K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-01-2013, 02:15   #241
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Ja det er en mega hård tid.

Blev selv indstillet efter §18 sidste år i maj og troede, at "den" således var ret sikker. Turde dårligt åbne "afgørelses-brevet" da det kom, men troede fuldt og fast på tilkendelse. Dog blev det afslag, hvilket kom fuldstændig bag på mig.

Nu her anden gang ved jeg ikke lige hvad jeg skal tro. Fik "tilbud" om at møde foran PN i går og kunne bare mærke den der nervøsitet da jeg så at det var et brev fra kommunen. Troede måske at de havde rykket PN mødet frem og at jeg så fik en afgørelse i går med brevet, men heldigvis ikke.

Vi må krydse fingre for os alle, der står i den situation som vi gør og når afgørelsens brev kommer må vi tage det med oprejst pande. Der vil uanset hvad altid være hjælp at hente herinde.
Er det også en § 18 denne gang som din ftp er søgt på? Har du tænkt dig at deltage i høringsmødet? Det havde vel også været rart med en afgørelse allerede

Min bliver afgjort på torsdag (d. 17 jan) men så går der jo nogle dage inden brevet kommer med posten. Mener at have læst herinde at nogle havde ringet til sb for at få svaret på afgørelsen. Det har jeg valgt ikke at gøre. Vil vente på at brevet kommer og der går der jo også nogle dage, så tænker at med lidt held så ved jeg noget mandag d. 21

Mine fingrer er krydset og håber det bedste for alle der nåde at søge inden det nye år trådte i kraft.
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2013, 12:07   #242
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja min er igen en §18 og det var i maj 2011 jeg blev indstillet og fik afslag og det er jo snart 2 år siden.

"Problemet" denne gang er, at lægekonsulenten kom med et "lille" forslag til behandlingsmulighed her på faldrebet Min sagsbehandler, som var den 3 i denne omgang før indstilling følte jeg heller ikke var helt så kyndig, men det kommer jo ikke mig ved når bare hun ville indstille mig igen.

Jeg måtte dog her til sidst kæmpe for at det blev i ugen inden jul, så nu kan jeg kun være spændt på om den går igennem denne gang. Jeg har en "fremragende" arbejdsprøvningsrapport fra det sted hvor jeg var sidste år i januar og det var dette pensionsnævnet efterspurgte ved sidste afslag. Min sag bliver kørt på at der er gået for lang tid til noget der ligner en arbejdsevne kan oparbejdes, så nu må vi se hvad det bliver til.

Jeg tager heller ikke med på PN mødet denne gang. Min sag bliver afgjort på fredag d. 18 januar, altså dagen efter dig. Jeg formoder at min sagsbehandler er "ovre alle bjerge" omkring mig og min sag, der har hun sluppet taget. Jeg ved ikke om jeg vil ringe eller maile til kommunen på fredag for et svar. Jeg har efterhånden regnet mig frem til forskellige kontakt personers direkte mails, hvorefter de har bedt mig maile til hoved mailen. Vi kender jo dog efterhånden vore lus på gangen i dette system.

Der er ikke andet for end at vente og se hvad der kommer af svar, vi håber på det bedste for os alle naturligvis.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2013, 22:16   #243
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Ja min er igen en §18 og det var i maj 2011 jeg blev indstillet og fik afslag og det er jo snart 2 år siden.

"Problemet" denne gang er, at lægekonsulenten kom med et "lille" forslag til behandlingsmulighed her på faldrebet Min sagsbehandler, som var den 3 i denne omgang før indstilling følte jeg heller ikke var helt så kyndig, men det kommer jo ikke mig ved når bare hun ville indstille mig igen.

Jeg måtte dog her til sidst kæmpe for at det blev i ugen inden jul, så nu kan jeg kun være spændt på om den går igennem denne gang. Jeg har en "fremragende" arbejdsprøvningsrapport fra det sted hvor jeg var sidste år i januar og det var dette pensionsnævnet efterspurgte ved sidste afslag. Min sag bliver kørt på at der er gået for lang tid til noget der ligner en arbejdsevne kan oparbejdes, så nu må vi se hvad det bliver til.

Jeg tager heller ikke med på PN mødet denne gang. Min sag bliver afgjort på fredag d. 18 januar, altså dagen efter dig. Jeg formoder at min sagsbehandler er "ovre alle bjerge" omkring mig og min sag, der har hun sluppet taget. Jeg ved ikke om jeg vil ringe eller maile til kommunen på fredag for et svar. Jeg har efterhånden regnet mig frem til forskellige kontakt personers direkte mails, hvorefter de har bedt mig maile til hoved mailen. Vi kender jo dog efterhånden vore lus på gangen i dette system.

Der er ikke andet for end at vente og se hvad der kommer af svar, vi håber på det bedste for os alle naturligvis.
Lægekonsulenten har i vurderingen til min rp også foreslået behandlingsmuligheder, jeg faldt igår over et indlæg hvor der faktisk stod noget om at lægekonsulenten kun må oversætte det ens egen læge har skrevet og ikke komme med behandlingsmuligheder hvis egen læge ikke har nævnt noget om dette. Tænker at jeg vil påpege dette hvis det ender med et afslag. Men der var nu delte meninger om hvad en lægekonsulent må, så ved ikke om jeg har ret i at han ikke måtte foreslå behandlingsmuligheder, men måske der er nogen som kan kommentere lidt om det.

Så var det jo lige på falderebet at din nåde at komme med håber for dig at den går igennem denne gang
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2013, 22:54   #244
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Tager "din" nåde med i evt. afslag, for det er jo heller ikke at kimse af at Læge konsulenterne for fremtiden bliver udelukket i kommunens sager.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2013, 22:57   #245
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nja lægekonsulenten må så gerne fortælle sagsbehandleren, såfremt der er huller der ikke er blevet afklaret, og dermed indirekte komme med en behandlingsmulighed........sagsbehandleren får alligevel sagen smidt tilbage med et afslag, hvis der er det mindste hul, så ofte er det for at spare tid.

Omvendt går de ikke så meget op i den slags, hvis de med vilje vil spilde tid og sylte.

Så forholdet mellem lægekonsulent og sagsbehandler er rimelig svært at afdække.

Lægekonsulenten oversætter papirene og kommer med ideer inden for hans faglige baggrundsviden - det være sig behandlingsmuligheder. Men det ses ofte kun hvis lægeerklæringerne ikke er stærke nok.
Ingen lægekonsulent, kan komme uden om en stærk lægeerklæring der kommer hele vejen rundt.
Så kogt ned kan man konkludere, at jo svagere en lægeerklæring er, jo mere kan lægekonsulenten finde på.....

- men heldigvis er deres dage ved at være talte på kommunen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2013, 23:01   #246
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Nja lægekonsulenten må så gerne fortælle sagsbehandleren, såfremt der er huller der ikke er blevet afklaret, og dermed indirekte komme med en behandlingsmulighed........sagsbehandleren får alligevel sagen smidt tilbage med et afslag, hvis der er det mindste hul, så ofte er det for at spare tid.

Omvendt går de ikke så meget op i den slags, hvis de med vilje vil spilde tid og sylte.

Så forholdet mellem lægekonsulent og sagsbehandler er rimelig svært at afdække.

Lægekonsulenten oversætter papirene og kommer med ideer inden for hans faglige baggrundsviden - det være sig behandlingsmuligheder. Men det ses ofte kun hvis lægeerklæringerne ikke er stærke nok.
Ingen lægekonsulent, kan komme uden om en stærk lægeerklæring der kommer hele vejen rundt.
Så kogt ned kan man konkludere, at jo svagere en lægeerklæring er, jo mere kan lægekonsulenten finde på.....

- men heldigvis er deres dage ved at være talte på kommunen.
Hvad så da min sb. fik hele min journal fra psyk, burde lægekonsulenten ikke have været inde over igen da, denne ikke blev vurderet, idet sb først bad lægekonsulenten vurdere udfra statusattest fra egen læge og speciallægeerklæringen og så jeg senere afleverede journal fra psyk hvorefter til sidst blev rp.en lavet????

Et andet spørgsmål...Den lægekonsulent som lavede vurderingen, burde det ikke have været den samme som var med til høringsmøde ved pn?

Sidst redigeret af LS1980; 13-01-2013 kl. 23:04.
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 00:48   #247
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Sagsbehandleren behøver SLET IKKE rådføre sig med en lægekonsulent, det er faktisk noget de må selv om de vil gøre brug af eller ej - de fleste spørger så lægekonsulenten, hvis de er i tvivl om ord, sætninger eller behandlingsmulighederne.

Sagsbehandleren kan jo ikke selv udelukke behandlingsmulighederne, da hun/han jo ikke har kompetencerne til det.
Det er den knude lægekonsulenten skal slå for sagsbehandleren. Enten ved at skrive, at der ikke er mere at gøre, og henvise til en stærk læge/speciallægeerklæring der HAR været gennem hele møllen, ELLER selv påpege, hvis sagsbehandleren vil støde i problemer fra ''teamet'' hvis der STADIG findes behandlingsmuligheder inden for lovgivningen.

Den lægekonsulent der er brugt som rådgiver på en sag, må ikke også bruges i selve sagen om førtidspension, og må heller ikke sidde med til i et evt møde, fordi lægekonsulenten kun er rådgiver og derfor er inhabil.
Men der må godt sidde en anden lægekonsulent og vurdere objektivt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2013, 21:23   #248
LS1980
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Indlæg: 155
Styrke: 12
LS1980 er ny på vejen
Afgørelsen på førtidspensionen

http://www.k10.dk/album.php?albumid=201&pictureid=708

En stor sten er faldet fra mit , det kan slet ikke beskrives hvordan jeg har det lige nu. Selvom jeg op til mange, faktisk rigtigt mange gange i dag, har læst brevet igennem, har den øverste etage slet ikke fattet, at der endelig er kommet en afgørelse og at det "for mit vedkommende" er et positivt svar.

Er bare så lettet, at jeg endelig kan få ro og fred, tage tingene i mit tempo og når jeg har tid og lyst. Ingen som truer med at indrage kontanthjælpen, ikke et tons af sagsbehandler som man hele tiden bliver smidt rundt imellem og ingen sagsbehandler som fejltolker det man fortæller, eller som beskylder en for at man ikke er syg nok.

Når dette så er sagt, så kunne jeg godt tænke mig at hvide hvad disse paragraffer som afgørelsen er truffet på, rent faktisk betyder.

Når der skrives med virkning fra d. 1. feb 2013 hvordan skal jeg så forstå den. Er det der den træder i kræft eller er det denne dato som at jeg vil starte med at få pensionsydelse fra. Går man tilbage i tiden, dermed sagt er en pensionssag først påbegyndt på afgørelsesdagen, eller den dag hvor sagen overgik til behandling?

Uden hjælp fra k10 og jer som har hjulpet mig, tvivler jeg på, at dette havde været muligt. Takker jer allesammen (i ved selv hvem i er) for den store og betydningsfulde hjælp

Sidst redigeret af LS1980; 21-01-2013 kl. 21:32.
LS1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2013, 21:35   #249
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Tillykke - det må være en enorm lettelse

Du får pension med virkning 1. feb. Pensionen er bagudbetalt så den første pension du får udbetalt kommer sidst i februar.

Jeg er en af dem, der aldrig var kommet nogen vegne uden K10, så jeg ved at det betyder alt
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2013, 23:41   #250
Boras
Elsker at være her på K10
 
Borass avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2011
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 95
Styrke: 13
Boras er ny på vejen
Stort tillykke.
Endelig kan du få lidt ro til at tage dig af dig.
__________________
Ledighedsydelse siden 01.08.12
Boras er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Seriøst brug for en som ved noget om dette? Indiansummer Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 09-10-2013 10:17
Nogen der kan gennemskue dette? Razmo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 60 13-01-2009 23:51
Nogen der kender dette ?? søsser s Alt det andet 4 22-08-2008 15:28
Mon nogen kan bruge dette? Odenseaneren Et godt link! 0 01-05-2008 07:40
Er der en der ved noget om dette emne missepigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 31-10-2007 00:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension