K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-01-2007, 21:24   #1
benteh
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-10 2006
Indlæg: 57
Styrke: 18
benteh er ny på vejen
Ekstra indtjening

Hej, er der nogen, der ved, om vi må tjene noget ved siden af et fleksjob? Det er jo ikke nogen herreløn, de vil tilbyde...:|
VH
Bente
benteh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2007, 22:29   #2
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
RE: Ekstra indtjening

undskyld men jeg er ny i det her system med flex og alt det der, men jeg troede at man var i flexjob, fodi man ikke kan bestride et normalt fuldtids job, pga sygdom, og hvis det er tilfælde så har man vel ikke overskud til at tjene ekstra , hvorfor skulle man så være i flexjob så kan man vel bare søge et job på normal vis, eller er der noget jeg ikke forstår ved flexjob?


Det skal mærkes at vi lever
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2007, 22:51   #3
benteh
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-10 2006
Indlæg: 57
Styrke: 18
benteh er ny på vejen
RE: Ekstra indtjening

Selvfølgelig er jeg syg! ;-) Men derfor kan jeg vel godt sidde og fedte med noget husflidsarbejde i weekenden...;-)
benteh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2007, 06:02   #4
OdinTor24
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2006
Indlæg: 54
Styrke: 0
OdinTor24 er ny på vejen
RE: Ekstra indtjening

Hej Benteh

Du må gerne have en indtægt ved siden af dit fleksjob, f.eks indtægt fra værdipapirer.

Sidder du og nørkler med med lidt julekranse op til jul er det også ok.

Hvis du har indtægter fra egentligt arbejde med løn udover dit fleksjob, eller arbejder du frivilligt uden løn, så risikerer du at kommunen finder ud af det. De vil så tage op til overvejelse, om du er korrekt visiteret. På den måde kan du komme i klemme.

Venlig Hilsen
OdinTor
OdinTor24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2007, 16:16   #5
IngerM
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2006
Indlæg: 9
Styrke: 0
IngerM er ny på vejen
RE: Ekstra indtjening

Hej OdinTor

Jeg vil lige høre om lidt julekranse op til jul, kan sidestilles med min hobby hvor jeg laver små collager og billeder, som folk nu viser interesse for at købe.
Jeg kan sagtens sælge dem, men tør jeg det? Pt. er jeg på ledighedsydelse og folk omkring mig siger at jeg da bare skal sælge dem uden at opgive noget og så bare benægte at have modtaget penge for dem.
Eller må man gerne have en indtægt i dette tilfælde?
Er der et loft på beløbet? og har du mulighed for at oplyse hvor jeg kan læse om evt. regler om dette

Venlig hilsen
IngerM

Ps - og 1000 TAK for en fantastisk side - man blir helt afhængig herinde
IngerM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2007, 18:16   #6
OdinTor24
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2006
Indlæg: 54
Styrke: 0
OdinTor24 er ny på vejen
RE: Ekstra indtjening

Hej IngerM og Benthe

Der er ingen regler om biindtægter ved fleksjob. Det eneste der betyder noget iden forbindelse er, hvad kommunen siger.

Ved ledighedsydelse er det en helt anden sag. Her vil en eventuel biindtægt blive modregnet i ledighedsydelsen.

Det er så op til jer at vurdere, om der er forsvarligt det i gør.

Personligt ville jeg ikke have problemer med det som fleksjobber.
På ledighedsydelse er sagen anderledes i det det er en omgåelse af reglerne. LÆS nedenstående links.


http://www.sr-bistand.dk/netbrevkass...var.asp?id=279
http://www.sr-bistand.dk/netbrevkass...var.asp?id=414

Disse link er korrekte
OdinTor24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2007, 20:50   #7
IngerM
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2006
Indlæg: 9
Styrke: 0
IngerM er ny på vejen
RE: Ekstra indtjening


Hej OdinTor

Tak for dine besvarelser - men ærgerligt der ikke må tjenes en smule oven i ledighedsydelsen. Den er jo absolut heller ikke nogen "herreløn"

Vh IngerM
IngerM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2007, 21:09   #8
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Ekstra indtjening

hej

ja det burde være muligt når man er på ledighedsydelse at tjene lidt ekstra..så længe mqn er uden job...ligesom førtidpensionister kan tjene lidt ved siden af.

Ledighedydelse og særlig ydelse er jo meget lavere end F-pension og dagpenge og hvis man kommer til at gå i mange år på det så kunne det være en ide at lade folk tjene et eller andet oveni.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2007, 21:15   #9
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Ekstra indtjening

Citat:
Mai-Britt skrev:
undskyld men jeg er ny i det her system med flex og alt det der, men jeg troede at man var i flexjob, fodi man ikke kan bestride et normalt fuldtids job, pga sygdom, og hvis det er tilfælde så har man vel ikke overskud til at tjene ekstra , hvorfor skulle man så være i flexjob så kan man vel bare søge et job på normal vis, eller er der noget jeg ikke forstår ved flexjob?


Det skal mærkes at vi lever

hej Mai Britt

Er du førtidspensionist ?

- de må gerne arbejde selv om de er førtidspensionister ...hvorfor så ikke en fleksjobber ?????

Eller især en der er stavnsbundet på ledighedsydelse ?
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2007, 21:45   #10
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Ekstra indtjening

Citat:
benteh skrev:
Selvfølgelig er jeg syg! ;-) Men derfor kan jeg vel godt sidde og fedte med noget husflidsarbejde i weekenden...;-)
Hej Bente

Du har i hvert tilfælde ret til at spørge om det...

og at du spørger viser du er en der ikke gør noget ulovligt....men jeg siger dig at de andre i systemet arbejder sort så det BASKER.( næsten alle danskere tjener lidt sort )

men du må ikke arbejde sort eller uden at opgive det til skattevæsenet eller kommunen...men det ved du godt selv...

ellers nej vi har ikke ret til at arbejde udover de timer vi er sat til medmindre du taler med kommunen om det.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Når man er fleksjobber må man så ha anden indtjening? dorthe76 Spørgsmål ang fleksjob 4 31-10-2010 22:11
Kontanthjælp og indtjening. annagw Alt det andet 7 06-07-2010 09:51
Max. indtjening på førtidspension før 2003 Tovery Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 02-12-2008 01:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension