K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-09-2009, 13:27   #31
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Tja... ved så ikke lige hvem der skal have skylden, Post Danmark eller kommunen, for jeg har i dag talt med sekretæren hos min læge ang. den erklæring jeg fik lavet d. 12. august og som min socialrådgiver i går sagde ikke var modtaget.

Den er skrevet og sendt d. 24. august til kommunen, dog ikke stilet direkte til min socialrådgiver, men til det afsnit hun tilhører og de da kan vel finde ud af at sende posten videre... skulle man da mene! Men men men... det er ikke første gang at ting ikke kommer til de rette personer og ligger og svømmer rundt i en eller anden mærkelig indbakke!

Jeg har bedt om en kopi til mig selv i dag OG at der bliver sendt en kopi direkte til min socialrådgiver. Jeg skal alligevel sende en mail til min socialrådgiver senere i dag med nogle papirer jeg vil have lagt i min sag og der sender jeg en besked med om, at den er sendt tidligere. Og nej, der var ikke blevet rykket for den... det fik jeg at vide i går at der var.

... det er lige hvad jeg mener om det her!
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab

Sidst redigeret af hla72; 10-09-2009 kl. 13:32.
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2009, 15:42   #32
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg har lige skimmet denne tråd...flygtigt..

Du skal lige huske at du SKAL partshøres ang den ressourceprofil du har været oppe og fået lavet...

Dette skal ske før de laver en afgørelse i din sag...

Ville bare lige skrive det så du er opmærksom på det...

En evt afgørelse i din sag hvor ressourceprofilen er lagt til grund...vil være ugyldg hvis ikke du er partshørt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2009, 23:17   #33
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jeg har lige skimmet denne tråd...flygtigt..

Du skal lige huske at du SKAL partshøres ang den ressourceprofil du har været oppe og fået lavet...

Dette skal ske før de laver en afgørelse i din sag...

Ville bare lige skrive det så du er opmærksom på det...

En evt afgørelse i din sag hvor ressourceprofilen er lagt til grund...vil være ugyldg hvis ikke du er partshørt...
Tak for info, webmaster. Det vil jeg helt klart skrive mig bag øret og være opmærksom på. Der skal falde en afgørelse senest midt i oktober ang. mine sygedagpenge. Det siger min fagforening i hvert fald, så jeg vil i den grad være opmærksom på om jeg bliver partshørt ang. ressourceprofilen.

__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2009, 15:50   #34
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Bevidst tavshed?!

Jeg skumler ret meget lige nu og har virkelig på fornemmelsen, at kommunen bevidst sylter mig og nu også min fagforening.

Jeg sendte min socialrådgiver en mail i torsdag - dagen efter jeg var oppe og få lavet ressourceprofil - med flere punkter. Jeg satte kvittering på og jeg har intet hørt... heller ikke fået kvittering retur om at mailen er læst

I formiddag får jeg mail fra min sagsbehandler på fagforeningen, at hun forgæves har prøvet at få fat i min socialrådgiver og nu forsøger sig pr. mail.

Så er det jeg umiddelbart tænker i mit lille hoved - man er jo flink - at hun har da nok ferie, barn syg eller noget.

Tjaaaaa... da jeg kom op til min psykolog i dag, fortæller han mig, at min socialrådgiver i går nok engang pr. telefon havde rykket for den status han skal skrive

Jeg har virkelig stærk på fornemmelsen, at vi bliver holdt hen i tavshed. Min fagforening har bedt om aktindsigt og ikke fået det hele, jeg bad i den mail i torsdags om at ALT bliver sendt til min fagforening. Ingen af os hører noget retur.

Er det bare min fornemmelse der er helt gået fløjten her eller er der noget om snakken?!

Jeg tænker i hvert fald bare mit lige nu...
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab

Sidst redigeret af hla72; 16-09-2009 kl. 16:23. Årsag: meningsforstyrrende fejl
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2009, 22:44   #35
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja jeg ville da godt nok også tænke mig ...

Jeg ville med det samme skrive til min sagsbehandler og skrive at jeg stiller mig uforstående overfor at hun ikke svare på henvendelser hverken fra mig eller fagforening at man har tænkt at der nok var en grund som sygdom eller fravær eller andet til grund for dette, men at man så må stille sig endnu mere undrende når man så erfare at hun har kunne ringe til psykolog ang papir ergo hun er tilstede men undlader at svare ..

Spørg ind til om der er en bestemt grund til dette og skriv så at du forventer svar på din henvendelse inden for tre hverdage eller du vil klage over sagsbehandlingen ...

når du sender mailen skriver du oppe i adresse feltet din egen adresse også på den måde vil det tydeligt fremgå til sagsbehandler at du også har en kopi af det sendte og skriv med store tydelige bogstaver at du forventer at din mail ligges ind i din sag ...
  Besvar med citat
Gammel 17-09-2009, 09:42   #36
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Ja jeg ville da godt nok også tænke mig ...

Jeg ville med det samme skrive til min sagsbehandler og skrive at jeg stiller mig uforstående overfor at hun ikke svare på henvendelser hverken fra mig eller fagforening at man har tænkt at der nok var en grund som sygdom eller fravær eller andet til grund for dette, men at man så må stille sig endnu mere undrende når man så erfare at hun har kunne ringe til psykolog ang papir ergo hun er tilstede men undlader at svare ..

Spørg ind til om der er en bestemt grund til dette og skriv så at du forventer svar på din henvendelse inden for tre hverdage eller du vil klage over sagsbehandlingen ...

når du sender mailen skriver du oppe i adresse feltet din egen adresse også på den måde vil det tydeligt fremgå til sagsbehandler at du også har en kopi af det sendte og skriv med store tydelige bogstaver at du forventer at din mail ligges ind i din sag ...
Hejdien, tak for dit svar

Jeg vil lige høre med min sagsbehandler på fagforeningen om det er mig eller hende der skal klage, for jeg har jo som bekendt skrevet under på, at de kører min sag. Er det mig der skal gøre det, så kører jeg tropperne i stilling.

Jeg fik at vide i mail pr mail i går, at fagforeningen netop vil have kontakt med kommunen for at få alt i sagen (selvom de har bedt om aktindsigt),for at høre om hvad der sker i min sag og for at presse på, at der snart bliver taget nogle beslutninger. Kort sagt for at holde dem til ilden. Der skal jo falde en afgørelse om mine sygedagpenge om mindre end en måned.

Igen, tak for dit - som altid - gode svar
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2009, 07:23   #37
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
er ret sikker på

At Winnie Rundstrøm fra TV2 Fyn gerne hører om din historie, hvis du har mod på det, og fagforeningen synes det er en god ide
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2009, 11:08   #38
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Er igen ved at gå rigtig meget i panik (det er min angst der kører rundt med mig) og jeg har lige nogle spørgsmål I måske kan svare på.

Jeg har selv forsøgt at søge rundt i forummet efter svar, men kan ikke umiddelbart finde noget konkret om det. Det handler om min ressourceprofil. Den var jeg til møde om d. 9 september, men jeg har ikke set nogen kopi endnu af den. Webmaster var så rar at gøre mig opmærksom på, at jeg skal huske, den skal partshøres og at det SKAL ske FØR der falder afgørelse i min sag.

Nu er det jo bare sådan, at loven siger, at jeg skal have besked senest 2 uger før mine sygedagpenge udløber, dvs. jeg skal senest have besked af kommunen d. 17. oktober (de udløber d. 31. oktober). Dvs der er altså kun 3½ uge til. Selv hvis jeg mobiliserer al min optimisme, så kan jeg bare ikke se, at jeg skal kunne nå at få den partshørt inden da.... og da slet ikke med det snegletempo kommunen arbejder med i forvejen.

Kan jeg gå ud fra, at hvis jeg ikke når at blive parthørt i min ressourceprofil at de alene forlænger ud fra det? Eller kan jeg vitterligt risikere pludselig at stå uden nogen som helst form for indtægt, fordi kommunen stopper sygedagpengene trods ressourceprofilen er der, men ikke godkendt af mig? Det vil være en KÆMPE katastrofe for mig, hvis jeg pludselig står uden indtægt eller bliver forvist til kontanthjælp. Så mister jeg min lejlighed og min gæld bliver endnu større. eg føler slet ikke min sagsbehandler tog det særlig alvorligt, at det med min økonomi og usikkerhed omkring min bolig er noget som stresser mig enormt meget. Jeg sagde det direkte til mødet om RP'en.

Jeg har også tænkt en HEL del over den ressourceprofil. Man kommer jo i tanke om en hel del man gerne ville have sagt EFTER man har været til møde. Jeg synes jo personligt det gik lidt vel stærk til det møde. Efter 40 minutter var jeg ude af døren igen og der havde hun også lige nået at tale med mig om de papirer hun ikke havde fået, om Job-linjen, at jeg gerne ville have hun indhentede ting fra den psykolog og fys jeg gik ved der osv. Så jeg tror vel vi reelt nok kun brugte 30 minutter på den RP... og jeg har SLET ingen føling med hvad og hvor meget, for hun hoppede rundt i punkterne.

Så ja, indrømmet, jeg er ved at gå rigtig meget panik, for jeg føler ikke jeg har fået sagt det jeg gerne ville og at hvis jeg tilføjer det når jeg får RP'en til gennemlæsning at det vil blive tolket som at jeg har tilbageholdt oplysninger.

Jeg er også ved at gå grundigt panik over, at jeg har min sidste samtale på henvisning hos min psykolog d. 5. oktober. Så skal jeg selv til at betale hele gildet, altså over 900 kr pr. gang.
Jeg skal passe min behandling, ja, men det bliver mig totalt umuligt at komme afsted så ofte som jeg gør nu. Jeg går nu ca. hver 2½-3 uge. Nu bliver det nok max hver anden måned.
Jeg er bare hundeangst for, at kommunen vil tolke det som, at jeg ikke vil passe min behandling, for det står i alle mine papirer at jeg går ofte til psykolog. Havde jeg haft råd (jeg har et rådighedsbeløb på 2300 kr når banken har trukket sit og de penge skal også dække psykolog og min medicin) havde jeg gerne gået 2-3 gange om måneden.

Jeg HAR gjort opmærksom på, at det er på henvisning og at den snart udløber OG at jeg ikke kan få flere behandlinger. Har fået de 2 x 12 man kan få med diagnosen let til moderat depression.

Jeg har spurgt kommunen om at få økonomisk støtte til min behandling, men det er blevet purre afvist med, at det giver de ikke. Så er der noget med, at jeg kan søge om hjælp til enkeltudgifter - som jeg har fået oplyst herinde - men det kan jeg slet ikke se mig ud af. Det kan godt være jeg spørger dumt, men skal man så søge for hver behandling?

Undskyld, jeg ved godt det er en kæmpe omgang jeg kaster ud (og op) lige nu, men jeg er ved at gå helt i spåner over jeg ikke kan finde hoved og hale i noget. Jeg er så angst for at knække endnu mere både psykisk og økonomisk.

__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2009, 11:43   #39
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Kære hla 72, Jeg kan godt forstå du er bekymret; men har lige et spørgsmål. --- Jeg mener jo ikke du har frasagt dig retten til selv at agere i din sag, selvom din fagforening er gået ind for at hjælpe dig.

Har selv underskrevet en standardformular, som jeg sendte tilbage til min fagforening og den ser ud som følger:
14/7-2009

Til
Jobcentret Odsherred


Undertegnede (Hyanna), cpr.nr.: xxxxxx-xxxx, giver hermed Socialpædagogerne Midtsjælland v/ konsulent xxxxx, fuldmagt til følgende 2 forhold:


1. At begære aktindsigt i min sygedagpengesag, herunder journalnotater mv.
2. At kontakte Jobcentret i min sag


Denne begrænsede fuldmagt betyder, at jeg fortsat har de fulde partsbeføjelser i sagen.

Med venlig hilsen

Hyanna

Så kik liige på, hvad du har skrevet under på, ikk' ...

Selv har jeg anket min sag da min fagforening mente at de ville vente med at fortsætte sagen, da jeg oplevede mig nødsaget til at søge en § 17, da jeg godt vidste at min kommune ikke havde tænkt sig at lade mig blive på sygedagpenge til Kommunen en gang får/fik smølet sig til at sende de sagsakter til fagforeningen ....

Så hvis jeg var dig, ville jeg gøre som Heidien foreslog og maile din 'undren' idag og forlange et svar, og i morgen ville jeg begære fornyet aktindsigt. Du kan bruge følgende formular http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html og så rette den til med dato navn osv., for så har de haft 14 dage til at skrive det ind som du fortalte om i din ressourceprofil ved sidste møde.

Skriv de ting op som du er kommet i tanker om siden mødet, så du er parat til at tilføje til din ressourceprofil (vær ikke bange for anklager om tilbageholdelse af oplysninger. Du havde jo kun en halv time, og ingen kan forlange det umulige af dig )

De kan jo heller ikke anklage dig for at du ikke passer din behandling, når sagsbehandleren nægter dig økonomisk støtte til psykologhjælp, hvad du, i øvrigt, ikke skal tage for gode varer.

Skriv en ansøgning om støtte til psykologbehandling og send den i en fart. du får sikkert afslag; men så anker du afgørelsen, når den tid kommer ... Så råber du bare om hjælp her inde, hvis du har problemer med din anke, right?

Hvis din sagsbehandler ikke kommer ud af starthullerne og svarer dig, klager du til borgmesteren og sender en kopi til Jobcenterchefen osv., for så kan du bevise, at du har gjort ALT for at få din sag afklaret før de 52 uger, og det kan du bruge som dokumentation ved en anke

Til slut vil jeg sige til dig, at du jo ikke kan trylle; men at du måske også oplever dig tvunget til at søge en § 17, som jeg måtte, og derfor er det sq bare med at få smidt alle de papirer i hovedet på dem, som det overhovedet kan lade sig gøre .... held og lykke og spørg endelig videre ... de bedste ønsker Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.

Sidst redigeret af Hyanna; 22-09-2009 kl. 12:20.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2009, 12:19   #40
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Hyanna, jeg har underskrevet en fuldmagt og mandatarerklæring til min fagforening, som de fremsendte til mig. Det var nødvendigt for at de kan køre en sag for mig.

Jeg har skrevet under på, at jeg har givet fagforeningen fuldmagt til på mine vegne at disponere i forbindelse med behandling af sygedagpenge, kontanthjælp samt revalidering, herunder arbejdsprøvning og vurdering af min arbejdsevne (ordret fra erklæringen).
Jeg skal give skriftligt besked når jeg ikke længere ønsker at fagforeningen varetager min sag.

I paragrafferne står der i styk 2, at

Citat:
Hvor XXXX (min fagforening) påtager sig at føre en sag for medlemmet, er medlemmet forpligtet til på alle måder at følge de beslutninger, (XXXXX) træffer vedrørende sagsbehandlingen. Der skal i den forbindelse underskrives en mandatarerklæring. Når XXXXX fører en sag, må medlemmet ikke videregive sagsoplysninger eller føre sagen i andre instanser. Opgives en sag pga medlemmest manglefulde/urigtige oplysninger eller pga. illoyalitet over for forbundet, er medlemmet forpligtet til at afholde alle udgifter vedrørende sagen. Udmelder medlemmet sig eller lader sig slette inden en sag er afsluttet, er medlemmet ligeledes forpligtet til på alle måde at afholde de med sagen forbundne udgifter
For mig at se, er det ren formalia, for min sagsbehandler på fagforeningen er der jo for MIN skyld og skal varetage MIN sag. Jeg fik forklaret i telefonen, da jeg talte med hende, at hun gør aldrig noget uden at have givet mig besked først. Og det finder jeg faktisk meget betryggende.

Så jeg ser det som et samarbejde mellem fagforeningen og mig, hvor det er fagforeningen der har musklerne at spille med overfor kommunen... hvis du forstår

Jeg ved, at hun - ligesom mig - har forsøgt et stykke tid at få fat i min socialrådgiver på kommunen for at få hele min sag (der blev kun sendt det nyeste) og for at presse på at der sker noget, bliver taget beslutninger OG at mine sygedagpenge ikke bare skal stoppes. Det fik jeg mail om for en uge siden og lovning på, at når hun hørte noget fra kommunen og der var nyt, så ville hun kontakte mig. Og det ved jeg hun holder, hun er god til at melde tilbage, både på mail og pr. brev.

Men jeg kan da ligepludselig godt sidde her og blive i tvivl om, om det at jeg er på K10 og spørger om hjælp osv., måske kan tolkes som at jeg modarbejder... for jeg kommer jo egentlig med sagsoplysninger...
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
regeringen-hvad har de gang i? østerbro Politik og Samfund 11 16-05-2012 13:49
Hvad har Åbenrå Kommune gang I ? Florken Skal kommuner ikke overholde loven? 44 01-05-2012 12:44
2. gang nono222 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-10-2011 21:53
Retssikkerhedsloven - hvad i alverden betyder det? zuza Nyt om loven 7 19-04-2009 21:43
3. gang... Buffy Dit og Dat 12 28-10-2008 15:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension