K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-09-2009, 13:29   #1
TinaB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2009
Indlæg: 60
Styrke: 16
TinaB er ny på vejen
ang. kontanthjælp

Hvordan forholder man sig , når man som jeg er så "heldig" at være røget på kontanthjælp , og man overvejer at flytte til en anden kommune.
Status er i dag , at jeg sidder alene med min datter i Odense , vi har ingen omgangskreds her , og stort set ingen familie udover en søster.
Jeg vil gerne tilbage til jylland , for der har vi familie der kan hjælpe os igennem de problmer vi nu engang har .
Kan jeg uden videre bare flytte eller hvad ?
Jeg har et meget anstrengt forhold til Odense kommune, som hat smølet hele min sag igennem og nu vi så endt i ingenmandsland , hvor jeg jeg er for syg til revalidering , har fået afslag på fleks som er anket og ligger i Åbenrå ved ankenævnet. Jeg går så nu sygemeldt på kontanthjælp, ganske enkelt er hele vores liv noget rod lige nu , og jeg føler vi har behov for at komme væk og starte på en frisk hvor vi har familie omkring os der kan støtte os igennem, men hvordan stiller jeg mig selv ved en flytning ?
TinaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2009, 16:36   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Når jeg har flyttet kommune, har der aldrig været nogle problemer, men reglerne bliver jo lavet ustandseligt om, så måske er der nye regler for dét også.....

Ring til din nuværende kommune evt din sagsbehandler, og sig du godt vil tættere på dit netværk og så ringer du til tilflytningskommunen og spørger hvordan du skal forholde dig.

Jeg har ALDRIG haft problemer, men har altid været i god tid, så jeg ikke fik et knald økonomisk. Jeg har oplevet at tilflytningskommunen sendte div papirer til kontanthjælp, boligsikring mm, så det hele var klart når jeg kom. Håber de stadig er lige så fleksible, men ellers er der nok nogen andre herinde der ved mere.....

Synes det lyder som en god ide at skifte kommunen og komme 'hjem' til støtten...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2009, 20:05   #3
Silly
Elsker at være her på K10
 
Sillys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2009
Lokation: Syddjurs
Indlæg: 79
Styrke: 15
Silly er ny på vejen
Jeg er også meget interesseret i svaret, da jeg sidder i nogenlunde samme situation, og gerne vil flytte "hjem" til Sjælland, hvor mig og mine unger har både familie og venner. Her i Jylland har vi intet.

Er der iøvrigt mulighed for at få økonomisk hjælp til flytning og indskud, selvom man har et beboerindskudslån der er afdragsfrit? Det kan jo være fraflytterkommunen ville se det som en god investering, for at komme af med en For i vores nuværende situation er det helt umuligt at spare noget som helst sammen.
Silly er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2009, 22:00   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har personligt altid selv fået betalt selve flytningen. Jeg indhentede flere tilbud fra div flyttefirmaer, og så valgte vi det billigeste som kommunen så betalte.
Angående boligindskud, så fik jeg lov at låne pengene, som jeg så betalte tilbage via skat.

Det var SÅ dejligt at have dét ekstra skulderklap.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2009, 22:17   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Oki med mindre at meget er lavet om de sidste par år så ved jeg at man kan flytte kommune..

Men man skal undersøge tingene godt først ..

1 hvis man selv har penge til flytningen og har boligen så er der ikke noget
problem, så flytter man bare og så skynder man sig på kommunen og
melder sig ledig ... (og i dit tilfælde forklare hvad du fejler og hvor langt du er
kommet med din sag i gammel kommune) rigtigt smart ville det være hvis
du søgte aktindsigt inden du flyttede, så har du det hele med til ny kommune
og er fri for ting som bliver "væk" eller er lang tid om at blive sendt.

2 det er den kommune man flytter til som skal bevillige indskudslån og chancen
for det er meget små hvis man er på kontanthjælp

3 hvis der er sociale årsager til en flytning , så kan man søge efter
kontanthjælpsloven ved sin gamle kommune (engangsydelse) og få den
bevilliget her (det fik jeg da jeg skulle tilbage til mit netværk på
sjælland.

4 Kommunen man bor i kan ikke bare låne dig pengne ud fra at det jo godt
kan betale sig for dem at komme af med dig , for så hedder det en social-
flytning og det er ulovligt (man må ikke ekspotere sociale problemer)

5 jeg fandt lige det her ved sr bistand

Det er den kommune, man har boet i hele måneden, som skal udbetale kontanthjælpen. Da du flytter d. 1. i måneden vil det være fraflytningskommunen, som skal betale din kontanthjælp for august. Du bør henvende dig til din nye kommune, når du er flyttet, så du har sikkerhed for, at de nu også får din sag, så der ikke går kludder i noget. Du skal jo også huske, at du skal melde dig ledig i din nye kommune, da det er en betingelse for at få hjælp.

Jeg var i sin tid selv på kontanthjælp da jeg flyttede kommune, og var visiteret til fleks , jeg gik op på kommunen og fortalte det og søgte kontanthjælp og fik det hele bevilliget med det samme ingen problemer i det..

Men jeg skulle så heller ikke have hjælp af ny kommunen hverken til flytning eller til at få noget at bo i ...
  Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension