K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-10-2011, 13:26   #1
dudde
Hjemmevant på K10
 
duddes avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2011
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 233
Styrke: 14
dudde er ny på vejen
Angry Kasseret af samfundet

”Man skal yde, for at kunne nyde”
(Hermed min fortolkning af brev modtaget fra kommunens Jobcenter dags dato)

Kære sagsnummer 40.245.789.999

Vi oplyser hermed at du om 14 dage vil være uden indtægt.
Efter mange år på arbejdsmarkedet, har du jo valgt at blive syg og derfor fyret fra dit job. Dine læger siger at din sygdom skyldes slidtage, men vi (samfundet) mener, at vi har gjort rigeligt for at hjælpe dig i gang igen.
Du har, på samfundets regning, fået udført 2 operationer og været i aktivering, men fastholder stadig at du skulle være syg.

Vi har nu forsørget dig med rigelige mængder sygedagpenge i godt 2 år, så du har faktisk fået mere end du er berettiget til.
Hvis du ikke kan opnå arbejdsindtægt eller arbejdsløshedsdagpenge efter ophør af sygedagpenge-udbetalingen (og det kan du jo ikke, når du påstår at være syg), kan du søge om kontanthjælp.
Nå nej, du er jo gift………

Såfremt du stadig ønsker et tag over hovedet, mad og tøj, må du bede din mand om, at tage et ekstra job så han kan give dig disse ting. Vi fraskriver os i hvert fald videre ansvar for dit liv.

Med venlig hilsen
Din sagsbehandler (ærgerligt at vi aldrig har talt sammen, men jeg har så travlt)

P.S. Hvis du føler trang til at klage over vores afgørelse, kan du skylde dig at gøre det indenfor 7 dage.
Men vi har jo allerede bestemt os, så det vil være spild af tid.
dudde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2011, 13:32   #2
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kæreste dudde

For hævled ( undskyld mit franske ) en fantastisk omskrivning af jobcenter-brevet.
Det er dagens GRINER !!!
Din humor skal de s'gutte ødelægge, vel ?
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2011, 13:47   #3
dudde
Hjemmevant på K10
 
duddes avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2011
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 233
Styrke: 14
dudde er ny på vejen
Kære Florken

Jeg forsøger at bevare min humoristiske sans selvom det kan være meget svært i kampen om systemet.

Jeg måtte bare lige have luft for min fustration på en eller anden måde
dudde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2011, 14:46   #4
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 18
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af dudde Se meddelelser
[B]Vi har nu forsørget dig med rigelige mængder sygedagpenge i godt 2 år, så du har faktisk fået mere end du er berettiget til.
Hvis du ikke kan opnå arbejdsindtægt eller arbejdsløshedsdagpenge efter ophør af sygedagpenge-udbetalingen (og det kan du jo ikke, når du påstår at være syg), kan du søge om kontanthjælp.
Nå nej, du er jo gift………
Så ka' du lære det, ka' du!

Man skal lade være med at slide sig selv op til gavn for "fællesskabet" - det får man kun utak ud af ...

Du skulle have valgt at blive fx "spekulant" i stedet - det suger meget bedre på "fælleskassen".

Amagerbankens finansboble der bristede koster fx "fælleskassen" (AKA: skatteyderne) minst 2,1 milliarder DKK :-)

Og så skal du øve dig på at synge med her: http://www.youtube.com/watch?v=VJJfqHRfhN0 Den første udgave ;-)
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2011, 15:30   #5
dudde
Hjemmevant på K10
 
duddes avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2011
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 233
Styrke: 14
dudde er ny på vejen
Ha ha, TimeGuest, du har fuldstændig ret.
Jeg har dummet mig på det groveste..... så det er min egen skyld
dudde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2011, 15:44   #6
Jasmina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 149
Styrke: 13
Jasmina er ny på vejen
Kære dudde - du får lige et kram fra mig
Jeg kunne ikke lade være med at smile over din oversættelse - fantastisk oversat MEN samtidig føler jeg med dig - det er sgu så frustrerende når man kommer i klemme i det firkantede system der ikke tager højde for at det er mennesker de har med at gøre.
Jasmina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2011, 15:45   #7
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 18
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af dudde Se meddelelser
Ha ha, TimeGuest, du har fuldstændig ret.
Jeg har dummet mig på det groveste..... så det er min egen skyld
Endelig lidt selverkendelse fra en K10'er - alene den vinkel giver 10 pluspoint til at erhverve stigetrin for ;-)

Folkens, ska' vi så lige give: dudde en hånd :-)
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2011, 17:33   #8
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
Endelig lidt selverkendelse fra en K10'er - alene den vinkel giver 10 pluspoint til at erhverve stigetrin for ;-)

Folkens, ska' vi så lige give: dudde en hånd :-)
Hvis han vil træde længere op af den sociale rangstige, skal han så bare lære, at give andre ansvaret. Det er frihed under ansvar, og ansvaret er en andens imens man tager sig sine friheder på deres bekostning alt imens man taler meget om at man skal tage ansvar for sit liv, peger på syndebukken, nikker, bukker og smutter fra regningen.

Men nej, at ødelægge sig selv for at andre skal tjene mere på en, hvorefter man bliver henvist til at tage en pistol og gå ud bagved og skyde sig selv så samfundet kan spare nogen penge fordi selvsamme der har tjent på en, skal betale mindre i skat.. det er bare helt iorden.

Der gentog jeg så lige mig selv. Men lad os give hinanden en hånd for at indse, at vi bare er kapitalslaver, bundet af gældslænker der er smedet af profitmarginer og hægtet fast i en propaganda om at vi er 'frie'.

Nåh, der blev også lige plads til lidt politisk sideslag her..
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2011, 17:40   #9
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Det er bare sagen i en nøddeskal...

Citat:
Oprindeligt indsendt af dudde Se meddelelser
”Man skal yde, for at kunne nyde”
(Hermed min fortolkning af brev modtaget fra kommunens Jobcenter dags dato)

Kære sagsnummer 40.245.789.999

Vi oplyser hermed at du om 14 dage vil være uden indtægt.
Efter mange år på arbejdsmarkedet, har du jo valgt at blive syg og derfor fyret fra dit job. Dine læger siger at din sygdom skyldes slidtage, men vi (samfundet) mener, at vi har gjort rigeligt for at hjælpe dig i gang igen.
Du har, på samfundets regning, fået udført 2 operationer og været i aktivering, men fastholder stadig at du skulle være syg.

Vi har nu forsørget dig med rigelige mængder sygedagpenge i godt 2 år, så du har faktisk fået mere end du er berettiget til.
Hvis du ikke kan opnå arbejdsindtægt eller arbejdsløshedsdagpenge efter ophør af sygedagpenge-udbetalingen (og det kan du jo ikke, når du påstår at være syg), kan du søge om kontanthjælp.
Nå nej, du er jo gift………

Såfremt du stadig ønsker et tag over hovedet, mad og tøj, må du bede din mand om, at tage et ekstra job så han kan give dig disse ting. Vi fraskriver os i hvert fald videre ansvar for dit liv.

Med venlig hilsen
Din sagsbehandler (ærgerligt at vi aldrig har talt sammen, men jeg har så travlt)

P.S. Hvis du føler trang til at klage over vores afgørelse, kan du skylde dig at gøre det indenfor 7 dage.
Men vi har jo allerede bestemt os, så det vil være spild af tid.
For hulen, hvor det er malerisk beskrevet.....
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2011, 23:27   #10
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
er det ok med dig jeg linker til dit indlæg på et andet forum hvor jeg startede en snak om 35års reglen.. Det indlæg beskriver virkelig hvordan det er at være syg i dk.
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er på vej ud i samfundet igen Vej86 Dit og Dat 9 19-09-2016 20:53
Smidt ud af samfundet. emspower Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 26 05-01-2012 10:37
DUR IKKE...kasseret. Yasmin Din historie 3 26-09-2011 17:48
kasseret af Kommunen buster Politik og Samfund 1 09-03-2011 12:57
Kasseret som socialrådgiver fordi han er handicappet Odenseaneren Politik og Samfund 2 09-01-2009 02:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension