K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-08-2009, 13:12   #11
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af tije Se meddelelser
haha razmo jeg troede ellers jeg havde rekorden i de dummeste, men kan se dine er lige så tumpede
Mon ikke der hurtigt kan komme mange flere "sager" i denne tråd? ... jeg tror nemilg der er rigtig mange der har oplevet dette vanvid... det meste af mit var under Schlütter... altså også under en borgerlig regering, og det er sjovt som "dum i arbejde" bliver "populært" hver gang en borgerlig regering træder til... eneste grund til vi først ser disse tilstande begynde nu, er fordi arbejdsløsheden er et problem nu... under opsvinget gjaldt det jo om at losse folk ud i hvad som helst i stedet for, uanset erfaring og kompetencer.

Alt denne rosenrøde ideologi om at aktivering er opkvalificering er efter min mening et opsat "skuespil" fra politisk side af, for at tæmme danskens generelle had til folk på overførselsindkomst, som får noget de ikke gør... aktivering kvalificerer ikke til en hujende fis, har aldrig gjort det, og kommer heller aldrig til det... det er en straf man får, for at være blevet nødt til at skulle have af andres surt optjente skattekroner... ligegyldigt hvor stor en arbejdsmoral man så end har.

En borgerlig, vil i en tid hvor der er jobs at få, kalde det "incitament" frem for "straf"... men når der er arbejdsløshed kan man sgu' ikke kalde det incitament længere... så er det udelukkende en straf, lidt i stil med middelalderen, hvor man satte krimminelle i gabestok, så befolkningen kunne smide råden mad på dem, og ellers føle deres "hævnlyst" styret.

Sidst redigeret af Razmo; 14-08-2009 kl. 13:15.
  Besvar med citat
Gammel 14-08-2009, 16:49   #12
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
Raz jeg er delvist enig med dig. Aktivering er for os der gerne vil arbejde en slags straf som du siger, men jeg har jo også mødt folk der har været på kontanthjælp hele livet og som ALDRIG kommer i job og som ikke fejler noget, men bare ikke "gider" arbejde, og for dem syntes jeg faktisk aktiveringen er en okay ting. Jeg havde en ungdomskæreste han er nu 35 og har ikke en eneste dag i hans liv lavet noget som helst. ingen uddannelse for det gad han ikke, ingen job, for det gider han ikke (haha godt jeg slap af med ham)... intet "fornuftigt" har han lavet i sit liv og jeg syntes faktisk det er okay han er tvunget til at yde for hans penge.

men det var nu slet ikke meningen det var det jeg ville debatere i dene tråd, var bare for at høre andres underlige slaveophold haha
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2009, 20:04   #13
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Det med at folk bliver aktiveret, er jo også fordi lovgivningen siger
det, at nogen så kan føle det som en straf, er jo noget andet, nogle
aktiveringer er udmærkede, men dem man læser om her, synes jeg er
mere eller mindre unyttige, og sikkert ydmygende for mange, og jeg
mener også folk kan få psykiske problemer, når man udsættes for
mange meningsløse aktiveringer.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2009, 20:44   #14
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg var i en periode på noget der hed Værkstederne.
På nederste etage var der noget træ- og metalværksted i den ene ende, i den anden ende var der et køkken, hvor de bl.a. lavede mad til en produktionsskole.
På 2. sal var det kantine og kontorer.
På 1. sal (hvor jeg blev "dømt til opbevaring") var der noget kreativt noget, og noget montagearbejde (kan det vist kaldes).
Af kreativt blev der lavet påske- og julepynt, som bl.a. blev solgt i deres julestue.
Der blev også lavet nogle af de der kongekæder (halskæder som blev lavet af runde ringe, de var meget moderne dengang), men lederen af den afdeling, som ellers selv drev Sorø Husflidsforening, gjorde ikke meget ud af at lære folk at gøre det ordentligt.
Jeg har tilbragt mange timer på et guldsmedeværksted, så jeg har lært at samle ringe/øskner ordentligt, så jeg sad på et tidspunkt og reparerede kæder, som en anden havde lavet til en værkstedsleder.
Men jeg fik da lært teknikken med at lave kongekæder.

Af montage samlede vi plasticlegetøj for et firma der hedder Bambola.
På et tidspunkt skulle vi sætte klistermærker med Teletubbies på noget legetøj, og værkstedslederen fortalte, at de endnu ikke havde fået tilladelsen fra dem der havde copyright på disse figurer, men vi skulle bare fortsætte.
Og så gik det jo som det måtte gå, dem der havde copyright'et ville have nogle ændringer på klistermærkerne, så vi måtte pænt sidde og pille klistermærkerne af igen, før vi kunne sætte de nye på.
Alt dette "samlen dimser" resulterede i, at jeg fik carpaltunnelsyndrom (et problem i håndleddene), som jeg stadig slås med.
Men heldigvis blev jeg gravid kort efter at jeg startede, ellers havde jeg da nok været der endnu.

Sidst redigeret af Trold; 14-08-2009 kl. 20:52.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2009, 21:03   #15
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tanja Se meddelelser
Det med at folk bliver aktiveret, er jo også fordi lovgivningen siger
det, at nogen så kan føle det som en straf, er jo noget andet, nogle
aktiveringer er udmærkede, men dem man læser om her, synes jeg er
mere eller mindre unyttige, og sikkert ydmygende for mange, og jeg
mener også folk kan få psykiske problemer, når man udsættes for
mange meningsløse aktiveringer.
Det er i hvert fald ikke med til at fremme nogens arbejdsmoral, når man død og pine mig tvinges til det, og det samtidigt ikke gavner hverken følelsen af at tjene sine penge selv, og samtidigt er arbejde som ikke må være konkurrenceforvridende (altså røvsygt), og i øvrigt ikke opkvalificerr til noget som helst (lidt svært, når det man aktiveres med ikke må være konkurrenceforvridende)... og når man så heller ikke ser det hjælpe én videre andet end fra den ene aktivering til den anden over and over again .. år efter år... ja så bliver man kørt ned psykisk, og ens arbejdsmoral begynder at falme fordi man drager parallel til inhuman tvangsaktivering når man tænker på ordet "arbejde"... man får rent ud sagt ikke en chance for at skabe hverken lyst, evner eller opkvalificering der FØRER til at man tager sagen i egen hånd fordi man i årevis kun har erfaret, at ethvert forsøg på at tage kontrollen over sit eget liv på SIN EGEN måde er blevet fejet af bordet, gang på gang... og man ender som en autoritets-fjern system-hader i stedet for... på sigt gror hele den mentalitet sig fast i knolden, og bliver en del af en selv og sit lave selvværd og selvtillid.

Der er INGEN aktivering der fremmer noget som helst, med mindre den der sættes til det, opfatter det som en hjælp, og selv kommer med drivkraften til at komme videre... det er en motivation der skal komme indefra, og ikke via tvang og pisk... i sidste ende er den der skal søge et reelt arbejde aligevel den der er i aktivering, og ligegyldigt hvor meget man mener at tvungen kvalificering opgraderer eller kvalificerer, så kommer virker det ikke, hvis personen ikke er med...

Tror faktisk, at de fleste der hader aktivering og kommer på en sådan, nok skal få halen mellem benene og fundet arbejde selv... problemet opstår, når nogen sider fast i systemet og aldrig bliver afklaret af forskellige årsager...

Men at man kalder aktivering for opkvalificerende, er efter min mening en lodret løgn, og omgåelse af sandheden, for jeg har til dato ikke set noget eksempel på, at en kommune har opkvalificeret nogen via aktivering... der er ingen research der viser at aktivering gavner noget som helst andet end at stille de arbejdende danskeres misundelse tilpas.

Sidst redigeret af Razmo; 14-08-2009 kl. 21:11.
  Besvar med citat
Gammel 14-08-2009, 22:05   #16
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Samfundet kunne spare mange penge, ved at droppe tvangsaktiveringerne,
og så lade jobkonsulenterne ringe, hvis der var et reelt arbejde, og man
kunne sagtens begrænse RF, så man kunne være i kontakt med den person
man sidder overfor istedet for alt det skriveri.
Jeg synes dog, at jobtræning, er en god ting, forudsat at man har chancen
for job bagefter, det tror jeg også øger motivationen.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2009, 15:22   #17
UllaCliffShads
Hvor skulle jeg ellers være
 
UllaCliffShadss avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2009
Lokation: Ikast-Brande Kommune, Bording
Alder: 50
Indlæg: 113
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
UllaCliffShads er ny på vejen
Skulle man aktiveres skal der være en lille stop klos som hedder at det kan man kun værre i en begrænset periode. Og at man for en kontakt på hvor når man er starte og hvad man skal lave.

Så kan det forbygge at de tænker kasse tænking da der så skal være krav om at de kun kan få refusion hvis man har opkvalificer fok imens de var i aktivertering.
__________________
Med Venlig Hilsen
Ulla Sørensen
Denmark
UllaCliffShads er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kun for sjov buster Dit og Dat 4 06-06-2009 01:49
kun for sjov jomfruen Dit og Dat 4 28-10-2008 10:31
Er det slut med arbejdsprøvninger, aktiveringer m.v. ???!!! zuza Politik og Samfund 10 29-05-2008 08:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension