K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-07-2013, 15:57   #11
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Du kan da være heldig at din arbejdsprøvning lytter til dig...

Har været flere steder hvor de descideret har sagt til mig at pga alder og at de ikke mener jeg har deb sygdom jeg har (fordi de åbenbart er eksperter)
Så kan de så ikke vurderer mig da de reelt mener man bare faker.... fantastisk...
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2013, 16:26   #12
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Så er det Idag jeg skal til møde på kommunen efter endt praktik og efter alt lægeligt samt praktikrapporten er kommet ind.
Og de er vendt på en tallerken...

Der er fuld enighed om at:
Jeg ikke passer til arbejdsmarkedet og at
arbejdsmarkedet ikke passer til mig.

Der skal nu forberedes til rehabiliteringsteam, så hurtigt som muligt !
(der kan dog blive problemer med lægeattesten idet min læge er på ferie)
Jeg er rigtig glad for at min sag kommer for dette team.
Dels siger sagsbehandleren, dels synes jeg, at ALT er afprøvet.

Der er ikke flere behandlingsmuligheder, alt er afprøvet.
Der er ikke mere at stille op socialt, jeg får alt nødvendig hjælp allerede.
Der er ikke udsigt til bedring.

Alt dette til sammen skulle kunne hente en pension i hus indenfor nogle måneder.
Så måske kommer der i år til at stå, med venlig hilsen føridspensionisten, på julekortene... og så er jeg den der smutter en tur til caribien
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2013, 16:59   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvad brokker du dig så over - kun en joke!

Det er det man kalder en følelses mæssig rutchetur
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2013, 17:04   #14
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Du kan da være heldig at din arbejdsprøvning lytter til dig...
Ja, min arbejdsprøvning har været helt fair og der har på intet tidspunkt været nævnt diagnoser.

Jeg havde under arbejdsprøvningen møder med konulenten hver 10. dag (ca.)
På møderne gennemgik vi:
-Arbejdsopgaver, hvad der gik godt og hvad der gik skidt i disse.
-Kollegiale kontakter og fællesskab.
-Det her hjemme.
-Sociale kontakter
-Min dagbog
-mm

Konsulenten sad nogle gange ved min side, og jeg fortalte hvornår jeg gled ud af rytmen i arbejdet, og hvordan jeg kom tilbage i rytmen.
De gange konsulenten var på virksomheden, kom arbejdsgiver kortvarigt forbi og fortalte om hvordan hun oplevede mit arbejde.

Fra begyndelsen stillede jeg krav til praktikken, for ellers var det gået mere galt end det endte med. (blev meget syg som følge af praktikken)
Men det betalte godt igen, at have prøvet praktikken, for uden den havde jobcenteret siddet og sagt at de manglede netop det stykke papir.

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Hvad brokker du dig så over - kun en joke!

Det er det man kalder en følelses mæssig rutchetur
Selvom det nok ikke er sidste kovending i denne sag, så vælger jeg at se bort fra at de pludselig ændrer mening.

Lige nu rider jeg på bølgen og det vil jeg have lov til, indtil nogen kommer og piller mig ned.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2013, 17:53   #15
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Og de er vendt på en tallerken...

Der er fuld enighed om at:
Jeg ikke passer til arbejdsmarkedet og at
arbejdsmarkedet ikke passer til mig.

Der skal nu forberedes til rehabiliteringsteam, så hurtigt som muligt !
(der kan dog blive problemer med lægeattesten idet min læge er på ferie)
Jeg er rigtig glad for at min sag kommer for dette team.
Dels siger sagsbehandleren, dels synes jeg, at ALT er afprøvet.

Der er ikke flere behandlingsmuligheder, alt er afprøvet.
Der er ikke mere at stille op socialt, jeg får alt nødvendig hjælp allerede.
Der er ikke udsigt til bedring.

Alt dette til sammen skulle kunne hente en pension i hus indenfor nogle måneder.
Så måske kommer der i år til at stå, med venlig hilsen føridspensionisten, på julekortene... og så er jeg den der smutter en tur til caribien
Det bliver da helt sikkert spændende at se om dette vil føre til en førtidspension eller til et ressourceforløb...

Umiddelbart lægger det jo op til det de havde forestillet sig at de ressourceforløb skulle bruges til....nemlig dem som ellers skulle have en førtidspension...

Nu kender jeg ikke din alder....men der er jo lagt op til at ALLE skal forbi et ressourceforløb inden førtidspensionen kan gives....

Dog har vi set nogle stykker herinde der har undgået dette forløb og gået direkte til førtidspensionen...

Man kan da håbe at du slipper for dette ressourceforløb...

Dette er ikke skrevet for at agere lyseslukker....men for at se det realistisk...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2013, 18:24   #16
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Nu kender jeg ikke din alder....men der er jo lagt op til at ALLE skal forbi et ressourceforløb inden førtidspensionen kan gives....

Dog har vi set nogle stykker herinde der har undgået dette forløb og gået direkte til førtidspensionen...

Man kan da håbe at du slipper for dette ressourceforløb...
Jeg spurgte selvfølgelig også til hvis rehabiliteringsteamet indstillede til ressourseforløb...
Svaret fra sagsbehandleren kom promte;
Der er jo ikke nogen grund til at tage sorgerne på forskud, og vi kan ikke forestille os at det kommer dertil.

Men igen... jeg har virkelig knoklet der ud af for at opsøge behandling der kunne være passende, og også fået behandling der ellers ikke har været tilgængelig. Det drejer sig om forsøg på offentligt hospital, så det er ikke noget med en der har stået og svinget et pendul og sagt muuh...

Jeg er over 40
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2013, 19:31   #17
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jamen det ville da heller ikke være rimeligt andet end man fik en førtidspension hvis alt virkeligt er afprøvet...

Alt andet giver jo ikke mening og vil bare være tidsspilde....dog vil de jo nok kunne spare nogle penge...kommunen...i den tid de kan sætte en på sådan et forløb...

Det ville jo være noget helt andet hvis der stadig var ting man kunne afprøve og de ressourceforløb blev sat ordentligt sammen...

Men det giver kun mening hvis man sætter folk noget tidligere i de forløb og der stadig er noget man kan forsøge sig med...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2013, 20:02   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen det er HELT KLART en fordel at være over 40 år, når talen falder på, at udelukke et ressourceforløb!

Så der er absolut stadig liv i bølgen du ridder på!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2013, 23:36   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Lige nu rider jeg på bølgen og det vil jeg have lov til, indtil nogen kommer og piller mig ned.
Det kan jeg s'gi godt forstå.

Det lyder som om, at du har haft en god og fornuftig konsulent, og jeg kan forestille mig, at denne har skrevet en super redegørelse for din arb.prøvning.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2013, 06:44   #20
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det kan jeg s'gi godt forstå.

Det lyder som om, at du har haft en god og fornuftig konsulent, og jeg kan forestille mig, at denne har skrevet en super redegørelse for din arb.prøvning.
Jamen det har jeg også haft, altså en god konsulent.
Og derfor er det også meget skræmmende at hun ved sidste møde kom med den tilbagemelding at jobcenteret havde sagt at de ikke ville gå videre med sagen idet jeg kunne arbejde de ganske få timer, og at jeg dermed sagtens kunne arbejde i fleks.

Jobcenteret fastholdt jo dette inden de så papirene.
Men nu er sagen altså læst igennem, og jeg fatter ikke hvorfor jeg skulle stilles i et dødvand af ren fortvivlelse i en periode, det synes jeg godtnok var træls.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommunens magt.. stolpesten Alt det andet 5 22-05-2012 07:57
?? kommunens lov?? chica Alt det andet 15 13-02-2012 13:03
Nøl fra kommunens side malofa Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 18 22-12-2011 22:33
Kommunens tidsfrist. MorWettendorff Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 07-11-2009 01:42
kommunens psykolog frk.lykke Alt det andet 8 26-10-2009 22:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension