K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-02-2008, 15:26   #1
bimse70
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2008
Lokation: egedal
Indlæg: 2
Styrke: 0
bimse70 er ny på vejen
Thumbs up førtidspension

hej er der nogle der kan fortælle hvor meget man for i førtidspension
jeg er gift og tager de noget fra min pension hvis min mand tjener for meget , og hvor meget
jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig for det er svært at finde ud af
mvh. bimse70
bimse70 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2008, 15:33   #2
kitter
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2008
Lokation: Assens
Indlæg: 95
Styrke: 17
kitter er ny på vejen
tjek dette link


http://www.k10.dk/showthread.php?t=3...ight=beregning

så giver det dig måske en idé om, hvor du står

Kitter
kitter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2008, 15:35   #3
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Du kan læse alt her
http://borger.dk/forside/penge-skat-...dspension#stør

Hvis du klikker ind på linket beregn din pension så kan du selv beregne den ud fra dine egne forhold
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2008, 15:42   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Satser for år 2008 - førtidspension, kan ses fra TABEL 5 i denne link:

http://www.social.dk/ministeriets_om...8e44#TABEL%205
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2008, 16:05   #5
bimse70
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2008
Lokation: egedal
Indlæg: 2
Styrke: 0
bimse70 er ny på vejen
tak for den hurtige hjælp
bimse70 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2008, 11:11   #6
McGuffie
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-02 2008
Indlæg: 3
Styrke: 0
McGuffie er ny på vejen
Hej alle
Vil gerne høre om nogen af jeg har været udsat for at blive sendt i aktivering, når man søger FTP..og om kommunen har lov til det, det er jo ligesom ikke for sjov's skyld man søger FTP, for mig lyder det mærkeligt, men ok - hvis de har lov til det, hvor tit kan de så sende en ud ?
McGuffie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2008, 11:17   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
McGuffi øøøhhhh jeg er ikke helt med hvad mener du med aktivering ??

Og søger pension, hvordan efter 18 eller 17 ?

Hvis det er efter 18 kan det du mener jo være en arbejdsprøvning og så kan de godt for at afklare ...

hvis du søger efter en 17 så skal kommunen søge pensionen til dig på det fortliggende grundlag...

så du er nok nød til at uddybe lidt mere

og velkommen til siden ....

  Besvar med citat
Gammel 28-02-2008, 11:43   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
McGuffie, aktivering har jeg aldrig hørt om (men tænker nok også på dén model der bruges når man er på kontanthjælp). Men en arbejdsprøvning - som vel også er en form for aktivering, er et must i forhold til pensionsansøgningen. Jeg undrede mig også over det - og gør det vel egentlig fortsat, men er nu ved at se pointen med arbejdsprøvningen. Jeg er også matchet i kategogi 5 adskillige gange på baggrund af jeg ikke har en brugelig arbejdsevne, så en arbejdsprøvning bliver jo derfor 'interessant'.

Jeg kunne godt have undgået arbejdsprøvningen, men både min læge og psykiater mener at arbejdsprøvningen kun vil kunne gavne min sag - for så kan kommunen selv se at det er umuligt for mig at varetage et job. Når mine læger skriver, så har kommunen den ide, at vi alle sammen er fulde af løgn og begynder istedet at analysere enkelte sætninger og ord der IKKE er til min fordel.

Samtidig har jeg fået oplyst : NÅR man søger førtidspension efter §18, så skal ALT i sagen opdateres. Der må ikke ligge noget der er mere end 6 mdr gammelt. Derfor skal der indhentes nye stausprofiler fra læger og speciallæger, og for yderligere belysning, også speciallægeerklæringer. Arbejdsprøvningen skal også opdateres, så ressourceprofilen kan blive så korrekt og opdateret som muligt, med seneste nye udvikling indenfor 6 mdr. Når alt er indhentet og afprøvet, så starter pensionssagen....endelig.

Personligt tog jeg det som en MEGA straf fordi jeg er så syg som jeg er, MEN, det er ikke nogen straf, det er alt sammen bidragende til at din sag bliver så skudsikker som muligt.

Mit højeste ønske i denne forbindelse er, at jeg ville kunne klare 25 timer og elske det! Og dagdrømmer jeg rigtig meget, så ville jeg kunne klare endnu flere timer, få et alm arbejde og komme så langt væk fra systemet som muligt og blive selvforsørgende - eller i det mindste bare at kunne klare et flexjob. Jeg er enormt ked af at jeg søger førtidspension, men hey, man bestemmer ikke altid selv over sygdomme, og hvis førtidspension kan give ro, jamen så er det dét jeg skal have. Men det havde været dejligt om jeg kunne blive normal.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2008, 12:12   #9
McGuffie
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-02 2008
Indlæg: 3
Styrke: 0
McGuffie er ny på vejen
Hejdien - nu ved jeg ikke lige hvad du mener med 17 og 18 ?.. jeg er på kontanthjælp og har været til arbejdsprøvning, er matchet i kategori 4, og det er tæt på at være 3 mdr. siden jeg søgte FTP, så derfor virker det lidt mærkeligt kommunen nu vil sende mig i aktivering jeg tænkte bare på om der ikke er en lov der siger noget om det ?
McGuffie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2008, 12:50   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
McGuffi det store springende punkt er netop hvordan der er søgt pension til dig (læs det HeleneKr har skrevet) hendes sag er en typisk § 18 altså en hvor hun sammen med læger og sagsbehandlere finder ud af at der nok ikke er nogen vej uden om , men alt skal være afprøvet før end man kan sige om det kan blive en førtidspension (det kunne jo være der var arbejdsevne nok til en revalidering eller et fleksjob).

hvis du derimod har sagt til din sagsbehandler at du vil søge en førtidspension og din sagsbehandler ikke mener at der er noget der underbygger sådan en, men at du gør , ja så skriver/siger du at du vil søge en førtidspension og kommunen tager så stilling til om du kan få en førtidspension ud fra de papir der allerede ligger i din sag , de indhenter ikke flere papir , sender dig ikke i arbejdsprøvning osv... og det er så en §17

hvis det snart er 3 måneder siden du søgte en pension så burde svaret være lige på trapperne hvorvidt du er tilkendt en pension ...

kommunen har tre måneder til at vurdere din sag i, fra den dato de har skrevet at de nu behandler ansøgning om pension , jeg håber du har noget på skrift ?
der burde det så også stå om du er indstillet til pension efter en § 18 eller om du selv har søgt efter en §17

Når du skriver aktivering så tænker jeg på den aktivering man sender kontanthjælps modtager ud i og det lyder fuldstændigt ulogisk, så der ville jeg da hvis jeg var dig skrive et brev til den sagsbehandler som har sendt dig brevet.

Og i brevet til vedkommen ville jeg høre ind til hvordan en aktivering kan passe ind i at du er ved at søge førtidspension samt hvodan du forventes at kunne passe en aktivering som sygemeldt .... (formoder du er sygemeldt)

det kunne lyde for mig som om der er en kommunikations brist på din kommune

om der foreligger en lov om aktivering mens man er sygemeldt og venter på en afgørelsen ved jeg ikke , men skal tjekke op på retsinfo omkring det, men det kommer lige til at tage lidt tid

MVH

Hejdien

ps har du aktindsigt i din sag ?
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension