K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-11-2012, 04:25   #81
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej du har ikke dummet dig...og det gør ikke noget du har klaget...

Men da du selv skriver at du ikke har en kvittering på at du har ansøgt om pension...og de tilsyneladende ikke lader din sag overgå....

Ja så skal du aflevere en ny ansøgning hvor du denne gang får en kvittering...

Om de så lader sagen overgå uden problemer....det er ikke til at vide....men det der så er det gode ved at du aflevere en ny ansøgning....det er at du har bevis på at du har ansøgt....og hvilken dato du har ansøgt...

Dette gør at de skal behandle og træffe afgørelsen ud fra de regler der er på ansøgningstidspunktet...

Derfor er det vigtigt...

Håber det opklare det....og hvis ikke...så er jeg måske den forkerte til at forklare det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2012, 05:00   #82
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg ville ikke selv sige noget til min sagsbehandler - jeg ville bare aflevere ansøgningen hos Borgerservice MOD KVITTERING og så lade sagen gå sin gang - så må de sgu selv finde hoved og hale i alt det andet.
- de vil jo også opdage, at du rent faktisk IKKE har søgt en §17 på det foreliggende og end ikke har en kvittering.

Det vigtigste er nu, at du får afleveret ansøgningen, får en kvittering og starter ''frisk op'' hvis du skal nå at sagen bliver behandlet på nuværende regler. Der er simpelthen ikke tid til at de skal kigge på klager, læse op på sagen og lade sagen belyse af endnu flere mennesker, og på den måde få tiden til at skride fuldstændig for dig.....

Så uanset om de fejler fælt i ''første sag'' så kan du så dokumenterer at pension §17 på det foreliggende nu ER ansøgt, helt efter bogen.

Problemet er jo, at du ikke har dokumentationen i orden for ''den første sag'', hvorfor de jo kan bruge al den tid det tager...og med en klage oven i hatten, jamen så kan den jo tage måneder. Så streg over alt det!!! Det er ikke en §17 på det foreliggende grundlag, når du ikke kan bevise det.....

Få beviset NU - meget gerne i morgen, så du kan få lidt ro på op til weekenden, vel vidende at du nu rent faktisk HAR søgt §17 på det foreliggende, og til hver en tid kan dokumenterer det!!

Det er ikke nok at man sludre sig frem til den slags aftaler, du skal altid sørge for, at få ALT på skrift, på den måde sikre du dig.

Det skal nok gå det hele, men afsted til borgerservice i morgen, okay!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2012, 05:22   #83
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg ville ikke selv sige noget til min sagsbehandler - jeg ville bare aflevere ansøgningen hos Borgerservice MOD KVITTERING og så lade sagen gå sin gang - så må de sgu selv finde hoved og hale i alt det andet.
- de vil jo også opdage, at du rent faktisk IKKE har søgt en §17 på det foreliggende og end ikke har en kvittering.

Det vigtigste er nu, at du får afleveret ansøgningen, får en kvittering og starter ''frisk op'' hvis du skal nå at sagen bliver behandlet på nuværende regler. Der er simpelthen ikke tid til at de skal kigge på klager, læse op på sagen og lade sagen belyse af endnu flere mennesker, og på den måde få tiden til at skride fuldstændig for dig.....

Så uanset om de fejler fælt i ''første sag'' så kan du så dokumenterer at pension §17 på det foreliggende nu ER ansøgt, helt efter bogen.

Problemet er jo, at du ikke har dokumentationen i orden for ''den første sag'', hvorfor de jo kan bruge al den tid det tager...og med en klage oven i hatten, jamen så kan den jo tage måneder. Så streg over alt det!!! Det er ikke en §17 på det foreliggende grundlag, når du ikke kan bevise det.....

Få beviset NU - meget gerne i morgen, så du kan få lidt ro på op til weekenden, vel vidende at du nu rent faktisk HAR søgt §17 på det foreliggende, og til hver en tid kan dokumenterer det!!

Det er ikke nok at man sludre sig frem til den slags aftaler, du skal altid sørge for, at få ALT på skrift, på den måde sikre du dig.

Det skal nok gå det hele, men afsted til borgerservice i morgen, okay!

2 blanketter som webmaster han skrev det, er printet ud og klar til afgang, præcis som han skrev det, med dato og underskrift og den kommer afsted i dag. Jeg kan godt se at det andet ikke er holdbart og sb. må finde ud af det når den kommer til hende. Tak for nu
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2012, 05:42   #84
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
HUSK at få en kvittering på at du har afleveret det i Borgerservice - endelig ikke sende det med post og den slags.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2012, 08:16   #85
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jeg ville ikke aflevere den på jobcenteret, til sagsbehandleren eller nogen selv andre....kun til borgerservice som alle kommuner nu har...
Jeg vil blot tilføje, at hvis man her i kommunen vil aflevere "den slags" (altså ting som reelt er til jobcenteret) på borgerservice, så bliver man bedt om, at gå op på første sal (jobcenteret) med det.
Jeg har altid afleveret det på jobcenteret, det vigtige er, at man får en kvittering på, at det er afleveret.

Min tilføjelse er blot for, at du ikke skal blive rundt på gulvet hvis borgerservice beder dig om, at aflevere den på jobcenteret.

Citat:
Oprindeligt indsendt af LS1980 Se meddelelser
2 blanketter som webmaster han skrev det, er printet ud og klar til afgang, præcis som han skrev det, med dato og underskrift og den kommer afsted i dag.
Du skal endelig gå op på borgerservice (eller jobcenteret) og aflevere det personligt, mod kvittering.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2012, 09:28   #86
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg vil blot tilføje, at hvis man her i kommunen vil aflevere "den slags" (altså ting som reelt er til jobcenteret) på borgerservice, så bliver man bedt om, at gå op på første sal (jobcenteret) med det.
Jeg har altid afleveret det på jobcenteret, det vigtige er, at man får en kvittering på, at det er afleveret.

Min tilføjelse er blot for, at du ikke skal blive rundt på gulvet hvis borgerservice beder dig om, at aflevere den på jobcenteret.



Du skal endelig gå op på borgerservice (eller jobcenteret) og aflevere det personligt, mod kvittering.
Tak for dit svar vovse, jeg skal nok være til stede når dørene de åbnes.

Prøver borgerservice først, men jeg har som dig også afleveret andre papir på jobcentret hvor jeg fik stempel på papirerne.

Det nære mig en del at skulle starte forfra, og det giver mig dårlig samvittighed over ikke at have haft styr på den manglende kvittering, men der er vel enlig ingen forskel på nuværende situation og hvor kommende begynder, når sagen ikke er blevet rejst.
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2012, 10:14   #87
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Du vil stå bedre nu end før!

Alene det at du nu får dokumentationen i orden, og reelt får en dato på hvornår du har søgt, er en kæmpe fordel.

På den anden måde, aner du jo hverken om du er købt eller solgt, og det slider helt enormt på psyken at man ikke har noget konkret at holde fast i - og det får du nu.

Så bare op på hesten igen og lad være med at tænke mere over ''den gamle'' sag. Se fremad og glæd dig over, at du får styr på det i rigtig god tid. Den gamle sag kunne jo trække ud i evigheder.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2012, 14:39   #88
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu du har ordnet dette og fået din kvittering og det er i orden....ja så kan du gå videre med din klage...altså reagere når de vender tilbage på den klage du har lavet...

Der kan du sagtens brokke dig og fortælle dem at du altså en gang før har søgt en førtidspension på det foreliggende grundlag og at de åbenbart ikke vil overholde loven når de ikke lader din sag overgå som ankestyrelsen har bestemt den skal...

Så du har sådan set ikke spildt noget tid eller andet..du har bare nu orden i tingene så det ikke er dig det hænger på med hensyn til at fejle....og du behøver absolut ikke have dårlig samvittighed for at have handlet som du har gjort og som alle andre ville have gjort....man stoler jo på at myndighederne behandler sagerne som de skal....og det er ikke til at vide at det ikke altid er tilfældet.....

Så fra nu af skal du bare koncentrere dig om at få 100% orden på din ressourceprofil....så alt er klart når de skal træffe afgørelsen om førtidspension...

En vigtig ting du skal huske på...ja det skal alle der er i dette system....det er at hvis de(kommunen) siger noget til dig....evt at du vil få et afslag eller andet....så skal man altid bede om at få det på skrift....

Jeg har set det så mange gange...at når folk henvender sig på kommunen og fortæller at de vil søge en førtidspension....også selv om det er på det foreliggende grundlag.....ja så prøver de at tale folk fra det...

De siger alt muligt...lige fra at det bliver et afslag til at love dem alt muligt andet..

Lad være med at falde for det trick og tro på dem....men i stedet bede om at få det på skrift...så du kan klage over det...

Kan man ikke få afslaget på skrift...ja så skal man selvfølgelig holde fast i den ansøgning man har lavet...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2012, 17:39   #89
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Nu du har ordnet dette og fået din kvittering og det er i orden....ja så kan du gå videre med din klage...altså reagere når de vender tilbage på den klage du har lavet...

Der kan du sagtens brokke dig og fortælle dem at du altså en gang før har søgt en førtidspension på det foreliggende grundlag og at de åbenbart ikke vil overholde loven når de ikke lader din sag overgå som ankestyrelsen har bestemt den skal...

Så du har sådan set ikke spildt noget tid eller andet..du har bare nu orden i tingene så det ikke er dig det hænger på med hensyn til at fejle....og du behøver absolut ikke have dårlig samvittighed for at have handlet som du har gjort og som alle andre ville have gjort....man stoler jo på at myndighederne behandler sagerne som de skal....og det er ikke til at vide at det ikke altid er tilfældet.....

Så fra nu af skal du bare koncentrere dig om at få 100% orden på din ressourceprofil....så alt er klart når de skal træffe afgørelsen om førtidspension...

En vigtig ting du skal huske på...ja det skal alle der er i dette system....det er at hvis de(kommunen) siger noget til dig....evt at du vil få et afslag eller andet....så skal man altid bede om at få det på skrift....

Jeg har set det så mange gange...at når folk henvender sig på kommunen og fortæller at de vil søge en førtidspension....også selv om det er på det foreliggende grundlag.....ja så prøver de at tale folk fra det...

De siger alt muligt...lige fra at det bliver et afslag til at love dem alt muligt andet..

Lad være med at falde for det trick og tro på dem....men i stedet bede om at få det på skrift...så du kan klage over det...

Kan man ikke få afslaget på skrift...ja så skal man selvfølgelig holde fast i den ansøgning man har lavet...
Min kvittering er nu i orden, udskrevet dags dato og stemplet hos jobcentret med dags dato (16/11. Så nu er der styr på det.

Nu gør du mig igen

I aftes forstod jeg det hele som at når jeg søgte ftp på ny så blev min klage til jobcenterchefen nedlagt, så ledes at alle disse fejl og mangler ville forsvinde. Sådan opfatter jeg det ikke nu, da du skriver jeg godt kan klage over min klage eller har jeg igen misforstået dig?

Når jeg modtager svar fra jobcenterchefen, mener du så, at jeg kan brokke mig over tidligere ansøgning og behandling selvom dette faktisk er nævnt i den klage jeg venter svar på. Eller er det som jeg forstod det igår, sådan at min klage er nulstillet, altså ikke gør sig gældende nu.

Sorry men er ikke ret hurtig til at kunne se og forstå tingene foran mig.

Min ressourceprofil har jeg brugt tid på siden jeg fik den, der er 3-4 ting der skal rettes og påføres bemærkningskema, denne skal de have senest på tirsdag d. 20/11. Dog havde jeg et spørgsmål til sb som jeg sende på mail igår og denne har hun ikke besvaret i dag, selvom jeg ved hun har været der idag.

Jeg vil ikke få afslag angående om sb mener der ligger nok til at kunne føre en sag, så langt var vi nået i mit forløb, før ny ansøgning af ftp.

Alt foregår på mail med sb og har gjort i nogle dage, gider ikke snakke med hende når jeg ikke kan dokumentere det hun siger.

Der kan jo ikke gives afslag på en § 17 på det foreliggende grundlag

Sidst redigeret af LS1980; 16-11-2012 kl. 17:51.
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2012, 18:58   #90
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Altså når du har klaget, så vil de jo naturligvis henvende sig til dig angående klagen, på et senere tidspunkt. Og når de gør det, så kan du jo passende sige, at du har søgt FTP (igen) på det foreliggende grundlag og har dokumentationen i orden (modsat før). Og at du forventer de vil holde sig til reglerne denne gang.

Næste store skridt, bliver din ressourceprofil.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Seriøst brug for en som ved noget om dette? Indiansummer Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 09-10-2013 10:17
Nogen der kan gennemskue dette? Razmo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 60 13-01-2009 23:51
Nogen der kender dette ?? søsser s Alt det andet 4 22-08-2008 15:28
Mon nogen kan bruge dette? Odenseaneren Et godt link! 0 01-05-2008 07:40
Er der en der ved noget om dette emne missepigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 31-10-2007 00:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension