K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-05-2009, 14:55   #1
TinaB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2009
Indlæg: 60
Styrke: 16
TinaB er ny på vejen
Hvad gør vi nu, lille du

Hejsa.

Jeg er ret ny herinde , det vil sige at jeg har været med på en ”kigger” et stykke tid , da min sagsbehandler indstillet mig til flexjob og under søgning på det fandt jeg frem til den her side.

Som sagt indstillet min sagsbehandler mig til flexjob efter at jeg har gået sygemeldt på revalidering i ca. 2 år nu.
Jeg blev tilkendt revalidering i 2005 pga en skulderskade, og desuden har jeg haft depression med følgende selvmordsforsøg i 2004, fik derefter medicinsk behandling som jeg selv stoppet med til sidst.
I januar 2005 begyndte jeg udd. På tekniske skole men i maj 2007 blev jeg sygemeldt af min læge pga tiltagende depression igen og angstanfald . Jeg kæmpet for at gennemføre udd. Men fik større og større fravær pga at jeg var angst for at møde op , led af hovedpine og maveproblemer.
Kommunen fulgte ikke op på mit revaliderings forløb som de skulle hver 3 måned derfor kørte det helt af sporet til sidst.
Faktisk har jeg kun været indkaldt til samtale på kommunen en gang i de sidste 2 år hvor jeg har været sygemeldt på revaliderings ydelse.
I 2008 gik jeg så ved physikater og har været i medicinsk behandling siden slutningen af 2006 uden større effekt selvom der er prøvet forskelligt slags medicin og desværre med en stor vægtforøgelse også L.Er nu på 120mg Cymbalta og fungere nogenlunde såfremt jeg ikke bliver presset og kan køre det i mit tempo i løbet af dagen. Jeg har faste steder hvor jeg kun kan handle , jeg kan ikke magte eller overskude større forsamlinger . Jeg er alene med en datter på 7 år og har ingen familie eller andet netværk omkring mig hvor jeg bor , så i bund og grund er jeg alene om det hele.
1 Februar 09 fik jeg ingen revalidering ydelse og måtte derfor ringe på kommunen, for at høre hvad de havde gang i , fik så oplyst at min revalidering var udløbet og det havde hun ikke været obs på, så jeg måtte så gå uden penge en uge for før ku de ikke udbetale. Hun sagde så at der skulle laves ressurceprofil og den fik jeg så tilsendt og skrevet og modtog så en kopi og en partshøring. Deri stod der at jeg blev indstillet til flexjob , og det skulle vurderes om det skulle dreje sig om flex eller pension. Alt det blev sat i gang i starten af April , og i mandags havde jeg så ikke hørt noget , så havde en bekendt som bor på sjælland, til at ringe til kommunen da jeg selv får angstanfald selv ved tlf henvendelser. Hun fik så at vise at min sag lå ved flexteamet men at hun regnet med at den ville gå igennem sådan som hun så det , så jeg skulle bare afvente svar.
Nå men , brevet kom så i dag , med AFSLAG L Fordi jeg ikke på det foreliggende grundlag er omfattet målgruppen til flexjob jf.LAB§2.7
Det anbefaldes at gennemføre et arbejdsprøvningsforløb med relevante skånehensyn idet min speciallæge i september 2008 have skrevet at der ikke er helbredsmæssig hindring for skånsom arbejdsprøvning med hensyntagende til pågældende symtomer.
Alt hvad jeg har opbygget med at få styret min angst og depression , blev revet væk med det brev , da jeg ved at jeg ganske enkelt ikke magter en arbejdsprøvning som det står nu .
Endvidere mister jeg min revalideringsydelse : Det er vuderet at der ikke længer er grundlag for udbetaling af revalideringsydelse .Det vurderes på baggrund af de lægelige oplysninger at der er formålsløst at iværksætte revalideringstiltag da jeg vurderes til ikke at ville kunne magte dette grundet psykiske skånehensyn.Det vurderes at der er behov for nærmer afklaring af din arbejdsevne ,så der kan laves vurdering af i hviklen grad din arbejdsevne er nedsat , før der kan tages stilling til hvorvidt du fortsat kan omfattes af revalideringsbestemmelsene eller om du vil være af personkredsen for flexjob eller pension.
Du varsels ophør af revalideringsydelse med virkning fra d. 18.05.08

Hvad skal vi så leve af ? Det står der intet om L Jeg er bare så forvirret nu , og aner ikke hvordan jeg skal gribe det hele an L Hvad gør jeg nu ?
Vi skulle også ha`haft penge i Torsdags , men kommunen har uden varsel rykket min udbetaling til mandag d. 4 Maj , så igen hedder det overtræksgebyr til banken og regninger der ikke kan betales før på mandag, rigtig smart syns jeg …… not. Er snart rigtig træt af den kommune , som jeg har kæmpet med i 9 år nu , da jeg ikke har haft et reelt arbejde siden min skulderskade i 2000.

Hvad vil i råde mig til nu , for jeg er total lost i alt det her .

Mvh

Tina
TinaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2009, 16:11   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.776
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Tina.
Velkommen til.
Du skal tage det så roligt som muligt. Du er havnet det rigtige sted. Din sag behøver nødvendigvis ikke at blive en "negativ sag".

Du skal fortsætte her på DIN tråd, med de andre spørgsmål som vi ved kommer. Så er det lettere for os andre at få overblik over din situation

Du skal søge om aktindsigt hos alle.
Kommunen.
Læger, herunder speciallæger.
Alt skal du have aktindsigt i, for at sikre dig at alle oplysninger er tilstede hos dem der skal vurdrer dig og træffe afgørelser.
Hold orden i disse papirer. Der kommer mange.

Er du sygemeldt?

Hardcore-pigerne kommer snart på banen. De har check på dit forløb og vil stille dig relevante spørgsmål. Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 01-05-2009, 16:29   #3
TinaB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2009
Indlæg: 60
Styrke: 16
TinaB er ny på vejen
Jeg prøver virkelig at bevare roen , men det svært lige nu. Ja har været sygemeldt på revalideringsydelse siden Maj 2007 , så har altså ikke modtaget sygedagpenge, og kommunen har jo intet foretaget sig i de 2 år , andet end at indhente stauserklæringer ved min læge , som mener at jeg slet ikke er klar til noget i nu , også dels fordi jeg har været igennem en del medicin skift , og er nu på medicin som jeg har det nogenlunde på , men har stadig svært ved at få hverdagen til at hænge ordentlig sammen på trods af at jeg går hjemme . Men må indrømme at i dag ramte nedturen med et ordenlig smæk
TinaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2009, 16:51   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
hej TinaB først et stort

Det er jo smøl at de har ladet dig gå så længe uden samtaler...

...det de skriver her

Citat:
Det vurderes at der er behov for nærmer afklaring af din arbejdsevne ,så der kan laves vurdering af i hviklen grad din arbejdsevne er nedsat , før der kan tages stilling til hvorvidt du fortsat kan omfattes af revalideringsbestemmelsene eller om du vil være af personkredsen for flexjob eller pension.
Det betyder at de vil arbejdsprøve dig ...jeg ved at du ikke bryder dig om det heller ikke mig.., men din sag er ikke færdig overhovedet.
Hvis du kan så tag den arbejdsprøvning så du kan få det fleksjob eller pension. Hvis de ikke kan afklare hvor mange timer du kan arbejde fortsætter din situation at være uklar længe.

Citat:
Endvidere mister jeg min revalideringsydelse : Det er vuderet at der ikke længer er grundlag for udbetaling af revalideringsydelse .Det vurderes på baggrund af de lægelige oplysninger at der er formålsløst at iværksætte revalideringstiltag da jeg vurderes til ikke at ville kunne magte dette grundet psykiske skånehensyn.Det vurderes at der er behov for nærmer afklaring af din arbejdsevne ,så der kan laves vurdering af i hviklen grad din arbejdsevne er nedsat , før der kan tages stilling til hvorvidt du fortsat kan omfattes af revalideringsbestemmelsene eller om du vil være af personkredsen for flexjob eller pension.
Du varsels ophør af revalideringsydelse med virkning fra d. 18.05.08

Du skal også , og det syntes jeg du skal gøre ANKE afslaget.


Citat:
1 Februar 09 fik jeg ingen revalidering ydelse og måtte derfor ringe på kommunen, for at høre hvad de havde gang i , fik så oplyst at min revalidering var udløbet og det havde hun ikke været obs på, så jeg måtte så gå uden penge en uge for før ku de ikke udbetale
de kan ikke bare stoppe den uden advarsel mindst 2 uger før og med klagevejledning ...jeg syntes du skulle skrive hele forløbet i din klage...for det er SMØL og dårlig sagsbehandling...

Du skal skrive en klage og gerne med begrundelse men ikke pålagt , hvorfor du er uenig med afgørelsen...du skal gøre det inden 4 uger.

Som jeg ser det ser det mellem linjerne ud til at kommunen mener fleksjob til dig...men kan du tage den arbejdsprøvning ?

Citat:
Hvad skal vi så leve af ? Det står der intet om L Jeg er bare så forvirret nu , og aner ikke hvordan jeg skal gribe det hele an L Hvad gør jeg nu ?
Du skal bede om en tid , selv om jeg ved du er bange ..har du ikke en ven der kan gå med dig på kommunen ? En bisidder.... gå op og få klarhed over din situation hvAD DER SKAL SKE OG HVORDAN du skal forsørge dig og din datter nu din ressourceprofil ...er den opdateret ...bed om at få den opdateret og FÅ en kopi du skal have den så du kan godkende den og skrive under ...vidste du det ?. Eller skriv et brev og gå op med det eller ring eller send en mail til din sagsbehandler,under alle omstændigheder vil du
kunne få kontanthjælp som enlig forsørger indtil
din sag om fleks pension er behandlet.

En ting jeg ikke forstår er at de stopper din revalideringsydelse hvorfor ? ved du det ?

Er du sygemeldt nu ?

Vent til der kommer andre ind og svarer...og bliv her i tråden med hele din sag for så er det lettere at følge med ...

Spørg bare mere hvis der er noget



Om et minut sætter jeg link til aktindsigt brev du kan sende du skal bare skrive under og skrive adr på kommunen eller jobcenter til din sagsbehandler ...

HER ...print det ud og send det så får du alle de papirer der ligger om dig ...interne papirer ..det kan være meget nyttigt at vide hvad de tænker og vil med dig..


http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html



der må gå 10 dage så skal du have de papirer ...

Og....

hvis du læser denne her kan du se om din sag er behandlet som den skulle...hvis ikke så kan du læse her hvad der skal ske og hvad du har ret til...det er meget nyttigt at læse.

http://www.handicap.dk/dokumenter/pu...pillereglerne/

Læs også denne tråd om fritagelse fra arbejdsprøvning...det vigtigste er at du prøver så godt du kan ...og det er dig der bestemmer hvor meget du kan klare...

http://www.k10.dk/showthread.php?t=6823

Sidst redigeret af Stella; 01-05-2009 kl. 17:53.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2009, 18:30   #5
TinaB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2009
Indlæg: 60
Styrke: 16
TinaB er ny på vejen
Nå kan ikke lige finde ud af det med citat

STELLA >>

Altså det eneste jeg ved om årsagen til at de stopper min revalideringsydelse er følgende som de skrev:

I forbindelse med din revalideringssag er det vurderet at der ikke længer er grundlag for udbetaling af revalideringsydelse.Det vurderes på baggrund ad de lægelig oplysninger at der er formålsløst at iværksætte yderliger revaliderings tiltag,da du vurderes til ikke at vil kunne magte dette grundet det psykiske skånehensyn. Det vurderes at der er behov for nærmer afklaring af din arbejdsevne.så der kan laves en vurdering af i hvilken grad din arbejdsevne er nedsat, før der kan tages stilling hvorvidt du fortsat kan omfattes af revalideringsbestemmelserne, eller om du vil være omfattet personkredsen for flexjob eller pension. Jf retsikkerhedslovens §7a skal der tages stilling til hvorvidt der er behov for yderliger foranstaltning der vil kunne bringe en borger tilbage til arbejdsmarked.Det vurderes er behov for foranstaltning ifa afklarende forløb til belysning af din reele abrbejdsevne.

Hvis du har bemærkninger hertil,kan du bebytte vedlagte skema,eller rette henvendelse inden 8 dage til jobcenter Odense.
Der vil efterfølgende blive truffet afgørelse i sagen.
Du varsels ophør af revalideringsydelse med virkning fra d. 18.05.09


Der var så vedlagt en partshøring til dette brev , men hvad skriver man i den så ??
Ja jeg har været sygemeldt siden Maj 2007 på revalideringen, og kommunen har stort set intet foretaget sig i den tid.
Min ressourceprofil er opdateret i Marts måned , jeg har læst den men IKKE retuneret den underskrevet til kommunen , for det viste jeg ikke at jeg skulle , har kun tilbagesendt partshøringen i forbindelse med ressourceprofilen

Jeg vil sende den med aktindsigt på mandag , og tak for den
Jeg tvivler på at jeg vil kunne klare en arbejdsprøvning... jeg har svært ved at sige fra , og køre som regl mig selv ned , og er også panisk angst ved tanken om en arbejdsprøvning
TinaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2009, 18:41   #6
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
HER ...print det ud og send det så får du alle de papirer der ligger om dig ...interne papirer ..det kan være meget nyttigt at vide hvad de tænker og vil med dig.. http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html der må gå 10 dage så skal du have de papirer ...

Og.... hvis du læser denne her kan du se om din sag er behandlet som den skulle...hvis ikke så kan du læse her hvad der skal ske og hvad du har ret til...det er meget nyttigt at læse.

http://www.handicap.dk/dokumenter/pu...pillereglerne/

Læs også denne tråd om fritagelse fra arbejdsprøvning...det vigtigste er at du prøver så godt du kan ...og det er dig der bestemmer hvor meget du kan klare...

http://www.k10.dk/showthread.php?t=6823
Links "aktiveret"
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2009, 20:13   #7
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Da jeg i 2005 blev sygemeldt fra min revalidering, blev der overhovedet ikke fulgt op på mig. Jeg rendte uheldigvis ind i sammenlægningen af kommuner, opretning af jobcentre osv. Så ingen i hele systemet vidste hvad der foregik ind over sommeren 2006, som jeg husker det.

Da jeg endelig trængte igennem og fik en tid hos sagsbehandler var det med den besked at man kun måtte være sygemeldt i 6 mdr. fra sin revalidering. Det var jo ikke rigtig mit problem at de ikke have kaldt mig ind og fulgt op, jeg havde jo prøvet at trænge igennem længe.

Resultatet af den "samtale" blev, at jeg blev sat på kontanthjælp og så vidste jeg jo godt hvad klokken var slået. Jeg ville ryge ned i bunden af systemet uden nogle rettigheder. Jeg blev selvfølgelig helt vild i ansigtet og spurgte hvad meningen var, nu ville jeg jo blive endnu ringere stillet økonomisk. Jeg prøvede at forklare ham hvordan det var at gå fra at tjene godt, da jeg stadig arbejdede, og derfra blive værre og værre stillet.

Desværre var sagsbehandleren ikke dansker og forstod ikke hvad jeg sagde (måske nok hvad jeg sagde, men ikke hvad jeg mente) og anklagede mig for at være syg på reva-ydelse for pengenes skyld.
Der kammede jeg over og gik for ellers havde jeg begået vold på manden.

Dengang vidste jeg ikke så meget om systemet som nu, og er egentligt stadig ikke klar over hvad proceduren er.

Jeg siger bare; pas på, brug bisidder og kend din ret inden du tager til møde.

Jeg er stadig uafklaret og på kontanthjælp.

Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2009, 21:07   #8
TinaB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2009
Indlæg: 60
Styrke: 16
TinaB er ny på vejen
Er desværre godt klar over at jeg er endt et rigtig dumt sted i systemet Og på socialhjælp klare vi den aldrig
TinaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2009, 12:55   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af TinaB Se meddelelser

I forbindelse med din revalideringssag er det vurderet at der ikke længer er grundlag for udbetaling af revalideringsydelse.Det vurderes på baggrund ad de lægelig oplysninger at der er formålsløst at iværksætte yderliger revaliderings tiltag,da du vurderes til ikke at vil kunne magte dette grundet det psykiske skånehensyn. Det vurderes at der er behov for nærmer afklaring af din arbejdsevne.så der kan laves en vurdering af i hvilken grad din arbejdsevne er nedsat, før der kan tages stilling hvorvidt du fortsat kan omfattes af revalideringsbestemmelserne, eller om du vil være omfattet personkredsen for flexjob eller pension. Jf retsikkerhedslovens §7a skal der tages stilling til hvorvidt der er behov for yderliger foranstaltning der vil kunne bringe en borger tilbage til arbejdsmarked.Det vurderes er behov for foranstaltning ifa afklarende forløb til belysning af din reele abrbejdsevne.

Hvis du har bemærkninger hertil,kan du bebytte vedlagte skema,eller rette henvendelse inden 8 dage til jobcenter Odense.
Der vil efterfølgende blive truffet afgørelse i sagen.
Du varsels ophør af revalideringsydelse med virkning fra d. 18.05.09
Du skal helt klart svare på den her og skrive til dem at du ikke er enige i at du ikke skal have revaliderings ydelse du har lige fået afslag på fleksjob du skal skrive en klage over at du har været sygemeldt i to år og først i feb får lavet en ressourceprofil , en ressourceprofil skal være med til at afklare dig og burde være sat i værk for to år siden da du blev syg så du ikke havde stået i denne dumme situation nu ...

Så hvis jeg var dig så ville jeg med det samme anke fleks afslag (jeg vender tilbage når jeg er lidt mere klar oven i låget ) de har ikke afklaret dig med henblik på fleksjob det kan de sg ikke nå på to mdr ...

og vigtigst af alt du skal have fat i din sagsakter så vi kan se hvad det er de gør og hvad det er de stopper div ting på ...men den med revaliderings ydelse den skal der skrives noget på inden den 8 og først hvis de fastholder deres beslutning skal der skrives en anke ...

Det vil sige at du skal lave indsigelser..

Du skal skrive de ting ned i dit forløb som slår dig som skævt (manglede ressourceprofil , opfølgning osv )

du skal forklare om din sygdom som kommunen indtil nu har været ligeglad med indtil stop af revalideringsydelse ...



Skriv til dem at du hele tiden har opfyldt din del af det hele og du ser det her som umenneskelig du vil ende på kontanthjælp og der vil du blive også selv om du bliver visiteret til fleksjob, hvorimod hvis du bliver på revalideringsydelse ja så vil du ved fleksjob komme på ledighedsydelse og komme under en anden lovgivning (læs evt om forskellene her http://www.k10.dk/showthread.php?t=8069&page=5)

Citat:
Der var så vedlagt en partshøring til dette brev , men hvad skriver man i den så ??
Det er det jeg har skrevet ovenfor man skal have med i den ...

Citat:
Ja jeg har været sygemeldt siden Maj 2007 på revalideringen, og kommunen har stort set intet foretaget sig i den tid.
Det skal du pointere kraftigt ..



Citat:
Jeg vil sende den med aktindsigt på mandag , og tak for den
Jeg tvivler på at jeg vil kunne klare en arbejdsprøvning... jeg har svært ved at sige fra , og køre som regl mig selv ned , og er også panisk angst ved tanken om en arbejdsprøvning
Arbejds prøvning er mere end svært at slippe for og hvis du ikke kan klare en arbejdprøvning så vil du jo faktisk også have meget svært ved at klare et fleksjob ....

Og så må det jo være pension i skal tale om .. har du alle lægepapir og speciallæge papir i orden og hvad siger de ?
  Besvar med citat
Gammel 02-05-2009, 13:59   #10
TinaB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2009
Indlæg: 60
Styrke: 16
TinaB er ny på vejen
Hejdien > Der slap du lige et par guldkorn ud der , tusind tak for det
Altså ved at der foreligger en udtalelse ved min egen læge fra min speciellæge , og skal til læge Tirsdag og vil bede om at få nogen papir , desuden var sidst i 2008 rundt og runde Akut team pga jeg havde det dårligt men de kunne ikke ta`mig da det jo ikke var akut , men min læge der fik fejlsendt mig , men snakket med en læge som anbefalet ny medicinering som min læge så satte i værk . Desuden skal jeg til ny spciallæge sidst på året , som du ved er der desværre lang ventetid.
Min tidligere speciallæge har udtalt , at prognosen ikke er god, og behandlingsmuligerheder er udtømte og evt behandling kun vil være en støttende foranstaltning og der skulle fotsættes med medicin.
Flexteamet hang sig i denne ene udtalelse fra speciallæge :"der ikke er helbredsmæssig hindring for skånsom arbejdsprøvning med hensyntagende til pågældende symtomer"Og det var den flexteamet gav mig afslaget på, resten undlod de at kommetere.
Kommunes sociallæge har desuden underkendt min OCD diagnose , men tolker det som panikangst og depression, og så har jeg min skulderskade som jeg fik min revalidering på , slidgigt i højreskulder som jeg er opereret for .

Mvh

Tina
TinaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hva nu lille du... Hanna Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 05-12-2010 23:25
Hvad gør vi nu, lille du?? Mordanmark Alt det andet 6 09-09-2008 14:26
Hvad nu, lille du ? hjernet At søge førtidspension 29 05-07-2008 22:15
En lille "forsmag" på, hvad der venter zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 10-06-2007 21:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension