K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-08-2013, 16:43   #1
romance1965
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2012
Indlæg: 12
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
romance1965 er ny på vejen
Hæjp

De er lige glad med hvad læger og psykiater og læger på sygehus siger
Indsendt Idag kl. 16:37 af romance1965
Hej , i må alså hjælp mig jeg forstår ikke noget af det her og er meget forstrets over det
Min læge og min psykiater og hospitales læger har indstille mig til en førstidpenstion , men kommunes læge bestem hvad afgørelse skal være hmm , yderligere fik jeg besked at min sagsbehandler at de ikke lytter til min læge eller ander enstanter der har mig hvad sker der og hvad skal jeg dov gør ???? jeg kan snart ikke hold til mere , give mig råd tak så er jeg glad , skal jeg skrive til mister i regering eller hvad ??? . Tak på forhånd
romance1965 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2013, 17:06   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Dine læger og psykiatre kan ikke indstille dig til en ydelse, det er kun kommunen der kan det..

Kommunens læge oversætter lægepapirer, og giver sin vurdering ud fra dem.

Men det er altid en sagsbehandler der indstiller til f.eks førtidspension, ressourceforløb osv..

Lægerne må komme med en vurdering af dit funktionsniveau og så kan kommunen vælge at afprøve din arbejdsevne, for at se hvor påvirket den er.. og så ud fra det vurdere hvor meget du kan arbejde, eller om du ikke kan..

Så hold dig gode venner med din sagsbehandler..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2013, 17:53   #3
romance1965
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2012
Indlæg: 12
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
romance1965 er ny på vejen
Ja ved jeg og er også god venner med min sagsbehandler og kan god lide hende , men i det år hun har være væk , på grund af barsle er der ikke blev gjorde noget af dem der have min sag , så nu ryger jeg ind i de nye regler , i sted for kun jeg have være færdig nu . Jeg kan ikke arbejde mere det er blive vudere af alle nu .. Har være igennem alt nu i 11år har jeg prøve på og kom i job eller flexjob men desværre ikke nogle mulighed for mig . Er træt af og kæmpe med system konstant . Og tak for din søde ord :-)

Iøvrige. Fik jeg afslag på flexjob job på grund af min vægt :-/
romance1965 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2013, 18:09   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Som sagt så kan og må dine læger og andre ikke skrive at du skal indstilles til førtidspension....

Kommunens læge må heller ikke bestemme hvilken ydelse du skal være på....han må kun oversætte dine lægelige papirer...

Det er altid pensionsnævnet der i sidste ende bestemmer om du er berettiget til en førtidspension...

Hvis alt er gået i stå i din sag....så kan du evt prøve at søge en førtidspension efter paragraf 17 på det foreliggende grundlag

Dette vil tvinge kommunen til at køre din sag igennem rehabiliteringsteamet...hvor de så enten er positive eller indstiller negativt....før sagen skal igennem pensionsnævnet...

Det kan også være at rehabiliteringsteamet vil indstille dig til et ressourceforløb...et forløb som de fleste nu her efter de nye regler skal igennem...

Det er svært at vide hvad de vil indstille dig til ud fra de få oplysninger du har givet her..

Når de så har truffet en afgørelse....og de SKAL træffe en afgørelse....så vil du have mulighed for at klage over afgørelsen til Ankestyrelsen...

Nu er det ikke mange oplysninger du har givet her....så rådet skal ses ud fra det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2013, 22:18   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af romance1965 Se meddelelser
De er lige glad med hvad læger og psykiater og læger på sygehus siger
Indsendt Idag kl. 16:37 af romance1965
Hej , i må alså hjælp mig jeg forstår ikke noget af det her og er meget forstrets over det
Min læge og min psykiater og hospitales læger har indstille mig til en førstidpenstion , men kommunes læge bestem hvad afgørelse skal være hmm , yderligere fik jeg besked at min sagsbehandler at de ikke lytter til min læge eller ander enstanter der har mig hvad sker der og hvad skal jeg dov gør ???? jeg kan snart ikke hold til mere , give mig råd tak så er jeg glad , skal jeg skrive til mister i regering eller hvad ??? . Tak på forhånd
Handler det om, at du har fået afslag på førtidspension?

Eller vil kommunen ikke starte en sag om førtidspension?

Du bliver nødt til, at skrive lidt mere hvis vi skal kunne hjælpe dig på vej.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2013, 17:07   #6
romance1965
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2012
Indlæg: 12
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
romance1965 er ny på vejen
Hej med jer tak for jeres søde ord :-) og jeg forstår godt hvis i ikke forstår hvor jeg vil hen med det , så jeg ville prøve at forklare mig mere nu :-) .
Til at start med så vil jeg lige sige at jeg er ved at blive indstille nu til resursefor løbe .

Men det jeg har fået besked. Om er at jeg skal start forfra nok i arbejds prøvningen og mange af de ander tinge jeg har være igennem :-/ det har jeg ikke lyst til har være igemmen nok nu , og vil nu skriv til jer hvad det er .

I år 2002 kom jeg ud for en ulykke , jeg brække skindebenet tre steder og fik opereret et mav søm ind i benet , som mit ben så fra støtte , og på det tidspunkt der var jeg elev som Sosu hjælper , havde sagt mit job op igemmen mange år som mad mor i en vuggestue , for at leve min drøm ud som som sosu hjælper og pleje ælder mennsker , stor drøm side skolen .
I år 2003 måtte jeg kaste håndklæde i ringen fordi jeg have så mange smerte i mit ben , lægerne valgt at tage mav sømmet ud et år efter og der var en liter betændelse i benet som skulle tappes ude , så de måtte åben min knæ skale helt for at få sømmet ud da de ikke kun få det ude , de brugt 6 timer til det .
Efter følge har jeg gået i flere behandlinger med benet og undersøgelser og alt mulige . Jeg have konstant smerte i ben og fod den gjorde ondt og sover , samt knæ smerter også . De fand nogle små tinge som jeg ikke fik besked på først en del år efter .
Der køre jeg ind og ude af sygehuset til behandlinger og i arbejde prøvningers og flexjob blev søgt fik afslag på grund af jeg var for tyk .
Der næste flere af prøvningers med alt hvad der kun tænkes , fik besked om der ikke var noget at gør og jeg skulle leve med de smerte , blev kaste rund i systemet og sage bare ja og ammen , så fik jeg en dårlige skulder også og blev operere for den , der var nogle kalk der skulle slibes væk fra skulder knoglen også blev jeg nok fin igen , men nej med et års træninge hos fysioterapeut fik jeg besked om der ikke kun gør mere og min skulder aldrig vil blive god igen og jeg skulle leve med det , samtid trænet de mit ben og skrev til komunne at der var ikke mere og gør med mit ben og skulder det bliver aldrig godt igen :-/ .
Så kom jeg til en smerte læge og han gjorde noget ved min sagt han send mig til røgning og skanning , hvor det viser sig at mit ben den inderes knogle er brække stadigvæk og der er gik i mit knæ og min fod , som jeg også går meget nu mange smerter . Samt min skulder ja fik jeg sprøjte mod og skal have hver 12 uge for smerter og må ikke lave noget med den :-/ . Der efter har jeg fået en desperation oven igen på grund af alt det her og angst også . Jeg går så til Spykiater nu og hun siger også jeg aldrig komme tilbage på job . Så nu er jeg så her

I øvrige er jeg blev misbrug som barn og voldtag to gang en gang som barn og en gang som voksen , nu fik i det meste tror jeg
romance1965 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2013, 22:39   #7
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tænker at alle jo nu skal igennem et ressourceforløb for at få tilkendt førtidspension.. men det behøver kun at være på et år, hvis man er over 40 år.

Så måske er det vejen til en førtidspension for dig..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2013, 08:04   #8
romance1965
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2012
Indlæg: 12
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
romance1965 er ny på vejen
Hej ja det håbe jeg også trænger til fred nu :-) . Tak for dit svar
romance1965 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension