K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-05-2013, 22:28   #21
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Så lidt, tag det hele oppe fra og ned. Sagsbehandlerne er pt. bundet til det med alder, men som regeringen i form af Mette Frederiksen også har sagt så hedder det ftp. når alt håb er ude.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2013, 22:54   #22
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jeg bemærker i det henviste link...

Kære Superman.

http://www.socialjura.dk/content-sto...-af-2012-2012/

Under "D, Førtidspension" følgende tekst, som du bør drøfte, inden mødet, med de folk der skal med. Jeg kan ikke umiddelbart se konsekvensen af dette.

En ny del af lovgivningen træder først i kraft den 1.juli 2013.

Citat.c) Lægefaglig rådgivning i forbindelse med sagsbehandlingen

Fra den 1. juli 2013, hvor reglerne om klinisk funktion, jf. kapitel 3 b, i lov om ansvaret for og styringen af den aktive beskæftigelsesindsats træder i kraft, kan kommunerne alene benytte sundhedsfaglig rådgivning og vurdering fra den kliniske funktion og den praktiserende læge i sager om ressourceforløb, fleksjob og førtidspension.

Det indebærer, at kommunerne fra den 1. juli 2013 ikke længere kan benytte egne ansatte eller eksterne lægekonsulenter uden for regionens kliniske funktion i forbindelse med vurderingen af det helbredsmæssige dokumentationsgrundlag i forhold til tilkendelse af førtidspension.

Inden den 1. juli 2013 vil der blive udsendt en bekendtgørelse, der fastsætter bindende regler om krav til tilrettelæggelsen og indholdet af den sundhedsfaglige rådgivning fra klinisk funktion.

d) Overgangsbestemmelse vedr. behandling af sager om førtidspension" citat slut.

Hvis og når en afgørelse skulle foreligge om en førtidspension, bør du sætte dig lidt ind i SUPP. Den Supplerende Arbejdsmarkedspension som kommunerne skal rådgive om, som et tilbud. Men desværre "glemmer" de ofte dette. Men det tager vi til den tid hvis det bliver aktuelt.

Bedste hilsner
Peter

Sidst redigeret af phhmw; 29-05-2013 kl. 23:03.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 30-05-2013, 07:46   #23
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja det er den nye del af det i 2013, at kommunerne skal benytte sig af "klinisk funktion" og derfor er det nok ,at der nu skal holdes møde om din bror.

Mht. Supp. pension, så fremgår det af pensions papirerne om hvorvidt man vil betale hertil i forbindelse med tilkendelse af ftp. Det er noget med at kommunen indbetaler en del og og man selv betaler resten af et mindre beløb til pensionsopsparing.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2013, 13:17   #24
superman
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2013
Indlæg: 38
Styrke: 11
superman er ny på vejen
Hej alle sammen, jeg har taget fejl af dato det var idag min bror skulle til rehab. møde på jobcenter, der blev snakker en del, men kan det passe at de ikke sagde noget om at han indstilles til fp. eller flex eller noget andet.der blev snakket om diagnosen ,og hans hverdag hvordan han klarer sig m.m. så sagde de til sidst inden mødet blev ophævet at vi ville høre fra dem om en uges tid????? kæmpe frustation og forvirring??!!! hva sker der nu, hva venter vi på , hvad bliver svaret??? disse spørgsmål kunne sagsbehandler ikke svare på ,hun sagde vi skulle afvente og se hvad der nu sker??? er der nogle herinde der kan evt svare på mine spørgsmål, så vi ved hvad der foregår og hvor vi står.på forhånd mange tak.. go dag til alle
superman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2013, 17:05   #25
superman
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2013
Indlæg: 38
Styrke: 11
superman er ny på vejen
Hej alle sammen, jeg har taget fejl af dato det var idag min bror skulle til rehab. møde på jobcenter, der blev snakker en del, men kan det passe at de ikke sagde noget om at han indstilles til fp. eller flex eller noget andet.der blev snakket om diagnosen ,og hans hverdag hvordan han klarer sig m.m. så sagde de til sidst inden mødet blev ophævet at vi ville høre fra dem om en uges tid????? kæmpe frustation og forvirring??!!! hva sker der nu, hva venter vi på , hvad bliver svaret??? disse spørgsmål kunne sagsbehandler ikke svare på ,hun sagde vi skulle afvente og se hvad der nu sker??? er der nogle herinde der kan evt svare på mine spørgsmål, så vi ved hvad der foregår og hvor vi står.på forhånd mange tak.. go dag til alle

er der virkelig ingen der kan svare mig???
mvh mia
superman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2013, 17:57   #26
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du er i en "boksering"....

Kære Mia

.. og trænkt ud i hjørnet og i store vanskeligheder.

Nu skal du gå ind på midten igen, forsøge at tage det roligt.

Tilsyneladende er der ingen logik i det du oplever.

Men, hvad laver din broder lige i disse sekunder?

Er han på vej ud af landet uden medicin? Eller har du tjek på hvor han er lige nu. Han har det sikkert ikke godt. Men lige nu kan du ikke gøre mere end at vente.

Vente på hvad?

Indtil du hører nærmere skal du tænke lidt over, hvordan du bedst kan hjælpe.

Det bedste du kan gøre er IKKE at gå i panik, men tænke på at des mere du har kendskab til love og regler des dygtigere bliver du til at hjælpe din broder.

Kan du huske præcis, hvem der var med til mødet?

Læger, kommunen, regionen etc? Her findes der faste regler om at alle parter SKAL være repræsenteret da det IKKE bare er et hyggemøde.

Mit råd til dig nu, skal være:

du må ikke være alene om så tung en problemstillig.

tag kontakt til SIND, meld dig ind, http://www.sind.dk/sinds-paaroerenderaadgivning

Han din broder på noget tidspunkt være tvangsindlagt, med politi, på rød indlæggelse?

Bedste hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 03-06-2013, 18:04   #27
superman
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2013
Indlæg: 38
Styrke: 11
superman er ny på vejen
Hej Peter,
nej min bror har aldrig været tvangs indlagt, men han har haft indlæggelser eftersom psykoser i periodér tager overhånd,
min bror er hjemme hos ham selv hvor der er mine andre søskende der tager sig af ham.Han er under gode fornuftige forhold.
han var ikke selv med til mødet idag.
til mødet var der, psykiaterren og fagforening fra vores side, og fra kommunes side var der, en fra, beskæftigelse, en fra pension nævnet, famillie afdeling,social området og 2 andre som jeg lige nu ikke kan huske fra hvilken afdeling.
det undrer mig bare over at de ikke fortæller hvad de tænker om hans situation?
er det ikke normalt at man til rehabiliterings møde drøfter tingene igennem og til sidst fortæller de hvad de har tænkt sig??
superman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2013, 18:29   #28
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Nej, desværre ikke..

Kære Mia.

Husk at alt er nyt for alle. Reformen er først lige trådt i kraft, så alt er nyt for alle.

Det ville undre mig, at du/I ikke snarligt hører fra kommunen. Alle er sig bevidste om, at sagen er alvorlig.

Men, din broder er juridisk set en ganske almindelig borger der kan gøre præcis hvad hans sygdom tillader.

Ingen kan tvinge ham til, hverken dit eller dat.

Du, som nært familiemedlem ønsker jo bare det bedste og helst her og NU, NU.

Men glæd dig over, at han tager sin medicin og har kontakt til psykiatrien. Først hvis medicin og brud med alle, kommer familien fra asken i ilden.

Derfor råder jeg dig til at kontakte SIND for at modtage deres erfaringer og råd, som jeg ikke kan give dig.

Jo, mère du kan holde følelserne, ude af sagen, des bedre bliver din hjælp. Ellers bliver du tosset i hovedet.

Vend tilbage når du hører fra kommunen.

Bedste hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 03-06-2013, 18:31   #29
superman
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2013
Indlæg: 38
Styrke: 11
superman er ny på vejen
mange tak, jo jeg skriver her når vi hører fra kommunen, og med svaret.
superman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2013, 20:54   #30
superman
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2013
Indlæg: 38
Styrke: 11
superman er ny på vejen
Hej kære mennesker,
som lovet at ville vende tilbage efter afgørelse i min brors sag.
sagen er den at han er blevet tilkendt førtidspension med revurdering om 5 år.
så dejligt at der kommer ro på pt, og så må vi se på hvad der sker om 5 år.
go dag til alle..
superman er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skizofreni og førtidspension maipeace Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 30-08-2012 07:18
Spørgsmål om skizofreni logikeren Dit og Dat 19 28-07-2011 16:36
Paranoid skizofren på 19 til ftp? AnjaSZ Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 06-01-2010 18:59
Førtidspension (skizofreni) schjodtz Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 13-08-2009 16:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension