K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-03-2007, 13:51   #1
aap
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2005
Indlæg: 28
Styrke: 19
aap er ny på vejen
Erhvervsevnetab

Hej

Nu er tiden kommet, hvor arbejdsskadestyrelsen skal vurdere men' grad og erhvervsevnetab, er der nogle der ved hvordan de vurderer en førtidspension i % efter 2003.

I gamle dage er mit indtryk at erhvervsevnetabet blev vurderet til 50-100%, men ved ikke om det gælder idag efter indførelsen af arbejdsevnebegrebet.

Ellers fortsat god dag til alle
aap er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2007, 13:43   #2
mallo5
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2006
Indlæg: 13
Styrke: 19
mallo5 er ny på vejen
RE: Erhvervsevnetab

ja jeg sidder lige som dig og vente på de skal finde ud af det fik pension den 1-9-2006 og har ikke hørt fra dem andet end de har hente mine pensionsoplysninger ved komunen i oktober tænkte på har du hørt mere fra dem
det var ikke meget hjælp jeg kunne give men måske der er andre der kan hjælpe os med det spøgsmål
mallo5 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2007, 15:14   #3
aap
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2005
Indlæg: 28
Styrke: 19
aap er ny på vejen
RE: Erhvervsevnetab

Nej desværre mallo5

når jeg ringer til ASK, får jeg at vide den ligger øverst som hastesag det siger de hver uge. Sagen har kun ligget der siden 2004 .

Ville ellers være rart med en udtalelse, eget forsikringsselskab, ville have mig til neurolog igen, men da jeg sagde den lå til udtalelse i ASK, ville de vente på afgørelsen derfra ( rart for det tager 4-6 mdr at komme til neurolog ).

Det der bare er fortvivlende er at forsikringsselskaber bruger erhvervsevnetab og kommuner arbejdsevne, for mig er det sgu' da det samme.

ingen arbejdsevne= ingen erhvervsevne og visa versa

men sådan spiller klaveret, vist ikke ved jurister i forsikringsbranchen . det er jo heller ikke dem der, går på RØVEN 4 år efter ulykken, uden at have set en eneste krone, føj, de skulle fandeme skamme dem. Heldigvis er der ingen der kan plukke hår af en skaldet

håber du snart hører noget mallo5, pøj pøj
aap er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2007, 19:42   #4
mallo5
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2006
Indlæg: 13
Styrke: 19
mallo5 er ny på vejen
RE: Erhvervsevnetab

hej aap jeg kom til skade i oktober 2001 0g har faet 20% som midderligtidi ydelse men syntes nu godt de må blive færdig så man kan komme vider med livet og man ved hvordant ens økomi ser ud
og jeg vil da lige sige at de siger også til mig at min sag ligger øverst i bunken og det har de sagt siden oktober så stakels dem der ligger nederst det kan koste folk hjem og ægteskab at det tager så langtid
men man kan da sige de gør da ikke sig selv arbejdsløs
knus til alle i dejlige mennesker der ude
mallo5 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2007, 19:59   #5
aap
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2005
Indlæg: 28
Styrke: 19
aap er ny på vejen
RE: Erhvervsevnetab

de stoppede min tabt arbejdsfortjenste 1 jan 2006, sagde at nu kunne man afgøre den midlertidigt _ bare ikke hvilket årti
aap er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2007, 09:43   #6
mallo5
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2006
Indlæg: 13
Styrke: 19
mallo5 er ny på vejen
RE: Erhvervsevnetab

er der godt nok ikke nogen der har fået erstatning når de er på førtidspension eller vednoget om det håber virkelig der er nogen der vil dele ud af hvad de ved
mange knus til alle i dejlige mennesker der ude
mallo5 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2007, 11:54   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Erhvervsevnetab

Jeg er fuldstændig blank på det område, men med så mange mennesker på siden , er der så virkelig ikke en enste der ikke ved noget :|

Kunne være det var en af de ting vi skulle se om vi kan finde noget om andre steder på nettet også få med ind her på siden...

Det er jo nok så relvant
  Besvar med citat
Gammel 13-04-2007, 19:40   #8
mallo5
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2006
Indlæg: 13
Styrke: 19
mallo5 er ny på vejen
RE: Erhvervsevnetab

er der godt nok slet ikke nogen der har fået erstarnig for en arbejdsskade efter de har fået førtidspension og hvis der er så kunne vi godt tænke os at der var nogen der ville dele lidt ud af deres viden B)
mallo5 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2007, 21:39   #9
Borroe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Borroes avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2006
Lokation: Slagelse
Alder: 42
Indlæg: 174
Styrke: 19
Borroe er ny på vejen
RE: Erhvervsevnetab

Hejsa *ss* ja lige på det punkt med erstatning efter man har fået førtidspension er jeg helt blank....... Jeg har desværre kun erfaring med erstatning ved alm. ulykke og er i sagens løb blevet visiteret til fleks.

Men jeg ved at min svigerfar var udsat for en arbejdsskade og fik førtidspension men han fik at vide at han kunne komme til at kæmpe 10 el. mere for sine penge så han droppede sagen....... men det er jo så også en del år siden så.....

Men mon ikke hvis vi råber højt nok herinde at der sidder en som ved noget?

Held og lykke Borroe
__________________
Knus Borroe

Tænk over livet, Drøm det ej hen
Tiden der forsvandt, Kommer aldrig igen
Borroe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2007, 22:28   #10
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Erhvervsevnetab

Citat:
Borroe skrev:
Men mon ikke hvis vi råber højt nok herinde at der sidder en som ved noget?
M.h.t. modregning af arbejdsskadeerstatningen i førtidspensionen forholder det sig vist nok således, at hvis denne erstatning udbetales som engangsbeløb ("kapitaliseret" ) modregnes den ikke i førtidspensionen. Kun hvis man får et renteafkast af erstatningsbeløbet - skal dette (renteafkast) opgives som indtægt hvorved der sker en modregning i førtidspensionen og evt. pensionstillæggene.

Mere om det kan læses......... he, he ...her på K10.dk

Der findes en gammel tråd her på K10.dk om det samme, hvis man ikke tager sig af at den ender med noget helt andet end den begyndte .... Se her: http://k10.dk/forum/viewthread.php?f...&thread_id=690

Hvad siger I så ?
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erhvervsevnetab og erhvervsevnetab, hvad er forskellen Thomas 1974 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 31-01-2013 12:29
100% erhvervsevnetab tumnus Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 26-10-2012 11:22
erhvervsevnetab nielsen17 Alt det andet 3 04-10-2012 17:45
Erhvervsevnetab fra ASK Skade2006 Dit og Dat 0 05-07-2009 20:40
Erhvervsevnetab søsser s Alt det andet 15 19-06-2008 08:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension