K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-04-2014, 19:32   #1
BDT60
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-08 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
BDT60 er ny på vejen
Post Ydelse på Flexjob vs Førtidspension (med ægtefælle)

Hej K10,

Jeg er i et ressourceforløb som enten kan ende med et flexjob eller en førtidspension. Jeg kan dog se at der er en forskel på ydelsen, men er ikke helt sikker på hvad den er og håber på hjælp.

- Som fortidspension vil din ydelse blive beregnet udfra din ægtefælles indtægt.
- Med flexjob kan jeg ikke se at der sker en modregning.

Hvis dette er tilfældet, er der ikke den store (økonomiske) fidus at komme på førtidspension, da den konstant reguleres udfra ægtefældens indtægt. Hvorimod flexjob ikke ser ud til at være berørt.

Håber der er nogle der kan hjælpe.

Tak
BDT60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2014, 19:39   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
"Fidusen" ved at komme på førtidspension, handler jo ikke om økonomi, men om at man reelt ikke kan holde til at arbejde.

Her er kan du se hvordan førtidspension udregnes: https://www.borger.dk/Sider/Saadan-b...ye-regler.aspx
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2014, 19:57   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
har du en lille arbejdes evne hedder det fleksjob, din arbejdes evne skal være tæt på nul for at for pension.

økonomi kommer helt an på hvad du får nu.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2014, 22:30   #4
LJensen
Ved at vænne sig til K10
 
LJensens avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2011
Lokation: Venslev
Alder: 38
Indlæg: 21
Styrke: 13
LJensen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
har du en lille arbejdes evne hedder det fleksjob, din arbejdes evne skal være tæt på nul for at for pension.

økonomi kommer helt an på hvad du får nu.
Tjoo... Alle der vurderede mig mente jeg havde ringe eller ingen arbejds evne, blev dog presset ud i et lortearbejde på 12 t ug... Så intet er sikkert. Hvis man er på godfod med sagsbehandleren har man bedre chance førtid end hvis man er på kant med dem....
__________________
I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy. -Tom Waits
LJensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2014, 14:05   #5
BDT60
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-08 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
BDT60 er ny på vejen
Post

Tak for svar Gisne,

jeg er klar over at "fidus" ikke er det rigtige ordvalg. Men situationen er at jeg er i afklaring og endnu ikke ved hvor jeg ender. Jeg vil dog gerne vide lidt mere omkring ydelsen på henholdsvis flexjob og førtidspension, da det kan få indflydelse på min ydelse, og jeg gerne vil vide forskelen inden jeg bliver afklaret.

- Sådan som jeg kan se det bliver et flexjob ikke reguleret udfra min ægtefældes indkomst
- Hvorimod en førtidspension gør.

Jeg ved det er 2 forskellige ting, men da de nye regler for Pension tillader at man kan have et skånejob ved siden af, så er der rent praktisk ikke den store forskel på et flexjob på 6 timer og en pension med 6 timers skånejob ved siden af.
Hvis der rent praktisk ikke er den store forskel, så virker det mærkelig at en førtids pension bliver reguleret og flexjobbet ikke gør.

Jeg er dog ikke sikker og håber nogle kan hjælpe.

Tak
BDT60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2014, 14:13   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja hvis du ser det på "den" måde...kun ud fra det økonomiske....

Så er det rigtigt at det bedre kan svare sig med et fleksjob....men det kan det nu også selv om man ikke ser det ud fra det økonomiske....for det er absolut ikke ønksværdig at få en førtidspension....og da slet ikke hvis man har en arbejdsevne der gør at man kan arbejde lidt..

Men måske du gør dig unødvendige tanker...for hvis du kan arbejde....i ja helt ned til 2 timer....ja så kan du være ret sikker på at du ikke får en førtidspension...

Men ja fleksjob den bliver ikke reguleret af ægtefælleindkomst....hvor en førtidspension gør...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension