K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-05-2013, 21:30   #1
superman
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2013
Indlæg: 38
Styrke: 11
superman er ny på vejen
Paranoid skizofreni

Hejsa, jeg har spørgsmål ang min syg bror. Han har diagnose paranoid skizofreni og er under 40 år. Han er afhængig af hans medicin. Tager han ikke medicin er den helt galt med ham.
Mit spørgsmål er om han kan få bevilget fp efter regler 2013???
På forhånd mange tak
superman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2013, 21:40   #2
hejhejhej
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
hejhejhej er ny på vejen
Paranoid skizofreni er en meget tung diagnose (det er noget l-o-r-t for at sige det på godt dansk), jeg fik bevilget ftp efter 2003 reglerne med den diagnose.
jeg skulle ikke i arbejdsprøvning, kommunen ville bare ha jeg prøvede medicinsk behandling i 6 mrd, hvorefter en speciallæge erklæring sagde at jeg var:





Hvad siger lægerne?

efter 2013 who knows? det er sgu ikke sikkert kommunerne ved det selv

Sidst redigeret af hejhejhej; 13-05-2013 kl. 21:46.
hejhejhej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2013, 21:46   #3
superman
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2013
Indlæg: 38
Styrke: 11
superman er ny på vejen
Altså samtlige special psykiatri læger siger at arbejdsevne er nul, det siger sygehuset også og egen læge ligeså. Han afventer et møde hos kommunen, ( rehabilitering teamet)
Kommunen har alt hva de skal bruge, men han har endnu ikke fået en dato for mødet.
Vi afventer, er uviden om han rammes af den nye regel selvom han er så syg at han ikke engang kan varetage sig selv.
superman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2013, 21:51   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til....

Kære Superman.

Bliv her på din tråd fremover, der dukker mange spørgsmål op i nærmeste fremtid.

Se også lidt på www.sind.dk

Din opgave i fremtiden bliver at kontrollere at kommunen har alle de rigtige oplysninger, på din broder.

Hvis du kan få hans tilladelse, så søg aktindsigt både ved lægerne og kommunen.

http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_ved_laege.pdf

Tag det roligt, nu skal du kende spillet regler for at hjælpe din broder bedst muligt.

Nu er du ikke alene, men kan få svar på alle dine spørgsmål.

Ja, din broder kan godt få pension men omvendt skal han igennem en vurdering ved kommunens sagsbehandler. Hvis denne har viden om diagnosen skal det nok gå, men ellers må du se hvad nærmeste fremtid bringer.

Han din broder god kontakt med sin psykriater?

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 13-05-2013, 22:00   #5
superman
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2013
Indlæg: 38
Styrke: 11
superman er ny på vejen
Hej Peter tak for opbakning, det letter at høre at man ikke er alene mod systemet " alligevel"
Synes bare ikke at det er fair at sådan en syg mand skal igennem alt det her. Han har været syg siden 2010, diagnosen fik han for par år siden, behandlings muligheder blev udtømt for et år siden og hans sygdom er stationær. Men først i år er der sket lidt, som sagt vi afventer en dato for mødet fra kommunen , så der kan komme en afklaring i hans sag.
Hans psykiater skal også deltage til mødet, han er den person der " kender" ham bedst.

Jeg skal gerne holde indlægget ajour mht mødet med kommune og deres vurdering, behandling af sagen . M. M samt den endelig afklaring, hva det så ender med
superman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2013, 00:28   #6
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af superman Se meddelelser
Hej Peter tak for opbakning, det letter at høre at man ikke er alene mod systemet " alligevel"
Synes bare ikke at det er fair at sådan en syg mand skal igennem alt det her. Han har været syg siden 2010, diagnosen fik han for par år siden, behandlings muligheder blev udtømt for et år siden og hans sygdom er stationær. Men først i år er der sket lidt, som sagt vi afventer en dato for mødet fra kommunen , så der kan komme en afklaring i hans sag.
Hans psykiater skal også deltage til mødet, han er den person der " kender" ham bedst.

Jeg skal gerne holde indlægget ajour mht mødet med kommune og deres vurdering, behandling af sagen . M. M samt den endelig afklaring, hva det så ender med
Håber din bror får den hjælp han har brug for....
Er en svær diagnose jeg kender både en som absolut ikke har nogen arbejdsevne med den diagnose og en som har noget, så det kan virkelig svinge hvad folk kan, men jeg har hørt at de rehabiliterings team skulle være rigtig gode netop fordi der er læger og psykologer med i det, så de får alt med....
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2013, 19:13   #7
superman
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2013
Indlæg: 38
Styrke: 11
superman er ny på vejen
Hej igen herinde
så har min bror fået en indkaldelse til rehabiliteringteam hos kommunen i næste uge,
så er mit spørgsmål om der er nogen der har erfaring med hvordan sådan en samtale foregår?? har brug for lidt råd,
hva skal man gøre, sige m.m.
er der noget man skal være obs på under samtalen.??
på forhånd tak for hjælpen.
mvh
superman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2013, 21:16   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tag med, som de broders bisidder..

Kære Superman.

Sig så lidt som muligt og LYT LYT LYT til hvad der bliver sagt.

Skriv ned dine spørgsmål om alt hvad du er i tvivl om.

Hvis du har søgt og modtaget aktinsigt i ALT 100% fra læger, speciallæger, hospitaler og kommunen, kan du sikre dig om kommunen har alle oplysninger.

Læs lidt om det lov faktuelle her:

http://www.socialjura.dk/content-sto...-af-2012-2012/

Tag det roligt, alt skal nok gå godt for alle parter. Det er, som udgangspunkt, professionelle mennesker, der vil din broder det godt.

Diagnosen er alvorlig. Sikre dig, at der er repræsentanter fra alle de fagområder der nævnes i linket.

Afvent om der kommer andre på banen med deres råd og erfaringer. Husk at den nye reform er ny, så alle parter er "nybegyndere".

Endnu engang: Tag kontakt til SIND.dk

Lad os hører nærmere, for at blive mere erfarne.

Bedste hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 29-05-2013, 21:24   #9
superman
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2013
Indlæg: 38
Styrke: 11
superman er ny på vejen
Ja selvfølgelig ,skriver på torsdag efter mødet hvordan det er gået.
Der kommer en psykiater, egen læge, jurist fra fagforening fra vores side,
og der er så de karakteriktiske fra kommunens side, fra social området m.m.
vi har fået aktindsigt tilsendt, og alt er ajour med det nyeste rapporter,læge erklæring m.m.
samtlige erklæringer skriver at tilstand er stationær, og erhvervsevne lige med nul, men det er så spørgsmål om de også vil synes det på kommunen???
superman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2013, 21:32   #10
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Trods det er nye tider....

Kære Superman.

.. findes der diagnoser og lægelige synspunkter kommunens fagfolk kommer til kort, over for.

Uanset hvad, er det vigtigste af alt, at din broder tager sin medicin og har god kontakt til sin psykiater og dig som familie.

Alt skal nok gå godt, efter de oplysninger du har givet.

Hvad med DIG? Har du nogle der støtter op om din situation?

Bedste hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skizofreni og førtidspension maipeace Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 30-08-2012 07:18
Spørgsmål om skizofreni logikeren Dit og Dat 19 28-07-2011 16:36
Paranoid skizofren på 19 til ftp? AnjaSZ Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 06-01-2010 18:59
Førtidspension (skizofreni) schjodtz Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 13-08-2009 16:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension