K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-12-2010, 22:26   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ladybird Se meddelelser

og så medbringer jeg journalnotat fra gigtlæge til personlig overrækkelse, når de nu ikke vil indhente oplysningerne selv
Mød op i god tid, og før mødet starter afleverer du en kopi at dette journalnotat ved skranken, MOD KVITTERING.

Jeg har selv oplevet, at lægepapirer jeg afleverede direkte til sb var væk da jeg år senere fik aktindsigt.

Aflever aldrig noget uden at få en kvittering.

Og så knejser du med nakken når du går ind til det møde.

Uanset om du er ved at ski.. i bukserne af skræk, så retter du ryggen og ligner en der har styr på det.

Tag udskrift/kopi med at det lovmateriale du kan få brug for, og læg det i et eller andet system.

Min erfaring er, at det giver respekt hvis man har styr på tingene og ved hvad man snakker om.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2010, 15:33   #12
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
Så har jeg været til møde.

Fordi jeg er bevilget kontanthjælp pr. 1 januar vil jeg få tildelt en sagsbehandler i løbet af januar. Det kunne ikke afklares nu.

Min sag vil så starte forfra, men der kan ikke tages stilling eller lægges planer før jeg er færdigbehandlet ( kommunens ord) på smerteklinik til maj.

Så jeg kan kun vente på hvad ankenævnet vurderer.

Jeg fik at vide at det var fordi jeg havde klaget over revalideringsplanen der havde standset ny revalideringsplaner for så skulle de tage hensyn til loven.

De fastholder at når man har ønsket at blive vurderet om man hører under flexbestemmelser er det det samme som at søge flex. Og søger man flex er man ikke berettiget til revalidering.
De mener selv der er princip afgørelse der siger det.

De mener også jeg skulle have blevet længere i lærepladesen.
Det kunne jeg jo ikke når jeg var opsagt. Det var min egen skyld jeg blev opsagt når jeg meldte mig syg.
Og jeg havde ikke prøvet nok når jeg kun havde været der 6 ud af 12 dage.

Jeg meldte mig syg på helt alm. vis pga hold i ryggen og influenza oven i.

De mente også jeg skulle have søgt hjælp hos en jobkonsulent (hvilken kunne de ikke sige) eller fagforening. (nåede slet ikke at blive meldt ind, men de henviste til skolen)

Jeg skrev til sagsbehandler om hjælp men blev på mail afvist at kunne få hjælp til lærepladsen. Det skulle jeg selv forhandle. (i sept.)

Da jeg selv skrev under på lærekontrakten i apr. Burde jeg også have vidst om jeg kunne klare det.

At jeg så fik noget andet at vide fra jobkonsulent i april og maj ift timetal og hvis det blev for hårdt afviste sagsbehandles at kende noget til.

Ligeledes undlod at svare på hvorfor der ikke skulle være papirer fra smertecenter og gigtlæge.
Jeg havde godkendt rp i maj og det var det.
Jeg understregede at jeg var indkaldt til partshøring men at mine rettelser og ønske om lægepapirer ikke var indskrevet og jeg ikke havde godkendt og underskrevet den.

Men den var godkendt ifølge hendes oplysninger og det var det.

Så nu har jeg lange udsigter til en ny plan og økonomisk bliver vi låst til at have max 2 x kontanthjælp på ubestemt tid pga vi er gift.

Jeg er så stadig i tvivl om jeg skal anke flexafslaget men vil gerne have nævnets vurdering af dette også, for ellers skal jeg jo først påny søge om flex eller revalidering fra tidligst efter smerteklinik.

Vil virkelig gerne have afprøvet om det kommunen gør er lovligt.

Mvh lady
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2010, 10:26   #13
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
PS lægepapirer kan først afleveres til ny sagsbehandler, hvis denne skønner det relevant.

Jeg kan ikke få genoptaget SP selvom jeg har dagpengeret fordi jeg ikke har optjent ny ret ved at arbejde. (hvordan skulle jeg kunne det)

Jeg mener bare man godt kan hvis man pga sygdom/revalidering ikke har kunnet optjene denne ret påny.
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2010, 17:08   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ladybird Se meddelelser
PS lægepapirer kan først afleveres til ny sagsbehandler, hvis denne skønner det relevant.
Hmmm, lyder underligt.

For det første, hvis du skal aflevere noget på kommunen, så husk at få en kvittering på, at de har modtaget det. Og det fås vist nemmest ved skranken, ikke ved sagsbehandleren.

For det andet, du har til enhver tid lov/ret til, at aflevere papirer, som du finder relevante, og bede om at få dem lagt i din sag.

Husk, aflever aldrig noget uden at få en kvittering på, at det er modtaget.

Mange mener måske ikke, at det bør være nødvendigt, at bede om en kvittering, og først når vigtige papirer er forsvundet fra sagen indser man nødvendigheden af, at bede om en kvittering, men så er skaden sket.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2010, 18:33   #15
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af ladybird Se meddelelser
PS lægepapirer kan først afleveres til ny sagsbehandler, hvis denne skønner det relevant.

Jeg kan ikke få genoptaget SP selvom jeg har dagpengeret fordi jeg ikke har optjent ny ret ved at arbejde. (hvordan skulle jeg kunne det)

Jeg mener bare man godt kan hvis man pga sygdom/revalidering ikke har kunnet optjene denne ret påny.
det lyder underligt alle lægepapir er relevant
har godt nok aldrig haft problemer med at kommunen ikke vil indhente oplysninger
men gør som vovse har skrevet hvis du aflevere noget til kommunen

hvis din sygedagpenge er stoppet kan du kun få dem igen, hvis du fået et arbejde og optjent til det

Det er en betingelse, at du har været ansat hos din arbejdsgiver i de sidste otte uger før sygeperioden, og at du i den periode har arbejdet i mindst 74 timer.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2010, 20:26   #16
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
hej maja, vovse og mtrv1,

Når jeg får en sagsbehandler vil jeg aflevere de papirer jeg mener er relevante mod kvittering. DET GLEMMER JEG IKKE FREMOVER.

Det med genoptag af sp mener jeg bare jeg har læst et eller andet sted.hvis man fx bliver syg og revaplanen standser/afbrydes at man godt kan hvis der stadig er dp ret. Jeg leder videre.

Mest af alt er jeg dybt frustreret over at jeg ikke kan få nyt revatilbud og ikke få opdateret min ressourceprofil.

For nu har de parkeret mig med besked om at være færdigbehandlet før nogen tiltag kan fortsætte.
Synes det er en meget stor overfortolkning af hvad jeg har i udsigt at kunne opnå på smerteklinik. Kan ikke se det på nogen måde kan øge min arbejdsevne.
Og da kommunen ikke har indhentet nogen papirer fra smerteklinikken synes jeg det er underligt de kan lade det indgå i nogen vurdering.

Denne vurdering er kun i afslag på flex og revalidering. Er end ikke skrevet ind i ressourceprofilen.

Det eneste positive jeg kan se er at jeg får en ny sagsbehandler. Og så er jeg blevet klogere af at læse her og lader mig ikke så nemt løbe om hjørner med fremover.

Men er det dumt at klage over afslag på flex? Kan godt give dem ret i mine revamuligeder ikke er udtømte men når de så samtidig ikke mener jeg er revaberettiget kan jeg ikke se hvordan det ellers skal blive afklaret.

Andet end hvis nævnet (tror helt sikker kommunen vil fastholde afslag) går ind og hjemviser sagen pga lemfældig sagsbehandling, manglende helbredsoplysning eller manglende borger kommentarer eller at rp er med sidste notat i maj og genbrugt ved vurdering i november.

Har til 3 januar som sidste frist.
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.

Sidst redigeret af ladybird; 22-12-2010 kl. 20:32. Årsag: et ord manglede
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2010, 22:34   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ladybird Se meddelelser

Når jeg får en sagsbehandler vil jeg aflevere de papirer jeg mener er relevante mod kvittering. DET GLEMMER JEG IKKE FREMOVER.
Du behøver ikke at vente på, at du får en ny sagsbehandler, hvis du en dag skal i nærheden af jobcenteret tager du papirerne med og går ind og afleverer dem (mod kvittering).

Så ligger de der når din nye sagsbehandler får din sag i hænderne.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2010, 09:48   #18
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Ladybird.

Faldt lige over denne i anden anledning, måske kan den bruges:

"Forlængelsesreglen i § 27, stk. 1, nr. 4, er ikke knyttet til bestemte sygeforløb.
Der kan f.eks. være tale om en sygemeldt, som har fået sine sygedagpenge forlænget efter en af de andre forlængelsesregler, men hvor helbredstilstanden i mellemtiden er blevet forværret.
Der kan også være tale om et revalideringsforløb, som må afbrydes, fordi den pågældende er blevet for dårlig, og hvor forlængelsesreglen i § 27, stk. 1, nr. 4, så kan bruges til at afklare, om den sygemeldte kan klare et fleksjob eller skal have førtidspension."

Min understregning, kilde: http://sik-lw.lovportaler.dk/ShowDoc...r20099298-full

Og så har jeg sendt priv. mail ang. aktindsigt i lægejournaler ect.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2010, 15:28   #19
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
du er godt nok skrap..... Vidste jeg havde stødt på noget a la det.

Næste problem er så at kommunen ikke vil genoptage sp sagen. Afviser denne regel
Fordi jeg nu ikke færdigbehandlet og udredt.
Men kan ikke få et afslag på skrift. Bare afvist.

Men vil bed om referat af mødet lige inden jul og evt fremsende spørgsmål om de vil genoptage sp sagen på skrift.
Hvis de svarer nej må det jo være et afslag, som kan ankes.
Mvh lady

Nunu
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2010, 15:56   #20
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej igen.

Som skrevet privat mail har jeg lidt svært ved at overskue din sag. ved ikke om det er mig el. du har den over flere tråde:

Men her flg. in put på baggrund af dit skriv i dag:

Citat:
Næste problem er så at kommunen ikke vil genoptage sp sagen. Afviser denne regel
Fordi jeg nu ikke færdigbehandlet og udredt.
"Principalafgørelse D-9-02, hvor Ankestyrelsen lagde til grund, at det overordnende formål med bestemmelsen i § 27 stk.1 nr. 2 ifølge lovbemærkningerne er at forlænge sygedagpengeretten, hvis der på det tidspunkt, hvor der ikke er andre forlængelsesmuligheder, mangler en afklaring af den sygemeldtes arbejdsevne til brug for beslutning om, hvilken hjælp der videre skal tilbydes. Ankestyrelsen fandt på baggrund af lovbemærkningerne som udgangspunkt ikke, at en uafklaret helbredsmæssig situation er til hinder for at forlænge efter bestemmelsen. Det gælder altid, at afklaringen af arbejdsevnen skal kunne ske inden højst 26 uger (nu 39 uger).”

Se evt. også på Ankestyrelsen hjemmeside under principafgørelser flg:
D.10-05, D-13-04, D-8-03.

Citat:
Men kan ikke få et afslag på skrift. Bare afvist.
Som jeg ser det har du 2 muligheder:
1.Så må du også her igang med et brev højere oppe i systemmet end SB om retsikkerhed og skriftlighed, igen samme procedure omkr. dokumentation, som nævnt tidl.. Husk at skrive dato i brev, hvornår du mundtlig er givet denne melding til dig, og skriv ud forventer svar inden 10 dage, da du ellers ser dig nødsaget til også at klage over sagsbehandlingen for dette. Og når de endelig kommer ud af hullerne med en skriftlig afgørelse, og den er et afslag, så først partshøring ect. og derpå klage over afslaget.

2. Forsøg at skrive brev, hvor du igen søger om (genoptagelse?) forlængelse af SPD med henvisning til §'erne og principafgørelserne, og til teamleder (ring og få navn) og SB. Stadig henvisning til §'erne og principafgørelserne, dvs. formet og nøgtern brev.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er dét korrekt?.... BFF Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 08-02-2011 00:51
er det korrekt? madina Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 22-12-2010 18:27
Er dette korrekt? Miniature Spørgsmål ang fleksjob 10 16-06-2010 21:57
Borgere får korrekt sagsbehandling, når de søger om revalidering Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 15-12-2009 09:50
Om korrekt sagsbehandling. Stella Skal kommuner ikke overholde loven? 1 14-05-2008 17:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension