K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-05-2010, 13:18   #1
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Hvormange timer i flex

Jeg sad lige og tænkte lidt er der ikke en anden regel evt uskreven regel om at kan man kun arbejde f.eks 10 timer om ugen så hedder det pension, kan man arbejde over hedder det flexjob.

Mener at have noget om en regel om hvor grænsen går.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2010, 13:35   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
nej jeghar selv en arbejds evne på 10 timer og er flexer ,mange her inde har fået afslag på pension hvor arbejds evnen er 5- 6 timer der kom nye regler i 2003 så arbejds evnen skal være = 0 nermest
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2010, 14:08   #3
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
nej jeghar selv en arbejds evne på 10 timer og er flexer ,mange her inde har fået afslag på pension hvor arbejds evnen er 5- 6 timer der kom nye regler i 2003 så arbejds evnen skal være = 0 nermest

HEJ C.L.E.O

Hvor mange timer du arbejde om dagen... 2 eller mere..tak for svar
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2010, 14:41   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg har været ledig i 6år og er nu visiteret til 2½ time om dagen ..

Men skal så afsættes nu i praktik for at se om jeg kan arbejde 3 timer om dagen med onsdag fri job konsulenten mener det er nemmer at finde job så hvis jeg kan det...

Det tror jeg så heller ikk på .men men har jo ikk råd til at sige nej.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2010, 16:16   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Jeg sad lige og tænkte lidt er der ikke en anden regel evt uskreven regel om at kan man kun arbejde f.eks 10 timer om ugen så hedder det pension, kan man arbejde over hedder det flexjob.

Mener at have noget om en regel om hvor grænsen går.
Der er ingen nedre grænse m.h.t. timer i fleksjob.

Men det kan ikke betale sig for en arb.giver, at ansætte en flex'er på under 12-13 timer.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2010, 20:34   #6
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
Cleo Har du prøvet at søge pension? det lyder da tåbeligt du har rendt rundt ledig i 6 år fordi du har så lidt arbejdsevne??? Har du så været i aktivering i de 6 år? altså jeg troede man pr automatik fik pension hvis arbejdsevne var 10 eller under
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2010, 21:04   #7
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
10 timer flexjob er jo de rene tildsætning for en arbejdsskiver jeg ville søge fp hvis jeg var dig
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2010, 22:21   #8
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Nej jeg har ikk søgt,for de to første visiteringer var på 20 timer ,men skulle nok ha været på 15 timer,jeg har vært ved at sige fra,og har taget mere smerte stillende, og fået blokader i mine arbejds prøvninger.Og er flere måndre om at komme over dem igen..
Men jeg e blevet bedre til det med at sige fra,selv om jeg også måtte have blokade i den sidste afprøvning..for at komme igemmen de sidste uger .

Det de vil afprøve med mig nu,går heller ikk ,for jeg har fået en knæskade så jeg kan slet ikk det samme nu,men får svar fra en snart,så enten skal der gøres noget ved det eller også er jeg blevet dårliger.

Iøvigt på grund af at mine hendsyn ikk kan holdes af mig selv da jeg har sært ved at sige fra ,og så bliver mine ben bliver så over belastet,når jeg skal afsted hver dag,så til sidst er det som om fødderne sidder på kugleleje,og jeg går og skvadter over små kanter ,så jeg faldt kort tid efter sidste afprøvning.
og det knæ er der bøvel med ,jeg kan cykle lidt men ikk gå ret meget ..
så er lidt spændt på hvad det ender med..

For min skyld måtte de godt sætte mig på pension,på ledighedsydelsen.
for mig er arbejde = med smerter der ikk er til at holde ud..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 04-05-2010 kl. 22:34.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2010, 09:34   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
C.l.e.o. jamen så kan det ikke siges tit og højt nok til dig, når du starter i praktik denne gang så skrive jobdagbog og smerte dagbog , tag en snak med nogen herinde fra (skrive hvis det er ) som du ved kan sparke til dig så du lige får lidt moralsk opbakning , jeg er selv en af dem der ikke kan sige fra og jeg fik altså lige det sidste boost herinde fra da jeg var i praktik , og den endte med at jeg rykkede fra fleks til pension ,...

Så denne gang skal du sætte dig for at det er dig der skal passes på og ikke kommune og arbejdsgiver der skal pleases ...

ved det er svært og hold op hvor følte jeg mig dum de dage hvor jeg kun kom på arbejdet for at sige jeg går igen godnat

Fordelen ved at jeg gjorde det var at arbejdet så hvordan jeg så ud efter et par dage uden søvn og når jeg prøvede at arbejde så de alle de fejl jeg lavede efter et par dage med søvn .. og det gjorde at de skrev en kanon udtalelse til mig hvor de skrev at selv om de var rigtig rigtig glade for mig så kunne de sige at de aldrig ville kunne bruge mig i et fleksjob ... og det gjorde udslaget .. så husk dig selv i din praktik
  Besvar med citat
Gammel 05-05-2010, 20:58   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Måske det kan hjælpe dig til at sige fra, hvis du tænker på, at hvis du ikke giver et retvisende billede af hvordan din situation er, så skal du sikkert møllen igennem igen og igen og igen, lige indtil du giver dem et retvisende billede som de kan vurdere dig udfra.

Det er pi... svært at sige fra, men det er dig og dit liv det handler om, derfor er du simpelthen nødt til at sætte dig ud over hvad andre kan finde på at tænke.

Let at sige, jeg ved det godt, har selv prøvet det, og indså at det var op til mig selv hvordan det skulle ende.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
regler om timer i flex(ny herinde) creek Spørgsmål ang fleksjob 6 08-11-2010 12:23
flex på under 5 timer....hvordan og hvor Wodpoulsen Minimums Arbejdstidsgrænse for Fleksjob/Førtidspension 27 25-09-2010 12:41
Er der en grænse for timer på flex ? BS1973 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 09-12-2009 14:38
flex job på 30 timer sabrina Spørgsmål ang fleksjob 4 13-01-2008 20:27
timer i flex mulle Spørgsmål ang fleksjob 36 06-12-2006 16:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension