er ikke alt.
Mon ikke at din familie og dig, nok skal få det til at rende rundt alligevel
med det du får nu.....

Der kunne jo ligge en lille plan fra regeringens side af, netop med at få dem fra gammel over på ny, hvem ved. Vi har jo set rigtige mange stramninger
her de sidste par år.

Tænk dig godt om.....

Mvh.
Førtidsp. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2013, 23:18   #16
pinocchio
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Indlæg: 21
Styrke: 13
pinocchio er ny på vejen
Tak for svar til alle

Citat:
Oprindeligt indsendt af Førtidsp. Se meddelelser
Hej Pi.

Jeg ville ikke skifte hvis jeg var i din situation, du skriver selv at du måske ville knække hvis du skulle igennem hele møllen igen (komune-resource forløb osv.)

Du er fredet nu på den gamle ordning, og penge er ikke alt.
Mon ikke at din familie og dig, nok skal få det til at rende rundt alligevel
med det du får nu.....

Der kunne jo ligge en lille plan fra regeringens side af, netop med at få dem fra gammel over på ny, hvem ved. Vi har jo set rigtige mange stramninger
her de sidste par år.

Tænk dig godt om.....

Mvh.
Jo du har ret. Jeg tror, vi får det til at løbe rundt på en eller anden måde. Jeg kan slet ikke overskue at skulle til forløb hos kommunen. Jeg har selv tænkt samme tanke som du - der er helt sikkert en plan med den nye ordning.
Jeg har valgt den gamle ordning.
Hvor er I altså bare skønne alle sammen Det er dejligt at vende sagen med nogen, der har forstand på tingene.
pinocchio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2013, 03:36   #17
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det skal lige siges at når man vil skifte til den nye pension....så vil man ikke skulle i noget forløb eller til nogen kontrol osv....

Man kan skifte kvit og frit....

Det man så skal tænke over....det er det der kommer senere...hvis man skulle have lyst til at forsøge sig med et par timers job feks....det er der man har den gode garantiordning på den gamle pension....så man kvit og frit kan få sin pension tilbage....

Det kan man ikke regne med når man er på den nye pension....da fleksreglerne er lavet helt om så selv med et par timers arbejde pr uge...ja så kan man blive selvforsørgende....og kan man blive selvforsørgende...ja så siger reglerne for dem på den nye pension at så skal de frakende ens pension...

Personligt kunne jeg ikke selv drømme om at skifte....hvis jeg var på den gamle pension....det er den garantiordning for god til.....det giver en en kæmpe sikkerhed....en sikkerhed man ikke har når man er på den nye ordning...

Så det er lidt op til en selv...om den økonomiske vinding er så stor at man ikke kan sige nej til den....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2013, 08:40   #18
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det skal lige siges at når man vil skifte til den nye pension....så vil man ikke skulle i noget forløb eller til nogen kontrol osv....

Man kan skifte kvit og frit....

Det man så skal tænke over....det er det der kommer senere...hvis man skulle have lyst til at forsøge sig med et par timers job feks....det er der man har den gode garantiordning på den gamle pension....så man kvit og frit kan få sin pension tilbage....

Det kan man ikke regne med når man er på den nye pension....da fleksreglerne er lavet helt om så selv med et par timers arbejde pr uge...ja så kan man blive selvforsørgende....og kan man blive selvforsørgende...ja så siger reglerne for dem på den nye pension at så skal de frakende ens pension...

Personligt kunne jeg ikke selv drømme om at skifte....hvis jeg var på den gamle pension....det er den garantiordning for god til.....det giver en en kæmpe sikkerhed....en sikkerhed man ikke har når man er på den nye ordning...

Så det er lidt op til en selv...om den økonomiske vinding er så stor at man ikke kan sige nej til den....
Jeg skulle heller ikke nyde noget af at skifte, hvis jeg havde den gamle.

Og hvis helbredet skulle forværres, er der vel stadig muligheden for at søge om højeste, som vel skal behandles efter før 2003 reglerne?
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2013, 11:16   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jh Se meddelelser
Jeg skulle heller ikke nyde noget af at skifte, hvis jeg havde den gamle.

Og hvis helbredet skulle forværres, er der vel stadig muligheden for at søge om højeste, som vel skal behandles efter før 2003 reglerne?
Ja, den bliver behandlet efter før 2003 reglerne - og fortsætter naturligvis på før 2003 reglerne. Økonomisk minder den meget om pensionen i dag - efter 2003 reglerne, bare den er hakket bedre bedre i form af de goder der er fra før 2003 reglerne inkl fredning.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2013, 11:31   #20
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Hvis du ikke mener at din arbejdsevne er nok nedsat til den højeste pension, så skal du ikke søge over på den nye pension.

Ifølge de nye regler har man så lav en arbejdsevne at man går mere i vejen på arbejdsmarkedet, end man gør godt.

Jeg kan sagtens forestille mig at de begynder at rive fat i nøjagtigt dem der kommer fra laveste og mellemste, når de kommer så langt.
Og husk at selvom de regler du ville komme over vil, der står en hjort i kulissen og lurer... den røde regering har desværre opført sig således at det næste der sker er at de blå kommer til, og så kan vi forvente hvad som helst !
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor meget stiger den mellemste førtidspension næste år? Kiksen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 22-11-2011 11:42
normal, mellemste, højeste fp? tije Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 29-01-2010 20:09
At gå fra den mellemste til den højeste pension Sdrj Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 15-10-2009 10:34
mellemste, højeste...osv Mattata Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 28-11-2008 03:01
Mellemste til Højeste førtidspension caps Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 16-09-2007 02:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension