K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-10-2014, 09:27   #61
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Tak Web.

mht. det sidste du skriver om arb.prøvning, ja der har vi jo også balladen , for det blev i den forbindelse dokumenteret og beskrevet af min iøvrigt dygtige vejledere fra reva, at jeg fik det tydeligt værre med øgede smerter og øget træthed og koncentrationsbesvær, mindre overskud mv. i min arb.prøvning, til trods for det lave timetal. og store mængder medicin.

alligevel blev jeg visiteret til fleks.

men nu hvor jeg skal kigge fremad, er det noget jeg kan nævne(igen, gjore det også første rehab.møde i maj i år), når jeg igen sakl argumentere for at pension er det rigtige for mig.

tak for svar .
vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2014, 09:53   #62
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja bestemt...du bør nævne at det timetal er på medicin....og at lægen siger at du skal ud af den medicin....og du nok ikke kan holde samme timetal uden medicinen...

Har du på skrift at de anbefaler at du skal ud af den medicin??

Hvis du har ja så kan du jo vedlægge denne...

Har du ikke så kunne du måske forsøge at se om du kan få det inden rehab mødet...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2014, 09:57   #63
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
jeg har på skrift følgende" den medicinske behandling vil udelukkende kunne øge patientens livskvalitet og ikke patientens arbejdsevne. ", det notat ligger allerede i min sag. fra smerteklinikken.

men god ide at forsøge at få på skrift at jeg ikke længere skal have på morfin,d et vil jeg forsøge at få¨.

tak og vh
sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2014, 00:12   #64
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sortepigen Se meddelelser
Men nu hvor jeg har været tilknyttet smerteklinik, har de på klinikken anbefalet at trappe helt ud af den stærke medicin( som ikke hjælper alligevel, og har smadret min mave) , og klare mig med pamol, og acceptere at mit funktionsniveau er meget begrænset.
Hvis kommunen begynder at forlange, at du skal tage den stærke medicin (morfin?), så bør du argumentere med, at den ødelægger din mave.

Når medicinen ødelægger din mave, så er det en bivirkning, som de ikke kan forlange at du skal leve med.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2014, 17:24   #65
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Tak Vovse, jeg er ganske enig.

hvis bivirkninger klart overstiger effekten ,giver det ingen mening af fortsætte.

Men i en tid hvor jobc. ofte spiller klogere end lægerne, bliver jeg ganske bange ved tanken om at der i rehab. team sidder en læge som mener hxn er klogere end den tværfaglige smerteklinik.

jeg må huske at få de vigtige argumenter skrevet ned, så jeg husker dem når jeg sidder overfor teamet endnu engang.

god søndag'
vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2014, 19:38   #66
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.759
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Godt, du tænker fremad, men....

Kære Sortepigen

... i spørgsmålet om indtagelse eller separering af ordineret smertestillende medicin, ordineret af den behandlende læge, den dialog, hvis den påbegyndes til mødet, stopper du omgående.

Den dialog, foregår skriftligt.

Selv forslag fra speciallægen = "Klinisk Funktion" fra Regionen kan du afslå, fordi enhver tvang i behandlingen er forbudt i en forsøgsperiode frem til 2016

"Klinisk Funktion" = speciallægen fra Regionen bliver kun kontaktet, hvis Sundhedskoordinatoren mener at det er nødvendigt.

Her er det vigtigere at DU, gennem din SB, får svar på om det, dels er en læge og i såfald om det er kommunens administrative lægekonsulent der bestrider Sundhedskoordineringsstillingen.

Det er vigtigt at forstå, at mødet i Rehabiliteringsteamet er DIT dialog-møde og ikke et møde hvor du skal presses til forskellige muligheder uden om din oprindelige lægejournal.

https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...ertidspension/

"Har patienten ret til at sige nej til lægebehandling?

Efter de normalt gældende regler i lov om social pension, er det som hovedregel en forudsætning for påbegyndelse af en sag om førtidspension, at alle relevante muligheder for at forbedre arbejdsevnen er udtømte, og at der foreligger dokumentation for, at arbejdsevnen ikke varigt kan forbedres.
Det indebærer, at kommunen som led i at træffe afgørelse om tilkendelse af førtidspension kan stille krav om, at patienten deltager i nødvendig lægebehandling.
Kravet om deltagelse i ordineret lægebehandling kan medføre, at patienter, der ikke ønsker at deltage i behandling, kan føle sig tvunget til at tage imod behandlingen for ikke at miste muligheden for at få tilkendt førtidspension.

I en forsøgsperiode på 2 år fra 1. juli 2014 har patienten nu ret til at sige nej til anbefalet lægebehandling uden, at det får konsekvenser for en eventuel tilkendelse af førtidspension. Der er tale om lægelig behandling i snæver forstand som fx behandlinger foretaget af egen læge, operationer og behandling med lægeordineret medicin. Det omfatter ikke fx genoptræning efter operation eller behandling hos fysioterapeut eller psykolog.

Kommunen skal i stedet henvise til regionens kliniske funktion, der skal vurdere, om de kan anbefale en anden lægebehandling. Hvis det er tilfældet, kan patienten også afvise den foreslåede behandling fra klinisk funktion uden konsekvenser. Kommunen vil således i helt særlige tilfælde kunne tilkende førtidspension, selvom der foreligger et behandlingsforslag, som ikke er afprøvet, fordi patienten ikke ønsker at deltage i lægebehandlingen.

Patienten kan dog ikke sige nej til selve henvisningen til klinisk funktion. En sådan afvisning indgår i kommunens sagsbehandling og kan påvirke afgørelsen om førtidspension.
"

Jeg forudsiger, at det ikke kommer på tale, men nu er du forberedt og kender forudsætningerne, hvis nogen forsøger at vende billedet med deres private holdninger om hvad du skal indtage eller ej.

Bedste hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 13-10-2014, 09:53   #67
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Kære Peter

For den oplyste ser verden meget lysere ud, mine skuldre faldt lige på plads med et brag.

en henvisning til klinisk funktion ville være helt ok, men man skulle jo mene at behandling,vurdering hos ;

neurokir., ortopæd.kir , reumatolog , dermatolog(var dog en fejlhenvisning , fysioterapeuter, ergoterapeut, psykolog samt tværfaglige smerteklinik, var dem som kendte mig bedst og vidste bedst, men det får vi se.

jeg føler mig nu meget bedre rustet til det nye møde.

tusind tak Peter og til alle der har kigget forbi denne tråd med råd, trøst, det er guld værd.

mange hilsner sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2014, 09:58   #68
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
en lille indskydelse.

"jeg har på skrift følgende" den medicinske behandling vil udelukkende kunne øge patientens livskvalitet og ikke patientens arbejdsevne. ", det notat ligger allerede i min sag. fra smerteklinikken. "

et andet ord som også er godt at bruge i denne sammenhæng er - vedligeholde livskvaliteten
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2014, 10:02   #69
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Tak Bodrum

den er fin at ha med, da det jo netop er det som er tilfældet. jc. skal jo som oftest ha skåret tingene helt ud så de ikke KAN misforstå(bevidst mistolke)hvad lægerne skriver.

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2014, 10:14   #70
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Selvom jeg personligt syntes at den skrivelse du skrev først, er klar og tydelig.
Så er kommunens opfattelse ofte anderledes.

Håber at du snart får medvind..
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension