K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-08-2009, 12:54   #1
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
bare for sjov - aktiveringer i mange afskygninnger

Jeg kan forstå det er okay hvis også der er lidt sjove indlæg ind imellem alle de alvorlige paragraffer, så sådan bare for sjov, hvilke skøre/underlige/sjove/mærkelige aktiveringer har du været ude i? bare sådan for at se hvor opfindsomme de forskellige kommuner.

Jeg har været på "møllen" på møllen skulle vi gå rundt og se ud som om vi lavede noget, det var egentlig et lidt kuldsejlet blomsterprojekt, men de havde ikke flere penge, så de havde ikke flere blomster vi skulle passe, eller plante, så hvad pokker skulle de så sætte os til. Vi brugte det meste af tiden på at spille kort, og 2 gange inden for en måned malede vi garderoben, med det sidste mailing de havde tilbage haha. Nå endelig blev der så snevejr, og vi gik ude i sneen og byggede snemænd og snedamer, og ja man kunne godt se forskel på kønnet haha. dem fyldte vi hele gårdspladsen med, det var en vældig festlig aktivering

en anden gang var jeg på "skolen" en nedlagt landsbyskole der blev brugt til aktiverinsgaleanstalt, og ved i hvad vi skulle lave...?? jo ser i vi fik dagligt alle kommunens sorte affaldssække med tomme konvulutter i. så skulle vi sidde på en stol og rykke de små konvulutter i små stykker og komme dem ned i en spand. Når vi så havde rykket dagens konvulutter i små stykker skulle vi ned i kælderen til nogle store baljer med iskoldt vand, og her skulle vi så gøre papirene våde med fingrene i iskoldt vand, samle papirene op med en slags firkantet si så de dannede et nyt stykke genbrugspapir, og ligge dem over på en engangs karklud hvor de så skulle tørre til næste dag. næste dag blev de så pillet af kludene og lagt i en dynge, de skulle nemlig sælges... engang. nå men her var jeg meget kort da jeg simpelthen ikke kunne stå med fingrene i det iskolde vand.

Nå så imellem mine 2 graviditeter hvor jeg begge gange var sygemeldt 2x9 mdr med bækkenløsning kom jeg i klemme i systemet i 14 dage, hvor jeg så skulle have kontanthjælp, et eller andet skulle jeg jo leve af, jeg blev sendt ud og grave have, med hypermobile led, og bækkenløsning haha. jeg måtte jo sige til hende at det kunne jeg simpelthen ikke, men der var ikke noget at gøre, jeg SKULLE aktiveres de 14 dage. Nå men jeg havde jo så lægens ord for at jeg ikke kunne grave have de 14 dage, så jeg blev bedt om at møde ind hver dag på "skolen" for at lave kaffe til de andre. Problemet var bare at de andre kun mødte ind der om morgenen inden de tog ud og gravede have, så der var ingen at lave kaffe til, men det var bare ærgeligt jeg skulle være der hver dag fra 8-15 alene med mig selv for at lave kaffe til dem der ikke var der ... jeg valgte at leve de 14 dage uden penge, det var alligevel for åndsvagt haha.

nå men hvilke underlige aktiveringer har i andre haft, der må være flere med håbløse tilfælde som mit hahaha
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2009, 13:08   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
he-he...

Tænk lige tanken her:

Hvis der ikke var så meget kontrol, så blev mange i jobcentrene arbejdsløse.

Så i realiteten har man bare sat nogle arbejdsløse til at kontrollere nogle andre arbejdsløse.

Og jo flere love, og jo mere kontrol, desto flere arbejdsløse kan beskæftiges i kontrol-møllen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2009, 15:02   #3
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser

Hvis der ikke var så meget kontrol, så blev mange i jobcentrene arbejdsløse.

Så i realiteten har man bare sat nogle arbejdsløse til at kontrollere nogle andre arbejdsløse.
Som jeg har sagt i mange år:
Systemet er der udelukkende for systemets skyld.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2009, 15:23   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Min værste aktivering var som børnepasser, jeg var på en skole for udlændinge der skulle lære dansk, og deres unger skulle jeg så passe imens de var til dansk. Første dag gik ok, men anden dag kom der en gut med en klapvog til FIRE børn - altså en mega lang klapvogn hvor ungerne sad foran hinanden. Shit****, hvor var den bare grim, og HELT umulig at køre midt på Nørrebrogade. Så efter et kvarter vendte jeg slagskibet hjemaf, fik ungerne ud og op til deres mødre, og så skred jeg hjem!! Og vendte ALDRIG tilbage.

Næste meningsløse aktivering var i en skurvogn hvor jeg skulle stå og sorterer genbrugstøj eller tøj efter dødsboer, jeg fik ellers som frynsegode at tage det tøj jeg selv ville have. Der var jeg også i ganske kort tid, jeg kunne med min OCD overhoved ikke røre ved tøjet men sad bare oven på en sort sæk og røg smøger

Men meningen med aktiveringer er jo præcis, at de skal være lige nøjagtig så dumme, at alm mennesker flygter fra det og finder noget selv...
Før i tiden kaldte de det jo ung i arbejde, som så blev til tung i arbejde, og dum i arbejde. Og så lavede de navnet om til aktivering.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2009, 16:38   #5
UllaCliffShads
Hvor skulle jeg ellers være
 
UllaCliffShadss avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2009
Lokation: Ikast-Brande Kommune, Bording
Alder: 50
Indlæg: 113
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
UllaCliffShads er ny på vejen
det dummes jeg har være ude for var noget vi kaldet PLUSGRUPPEN. Det gik ud på at søge jobs under kontrol. Vi fik hverken hjælp eller rådgivning.

Vi skulle gøre det som mange af os har gjordt der hjemmefra, de have bare ikke tiltro, at vi så gjordt det, så vi blev stude sammen. I en tidliger købmands butik også skulle vi søge jobs derfra. De fleste læse så deres Aviser som de havede med hjemme fra.

Jeg sad efter avis/Jobindex læsning og surfet rund på internette omkring ting jeg intersseret mig for. Fra kl 8.15
__________________
Med Venlig Hilsen
Ulla Sørensen
Denmark
UllaCliffShads er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2009, 18:53   #6
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg var som ledig fleksjobber på et jobsøgningskursus, hvor jeg først kom
fra efter 8 måneder, hvor jeg skrev uopfordrede ansøgninger, kursuslederen
skulle give folk ideer til jobsøgning, han spurgte om jeg kunne holde til
at gå rundt på et feriecenter og kontrollere rengøringen, feriecentret var
i min by, jeg vidste der var en ansvarlig for rengøringen der, og at der
kun var rengøring i feriehusene hver lørdag i sommerperioden, jeg troede
han holdt sjov, men han sagde han gerne ville ringe dertil, jeg svarede, at
jeg ikke ville ligge navn til, og at jeg fremover ville tale med den anden
kursusleder, og at han var fyret, jeg synes det var langt ude, opsyn
med rengøring i 15 timer ugentligt i et feriecenter som ikke er særlig stort,
og næsten uden gæster om vinteren, men ellers sad vi tit og søgte
på de samme jobs uopfordret.
Mht. aktivering af kommunens kuverter, den var lige til tv, jeg sad og
blev helt harm, man burde ikke finde sig i det, det er simpelthen ydmygende,
gad vide hvad sagsbehandlerne ville gøre, hvis de blev udsat for det?
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2009, 19:21   #7
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hm, ja hvad skal jeg sige om alle disse latterlige påfund som kommunen har!

Min mand blev på et tidspunkt sendt ud i noget aktivering(blev det efterfølgende kaldt af Dianalund Kommune!!) på et sted hvor man åbentbart manglede at få et hus gennemgribende renoveret!

Hm, nu var det jo så lige at han havde været arbejdsmand på akkordarbejde i hele sit liv og det var netop det han ikke kunne klare...så hvad skulle man så finde på -YES, han kan da lægge karklude sammen

De øvrige der var i dette hus var alle mere eller mindre nogle stakler og fandt sig i omgangstonen mm

Nå men summa sumarum, to dage senere skulle han så hjælpe m at køre en trillebør og gæt engang -jep, så lå han igen igen herhjemme -lammet i benene

Så var det at konen her ringede for at høre HVAD de havde sat ham til, om de i det hele taget var klar over hvor galt det kunne gå og IØVRIGT -var han dækket af arbskadelovgivningen ??

Tænk engang, da min mand så eeendelig kom på højkant igen, ja, så skulle man jo snakke om fremtiden og lederen for dette "kursus" begyndte m at oplyse min mand om:"...at hustruen havde ringet og nærmest overfaldet ham..!?"

Til det kunne min mand kun svare:"....tja, så skulle du prøve at være gift m hende!"
- så faldt det hele ligesom til jorden og man enedes om at det nok ikke var det rigtige sted han var -SURPRISE
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2009, 12:38   #8
dhansen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2007
Indlæg: 17
Styrke: 18
dhansen er ny på vejen
Jeg har prøvet mange "spændende" aktiveringstilbud.
Særlig populært var det med at sætte pantmærker på ølflasker,hmm ( førend de blev trykt på ) - og klistermærker på 1. hjælpsbøger, om at der indeni var en cd-rom, det tog månedsvis..
I et halvt år lærte jeg at bruge viskelæder og tape - så gennemgik vi klassesæt(bøger) fra de lokale skoler, og viskede alle teenage-noterne ud, selvom de fleste havde brugt kuglepen ;-) og så tapede vi ellers (geografi)bøger sammen fra 1971, så de kunne holde en sæson mere ude i skolerne.
Sikkert godt for økonomien - men hold op hvor det føltes besynderligt.
dhansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2009, 11:34   #9
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg har været i aktivering på en folkeskoles bibliotek, hvor jeg skulle klistre stregkoder på hele bibliotekets arsenal af bøger, køre en stregkodelæser ind over mærket bag efter, og på en computer skrive titlen ind, og så trykke "gem"... forfra... igen... igen... igen... 8 timer i døgnet... man følte sig som en gammeldags skrivemaskine tilsidst.

Jeg har gået rundt i -17 graders frostvejr, i en skov og prunet græntræer, 8 timer i døgnet, hvor parolen lød, at hvis vi frøs, var det fordi vi ikke arbejdede hårdt nok.

Jeg har samlet agern op i skovbunden... 8 timer i døgnet, da det var et job ingen andre gad betale nogen for... i øsende regnvejr, hvor jeg i øvrigt fik at vide, at det var en falit erklæring, at jeg gik med walkman på, for at bruge hjernen bare en LILLE smule.

Jeg har gået i et overgroet stykke skov, og tyndet nyspirrende træer med en stor saks, som jeg endte med at få seneskedehindebetændelse af, fordi det igen var 8 timer i døgnet...

Jeg har stået på træværksted, og savet store plasticrør ud med håndsav, 8 timer i døgnet, som skulle bruges til at andre lavede fuglekasser af... et værksted hvor chefen i øvrigt manglede 3 fingre, og havde ansvaret for sikkerheden...

Jeg har sendt gudstjeneste på den lokale radio, hvor jeg mødte op klokken 18 hver søndag, satte et indspillet bånd i maskinen, sad og ventede 1½ time på det blev færdigt, og så sagde "farvel" til sidst, og gik hjem...

Det er sådan LIDT af det mest vanvittige... intetsigende, ikke-konkurrenceforvridende dumme-arbejde, som ikke opkvalificerede mig til en skid overhovedet, og kun havde det ene formål, at stille et fordomsfuldt DK tilfreds med at jeg da i det mindste ikke bare fik min kontanthjælp for ingenting... for det er jo DET aktivering handler om, og ikke kvalificering til noget som helst... dumme-aktivering koster ikke så meget som opkvalificering nemlig...

Sidst redigeret af Razmo; 14-08-2009 kl. 11:36.
  Besvar med citat
Gammel 14-08-2009, 12:31   #10
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
haha razmo jeg troede ellers jeg havde rekorden i de dummeste, men kan se dine er lige så tumpede
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kun for sjov buster Dit og Dat 4 06-06-2009 01:49
kun for sjov jomfruen Dit og Dat 4 28-10-2008 10:31
Er det slut med arbejdsprøvninger, aktiveringer m.v. ???!!! zuza Politik og Samfund 10 29-05-2008 08:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension