K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide for Førtidspensionister

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide for Førtidspensionister Er du faldet over nogle oplysninger, eller bare generelt har et godt råd ang ftp så er det her stedet

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-09-2011, 17:14   #11
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
jeg er skam enig det er en god ordning desvære er det en af de ting komunerne glemmer at fortælle.og det med de % er jo for at fortælde at det ikke er det fulde beløb efterladte vil få jo
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2011, 19:59   #12
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Experimental Se meddelelser
Jeg ville bare gøre opmærksom på dette århundredes bedste pensionsopsparing som er for førtidspensioner og lave lidt reklame for ordningen:

SUPP - Supplerende Arbejdsmarkedspension.
Mennesker på førtidspension og som ikke har en SUPP bør kraftig opfordres til at "lytte" til hvad Experimental skriver her i tråden!


Generelt har ATP været god til at forvalte de økonomiske midler der er blevet dem betroet - og så skal de heller ikke udbetale: aktieudbytte til nogen :-)

BTW: Jeg ville ikke være bange for at overflytte mine pensionsmidler til ATP, hvis der var et lovgrundlag, der muliggjorde det :-)
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2011, 21:50   #13
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Jeg blev automatisk tilmeldt da jeg fik tilkendt pension for to år siden, hvilket jeg har lidt på fornemmelsen er blevet kotume. I hvert fald her i Åårhus... men jeg kan jo nemt tage fejl.
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2011, 21:54   #14
JegHåber
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2010
Indlæg: 18
Styrke: 14
JegHåber er ny på vejen
Der er andre pensionsselskaber, som også kan administrerer ordningen, men atp er absolut billigst i administrationsomkostninger (jeg har undersøgt i min bank og hos mit øvrige pensionsselskab).
JegHåber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2011, 01:05   #15
lgi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 2
Styrke: 0
lgi er ny på vejen
Hvilke pensionsselsskaber vil administer SUPP?

Hejsa!
Hvilke pensionsselskaber har I erfaringer med vil administrer SUPP, ud over ATP?

Anbefaling af pensionsselskab der administrer SUPP, sammen med arbejdsmarkedspension søges, da eget pensionsselskab ikke ønsker at varetage SUPP i forlængelse af denne, ej heller SUPP enkeltstående, og da den optjente pension ikke kan overflyttes til en ordning i banken, minimeres/forsvinder optjeningen i administrative honorar før den kan blive udbetalings aktuel.

Sidst redigeret af lgi; 01-10-2011 kl. 01:18. Årsag: Glemte forespørgelse om administrationshjælp til SUPP
lgi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2011, 01:27   #16
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
da den optjente pension ikke kan overflyttes til en ordning i banken, minimeres/forsvinder optjeningen i administrative honorar før den kan blive udbetalings aktuel.
mener du SUPP eller pension optjent fra arbejde.for min bank siger nu har jeg optjent flere steder og det var bedre at flytte dem over til en samlet ,

og hvis man tager PFA der betaler men til en pulje hvism an har børn under 24 år så har man børn der er over 24 er det spild og en god ide at få dem flyttet bare en lille extra info ikke mange ved
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2011, 02:33   #17
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Der står på ATPs side om ordningen følgende:

Citat:
Andre ydelser fra kommunen

Vær opmærksom på, at din tilmelding til SUPP kan have betydning for andre ydelser, du i forvejen får.

Kontakt derfor din kommune og hør nærmere, inden du tilmelder dig.
Nogen der ved hvad der tænkes på her?
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2011, 10:06   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af GentleGiant Se meddelelser
Der står på ATPs side om ordningen følgende:


Nogen der ved hvad der tænkes på her?
Jeg er ikke tilmeldt ordningen, min sagsbehandler sagde det det er ét stort bedrag, og at de penge man reelt får ud senere, går lige op med den boligsikring man kommer til at gå ned, og at man vil få afslag på en lang række områder (fx ekstra varme, briller, tandlæge, medicin mm) da Supp'en kommer til at stå som formue, og at kommunerne beregner ALT forhold til indestående formue.

Så kommunerne/staten generelt investerer såmænd blot i sig selv - jo flere på supp, jo større besparelser for kommunen i form af afslag på hjælp, nedsat boligsikring osv. Så de får de 450 kr mange gange igen...

De gamle førtidspensionister kunne jo også vælge om de ville indbetale til ATP eller ej, men de brændte snotten, fordi mange valgte at stoppe. Så de nye førtidspensionister SKAL betale til ATP og dermed sikre, at de som gamle, kun kan modtage begrænsede ydelser, så de på den måde kan få pengene hjem igen.

Som min sagsbehandler sagde med et glimt i øjet ''hvis noget lyder for godt til at være sandt, så er det det som regel også''
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2011, 16:58   #19
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg er ikke tilmeldt ordningen, min sagsbehandler sagde det det er ét stort bedrag, og at de penge man reelt får ud senere, går lige op med den boligsikring man kommer til at gå ned, og at man vil få afslag på en lang række områder (fx ekstra varme, briller, tandlæge, medicin mm) da Supp'en kommer til at stå som formue, og at kommunerne beregner ALT forhold til indestående formue.

Så kommunerne/staten generelt investerer såmænd blot i sig selv - jo flere på supp, jo større besparelser for kommunen i form af afslag på hjælp, nedsat boligsikring osv. Så de får de 450 kr mange gange igen...

De gamle førtidspensionister kunne jo også vælge om de ville indbetale til ATP eller ej, men de brændte snotten, fordi mange valgte at stoppe. Så de nye førtidspensionister SKAL betale til ATP og dermed sikre, at de som gamle, kun kan modtage begrænsede ydelser, så de på den måde kan få pengene hjem igen.

Som min sagsbehandler sagde med et glimt i øjet ''hvis noget lyder for godt til at være sandt, så er det det som regel også''
Gælder det ikke kun primært de gamle ftp'er?
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2011, 17:45   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Agnes Marie Se meddelelser
Gælder det ikke kun primært de gamle ftp'er?
Øøøh, hvad tænker du på?? ATP'en??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
SUP - den supplerende arbejdsmarkedspension, L.S. Nyttigt at vide for Førtidspensionister 14 05-09-2012 12:29
Supplerende Arbejdsmarkedspension Pingu Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 01-08-2011 15:42
Den supplerende Arbejdsmarkedspension Ninja Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 81 07-07-2011 07:56
supplerende arbejdsmarkedspension Karo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 17-06-2011 09:55
Pjece om Den supplerende arbejdsmarkedspension zuza Et godt link! 0 24-02-2008 22:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension