K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-08-2013, 05:46   #141
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 18
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Tja der har de jo også forsøgt at sikre sig...
Øhhh, de kan ikke sikre sig ... de er lige så meget et "target" som alle andre ... hele høsten ligger i databaserne ... som alle andres data ... hverken mere eller mindre.

Når data suser igennem "aftapningsstedet" så filtre man ikke bare lige stats-medisterens og andre MF'ers data fra ... det hele bliver bare dumpet i baljen.

Så har du adgang til data, kan du med stor sandsynlighed finde meget interessant på MF'erne :-)


Sådan her kan det foregå:

http://www.information.dk/34500

Citat:
I februar 1983 fik den britiske efterretningstjeneste den canadiske Echelon-partner til at aflytte to af Thatchers ministre, som hun ikke havde tillid til

Samarbejde
Den tidligere britiske premierminister, Margaret Thatcher, brugte i februar 1983 Echelon-samarbejdet til at spionere mod to af hendes egne ministre, som hun ikke havde tillid til.

Blah ... blah ...

Citat:
Som du sikkert ved...så er det ret dyrt...at forsøge sig på at "lytte" "sniffe" osv specielt når man forsøger at gøre det ved eliten...
Hende her blev i hvert fald ret gal i skralden:

http://politiken.dk/politik/ECE11435...skraldespande/

Citat:
Miljøminister Karen Ellemann (V) har meldt Ekstra Bladet til politiet, efter at avisens journalister har været inde på hendes ejendom for at gennemrode familiens skraldespande, skriver hun i en mail til Ritzau.

»Medarbejdere fra Ekstra Bladet er trængt ind på min private ejendom for at undersøge indholdet af mine skraldespande. De har dermed overskredet grænsen mellem det politiske og det personlige«, skriver ministeren og fortsætter:

»Det er i grunden en komisk sag, men der må trækkes en grænse for, hvad man skal finde sig i. Og jeg vil altså ikke finde mig i, at uvedkommende går ind på vores grund og roder i vores families private sager«.
Men hun havde vist også noget (miljøsvineri) at skjule ... iflg. det der blev gravet frem ;-)


Så her kommer hun igen helt oppe på bidet:

http://www.avisen.dk/ellemann-snuden...nd_138698.aspx

Citat:
Snuden ud af min skraldespand

Erstat skraldespand og ejendom med fx data og PC ... så lugter det stadig lidt af fisk og ko-l*rt ... :-)


BTW: Det virker ikke som damen har erfaring med at håndtere klassificeret
materiale ... ;-)

Og den her ligger jo lige til højrebenet:

http://politiken.dk/politik/ECE10780...hone-foraeret/

Citat:
Alle folketingsmedlemmer har fået en iPhone foræret
... og jeg har da også set MF'er fumle med sådan én krabat ... og på billedet kan I tillige se den tidligere justits-medister sidde og fumle med krabaten ;-)

Med mindre det er et helt special PET (med de evner der nu måtte være til rådighed) afluset & clearet OS, der er lagt på dimserne i stedet for standard OS'et ... og special 4You hardware ... ja så har NSA fra udleveringen været helt oppe i r*ven på MF'erne alene på den konto :-)

Svenskerne har AFAIR også haft snushanerne helt inde i regeringskontorene i deres (amerikansk produceret) tekstbehandling m. bagdør ... så det har regeringen på den anden side af Øresund sikkert også ;-)

Og de eeeeeeeelllllllllsker det ... både dem der snøkker r*v og dem der stiller r*v til rådighed ?

Der er sikkert ikke noget så dejligt som at smage sin egen stiltiende accepteret medicin :-)
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2013, 14:34   #142
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Måske mig der er dårlig til at formulere mig...

Jeg mente ikke at de har sikret sig sådan rent datamæssigt...altså med sikkerhed og at man ikke kan finde noget på dem osv....

Men at de har forsøgt at sikre sig med at afskrække evt der kunne finde på at sniffe osv...med mere end lange straffe og andet...

Man ja...alt kan gå den anden vej...selvfølgelig kan der findes en masse på dem og det vil jo næsten altid ramme dem hårdere end når det går ud over os "alm" borgere...

Den iPhone og iPad de har derinde på borgen....den er jeg næsten silker på er en helt alm model med det alm IOS på...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2013, 20:16   #143
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 18
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Men at de har forsøgt at sikre sig med at afskrække evt der kunne finde på at sniffe osv...med mere end lange straffe og andet...
Det er sådan set ligegyldig.

Hvis en kineser i Kina har uautoriseret adgang til NSA's databaser mv. og "lækker" kompromitterende materiale om fx Henrik Sass Larsen fra den database ... uden at "kilden" bliver synlig ... så tænker jeg ikke, at dansk lovgivning kan gøre ret meget ved det ...


Citat:
Man ja...alt kan gå den anden vej...selvfølgelig kan der findes en masse på dem og det vil jo næsten altid ramme dem hårdere end når det går ud over os "alm" borgere...
Med mindre Paven på et tidspunkt saliggør vedkommende MF'er som helgen pga. af sit fromme og pletfrie liv ... så er mit gæt, at der nok er et eller andet at hænge til storvask hos de fleste MF'er ... og måske også hos folk i almindelighed.


Citat:
Den iPhone og iPad de har derinde på borgen....den er jeg næsten silker på er en helt alm model med det alm IOS på...
Så skal Henrik Sass Larsen nok se at få fyret op under PET ... så de kan reagere på truslen.

Nåååhhhh-ja ... PET kan vist rigtig godt lide at sniffe fx SMS'er ... det tænker jeg, at fx Henrik Sass Larsens har en vis erfaring med ... eller i hvert fald konsekvensen heraf ...


BTW: Om en tidligere kvindelig justitsminister m. æble-phone spillede den seje justitsminister i offentlig regi da vedkommende var på posten og den ydmyge og underdanige SM-slave kravlende på alle 4 i de hjemlige saloner ... ja svaret på det åbne spørgsmål .., det ligger måske også og gemmer sig i NSA's omfattende dataopsamling og svaret kan måske hives frem efter en omgang datamining af de gemte data (sound, text, pic., video osv) måske hentet på bla. den tidligere justitsministers æble-phone ... eller indsamlet på anden vis ... man siger jo i øvrigt, at Internet aldrig glemmer ...

Jah ... vi ved det ikke ... vi kan jo kun gætte ... men måske er fx en rigtig anonym statscracker & kinesermand mere sikker i sin sag ... så måske offentligheden får serveret svaret på et tidspunkt ... hvem ved ...


PS: Kinesiske Huawei og Lenovo bliver af vestlige interesser beskyldt for at have indbygget bagdøre i deres hard-/firmware ... Cisco er sikkert heller ikke en ren saint i det kapløb ...

Eller sagt på anden vis: Hvis man som MF'er ikke håndterer eller får foranlediget, at truslen bliver taget alvorlig ... så er man mere ubegavet end generelt ønskeligt ... når man bestrider et tillidshverv ...
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2013, 07:54   #144
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Sex med samboen?

http://www.avisen.dk/sex-med-samboen...re_242386.aspx

"Det store dyneløfteri er begyndt. 4.700 københavnere har fået brev fra kommunen. De skal skrive under på, om de er kærester med den person, de deler adresse med."

Alle der bor på Strandvejen, bør vel også modtage et brev, hvor de skriftligt bekræfter at de ikke snyder i skat. Bare et forslag.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 08-11-2013, 07:59   #145
hejhejhej
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
hejhejhej er ny på vejen
"Alle der bor på Strandvejen, bør vel også modtage et brev, hvor de skriftligt bekræfter at de ikke snyder i skat. Bare et forslag."

ja de skal på tro og love bekræfte at de ikke kærester med au pairen
hejhejhej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2013, 08:39   #146
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
http://www.avisen.dk/sex-med-samboen...re_242386.aspx

"Det store dyneløfteri er begyndt. 4.700 københavnere har fået brev fra kommunen. De skal skrive under på, om de er kærester med den person, de deler adresse med."
"Enten bliver det et kæmpe dyneløfteri, eller også er resultatet meget usikkert," siger Signe Færch."

Også min tanke.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2013, 08:45   #147
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
En fornuftig stemme: Signe Færch

Endnu en skarp artikel fra Mette Lauth, som stiller skaprt på et væsentlig problem, som meget få havde forestillet sig i DK for bare 10 år siden.

Signe Færch fra EL, BR. i Kbh. udtaler sig yderst fornuftigt i artiklen:

Citat:
...synes, at brevene er grænseoverskridende.

"Grundlæggende synes jeg ikke, at kommunen skal blande sig i folks private forhold på den måde. Hvor går grænsen overhovedet? Enten bliver det et kæmpe dyneløfteri, eller også er resultatet meget usikkert,"..
Og senere i artiklen kommer det frem, hvilke resourcer man fra Kbh. kommune er villig til at bruge for at "fange" , hvor mange kærester med forsøgelsespligt?

Citat:
I en status for implementeringen af de nye regler, skriver forvaltningen, at de forventer, at Københavns Kommune i januar skal sende op mod 10.000 partshøringsbreve ud om sagen. Og håndtere lige så mange svar, og efterfølgende klager.

Der åbner en særlig telefonlinje og og en rådgivningsservice, hvor man kan møde op i grupper og få hjælp med mulighed for tolk.

Signe Færch mener, kommunen blot skulle have holdt sig til en minimumsløsning.

”Den lovgivning er umulig at administrere. Man burde have sagt, at de borgerne, der tror, de er omfattet af gensidig forsørgerpligt kan henvende sig,” siger hun.

Oveni kan borgerne se frem til ”betydelig risiko for forsinkelse udbetalingen af ydelser til et betydeligt antal borgere ved udgangen af januar måned 2014”.
Min fremhævning, og link som ovenfor: http://www.avisen.dk/sex-med-samboen...re_242386.aspx

Måske er tallene ikke helt korrekte, efter mit lille hoved drejer det sig om 4.700o. 25 år på KHJ, idet 1.000 allerde har fået en afgørelse pga. de har et barn fælles (går jeg ud fra er undersøgt på forhånd).

Og senere oplyses der at dersendes 10.000 partsøringsbreve ud efterflg. i jan. 2014.

Men hvis man regner med 2 x 5.700, så så er man der næsten. Men jeg troede egentlig at en partshøring gik forud for en afgørelse, det kan jo virke til at allerede de 1.000 har fået en afgørelse, nemlig, at Kbh. kommune på baggrund af fælles adr. og fælles barn har tilsendt disse oplsyning om fremtidig forsøgerelsespligt.

Husk nu kommunevalget, og få set din kandidat efter i sømmene omkr. netop spørgsmål som vedr. dit liv, el. dine synpunkter.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake

Sidst redigeret af gunvor; 08-11-2013 kl. 08:46. Årsag: link
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2013, 18:00   #148
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser

Men jeg troede egentlig at en partshøring gik forud for en afgørelse,
Nixen bixen, i Københavns Kommune, BIF og SOF, partshører man EFTER en afgørelse!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2013, 09:31   #149
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Embedsmænd sendte sex-breve uden tilladelse

http://www.avisen.dk/embedsmaend-sen...se_242589.aspx

"Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen gik bag politikernes ryg og satte gang i kæmpe dyneløfteri hvor næsten 5000 københavnere skal gøre rede for deres privatliv. Det får skrap kritik fra politikere. Borgmester Anne Mee Allerslev er fuldstændig tavs om sagen"

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/KV1.../09/091711.htm

Forvaltning snigløb Borgerrepræsentationen med de omstridte kærestebreve. Forslaget var ikke godkendt.

"4.700 af dem er blevet bedt om at skrive under på, om de er kærester med de andre voksne, der bor på deres adresse eller ej.
Brevene skyldes en ny lov om, at ugifte samlevende skal forsørge hinanden ligesom gifte par.Men det er dyneløfteri af værste skuffe, lyder det fra flere vrede politikere i København, hvor sagen nu har afstedkommet ballade i Borgerrepræsentationen."


Hvilken konsekvens mon embedsmænd bliver mødt med, imod dette uhørte, men velkendte, tiltag?

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 09-11-2013 kl. 12:30.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 09-11-2013, 20:20   #150
buick
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2013
Indlæg: 67
Styrke: 11
buick er ny på vejen
Først jeg er ikke enig i at det to mennesker bor sammen skal betyde den ene kan ende med at få nul kr i hjælp
Vi har alle behov for at have egne penge, spørgsmålet er så hvor mange man har ret til hvis ens partner tjener så og så mange??

Men det at en gruppe straffes fordi de er gift og en anden gruppe helt slipper bare fordi de ikke er gift det er sku ikke fair
Reglerne må da være ens for alle
buick er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommunal appel: Meld din nabo! buster Politik og Samfund 44 10-04-2010 13:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension