K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-10-2011, 09:56   #1
zbm
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-01 2011
Indlæg: 17
Styrke: 14
zbm er ny på vejen
arbejdsprøvning

hej kan i fortælle mig skal tilstanden være stationær for at komme i arbejdsprøvning
zbm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2011, 10:11   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Det behøver den ikke at være, har selv været i en for næsten 3 år siden
Men hvis du ikke har papir på ingen behandlingsmuligheder og din situation er stationær
så er det spild af tid. for hvis du kommer i behandling, så kan kommunen sige din arbejdsprøving ikke kan bruges til noget. Hvis den behandling du modtager, virker eller der er gået i godt stykke tid
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2011, 20:01   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Helt rigtigt som MTVRV1 skriver.

For at blive visiteret til fleks eller tilkendt fp, så skal tilstanden være stationær og behandlingsmulighederne skal være udtømte.

Formålet med en arb.prøvning er jo oftest, at få afklaret arbejdsevnen i forhold til fleks eller fp, og eftersom disse ikke kan tilkendes før tilstanden er varig, så kan det virke meningsløst, at sætte en arb.prøvning igang før tilstanden er stationær.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2011, 08:55   #4
zbm
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-01 2011
Indlæg: 17
Styrke: 14
zbm er ny på vejen
min historie kort jeg er sidst i fyrrene har haft job de sidste 30 år jeg er slidt i ryg skulder knæ hofter lider af scocial fobi kondstateret ved mr scanning så er jeg overvægtig jeg har fået en speciallægeerklæring bestildt af kommunen der står i betragtning af .... kroniske psykiske og alvorlige fysiske problemer mener jeg klart at patientens funktionsnivau og erhvervsevne er nedsat det vil formentlig være realistisk med nedsat arbejdstid under beskyttede vilkår ved valg af fremtidig beskæftigelse er det vigtig fra psykiatrisk side set at sætte fokus på trykhed forudsigelighed og færrest mulige kontakter jeg vil meget gerne have fleksjob tror i jeg har en chance
zbm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2011, 10:03   #5
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af zbm Se meddelelser
min historie kort jeg er sidst i fyrrene har haft job de sidste 30 år jeg er slidt i ryg skulder knæ hofter lider af scocial fobi kondstateret ved mr scanning så er jeg overvægtig jeg har fået en speciallægeerklæring bestildt af kommunen der står i betragtning af .... kroniske psykiske og alvorlige fysiske problemer mener jeg klart at patientens funktionsnivau og erhvervsevne er nedsat det vil formentlig være realistisk med nedsat arbejdstid under beskyttede vilkår ved valg af fremtidig beskæftigelse er det vigtig fra psykiatrisk side set at sætte fokus på trykhed forudsigelighed og færrest mulige kontakter jeg vil meget gerne have fleksjob tror i jeg har en chance
Chancer er der jo altid og det er ikke umuligt at det ender med et fleksjob til dig, specielt fordi du meget gerne vil trods store psykiske besværligheder. Viljestyrke gør meget.

Men det er vigtigt i dine lægepapirer, at din tilstand fysisk og psykisk beskrives som stationær, varig og uden muligheder for behandling.

Det er altid svært med de sager, hvor der er flere sygdomme/diagnoser - er bare èn af sygdommene/diagnoserne behandlingsmulig så kan det være en svær sag.

Men en arbejdsprøvning/afklaring vil jo afdække dine behov og muligheder, og hvor man også ser på muligheder for hjælp i andre lovgivninger - f.x behovet for mentor, en hjælper på jobbet, hjælpemidler m.m.

Syntes det er en nogenlunde fin udtalelse fra din psykiatiker - så chancen for et fleksjob er bestemt ikke udelukket.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension