K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-08-2011, 21:38   #1
Mama
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2010
Indlæg: 82
Styrke: 14
Mama er ny på vejen
Har det betydning for fleksjobbere?

Jeg har et par gange læst et stillingsopslag, hvor der står, at der "ikke udstedes frigørelsesattest".

Hvad er det nu lige, det betyder - og har det betydning for fleksjobbere?
__________________
Mama - tilkendt fleks pr. 6/6-2011
Mama er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2011, 21:43   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mama Se meddelelser
Jeg har et par gange læst et stillingsopslag, hvor der står, at der "ikke udstedes frigørelsesattest".

Hvad er det nu lige, det betyder - og har det betydning for fleksjobbere?
Det har ingen betydning for fleksjobbere.

For mange år siden var jeg arb.ledig og modtog understøttelse.
Jeg fandt så et job, men det var ikke fuld tid.
For at jeg måtte tage dette job skulle min arb.giver skrive under på en frigørelsesattest.
Dermed kunne arb.giver ikke kræve en opsigelsesperiode, men måtte acceptere hvis AF fandt mig et job på fuld tid hvor jeg skulle starte med kort varsel.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2011, 21:47   #3
Mama
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2010
Indlæg: 82
Styrke: 14
Mama er ny på vejen
Nårhja, det kan jeg godt huske, nu du siger det. Tak
__________________
Mama - tilkendt fleks pr. 6/6-2011
Mama er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2011, 21:49   #4
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
En frigørelsesattest bruges til at kunne få supplerende dagpenge med, så man kan stoppe fra dag til dag. så man skal så søge andet arbejde på flere timer i mellem tiden.

Fx. et 20 timers job, så kan man med attesten, i en periode, få supplerende dagpenge op til de 37 timer.

Det er stort set ikke muligt at få supplerende dagpenge uden en frigørelsesattest.

Hvis det er på det antal timer du har brug for, så skulle det næppe være et problem.

Søg det endelig. Faktisk kan det være svært at finde folk til så få timer hvis man ikke vil udstede attesten, så måske det vil være godt for dem at ansætte dig.

Venligst

Piamus
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2011, 21:54   #5
Mama
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2010
Indlæg: 82
Styrke: 14
Mama er ny på vejen
Tak, tror jeg vil prøve Er dog helt nervøs ved det, fordi det er første henvendelse jeg skal tage efter min godkendelse til fleks. Og jeg er meget i tvivl om, hvordan jeg skal formulere, hvorfor jeg har fleks. For det har jeg pga. psyken.... - har ingen diagnose - altså udover tilbagevendende depression - men jeg har haft det så godt længe - og kun bedre hver dag siden min godkendelse - er så glad for det... - Men jeg synes, det er noget af en hurdle for mig..... HVAD skal jeg sige ift. hvorfor? "Psykisk sårbar" - dem er der vel ingen, der tør satse på???

Mama
__________________
Mama - tilkendt fleks pr. 6/6-2011
Mama er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2011, 22:00   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mama Se meddelelser
Og jeg er meget i tvivl om, hvordan jeg skal formulere, hvorfor jeg har fleks. For det har jeg pga. psyken.... -
I ansøgningen tror jeg ikke, at du skal komme ind på dine helbredsproblemer.

Det er ikke engang sikkert, at du skal nævne noget om fleksjob.

Hvis du så kommer til samtale kan du fortælle, at du er fleksjobber.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2011, 22:02   #7
Mama
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2010
Indlæg: 82
Styrke: 14
Mama er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
I ansøgningen tror jeg ikke, at du skal komme ind på dine helbredsproblemer.

Det er ikke engang sikkert, at du skal nævne noget om fleksjob.

Hvis du så kommer til samtale kan du fortælle, at du er fleksjobber.
Aktuelt tror jeg, jeg her skal ringe.... hmm - kan måske også maile....
Men vil de ikke ret hurtigt spørge, om jeg nu har nok i de få timer? - Spørgsmålet kommer vel ret hurtigt, når jeg nævner det med fleks. Uanset - så kommer det jo på et tidspunkt.
Hvad synes du/I, jeg kan/bør sige?
Jeg er altså "helt almindelig", jeg kollapser "bare", hvis jeg har alt for meget..... (overordnet sagt)
__________________
Mama - tilkendt fleks pr. 6/6-2011
Mama er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Diagnose Betydning pnordb Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 17-04-2012 22:15
for det betydning at flytte til en ny kommune sanne mor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 19-01-2011 18:02
Manglende ressourceprofil - ingen reel betydning zuza Nyt om loven 14 22-09-2009 19:00
Har det nogen betydning Odenseaneren Alt det andet 1 30-08-2009 22:03
Aflønningsmetode af aktører - betydning for job zuza Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 18 27-06-2008 00:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension